بازدید 7111

وزیر اقتصاد: تحريم‌ها ناجوانمردانه است

همه مي‌دانند كه تحريم‌هاي اقتصادي يك مقابله ناجوانمردانه با كشور ايران است و ما بايد مراقب باشيم؛ به اين معنا كه بايد به اخبار و گفته‌ها و نقل‌هايي كه سبب تزلزل مي‌شود و خواست دشمن است، بيهوده دامن نزنيد. بلكه رسانه‌ها بايد موفقيت‌ها و آمار دستاوردهاي كشور را منتشر كنند و امروز اين رسالتي است كه از رسانه‌ها انتظار مي‌رود.
کد خبر: ۲۱۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۰ 06 January 2012
وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينكه ديگر فازهاي قانون هدفمندي يارانه‌ها با هم‌فكري مردم اجرا مي‌شود تاكيد كرد كه براي مقابله با تحريم‌ها بايد از ظرفيت‌هاي اقتصاد ملي استفاده كرد. وي همچنين از رسانه‌ها خواست كه در اين شراطي بيشتر به انتشار موفقيت‌ها و آمار دستاوردهاي كشور بپردازند.

سيدشمس‌الدين حسيني در پاسخ به ايسنا، تاكيد كرد: هدفمندكردن يارانه‌ها يك برنامه است و در حال حاضر اين قانون تكليفي بردوش ماست كه بايد طي پنج سال اجرا شود؛ پس طبيعي است نه تنها فاز دوم بلكه فاز‌هاي ديگر آن را دولت بايد اجرا كند و اگر اجرا نكند در واقع دولت از اجراي قانون سربازده است. به همين دليل مجلس و بخش‌هاي مختلف از دولت اين مطالبه را دارند كه فازهاي ديگر قانون اجرا شود. خوشبختانه رسانه‌ها كمك كردند تا منافع خوبي كه از اين قانون به دست آمده را اعلام كنند.

حسيني تصريح كرد: به عنوان مثال در كمتر از دو سال واردات گندم از 1260 ميليون دلار به كمتر از چهار ميليون دلار رسيد؛ روندي كه مي‌رفت بخش عمده‌اي و معادل بودجه عمراني كشور صرف واردات فرآورده‌هاي نفتي شود، امروز اين مساله متوقف شده و ما به صادركننده تبديل شديم.

وزير اقتصاد با اشاره به اجراي ديگر فازهاي قانون هدفمندي ادامه داد: ما بايد دستاوردهاي اين مرحله را تدوين كنيم؛ حتما چالش‌هايي وجود داشته است اما بايد يك برنامه‌هاي تكميلي صورت بگيرد و در صورت انجام چنين اقداماتي، با هم‌فكري مردم فازهاي ديگر طرح‌ اجرا مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به بحث تحريم‌ها عنوان كرد: براي مقابله با تحريم بايد از ظرفيت‌هاي اقتصاد ملي بيشتر استفاده كنيم. با وجود اين‌كه سال گذشته سالي بود كه 10 ماه آن را در تحريم پشت‌سر گذاشتيم و علي‌رغم همه دشواري‌ها، دشمني‌ها و تنگ‌نظري‌هايي كه وجود داشت، دولت موفق شد با همكاري فعالان اقتصادي اقدامات موثري را انجام دهد.

به گفته وزير اقتصاد بورس ايران در سالي كه تحريم بوديم، به دليل استفاده از ظرفيت‌ها و مديريت خوب دولت و پشتيباني اركان نظام در سطح بورس‌هاي دنيا رتبه اول را كسب كرد و اين در نوع خود بزرگترين توفيق بود.

حسيني ادامه داد: اگر ديگر كشورها تلاش مي‌كنند جلوي استفاده از ظرفيت‌هاي سرمايه‌گذاري در ايران را بگيرند؛ اما مي‌توان با انجام اقداماتي در استان‌ها و كشور هزينه سرمايه‌گذاري را كاهش داد. استقبال و در واقع فراخوان‌هاي ما براي سرمايه‌گذاري بايد گسترش يابد.

وزير اقتصاد بر همكاري رسانه‌ها در تحريم‌هايي كه بر كشور حاكم مي‌شود تاكيد و تصريح كرد: همه مي‌دانند كه تحريم‌هاي اقتصادي يك مقابله ناجوانمردانه با كشور ايران است و ما بايد مراقب باشيم؛ به اين معنا كه بايد به اخبار و گفته‌ها و نقل‌هايي كه سبب تزلزل مي‌شود و خواست دشمن است، بيهوده دامن نزنيد. بلكه رسانه‌ها بايد موفقيت‌ها و آمار دستاوردهاي كشور را منتشر كنند و امروز اين رسالتي است كه از رسانه‌ها انتظار مي‌رود.

وي تاكيد كرد: خبرنگار كه خودش را در صف نظام مي‌بيند و همه همين‌طور هستند. رسانه‌ها بايد در صف نظام و دولت در جهت مقابله با اين تحريم و انتشار اخبار اميدبخش و پرهيز از دميدن در شيپوري كه سازش را خارجي‌ها كوك كرده‌اند، به ما كمك كنند.

وزير امور اقتصادي و دارايي كه در حاشيه مراسم افتتاح مركز اقتصادي استان خوزستان با ايسنا سخن مي‌گفت، اظهار كرد: براي بازديد از دو گمرك خرمشهر و بندرامام خميني(ره) به استان سفر كرده‌ام. در عين حال فرصتي فراهم شد تا حداقل در شهرستان‌هاي خرمشهر و آبادان نشستي با فعالان اقتصادي داشته باشم.

او با بيان اين‌كه در سال‌هاي اخير دولت تاكيد زيادي بر تلاش براي استفاده صحيح از منابع عمومي كشور دارد، افزود: در اين سفر در مراسم آغاز به كار مركز اقتصادي حضور يافته‌ام كه خيلي اقدام مناسبي است.

حسيني گفت: در سال‌هاي اخير در استان خوزستان همايش‌هاي موفقي در حوزه سرمايه‌گذاري خارجي برگزار شد و استقبال خوبي از اين همايش صورت گرفت. پس از اين همايش استاندار خوزستان و سازمان دارايي استان به اين نتيجه رسيدند كه بايد به موضوع سرمايه‌گذاري بهتر از گذشته بپردازند.

وي استان خوزستان را يكي از استان‌هاي موفق در جذب سرمايه‌گذاري توصيف كرد و گفت: در سال گذشته حدود يك ميليارد و 600 ميليون دلار سرمايه‌گذاري خارجي در اين استان صورت گرفته و برآوردها نشان مي‌دهد امسال نيز جذب سرمايه‌گذاري‌هاي استان به دو ميليارد دلار برسد.

وزير اقتصاد تصريح كرد: اميدواريم راه‌اندازي مركز اقتصادي در كنار اقدامات ديگر موجب شود تا از ظرفيت‌هاي استان كه يكي از استان‌هاي با استعداد كشور است بيش از پيش بهره‌مند شويم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی