بازدید 7469

پاسخ پیونگ یانگ به پیام سئول

در اين بيانيه آمده است: تا آن زمان كه دشمن كره شمالي بر اقدامات خود براي تعدي و تجاوز اصرار مي‌ورزد، جمهوري دموكراتيك كره شمالي موقعيت خود را به عنوان يك كشور هسته‌اي تقويت مي‌كند تا از تماميت و استقلال خود حفاظت كند.
کد خبر: ۲۱۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۱ 06 January 2012
كره شمالي در واكنش به پيشنهاد رئيس جمهوري كره جنوبي براي مذاكره‌ ميان دو كره قول داد جايگاهش را به عنوان يك كشور هسته‌اي تقويت كند.

به گزارش ايسنا كميته اتحاد مجدد در كره شمالي در بيانيه‌اي اعلام كرد: اگر انتظار تغيير در شبه جزيره كره را داريد، تنها نابودي كامل گروه لي ميونگ باك، رئيس جمهوري كره جنوبي است.

در اين بيانيه همچنين آمده است: تا آن زمان كه دشمن كره شمالي بر اقدامات خود براي تعدي و تجاوز اصرار مي‌ورزد، جمهوري دموكراتيك كره شمالي موقعيت خود را به عنوان يك كشور هسته‌اي تقويت مي‌كند تا از تماميت و استقلال خود حفاظت كند.

براساس گزارش پايگاه خبري بلومبرگ، اين پيام پيونگ يانگ در پاسخ به پيام سال نو مسيحي لي ميونگ باك كه اعلام كرده بود اگر پيونگ يانگ صداقت خود را در خلع سلاح هسته‌اي نشان دهد "دوره جديدي" در روابط ميان دو كره به وجود مي‌آيد اعلام شد،

اين كميته تاكيد كرد: اين اولين پيام كره شمالي در مورد برنامه سلاح هسته‌اي اين كشور از زمان مرگ كيم جونگ ايل و به قدرت رسيدن كيم جونگ اون، وارث بزرگ وي محسوب مي‌شود.

"كرت كمپبل"، معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور آسيا در سئول و پس از ملاقات با مقام‌هاي كره جنوبي گفت: آمريكا به چين، بزگترين متحد و شريك تجاري كره شمالي تاكيد كرده كه اهميت خويشتن داري را به رهبر جديد كره شمالي گوشزد كند.

وي افزود: تاكيد كرده‌ايم كه پيونگ يانگ بايد گام‌هايي را به سمت تقويت روابط با كره جنوبي برداشته و به الزامات و تعهدات بين المللي خود متعهد باشد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار