بازدید 8946

تجلیل آیت‌الله مصباح‌یزدی از آیت‌الله جنتی

کد خبر: ۲۱۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۸ 06 January 2012
 رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: ‌‌آیت‌الله جنتی ‌یکی از بهترین‌های کشور از لحاظ صفا و اخلاص، تقوا، ساده‌زیستی‌ و خدمتگزاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی پنجشنبه شب در دیدار مدیران ادارات و نمایندگان سازمان تبلیغات اسلامی استان مازندران با بیان اینکه اسم روحانیت و تشکیلات مرجعیت خودش کار انجام نمی‌دهد، تصریح کرد: بستگی دارد که کسانی که در درون این مجموعه کار می‌کنند چه ویژگی‌هایی از نظر معلومات، معنویت و اخلاق، ‌صلاحیت علمی و... دارند زیرا این مسائل هستند که حقیقت روحانیت را تشکیل می‌دهند و وظایف روحانیت را علنی می‌کنند.

وی افزود: در غیر این صورت اگر هزاران تشکیلات درست کنیم و عضو، عنوان، آیت‌الله و آیت‌الله العظمی داشته باشیم فایده‌ای ندارد زیرا اسم کاری انجام نمی‌دهد همان طور که در نهاد‌های مردمی و مدنی خود اسم کاری انجام نمی‌دهد بلکه محتوا مهم است.
 
* تجلیل آیت‌الله مصباح‌یزدی از خدمات آیت‌الله جنتی

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی در زمان حیات امام گفت: در آن زمان ریاست این سازمان بر عهده آیت‌الله جنتی بود؛ ایشان یکی از بهترین‌های کشور از لحاظ صفا و اخلاص، تقوا و ساده زیستی، دلسوزی و خدمتگزاری است و در حال حاضر با بیش از 80 سال سن چندین مسئولیت بزرگ بر‌عهده دارند در حالیکه 20 سال از سن بازنشستگی ایشان گذشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترده شدن فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با گسترش فعالیت‌های این سازمان افراد کم تجربه و غیرمتخصص از عهده کار بر‌نمی‌آیند بلکه باید افرادی برای مدیریت این سازمان در بخش‌های مختلف تربیت شوند که بتوانند ارتباطات اداری را تنظیم کنند و وظایف را به اجرا دربیاورند.

مصباح‌یزدی با بیان اینکه البته این موارد غیر از آن محتوای علمی و تقوایی است که خود شخص باید داشته باشد، ابراز داشت: هر کاری در هر نظامی و هر ارگانی خوب پیش رفته است بیش از 70 درصد از موفقیت آن مرهون مدیریت آگاه و آشنا با مسئولیت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در اینجا مدیریت به معنای بروکراسی نیست، خاطرنشان کرد: هدف این است که کاری کند مردم دیندار شوند، دین را بهتر بشناسند و به ارزش‌های اسلامی مقید و غیرت دینی‌شان حفظ و تقویت شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه الحمدالله از ابتدای انقلاب تاکنون کارهای خوبی در این راستا انجام گرفته است،‌ ابراز داشت:‌ یکی از بهترین‌های سازمان تبلیغات کشور در استان‌ها، سازمان تبلیغات مازندران است.

وی افزود: از ابتدا افرادی این جا به کار گمارده شدند که در استان کم نظیر، دلسوز و علاقمند بودند و انگیزه داخلی و درونی برای کار داشتند و سعی می‌کردند در استان بهترین‌ها را انتخاب و جذب کنند.

مصباح‌یزدی با اشاره به فعالیت‌های خوب سازمان تبلیغات اسلامی مازندران گفت: البته این نباید ما را قانع کند پس دیگر هیچ مشکلی وجود ندارد، بلکه باید دائما وضع موجود را با روش مطلوب خدا، اولیا دین و مقام معظم رهبری بسنجیم.

وی خاطرنشان کرد: حقیقت این است که در این راستا نباید هیچ گاه از خودمان راضی باشیم زیرا این هدف بسیار بلند است و مرز ندارد و هر کاری که انجام دهیم باز هم کم است و هر چه پیشرفت کنیم نسبت به آنچه خداوند متعال از ما انتظار دارد هنوز خیلی فاصله دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت‌های عظیم مذهب تشیع گفت: آیا ما از این ظرفیت‌ها کاملا استفاده کردیم و آیا توانستیم این امور بالقوه را به فعلیت برسانیم.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌هایی که از ابتدای انقلاب صورت گرفته قابل قیاس با رژیم گذشته نیست، اظهار داشت: ما باید برای پیشبرد اسلام تلاش کنیم و بهترین خدمت را انجام دهیم آنگونه که امام زمان(عج) از ما راضی باشد.

مصباح‌ یزدی با بیان اینکه کارها دست امام زمان(عج) است و اگر او بخواهد همه چیز درست می‌شود و این امر زمانی محقق می‌شود که ما لیقاتش را داشته باشیم، تصریح کرد: آن حضرت مظهر رحمت بی‌نهایت خدا است و ما نباید در کارهایمان کم کاری کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مردم را رشد دهیم باید خودمان رشد پیدا کنیم، اظهار داشت: برای اینکه خودمان رشد پیدا کنیم باید سعی کنیم برنامه‌ای داشته باشیم که معلومات دینی ما افزایش پیدا کند و برای این کار برنامه‌ریزی کنیم و برنامه مطالعاتی داشته باشیم.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: باید خودمان هم همراه مردم رشد کنیم و بالاتر برویم تا بتوانیم بهتر این، موهبت‌های الهی را به مردم ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه برنامه دوم برای رشد مردم این است که ما به عنوان مبلغان دین خودسازی داشته باشیم، اظهار داشت: باید هر سال برنامه‌ای داشته باشیم که سطحش از سال گذشته بالاتر باشد.

مصباح‌یزدی با اشاره به اینکه باید در عمل به دستورات شرع،‌ آداب شرعی، مستحبات، نوافل و... رشد داشته باشیم،‌ تصریح کرد: باید نیمه‌های شب ارتباطمان را با خدا برقرار کنیم و آنجا است که نورانیت در دل پیدا می‌شود و دستی از بالا باید روی سر ما قرار می‌گیرد که ما را از آفات و شیاطین حفظ می‌کند و آن وقت می‌توانیم در هر پستی که هستیم به اسلام خدمت کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم به برکت پیروی از اهل بیت(ع) و توسل به اولیا دین مخصوصا حضرت ولی عصر(عج) بتوانیم هر روز قدمی در راه بهتر شناختن و بهتر شناساندن اسلام به دیگران برداریم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار