بازدید 23731

نظر صفار درباره مناظره مشایی و آیةالله مصباح

کد خبر: ۲۱۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳ 06 January 2012
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تمایلی برای ریاست دانشگاه آزاد ندارم گفت: ترجیح می دهم کماکان در جمع دانشجویان و محیط های علمی شرکت کنم و به ایراد سخنرانی بپردازم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین صفار هرندی عصر پنجشنبه در نشست بسیج دانشجویی دانشگاه جامع علمی - کاربردی که با عنوان انقلاب اسلامی، مخاطرات امروز و فردا، در سالن اجتماعات 9 دی این دانشگاه برگزار شد، دهه 60 را از دهه های قابل قبول انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: کل کارنامه نظام در دهه 60 قابل ستایش است اما در اوایل دهه 70 عده ای از طرف کشور به خارج از کشور رفتند و در مذاکراتی که با طرف خارجی برگزار کردند مدعی شدند که دیگر ما نیروهای انقلابی دهه 60 نیستیم و حاضریم راجع به خیلی موارد از جمله نوع حکومت اسلامی خود با شما مذاکره کنیم.

وی گفت: یکی از مخاطرات گذشته ما همین موضوع بود. ضمن آنکه امروز باز با چنین روش هایی مواجه هستیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به نقش تحزب در کشور پرداخت و گفت: کشور ما بر پایه نظام حزبی تعریف نشده است و احزاب قوی دیده نمی شوند. فقط اگر بخواهیم از احزابی که در فضای سیاسی کشور نقش تاثیرگذاری را ایفا می کنند نام ببریم می توان به هیئت های موتلفه اسلامی اشاره کرد. این هیئت در گذشته فعالیت می کرد و ریشه های مذهبی دارد.

هرندی گفت: از تشکل های غیر مذهبی نیز می توان به حزب توده اشاره کرد که به دلیل خیانت هایی که انجام دادند مردم بساط آنها را جمع کردند.

وی در ادامه مسجد را یکی از نهادهای مقدس و تاثیر گذار در انقلاب اسلامی دانست و گفت: تنها جایی که می توان همه نیروها را در آن جمع کرد مسجد است. البته پس از پیروزی انقلاب اسلامی بسیج نیز نقش تاثیر گذار خود را ایفا کرد و امروز شاهد آنیم که این نهال مقدس در حوزه های تخصصی ورود پیدا کرده است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سخنانش به ایستادگی ملت ایران در قبال فشارهای بین المللی اشاره کرد و افزود: با تمامی تحریم ها و فشارهای بین المللی امروز کشور ما در جامعه علمی نقش تاثیرگذاری را ایفا می کند. بطوریکه برخی از روسای جمهور کشورها به این جایگاه پی برده اند. رئیس جمهور قزاقستان رسما اعلام کرده بود که ما ایران را قدرتمندترین کشور در منطقه می دانیم.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: البته در دوران اصلاحات عده ای در صدد برآمدند تا به فشارهای بین المللی علیه ایران پاسخ دهند و اگر این سازش صورت می گرفت، ما دیگر شاهد بیداری اسلامی در منطقه نبودیم.

صفار هرندی تصریح کرد:  اگر سازش های کشورهای غربی را می پذیرفتیم امروز در صف کشورهایی قرار می گرفتیم که باید سقوط می کردند.

مشاور فرهنگی فرماندهی کل سپاه پاسداران در پاسخ به سئوالی درباره عملکرد جریان انحرافی، افزود: هر گفتمانی که از مسیر حق فاصله بگیرد به جاده انحراف کشیده خواهد شد. البته مقام معظم رهبری در کرمانشاه اعلام کردند که ایشان در امور قوای دیگر دخالت نمی کند. اما هر گاه ببینند انحرافی بوجود بیاید مانع آن خواهند شد که در این راستا می توان به حکم معاون اولی یکی از آقایان در دولت دهم اشاره کرد. مقام معظم رهبری در حکمی خواستار برکناری این آقا شدند. همچنین معظم له پس از اعلام خبر برکناری بدون دلیل وزیر اطلاعات طی حکمی خواستار حضور مصلحی در این وزارتخانه شدند.

وی گفت: جریان انحرافی به هیچ اصولی پایبند نیست اما در عین حال مدام از اعتقاد به امام زمان (عج) و مهدویت سخن می گوید و آیت الله مصباح یزدی در وصف این جریان گفته بودند از این جریان بوی بابی گری می آید.

صفار هرندی افزود: مدام شعار مبارزه با فساد، تبعیض و ویژه خواری سر داده می شد اما می بینیم که از دل این جریان فسادهای آنچنانی نشات گرفته است که نمونه اخیر آن تخلف بانکی 3 هزار میلیاردی بود.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا احمدی نژاد ربطی به جریان انحرافی دارد یا نه، افزود: باید حساب احمدی نژاد را از جریان انحرافی جدا کنیم. همچنین احمدی نژاد فردی با هوش و زیرک است و این سئوال مطرح می شود که آیا وی تحت تاثیر این جماعت قرار گرفته است؟ امیدواریم که اینگونه نباشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در خصوص فعالیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس نهم، افزود: در نام نویسی داوطلبان انتخابات مجلس 800 نفر از نزدیکان جریان اصلاح طلبان ثبت نام کردند البته عده ای در جریان اصلاحات بر طبل تحریم در انتخابات می کوبند و عده ای دیگر بنا را بر شرکت فعال در انتخابات گذاشته اند.

وی گفت: شخصیت های اصلاح طلب بر این باورند که نباید در انتخاباتی که در آن پیروز نمی شویم هزینه کنیم. اگر عده ای پیروز شدند که به نفع ما تلقی می شود و اگر پیروز نشدند از قبل اعلام کرده بودیم که در انتخابات شرکت نمی کنیم.

این فعال سیاسی در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا با برگزاری مناظره بین مشایی و آیت الله مصباح یزدی موافق هستید و اینکه با این مناظره خیلی از چیزها در قبال جریان انحرافی مشخص می شود، گفت: نباید شخصیت ارزنده ای همچون مصباح یزدی را جلوی کسی قرار داد که مسائل ابتدایی از اندیشه اسلامی را نمی داند. این به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. البته می توان این فرد را در کنار کسی قرار داد که هم ردیف وی باشد و مباحث را به صورت جزئی بیان کرد تا بتواند پاسخگوی سئوالات باشد.

وی گفت: اما مناظره با شخصیت برجسته ای همچون مصباح یزدی را به صلاح نمی دانم.

از هرندی درباره موضع گیری هاشمی رفسنجانی سئوال شد و اینکه موضع گیری های هاشمی رفسنجانی در فضای سیاسی کشور را چگونه ارزیابی می کنید، افزود: درباره هاشمی رفسنجانی می توان نظرات مختلفی را ارائه کرد. وی از مبارزان قبل از انقلاب بود و نقش تاثیرگذاری را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد و در دوره ای فرماندهی جنگ به وی سپرده شد اما با همه کارنامه پرافتخاری که دارد برخی از دیدگاه های وی قابل پذیرش نیست به خصور دیدگاه های اطرافیان وی.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم همچنین گفت: ما از هاشمی انتظار داریم نسبت به مواضعی که از سوی نزدیکان وی مطرح می شود واکنش نشان دهد اگر موضع گیری نکند این ابهام در بین افکار عمومی پیش می آید که شاید وی این دیدگاه ها را قبول داشته باشد.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه پاسداران، در پاسخ به سئوال دیگری درباره تغییر نظام سیاسی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده است، افزود: ایشان در سفر به کرمانشاه موضوع احیاء نخست وزیری را مطرح نکرده بودند فقط به بازسازی نظام سیاسی اشاره کرده بودند.

وی گفت: نظام ریاستی و پارلمانی مزایا و معایبی دارد و مخالفین و طرفداران این 2 نظام دیدگاه ها و نظرات خود را بیان می کنند و اگر این دیدگاه ها را در کنار هم قرار دهیم متوجه می شویم که هر دو نظام با مزایا و معایبی روبرو هستند.

هرندی در پایان سخنانش در پاسخ به سئوال یکی از شرکت کنندگان که آیا شما با قرارگاه عمار در تماس هستید و اینکه آیا تا کنون تماسی برای پذیرش ریاست دانشگاه آزاد با شما گرفته شده است یا نه، افزود: درباره قرارگاه عمار باید بگویم که بنده عضو این قرارگاه نیستم اما دورادور اخبار و رویدادهای این قرارگاه را دنبال می کنم.

وی گفت: تا کنون درباره ریاست دانشگاه آزاد با بنده تماسی گرفته نشده است ضمن آنکه تمایلی برای پذیرش این سمت را ندارم. من ترجیح می دهم کماکان در محیط های علمی و دانشجویی شرکت کنم و در جمع دانشجویان به ایراد سخنرانی بپردازم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی