بازدید 4853

خودسوزي يك تونسي ديگر

به گفته شاهدان عيني، اين مرد تونسي به دليل بيكاري و مشكلات اقتصادي قصد ديدار با هيات سه نفره وزارتي كه به اين استان سفر كرده بودند را داشت اما با پاسخ مثبت روبه‌رو نشد و با بنزين اقدام به خودسوزي كرد.
کد خبر: ۲۱۷۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱ 06 January 2012
در حالي كه يك شهروند تونسي ديگر اقدام به خودسوزي كرده، شهرهاي مختلف اين كشور از جمله پايتخت آن صحنه اعتراض‌هاي مردمي براي بهبود وضعيت كارمندان و كارگران و رفع مشكل بيكاري است.

به گزارش ايسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌اي القدس العربي، يك مرد 48 ساله تونسي خود را مقابل مقر استانداري استان قفصة در غرب تونس به آتش كشيد.

به گفته شاهدان عيني، اين مرد تونسي به دليل بيكاري و مشكلات اقتصادي قصد ديدار با هيات سه نفره وزارتي كه به اين استان سفر كرده بودند را داشت اما با پاسخ مثبت روبه‌رو نشد و با بنزين اقدام به خودسوزي كرد.

براساس اين گزارش، وي به بيمارستان منتقل شده اما وضعيتش وخيم گزارش شده است.

اين در حالي است كه بنا به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شبكه العالم، شهرهاي مختلف تونس از جمله پايتخت آن صحنه اعتراض‌هاي مردمي براي بهبود وضعيت كارمندان و كارگران و رفع مشكل بيكاري است.

با افزايش ميزان اعتراض‌ها و تجمع‌ها در شهرهاي مختلف تونس براي مطالبه كار وحقوق كارگران و شهروندان و طبقات متوسط جامعه، از دولت جديد تونس انتظار مي‌رود كه به طور جدي با اين خواسته‌ها تعامل كند تا كشور دچار بحران نشده و وضعيت اقتصادي كشور فلج نشود.

يكي از تظاهركنندگان تونسي گفت: من از شش ماه پيش بيكارم و هيچ حقوقي ندارم و درعين حال هزينه‌هايي بر عهده ماست كه بايد آن را بپردازيم.

يكي ديگر از تظاهركنندگان نيز خاطرنشان كرد: بسياري از كارگران و كارمندان به محض ارتكاب يك اشتباه كوچك از كار اخراج مي شوند بدون اين كه به آنان حق و حقوقي پرداخت شود.

"حسين العباسي" دبير اتحاديه كل كارگري تونس، درمصاحبه با العالم، تصريح كرد: ما تجمعي را در مقابل وزارت امور اجتماعي برگزار و از طريق گفت‌وگو مشكل را با مسئولان اين وزارتخانه حل كرديم و معترضان به سر كارشان بازگشتند.

وي از اتهامات وارده به اتحاديه كل كارگري تونس مبني بر دست داشتن در تحصن‌ها و تجمع‌هاي فعلي كشور انتقاد و ابراز اميدواري كرد، دفتر جديدي كه اين اتحاديه در روزهاي اخير افتتاح كرده بتواند در شرايط فعلي كشور در زمينه حل مشكلات اقتصادي واجتماعي همكاري نزديكي با دولت جديد داشته باشد.

"حفيظ حفيظ"، معاون دبيركل اتحاديه كل كارگري تونس نيز گفت: روابط با دولت جديد بستگي به ميزان پايبندي طرف‌ها به خواسته‌هاي كارگران و كارمندان دارد و اگر دولت مي‌خواهد كه به بهبود وضعيت شهروندان تونسي كمك كند، ما كاملا آماده همكاري هستيم.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر