بازدید 8015

اعلام زمان برگزاری رزمایش دریایی سپاه

کد خبر: ۲۱۷۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۴ 06 January 2012
فرمانده نیروی دریایی سپاه از برگزاری رزمایش بزرگ این نیرو در بهمن‌ماه در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اعلام این خبر گفت: در این رزمایش که به عنوان هفتمین رزمایش از سلسله مانورهای پیامبر اعظم(ص) در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار خواهد شد، تفاوت‌های محسوس این رزمایش با رزمایش‌های گذشته سپاه به اجرا درمی‌آید.

سردار فدوی با اشاره به اهمیت استراتژیک تنگه هرمز بر اقتصاد جهان و اظهارات برخی مقامات غربی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران تسلط کاملی بر این منطقه داشته و تمامی تحرکات در آن را کنترل می‌کند.

وی با اشاره به سال‌های ۶۶ و ۶۷ دفاع مقدس و غرق شدن ناو یک میلیارد دلاری و بالگرد‌های آمریکایی در خلیج فارس خاطرنشان کرد:‌ اگر مقامات امروز آمریکایی در آن زمان بر سر کلاس دانشگاه بوده‌‌اند اما مقامات آن روزهای آمریکا به خوبی آن ایام را به یاد دارند که ریگان (رئیس جمهور اسبق آمریکا)‌از آن سال‌ها به تلخی یاد می‌کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در رزمایش اخیر دریایی ارتش مرکز ثقل این رزمایش در دریای عمان قرار داشت، گفت: مانور بزرگ دریایی سپاه پاسداران در محدوده خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار می‌شود و بنابر آنچه به ما ابلاغ شده این رزمایش در بهمن‌ماه به اجرا درخواهد آمد.

سردار فدوی همچنین توضیحاتی در خصوص تسلط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این محدوده استراتژیک بیان کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل