بازدید 9040

این ترازو نیازمند تنظیم است!

جمله «حالا مهریه را کی داده و کی گرفته» اینقدر کلیشه شده بود که با استناد به آن، همه جور مهریه را تأیید کردیم و در نتیجه، اکنون با زندانیان بسیاری روبه‌رو هستیم که قدرت پرداخت مهریه را نداشته‌اند؛ زندانیانی که شمارشان، مجلس را نیز نگران کرده است.
کد خبر: ۲۱۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۲ 06 January 2012
سرویس اجتماعی ـ هم استاد دانشگاه است و هم نفر نخست بورد تخصصی جراحی، اما به دلیل اینکه توان پرداخت مهریه به صورت یک باره را نداشته و با درخواست اقساطی شدن بدهی‌اش موافقت نشده، نزدیک به یک ماه است در زندان به سر می‌برد؛ این‌ها را برادرش می‌گوید که او هم پزشک است.

دکتر ناصر درباره برادر زندانی‌اش می‌گوید: فرزند شهید هستیم و برادرم با دسترنج خودش اندوخته‌ای داشت که اکنون به دلیل شکایت مسدود شده است و پذیرفته که مابقی مبلغ مهریه را به صورت قسطی پرداخت کند، ولی قاضی موافقت نکرده و حتی درخواست مرخصی‌اش هم دو بار رد شده است؛ مانده‌ایم که چه کنیم.

اما جوانی که به دادگاه خانواده مراجعه کرده، شرایط متفاوتی دارد و از دادگاه درخواست اعسار کرده و قرار است امروز چند نفر از همکارانش شهادت بدهند که آه در بساط ندارد. شاید به این روش با پرداخت یک سکه در ماه موافقت بشود و زندانی نشود.

وقتی از وی می‌پرسیم که مهریه همسرت چه بود، با ناراحتی می‌گوید: سیصد سکه. البته آن موقع سکه اینقدر گران نبود، ولی چون سکه ثبت شده، باید سکه پرداخت کنم؛ یعنی تا زمانی که پیر شوم، باید هر ماه با چندرغاز پول زندگی کنم و بقیه را قسط بدهم.

زندانیانی که شاید مجرم نیستند!

به گزارش «تابناک»، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به اینکه ستاد دیه و مجلس از مدت‌ها پیش به دنبال ارایه راهکاری برای کاهش زندانیان مهریه هستند، گفت: بر پایه آمارهای ارایه شده به مجلس، هم‌اکنون دو هزار نفر به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه همسرانشان، در زندان هستند که این رقم نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

همچنین در دو سال گذشته، نزدیک ده هزار نفر به دلیل مهریه زندانی و آزاد شده‌اند و این نشان می‌دهد که مهریه و ناتوانی مرد در پرداخت آن، یکی از مواردی است که از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و باید برای آن تدبیری اندیشید.

رحیمی افزود: در زمان بررسی لایحه حمایت از خانواده، پیشنهادهایی برای جلوگیری از ثبت مهریه‌های سنگین و نامتعارف و همچنین کاهش زندانیان مهریه ارایه داده شد که هیچ کدام تأیید نشد و از لایحه حذف شد. برداشت مالیات از مهریه و قسط بندی مهریه برای مردانی که عسر و حرج آن‌ها به دادگاه اثبات شده باشد، از جمله این موارد بود.

مهریه که هدیه مرد به همسرش به شمار می‌رفته، بر اثر عواملی مثل تجمل گرایی، گاه به عاملی تبدیل می‌شود که به جای اینکه دوام زندگی‌ها را افزایش دهد، برعکس کار کرده و طول عمر زندگی مشترک را کم می‌کند.

وکیلی که در حوزه خانواده فعالیت می‌کند در این باره می‌گوید: «زندگی مشترک یعنی شراکت دو نفر با همدیگر. اینجاست که هر چقدر مهریه افزایش پیدا کند، شرکا از هم می‌ترسند و هر بحث کوچک و عادی هم می‌تواند منجر به سوء برداشت شده و اختلافات را بزرگ کند، چون مبلغی در میان است که گزاف تعیین شده».



اکنون با مردانی روبه‌رو‌ایم که دارایی دارند؛ اما اموالشان را به صورت صوری به نام افراد دیگر می‌کنند تا از پرداخت مهریه طفره بروند و یا درخواست اعسار کنند؛ چه بسا اگر مهریه کمتری در میان بود، پرداخت یکجای مبلغ برایشان مقدور می‌شد و درخواست تقسیط هم نمی‌کردند. اما در عین حال، افرادی نیز هستند که واقعا توانایی پرداخت مهریه را ندارند و اگر نتوانند این موضوع را اثبات کنند، زندانی خواهند شد.

عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان در این باره به فارس می‌گوید: هم اکنون نگاه ابزاری به مهریه در جامعه رواج یافته و با افزایش میزان مهریه، می‌بینیم شمار افرادی که ناتوان از پرداخت هستند و زندانی می‌شوند، رو به افزایش است.

برای محاسبه مهریه به نرخ روز، می‌توانید به بخش مشاوره سایت ارتباطات مردمی قوه قضائیه سر بزنید. جالب اینجاست که در این سایت، راهی برای محاسبه سکه به عنوان مهریه در نظر گرفته نشده است و تنها مبلغ نقدی را می‌توان با آن به نرخ روز محاسبه کرد (مجموع نرخ تورم در سال‌های پیش). شاید نوسانات بسیار شدید و حتی چند ساعت یک بار نرخ سکه، به این راحتی‌ها و با یک نرم‌افزار ساده مقدور نبوده که این قابلیت در سایت تعبیه نشده است!
مینو اصلانی، راهکار را در ارایه قوانین جدید دانسته و در ادامه می‌گوید: باید قوانینی وضع شود که از ثبت مهریه‌های سنگین در هنگام عقد جلوگیری کند. همچنین با فرهنگ‌سازی‌های لازم و برگزاری کلاس‌های گوناگون برای جوانان و دانشجویان، این موضوع به آن‌ها تفهیم شود که مهریه سنگین موجب تضمین زندگی نمی‌شود.

اکنون از یک سو، روند تورمی مهریه به شدت رو به افزایش است و از سوی دیگر، با افزایش معنادار نرخ طلاق روبه‌روایم؛ به عبارت بهتر، گویا سنت حسنه «مهریه» کارکردش را از دست داده است و اینجاست که باید مسئولین دست به کار شوند و با وضع قوانین جدید و فرهنگ سازی، در احیای آن بکوشند.

برای نمونه، باید از ثبت مهریه‌های بالا خودداری کرد یا با ذکر دو عبارت عندالمطالبه یا عندالاستطاعه در سندهای ازدواج و فرهنگ‌سازی در این زمینه، دست‌کم در راستای کاهش زندانیان مهریه کاری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۹
چطور برای میزان قرارداد یک بازیکن یا مربی فوتبال سقف می گذارند برای مهریه هم قانون باید سقف بگذارد تا هم راه ازدواج کمی هموار شود و هم مشکلات جامعه و دولت و قوه قضاییه کاسته شود
پاسخ ها
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
بابا بیخیال نه اینکه سقف قرارداد جواب داده و کاملا رعایت میشه!
همه اش حرف حرف حرف
بیش از آنکه ترازو نیازمند تنظیم باشد قانون نیازمند تنظیم است
معمولا قوانین احساسی و کارشناسی نشده مصائب زیادی به بار می اورد
اگرچه مهریه و قوانین آن نیاز به بررسی دقیق دارد اما باید علل افزایش مطالبه مهریه را بررسی کرد به نظر شما که این تیتر و خبر را نوشته اید:
چقدر رفع بیکاری و اعتیاد در کاهش مطالبه مهریه موثر است؟
برای یکبار هم که شده ساده به مسایل اجتماعی فکر نکنیم انتهای مسیر آب ایستاده ایم و می خواهیم سیلاب را مانع شویم
سرچشمه شاید گرفتن به بیل/چو پرشد نشاید گرفتن به پیل
نوشتم اگرچه می دونم درج نمی کنی.(گوش اگر گوش تو و ....)
بازم میگم بلکه یه روز درج کردید. هیچ جای دنیا حتی کشورهای با تفکر سرمایه داری هیچ زنی شوهرش رو به جرم ندادن مهریه و شبه مهریه زندان نمی کنه بجز ایران. طبق شرع هم باید یسار اثبات بشه نه اعسار. حالا فرهنگ سازی هم کردید با این همه مهریه بالا که مثل انبار باروت می مونه می خواهید چکار کنید. الان دیگه برای همه زن ها صرف داره یه گوش مالی اساسی از شوهراشون بکنن. بحران تازه شروع شده و مسئولین عزیز مثل همیشه خواب.
به نظر میرسه که بهترین کار، حذف مهریه است.

وقتی نظام اجتماعی ما داره مثل غربی ها میشه که از یه طرف زنها مصوبه میگذرونن که مردها حق ندارن بیشتر از یک زن بگیرن ( چیزی که اجازه شرعی اون وجود داره)

از طرف دیگه زنها برای خودشون حق کار و طلاق و این حرفها رو هم متصور میشن

بهترین کار اینه که مهریه حذف بشه، تا گرفتاری های عدم تعادل به وجود اومده به بهترین نحو درست شه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
حالم از این مدل حرف زدنت به هم خورد...
محمد
| United States |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
این در صورتی هست که نیاز به ذکر جداگانه در عقدنامه نباشه ! یعنی" حق کار و طلاق و این حرفها رو " به صورت پیش فرض تو عقد نامه برای دو طرف بذارن و اون وقت حذف کنند و نه این که مرد هر کاری بکنه و خانم بیچاره فقط بسوزه و بسازه
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
الان خانم بخواد طلاق بگیره، آخرش میتونه ولی مرد تمیتونه .... با این قیمت سکه ....
کافیست قید عندالمطالبه موجب شود در زمان ثبت مهریه از داماد به همان میزان سند بهادار درخواست و روئیت (یا حتی ثبت) شود. فقط اینگونه است که خانمها دست از زیاده خواهی خواهند برداشت و یا در خانه پدر خواهند ماند که در هر دو حالت بهتر از لطمات جدایی و زندانی شدن مرد خانواده است! چون به ندرت پیش می آید مردی که در زمان عقد میزان مشخصی دارایی داشته، در مدت زندگی همه دارایی خود را از دست بدهد!
پا رو از قرآن وسنت نبوی فراتر گذاشتن یعنی همین
بعد اگر این تنها وسیله ی زنان بزای مقابله با زیاده خواهی و زورگویی مردان را هم از دستشان گرفتید آنوقت راحت می شویدجنان تابناک عقل کلان؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
سیامک تو مردی باید خوشحال باشی که ..! نکنه زنی خودتو مرد جا زدی ! :دی
پویا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
مطمئنی اسمت سیامکه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
واقا" آدم بعضی از مردا رو که می بینه دوست داره ...
ما که از ترس مهریه با 31 سال سن به ازدواج فکر هم نمیکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
راس گفتی نذار حریتت لکه دار بشه.
به نظر من با این وضع جامعه و دلایل ... که جوونا (متاسفانه) برای ازدواج دارند، بهتر از این نمیشه عمل کرد. حداقل حقوق خانم ها این جوری ضایع نمیشه چون میدونید که آقایون هر موقع خواستن میتونن طلاق بدن ،زن دوم، سووم و ... بگیرن و هزاران مورد دیگه که خانم ها نمیتونن .
درسته که مهریه و پرداخت آن از احکام شرعی است ولی در همین احکام شرعی دستوری هم هست که می گوید اگر چیزی به نام دین گفتند و با عقلتان جور در نیامد به دیوار بزنید . حالا دوستانمان در سه قوه دقت فرمایند که کجای یک تن پر مگس که مهریه می شود با عقل جور در می اید که ثبت می شود . متوجه باشید کلمه ی حق مهریه با شرطهای غیر متعارف غیر حق شده است.
ازدواجهای الان بیشتر به دوئل شبیهه تا ازدواج!
اين مهريه رو نقد از آقا داماد در دفتر خونه مطالبه كنند اگر داشت ازدواج كنه نداشت نكنه
زندان هم نميره كه هزينه نگهداريش رو از پول من و شما (بيت المال) پرداخت بشه
آن موقع كه سند ازدواج را امضاء مي كنن بايد هوششان سر جايش باشد ببينن چه چيزي امضاء مي كنن خود كرده را تدبير نيست
کدام سنت نبوی گفته که مردی را که از پرداخت مهریه معسر است زندانی کنند.
اصلاً کدام سنت نبوی این مهریه های سنگین مرسوم بوده؟
تکلیف مراجع عظام است که برای ترغیب جوانها به ازدواج و جلوگیری از این بی عدالتی ها موضع بگیرند.
بعضی ها به بهانه اینکه در موقع انعقاد عقد طرفین از میزان مهریه راضی بوده اند آن را صحیح میدانند ولی در فکر این نیستند که آن جوان بیچاره که در حال و هوای دیگری سیر میکند و جوی که اطرافیان برای او ایجاد میکنند او را بدون اینکه فکر و عقلش کار کند مجبور به امضاء ترکمن چای میکنند
هر روز باید در مورد این معضل اجتماعی که مسبب بسیاری از فسادها در جامعه شده مطلب نوشت و یادآوری کرد تا مسئولین نظام و بخصوص مراجع دینی یک راه حل معتدل برای آن پیدا کنند.
از نمایندگان ملت خواهش میکنیم به این جور مشکلات مردم برسند و نسبت به اصلاح قوانین و مقررات بپردازند نه اینکه به جابجای مقر سازمان ملل تعیین تکلیف کنند یا به وظایف رهبری دست ببرند
آقا نظر ندين، كسي كه بايد اين نظرا رو بخونه خوابه. بهتره يا كسي ازدواج نكنه يا مهريه سنگين قبول نكنه. ور دل مامان نشستن خيلي بهتر از تو زندون نشستنه.
نظام باید حقوق زن و مرد از هر لحاظ برابر کند انوقت مهریه را از بیخ بردارد واقعا" مهریه برای زن در قرن 21 مایه تحقیر و بردگی است !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
موافقم تا وقتی تا وقتی مردا حقوق انسانیه یه زن و ازش میگیرن بایدم به خاطر مهریه برن زندون.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
کدوم حق اسانی زن رو ازش گرفتن؟؟
اولا حلال خدا رو حرام كردن درست نيست
مانند قضيه چند همسري (بدون نياز به اجازه از همسر قبلي و به شرط رعايت مساوات) و همچنين ازدواج موقت (به شرط رعايت شروط !)
در مورد مهريه هم قرار دادن سقف كار را درست نمي كند ، دقيقا مثل اين مي ماند كه جنسي را بيشتر از قيمت آن و تمكن مالي خريداري كني (بلاتشبيه البته) و بعد از آنكه به خاطر عدم پرداخت وجه به زندان افتادي تاله و فغان سر دهي !
به نظر من قبول مهريه سنگين با علم به اينكه توان پرداختش را هم نخواهد داشت مصداق بارز دروغ است و زندگي كه با دروغ شروه شود پايان خوشتري از زندان نخواهد داشت
بله مهریه چیزیست که باید اول ازدواج داماد به عروس بپردازد به دلیل پیروی نکردن درست . و تازه میگن مهر را کی داده کی گرفته !اگر اقای داماد همان زمان فکر میکرد که باید این مهر را اول ازدواج بپردازد هیچ وقت به فکرش هم نمی افتاد که بیشتر از مقدار توانش مهر کنه .
با فرض اینکه اعسار از طرف قاضی پذیرفته شود و حکم شود ماهی یک سکه قیمت سکه 620 هزار تومان و حداقل حقوق و دستمزد 330 هزار تومان آیا باز پرداخت آن شدنی است ؟ آیا پرداخت نیم سکه هم شدنی هست ؟ اسلام دین کاملی است و مهریه در آن به این خاطر مطرح شده زن از نظر مالی دچار مشکل نشود و با توجه به شرایطی که برای زن در اسلام وضع شده دچار مشکلات معیشتی نگردد الان که خانمها از اروپائیها آزاد ترند کار میکنند و .... و از طرفی با لا رفتن نرخ سکه موجب وسوسه به اجرا گذاشتن میشود . راهکار پیشنهادی برای سکه مهریه در ایران هر سال متناسب با حداقل حقوق و دستمزد یک قیمت ملی برای سکه مهریه در نظر گرفته شود این کوتاه مدت و در برنامه بلند مدت از ثبت مهریه با این وضع و تعداد سکه جلوگیری بعمل آید . مطمئنا خانواده ها مستحکم تر می شود . ما معلمان دینی قوی و مدیران مدبری داریم که حل این مشکل به دست و تدبیر آنها امکان پذیر است . هر چه بیشتر به این موضوع بپردازید تا انشاءالله این مشکل در مملکت بر طرف گردد.
تا کی میخواید حق زن رو بخورید ؟ چی مون از شما کمتره که دیه مون نصفه شماست ؟ سهم ارث پدریمون نصف شماست ؟ فکر کنید مهریه هم نباشه زنی که سر پناهی نداره بعد از طلاق باید بره هر روز صیغه بشه یا خود فروشی کنه ؟
لطفا دست بردارید از این قضاوتهای یک طرفه 300 تا سکه زیاده ؟ مرد بعد از ازدواج و طلاق و حتی 10 بار مکرر بازز هم همون مرده که میتونه بره بایه احمق دیگه که تاحالا یه بارهم ازدواج نکرده ازدواج کنه اما زن چی ؟ اگه 6 ماه با یکی زندگی کرده باشه دیگه مطلقه است ، بیوه است ، بدبخته باید شوهر کنه به یکی که بچه داره و یا هزارتا ایراد دیگه . خواهش می کنم یه مقدار منصفانه تر قضاوت کنید پسری که نمیتونه 300 تا سکه مهریه بده چرا قبولش میکنه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
چی تون کمتر نیست! مگه عقل کم چیزیه؟!
ندارید که همیشه جونتون در عذابه!...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
عقلتون .اگه اینطور نبود از این حرفا نمی زدین .
شهریار عباسپور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
سمیرا خانوم !
کسی که نمیتونه 300 تا سکه (180 میلیون تومن)رو بده (فعلا 95 درصد پسرها) اگر ازدواج نکنه چکار کنه ؟ تکلیف اون دخترهایی که دخترانه پیر میشن چی میشه پس ؟
از طرف دیگه شما میگی زن بعد از طلاق سرپناه داشته باشه ما هم میگیم قبول . پول رهن یک خانه یک خوابه و 20 میلیون تومن وجه نقد که بذاره تو بانک سود بگیره + یارانه . فکر میکنم در همین حد کافیه چون متاهلان هم خیلی ها همینی که پیشنهاد دادم رو هم ندارند . ضمناً تکلیف خانومهایی که با اخلاق بد و زبون تند و مسائل دیگه خود عامل جدایی هستند چی میشه آیا به نظر شما باید همه مهریه به اون تعلق بگیره ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
خانم محترم 300 تا سکه یعنی 200 میلیون تومن پول!!! یک جوری میگی 300 تاسکه انگار برات پول خورده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
با اینکه منفی دادم به کلیت حرفات ولی جمله ی آخری که گفتی 100 تا مثبت داره !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
موافقمممممممممممممممم صددرصددددددد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
سمیرا دمت گرم،به منفیها هم توجه نکن،ابنا کاره مرداییه که حتی حق دسترسی به اینترنت هم از زناشون گرفتن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
چه خودشو تحویل می گیره .سمیرا دمت گرم ... !! اگه خودت از خودت تعریف نکنی کی بکنه ؟!!
حالا اگر بشه مثل خارج بد نیستا یعنی هر چی بعد از ازذواج در خانواده جمع شد نصف میشود ودیگر کسی نیومده اموال یه بدبخت و حتی زحمات عمرخانوادشو به جیب نمیزنه فکرشو بکنید این مهریه چقدر دست کلاهبردارهارو باز گذاشته یه سریال هم گذاشتن توی تلویزیون در همین مورد
سلام در انتخاب همسر چمشها را خوب باز کنید که بعدها بامشکل مواجه نشوید
2- حالا بحث قانون مهریه حق خانمها ست قبول اگر قانونی مصوب شود که دادن مهریه بستگی به رضایت همسر از خانم خود باشد بر اساس سنوات زندگی مشترک باشد شاید عمر زندگی مشترک طولانی تر واز ازدواجهای مصلحتی ویا به قول خودمان بانقشه وتدبیر اولیه جلوگیری شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
بعضی وقتها چشمها هم کاری نمیتونه بکنه
نکنید آقا! به خدا کسی مجبورتون نکرده!
مهریه سنگین رو قبول نکنید. ما مردها هستیم که با عاشق پیشگی های احمقانمون، این جماعت مونث رو به جون خودمون انداختیم.
آقا با این اوضاع کی دیگه زن میگیره تازه مهریه یکی از مشکلات هست.
دولت می تواند دست عروس و دامادها را برای مهریه های فوق سنگین هم باز بگذارد که هر چه دلشان می خواهد مهر کنند. اما قانونی تصویب کند که در صورت مراجعه زن به دادگاه، مهریه زن هر چقدر هم که باشد دادگاه مرد را تا حد معینی مسوول بداند. مثلا حتی اگر مهریه زن 1000 سکه هم باشد دادگاه تنها مرد را در حد قانونی، مثلا 100 سکه، مسوول بداند و حتی اگر مهریه را تقسیط هم می کنند براساس همین سقف مشخص باشد.
برای جلوگیری از تضییع حق زن یا مرد هم می توان قانون تقسیم اموال کسب شده پس از ازدواج را به طور جدی اجرا کرد تا از بروز بی عدالتی در این زمینه جلوگیری شود.
این مردا همه چیو برای خودشون میخوان.دیه 2برابر میخوان ،ارث پدریو 2برابر میخوان،ارث همسر یک هشتم برای زنه ،یه عمر زنه عین کلفت کار کرده تو خونه شوهر ،زایمان کرده،توهین شنیده تازه سهمش از اون زندگیه سگی یک هشتم ارث هست!!!!مردا سرپرست قانونی فرزند هستند،هروقت عشقش بکشه میتونه زنشو طلاق بده و محل زندگی و تعیین میکنن و حق مسافرت زن با آقایونه....ولی موقع مهریه دادن دل درد میگیرن،این مردا رو باید فرستاد گوشه زندون آب خنک بخورن.
خوش بحال خودم که مجردم و باحقوق ماهیانم حال میکنم
به جاي اينكه مسله مهريه رو حل كنيد بيان 2 نفري مشكلتنو حل كنيد برا همديگر كوتا بيان خيانت نكنينو مهربان باشين اونوقت ببينين كه كار به زندون نمي كشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
مهربووووووووووووووننننننننن
من هرکز ازدواج نخواهم کرد با این مهریه های بالا
باور کنید زندگی مجردی خیلی شیرین تر از زندان است
من دانشجو 25 سال
سوالیست که مدتها در ذهن منه!
آقایون میمیرند مهریه بالا قبول نکنند؟
نه جدا؟
خب مهریه بالا قبول نکنند چی میشه؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی