بازدید 4021

انتقاد چاوز از تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران

کد خبر: ۲۱۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۷ 06 January 2012
رييس جمهور ونزوئلا از تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران انتقاد كرد.

به گزارش ايسنا روزنامه‌ي اسپانيايي ال‌پاييس نوشت: هوگو چاوز از اعمال تحريم‌هاي آمريكا عليه ايران با تدوين قانوني براي تحريم بانك مركزي ايران كه با امضاي باراك اوباما ـ رييس‌جمهور آمريكا ـ تصويب شد و به دولت اجازه مي‌دهد تا اموال كليه موسسات خارجي را كه بانك مركزي ايران در زمينه نفت همكاري مي‌كنند بلوكه كند، مورد انتقاد قرار داد.

او در ادامه با تاكيد بر سفر محمود احمدي‌نژاد، همتاي ايراني‌اش به كاراكاس گفت: اين سفر يك‌شنبه آينده و در جريان سفر احمدي‌نژاد به كشورهاي آمريكاي لاتين انجام مي‌شود.

به نوشته ال‌پاييس، قرار بود سفر احمدي‌نژاد به كاراكاس سپتامبر گذشته انجام شود اما به دليل بحراني‌شدن وضع جسمي چاوز به دليل بيماري سرطان وي به تعويق افتاد.

اين روزنامه‌ي اسپانيايي افزود: در جريان اين سفر احمدي‌نژاد بر روابط مستحكم ميان ايران و آمريكاي لاتين تاكيد خواهد كرد هم‌چنين قرار است وي در مراسم انتصاب دانيل اورتيجا ـ رييس جمهور نيكاراگوئه ـ نيز شركت كند.

در ادامه سياست‌هاي ضد ايراني و بي‌اثر تحريم عليه كشورمان، باراک اوباما هفته پيش قانوني را براي اعمال تحريم‌هاي اقتصادي بيش‌تر عليه ايران امضا كرد.

اين قانون که حاوي تحريم ايران است، براي اجرايي شدن به دوره‌اي 180 روزه نياز دارد که در اين مدت دولت اوباما مي‌تواند مشخص كند دقيقا به چه شکلي قصد اجرا کردن قانون را دارد.

اين قانون تمامي شرکت‌ها و بانک‌هاي خارجي را که با بانک مرکزي ايران تبادلات داشته باشند، تحت تحريم قرار مي‌دهد. تاکنون اغلب تحريم‌هايي که عليه ايران اعمال شده، تجارت محصولات صنعت هسته‌يي ايران را دربر مي‌گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاري فرانسه، هدف از اين تحريم‌ها صدمه زدن به بخش نفت در ايران است و از بانک‌هاي خارجي مي‌خواهد ميان تجارت با بخش مالي ايران و بانک مرکزي يا تبادلات با اقتصاد آمريکا و بخش مالي اين کشور دست به انتخاب بزنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها