بازدید 14424

کاترین اشتون: پیغامی از ایران به من نرسیده است

در حالی که مقامات ایران از تمایل این کشور برای آغاز گفت‌وگو با کشورهای 1+5 سخن می‌گویند، کاترین اشتون بر این باور است که برخورد دوگانه یعنی اعمال فشار و گفت‌وگو با ایرانیان همزمان ادامه خواهد یافت و در این زمینه، هیچ پیش شرطی را از سوی ایرانیان نخواهد پذیرفت.
کد خبر: ۲۱۵۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰ 01 January 2012
سرویس سیاست خارجی ـ در حالی که روز گذشته، علیرضا شیخ عطار، سفیر ایران در آلمان، از تصمیم ایران برای گفت‌وگو‌های تازه با کشور‌های 1+5 سخن می‌گفت، در همین زمینه اعلام کرد که مقامات ایران، نامه‌ای به کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشته، ولی با این حال، سخنگوی کاترین اشتون اعلام کرد که هنوز نامه‌ای از ایران دریافت نکرده است.

به گزارش «تابناک»، «واشنگتن پست» گزارش داده که «مایکل من»، سخنگوی «کاترین اشتون» گفته است که وی تا کنون از ایران نامه جدیدی دریافت نکرده است.

وی همچنین افزود: کاترین اشتون به نمایندگی از شش کشور طرف مذاکره با ایران بر این باور است که برخورد دوگانه (اعمال فشار و گفتگو) با ایرانیان همراه با هم را ادامه خواهد داد و آنان حاضرند، گفت‌وگوهایی با معنا را به قصد اعتمادسازی با ایرانیان آغاز کنند و در این زمینه هیچ پیش شرطی را از سوی ایرانیان نخواهند پذیرفت.

آخرین دور گفت‌وگو‌های ایران و گروه 1+5، در استانبول برگزار شد و اروپاییان از آنجا که بر این باور بودند، ایران در آن مذاکرات پیش‌شرط تعیین کرده، مذاکرات به شکست رسیده است.

گفتنی است، تمایل ایران برای آغاز مذاکرات در شرایطی است که باراک اوباما، روز گذشته قانون تحریم‌های جدید علیه ایران از جمله مجازات مؤسسات و شرکت‌هایی را که با بانک مرکزی ایران مبادلات اقتصادی داشته باشند، امضا کرد تا فشار علیه ایران را افزایش دهد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی