بازدید 20697

كاردار سفارت كانادا در تهران احضار شد

کد خبر: ۲۱۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱ 03 January 2012
به دنبال وخامت فزاينده وضعيت بوميان كانادا كه اعتراض تعدادي از گزارشگران سازمان ملل و سازمان‌هاي غيردولتي را به دنبال داشته است، كاردار كانادا در تهران روز دوشنبه به وزارت امور خارجه احضار و مراتب نگراني عميق جمهوري اسلامي ايران از نقض حقوق بوميان در كانادا به وي ابلاغ شد.

به گزارش ايسنا معاون اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه در ديدار با كاردار كانادا در تهران با اشاره به نامه‌ي اخير جيمز آنايا ـ گزارشگر ويژه سازمان ملل ـ به دولت كانادا اظهار كرد: همان‌گونه كه بيان شده وضعيت نامناسب بوميان كانادا موجب تأسف و نگراني جامعه بين‌المللي است و جمهوري اسلامي ايران نسبت به نقض فاحش حقوق اين افراد توسط دولت كانادا به شدت معترض است.

او با اشاره به اين‌كه بوميان كانادا در فقر و وضعيت نامناسب بهداشتي، آموزشي و شغلي نگه داشته شده‌اند عنوان كرد كه حقوق اساسي اين بوميان به صورتي آشكار توسط دولت كانادا نقض مي‌شود. بنابراين جمهوري اسلامي ايران از دولت كانادا مي‌خواهد در اسرع وقت به گزارشگر ويژه سازمان ملل اجازه ديدار از مناطق مسكوني بوميان كانادا را داده و نظارت نهادهاي حقوق بشري سازمان ملل بر عملكرد دولت كانادا نسبت به بوميان آن كشور را تسهيل كند.

معاون اداره حقوق بشر وزارت امور خارجه ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران هم‌چنين از دولت كانادا مي‌خواهد تا تعهدات و الزامات بين‌المللي حقوق بشري خود را محترم شمرده و با جامعه بوميان آن كشور براي يافتن راه حلي پايدار براي رفع مشكلات آنان همكاري كند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار