بازدید 3104

رایزنی جبهه ایستادگی با جبهه متحد ادامه دارد

کد خبر: ۲۱۷۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۷ 06 January 2012

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم وحدت در جریان اصولگرا گفت: اختلاف مانند بیماری است که اگر کوچک باشد مانند سرماخوردگی و اگر عمیق باشد مانند غده سرطانی است که بایستی علاج شود.


حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در گفت وگو با خبرنگارسیاسی پانا، درباره ضرورت وحدت در جریان اصولگرا اظهار کرد: اشکالی که ما در نگاهمان به وحدت با آن برمی خوریم این است که وحدت در صفوف جامعه و نخبگان سیاسی را به چشم یک دارو نگاه می کنیم و نه غذایی که انسان برای زنده ماندن همیشه به آن نیاز دارد.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی وحدت مانند غذاست، تصریح کرد: بر این اساس ما چه بیمار باشیم چه نباشیم به غذا نیاز داریم و اصولا برای اینکه بیمار نشویم غذا می خوریم ، وحدت غذایی است که جامعه را انرژی می بخشد و از آسیب حفظ می کند و به آن توان حرکت، پویایی و بالندگی می دهد.
 
در هر شرایطی باید وحدت را جدی بگیریم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در هر شرایطی باید وحدت را جدی بگیریم و برای نهادینه کردن آن در بین اقشار مختلف تلاش کنیم ،تصریح کرد: البته این مسئله دلیل نمی شود که وحدت در آستانه انتخابات را کم ارزش کنیم، انسان در برخی از شرایط نیاز به وحدت بیش از گذشته پیدا می کند و افرادی در این مقطع به وحدت بیشتری فکر می کنند.
 
اختلاف مانند بیماری باید علاج شود

علوی با بیان اینکه اختلاف مانند بیماری است که اگر کوچک باشد مانند سرماخوردگی و اگر عمیق باشد مانند غده سرطانی است که بایستی علاج شود، خاطرنشان کرد: طبع اولیه جامعه اسلامی وحدت و برادری است. در شرایط انتخابات به دلیل اینکه ممکن است چالش های انتخاباتی جامعه را دچار آسیب کند نیاز به وحدت بیشتری داریم تا آسیب پذیری جامعه را به حداقل برسانیم و جامعه بتواند مقطع انتخابات را با سلامتی، موفقیت و آسیب کمتر پشت سر بگذارد.

عضو شورای عالی جبهه ایستادگی با تاکید بر اینکه اصل انتخابات در جامعه ما یک برکت و ضرورت است، گفت: انتخابات مردم را در شکل گیری ساختار سیاسی و تعیین سرنوشت خود شریک می کند ولی این بدان معنا نیست که به هر قیمتی باشد باید هزینه های آن را به حداقل برسانیم و برای حفظ جامعه از آسیب دیدگی وحدت را حفظ کنیم و در این راستا باید از اقداماتی که به وحدت ضربه می زند جلوگیری کنیم.

علوی ادامه داد: بی تقوایی سیاسی، بداخلاقی های سیاسی، بازی با آبروی افراد برای رسیدن به هدف از جمله این آسیب هاست که دستاوردهای خوبی برای جامعه نخواهد داشت. باید از انگ زدن به یکدیگر، پرونده سازی، عیب جویی و هتک حرمت یکدیگر در انتخابات پرهیز کنیم تا همه با هم رقابتی سالم همراه با رفاقت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه همه ما خود را آماده می کنیم که خدمت کنیم ، گفت: آمادگی برای خدمت ، تخریب یکدیگر برای بدست آوردن موقعیت نیست و اگر اینگونه باشد نگاه ما به مسئولیت ها زیر سوال می رود. به این معنا که مگر ما چه نگاهی به مسئولیت ها داریم که برای رسیدن به آن باید همدیگر را تخریب کنیم در حالیکه ما می توانیم رقابتی همراه با رفاقت و سبقت در خیر داشته باشیم.

علوی ادامه داد: هم نامزدها و هم کسانی که خود را آماده کردند که از این افراد دفاع بکنند و هم عوامل اجرایی و نظارتی باید با رعایت اخلاق الهی و سیاسی انتخاباتی شیرین ، دلنشین و پذیرا را برای مردم فراهم کنند.
 
ادامه رایزنی جبهه ایستادگی با جبهه متحد

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این صورت مردم به دنیا پیام خواهند داد که ملت ایران در صحنه حاضر است و  با وجود تبلیغات مسموم دشمنان نه تنها با صحنه انتخابات قهر نکرده است، بلکه زره ای دچار تزلزل نشده و برای حضور پرشور در انتخابات لحظه شماری می کنند.
وی در خصوص تصمیم جبهه ایستادگی برای انتخابات گفت: رایزنی ها با جبهه متحد اصولگرایی ادامه دارد و امیدواریم به مرحله ای بینجامد که لیست واحد انتخاباتی صادر شود و جبهه ایستادگی به عنوان یک ضلع از اضلاع جبهه متحد بتواند نقش ایجاد کند و هرچه لیست های ما کمتر باشد بهتر است.
 
وجود لیست های متعدد جای نگرانی ندارد

عضو شواری عالی جبهه ایستادگی در عین حال گفت: بارها گفته ام وجود لیست های متعدد در رقابتی توام با رفاقت و حفظ حرمت ها جای نگرانی ندارد،بالاخره گروه های مختلف جریان اصولگرا ممکن است با سلایق متفاوت فکر کنند و بخواهند لیست های مختلف ارائه دهند، ولی اگرحرمت های یکدیگر را حفظ کنند جای نگرانی وجود ندارد بلکه به نشاط و حضور حداکثری مردم می انجامد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: آنچه که نگران کننده است این است که اگر یک لیست انتخاباتی داشته باشیم ولی اخلاق و تقوا را رعایت نکنیم جامعه آسیب خواهد دید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل