بازدید 21842

فارس گرانترين استان كشور شد

کد خبر: ۲۱۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۸ 06 January 2012
نتايج طرح آمارگيري هزينه و درآمد خانوارهاي شهري نشان مي‌دهد كه در سال گذشته استان فارس بيشترين هزينه را براي ساكنانش ايجاد كرده و درو واقع جايگزين تهران به عنوان گران‌ترين استان كشور شده است.

به گزارش ايسنا براساس نتايج اين طرح هزينه يك خانوار شهري در استان فارس طي سال گذشته 146 ميليون ريال براي يك سال بوده است. اين درحالي است كه تهران در رتبه بعدي قرار گرفته و هزينه 130.8 ميليون ريال را براي ساكنانش ايجاد كرده است.

در سال‌هاي 1388 و 1387 تهران با 118.9 ميليون ريال و 121.5 ميليون ريال بيشترين هزينه‌ها را براي ساكنانش داشت و عنوان گران‌ترين استان كشور را به خود اختصاص داده بود.

با اين وجود استان سيستان و بلوچستان همچنان كم هزينه‌ترين استان كشور طي سه سال گذشته است به طوري كه هزينه يك خانوار شهري در سال گذشته براي اين استان 73.9 ميليون ريال در يك سال بوده است.

نتايج اين آمارگيري نشان مي دهد اگرچه در سال 88 نسبت به سال قبل آن هزينه يك خانوار شهري در استان تهران بيش ازدو درصد كاهش داشته اما اين تغيير در سال گذشته نسبت به سال 88 به بيش از 10 درصد افزايش رسيده است.

همچنين هزينه‌هاي خانوارهاي شهري در استان فارس درسال گذشته و سال قبل آن 27 درصد و 25.25 درصد نسبت به سال‌هاي قبل خود افزايش داده است.

در استان سيستان وبلوچستان به عنوان كم هزينه‌ترين استان كشور افزايش چشمگيري در هزينه‌هاي سال گذشته نسبت به سال قبل آن رخ داده و افزايش 28 درصدي در هزينه‌ها ايجاد شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۳
نرخ كرايه در شيراز فكر كنم از كل ايران بالاتر باشه.
يك بار هم سايت هاي خبري خبر يدر اين مورد منتشر كردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
من خودم توی آژانس توی شیراز هستم
با مسافر های زیادی سروکله میزنم
وقتی از کسایی که از شهر های دیگه اومدن شیراز کرایه میگیرم کیف مکنن از بس کمه
من توی شیراز زندگی میکنم استان فارس بیشترین آمار بیکاری را هم دارد وبسیاری از آمار های منفی دیگر هم در این سالها مال استان ماست حالا قرار است کی به داد ما برسد
پاسخ ها
غفوری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
اضافه کنید تعطیلی کارخانجات و صنایع از جمله صنایع مخابرات راه دور با سابقه 40 ساله و بیکار شدن کارگران آن
ناشناس
| Lebanon |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
کاکو! بالاترین آمار بیکاری در کشور، استان نفتخیز خوزستانه!!!
شیراز شهر گران قیمتی هستت که نرخ بیکاری بالایی داره و مسئولان کشور هم هیچ توجهی به اون نمی کنن
بالاترین نرخ قتل و ناامنی را هم به آمار گرانترین وبیکارترین استان اضافه کنید.
توجه كتيم كه اين امار بر اساس هزينه است و نه براساس قيمت يعني ممكن است اين افزايش به خاطر افزايش مصرف باشد و نه قيمت. لطفا كمي تخصصي تر به اين مسايل نگاه كنيد و خبرهاي اينچنيني را با نگاهي دقيق اطلاع رساني نماييد
به نظر بنده چندین علت مسبب این امر شده است
1-نبود مدیریت مناسب
2-نداشتن برنامه مناسب برای حوزه بازار و توزیع کالا ها
3-نبود نظارت کافی بر خرده فروشان و عمده فروشان
4-عدم راه ارتباط ریلی
5-نبود صنعت و در نهایت انتقال اقلام صنعتی هزینه ها را افزایش داده
6-مسئولین بازرگانی و صنعت برنامه های مناسبی برای استان ندارند
خدایی بنده 13 سال در تهران زندگی کردم و الان یکسال و نیم هست که در شیرازم
اصلا دو تا شهر رو نیمه با هم مقایسه کرد
آرامشی رو که در شیراز هست و هزینه های کم زندگی که هست رو به هیچ وجه حتی در شهر های کوچک اطراف تهران هم نیست
کرایه تاکسی کورسی 150 تومانه در صورتی که از این ور شهر تا اون ور شهر مگه چند کورس میشه
حالا از میدان انقلاب تا جنت آباد تو تهران اگه بگم کرایه اش 1600 تومانه کسی باورش نمیشه
البته ناشناس درست می گه نرخ بیکاری خیلی بالاست و مردم در فقر زندگی می کنن (نسبت به درآمد شهر های دیگر و همچنین هزینه کرد در شهر های دیگر)
بیچاره ما همین پارسال از تهرون فرار کردیم اومدیم شیراز!!!!!!
واقعا قیمت برخی اقلام خوراکی در فارس بالا هست
اون دوستی که میگه استان فارس بیشترین آمار بیکاری رو داره احتمالا تا حالا از استانشون خارج نشده!
شیراز از نطر امنیت افتضاح است.چند شب پیش تو معالی آباد(نزدیک بیمارستان بعثت) از کلاس کنکور با چهار تا از دوست هام (همه قوی هیکل) برمی گشتیم 2 تا موتور اومدند جلوی ما رو گرفتند و با قمه مارو تهدید کردند و یکی از دوست هامون رو هم زخمی کردند و هیچ کس به داد ما نرسید.
خب پس تواین مورد اولیم!
استان فارس با داشتن یکی از بهترین دانشگاههای ایران بعلت نداشتن مدیریت مناسب و همچنین عدم توجه دولت و همچنین نداشتن کار آفرین در حال حاضر از وضعیت بحرانی در مورد اشتغال جوانان مواجه شده.به خدا من نمیدونم این جوانان بیکار چه روحیه ای دارند که در این وضعیت طاقتشان تمام نمیشود.این در حالی است که با این رکود اقتصادی و بی برنامگی تا سالها هیچ امیدی به آینده نیست.
بیایید دعا کنیم حداقل خدا رحمش بیاد و بارون بزنه تا لااقل کشاورزیمون نابود نشه.
پاسخ ها
يكي از هزاران بيكار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
گل گفتي من شيراز ارشدم رو خوندم، اصلا دلم نمي خاد به اون دوران برگردم، روزي كه رفتم دانشگاه شيراز دلم خوش بود دارم شيراز مي خونم، واقعا هم از لحاظ علمي تو رشته ام از دانشگاه تهراني ها هم سرترم ولي تو اين مملكت فقط پارتي مهم فقط پارتي، با اون همه علمت بايد بري دانشگاه علمي كاربردي و پيام نور درس بدي كه اونم ساعتي 4000-5000 كه بعد از 4 ماه درسد دادن حقوق يك فوق ليسانس(حق التدريس) ميشه 300-400 هزار تومن، اونم با اين گروني ها لعنتي
این از نتایج سیاست های اشتباه است . استانی را که به طور متوسط جزو خشک ترین استان های کشور است به عنوان قطب کشاورزی مملکت معرفی می کنند و در نتیجه آن طی سالیان گذشته هیچگونه سرمایه گذاری مولد در آن انجام نشده است و کشاورزی هم که با توجه به شرایط رو به نابودی رفت هجوم روستائیان به شهر ها دلال بازی بر سر زمین و... باعث افزایش نقدینگی و از طرف دیگر بیکاری شده است . اینها همه نتایج برنامه ریزی های کارشناسی نشده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
مثبت اشتباهی....عزیز شما یا کشاورزی نمی دانی یا با آب و هوای شیراز و نوع خاکش آشنایی نداری.
کرایه ی خانه بالاست .
آمار بیکاری بالاست و البته درآمدمحدود زیرا سرمایه گذاری کلان در این استان صورت نمی گیرد.
اگر لطف می نمودید و این شاخص هایی را که در این زمینه مورد سنجش قرار گرفته است را بیان می کردید ممنون می شدیم چون می توانستیم خودمان مقایسه کنیم.
همین پریروز یک خانه یک خوابه در معالی آباد ( گلدشت ) کرایه کردیم به 16 ملیون. جایی که الان هستیم ( شهرک آرین ) 5 با 400. بنگاه دار ها هم می گویند تو این سه ماه پاییز اجاره خونه حدود 50 هزار تومان زیادتر شده. البته با اصفهان هم که مقایسه کردیم ( چون قبلا اونجا بودیم ) اونجا هم تقریبا همین طور بود.
دوست عزیری که گفته اند کرایه در شیراز احنمالا از کل ایران بیشتر است بایستی یه سر به سایر شهرهای کشور بزنند تا صحت مطلب را متوجه شوند. من استان فارسی هستم ولی در این استان زندگی نمیکنم. ولی وقتی به شیراز برمیگردم و کرایه تاکسیها را با شهرهای پایین تر از شیراز مقایسه میکنم، جای تعجب و شکر دارد که ارزانتر است.
بنده مدت 20 سال است که از هندوستان با تخصص پزشکی به شیراز امده و زندگی می کنم... از قانون و دین و انسانیت فقط در کتابهای درسی ذکری هست... پیشرفت شهرهای هندو مذهب هندوستان را می بینم و با سومین شهر مذهبی ایران مقایسه کردنی نیست.
من در شیراز زندگی می کنم. شیراز شهر تولیدی نیست بلکه یک شهر کاملا مصرف گراست. مسئولین این شهر هم به جای اینکه به فکر سرمایه گذاری مولد باشند بیشتر به فکر جذب سرمایه گذاری در ساخت مجتمع های تجاری بوده و هستند. نتیجه اینکه بنا به آمار رسمی شیراز 6 برابر ظرفیت مجازش ، واحد های تجاری دارد. اتفاقی که افتاده اینه که این مغازه ها کمبود مشتری دارن و چون باید از پس اجاره های سنگین مغازه بر بیاییند شروع می کنند به معامله با همدیگه. این دلال بازی و واسطه گری باعث شده که شیراز بعد از تهران دومین شهر گران کشور باشه
همه اینها به کنار ، آقایان با توجیه اینکه این استان کشاورزی است از سرمایه گذاری صنعتی در آن خودداری می کنند. هی میگن شما استان فرهنگی هستید، شما سومین شهر مذهبی هستید.اما صنعتی نه .پول و سرمایه گذاری نخواهید. وضعیت استان فارس در کشور به مرور زمان نسبت به سایر استان ها بدتر شده . همه شهرهای بزرگ کشور( اصفهان-تبریز-مشهد-اراک - یزد و....) صنایع یزرگ زیادی دارند اما شیراز یه پالایشگاه از قبل از انقلاب داره.لطفا رسیدگی کنید.
اتفاقا خوزستان يكي از گرانترين استانهاست. در شيراز كورس تاكسي 100 تومان است ولي در اهواز 500 تومان!!!! هركس باور نداره تشريف بياره اهواز و ببينه كه با سوار و پياده شدن از ماشين بدون در نظر گرفتن مسافت بايد 500 تومان ناقابل به راننده تقديم كني!!!
استان فارس به علت عدم مدیریت مطلوب از 20 سال پیش در سراشیبی اقتصادی در تمامی قسمت های مختلف از جمله کارخانه های صنعتی،تولیدات کشاورزی و... قرار گرفته است که متاسفانه مسؤلان استانی و کشوری اهمیت زیادی به این موضوعات نمی دهند و با این وضعیت تعداد بیکاران این استان هر ساله در حال افزایش می باشد و پیامدهای بسیار خطرناکی در تمام زمینه ها خواهد داشت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل