بازدید 24509
لطفا این قضیه را جدی بگیرید

پیشگیری بهتر از تعلیق است!

کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک میلیون دلار از پولی را که قرار بوده به فدراسیون فوتبال ایران بدهد، به حساب بانکی در مالزی ریخته است. این بانک طرف قرارداد بانک ملت است، ولی به دلیل تحریم‌ها، پولی که به حساب این بانک ریخته شده، ضبط شده و فدراسیون فوتبال نمی‌تواند این پول را از آنها بگیرد. علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این موضوع می‌گوید: ما به کنفدراسیون گفته بودیم در تحریم هستیم و نباید در هر شرایطی پول را به حساب بریزند».
کد خبر: ۲۱۵۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۰۱:۲۰ 31 December 2011
سرویس ورزشی ـ علي کفاشيان که روزهاي پاياني رياستش در فدراسيون فوتبال را مي‌گذراند، نزديک به يک ماه پیش در مالزي با سپ بلاتر جلسه‌اي ويژه داشت؛ نشستي که درباره مکاتبات از داخل فدراسيون بود، آن هم عليه تغييرات در اساسنامه و سعي شده بود فوتبال ايران را تعليق کند. او در حاشيه اين ديدار اما غير از حل مشکل مربوط به اين نامه، توانست درباره مسائل ديگري هم با رئيس فيفا سخن بگوید.

به گزارش «تابناک»، يکي از مهمترين اين نکات، طلب یک و نیم ميليون دلاري ايران از فدراسيون جهاني بود. اينکه ايران به دليل تحريم‌هاي بانکي، نمي‌تواند اين دلارها را از حساب‌هاي فيفا ـ که همگي در ارتباط با بانک‌هاي آمريکايي هستند ـ برداشت کند.

به همين دليل، کفاشيان دو راهکار سر راه بلاتر گذارد؛ يکي اينکه اين پول‌ها به حساب شرکت‌هاي چند مليتي تجاري در دبي واريز شوند که چندان مورد پذیرش بلاتر و همراهانش نبود و ديگر آنکه آنها اين پول را به حساب کارلوس کروش، سرمربي تيم ملي واريز کنند تا او بتواند هم طلبش را از فدراسيون بگيرد و آرامش بيشتري در کارش داشته باشد و هم اينکه فدراسيون هم به پول‌هايش رسيده باشد.

اما غيبت طولاني مدت كي روش، رفته رفته به يك علامت سؤال بزرگ تبديل شده بود تا اينكه او تصميم گرفت در گفت‌و‌گو با سايت فدراسيون فوتبال به همه شايعات پايان بدهد. كي روش كه اكنون در دوبي است، پس از اين غيبت طولاني، همچنان پرشور صحبت مي‌كند و از همه دست‌اندركاران فوتبال ايران مي‌خواهد كه تيم ملي را در راه رسيدن به جام جهاني فوتبال حمايت كنند.

بلاتر در اين زمينه قول همکاري داده و به احتمال فراوان، پس از تعطيلات سال نوي ميلادي اين تغيير و جابجايي پول انجام مي‌گيرد.

بنا بر این گزارش، کنفدراسیون فوتبال آسیا، یک میلیون دلار از پولی را که قرار بوده به فدراسیون فوتبال ایران بدهد، به حساب بانکی در مالزی ریخته است؛ این بانک طرف قرارداد بانک ملت است، ولی به دلیل تحریم‌ها، پولی که به حساب این بانک ریخته شده، ضبط شده و فدراسیون فوتبال نمی‌تواند این پول را از آن‌ها بگیرد.

علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال درباره این موضوع می‌گوید: «ما به دلیل برگشت خوردن این یک میلیون دلار شاکی هستیم. از کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت می‌کنیم و آن‌ها را به کمیته حقوقی فیفا می‌کشانیم. آن‌ها پول را از راه درستی تزریق نکرده‌اند و احتمالا می‌دانستند که پول ایران ضبط خواهد شد. ما به کنفدراسیون گفته بودیم در تحریم هستیم و نباید در هر شرایطی، پول را به حساب بریزند».

کفاشیان که از مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا ناراحت است، ادامه می‌دهد: «با این حساب، ممکن است ما تبلیغات مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ندهیم و با یک شرکت دیگر قرارداد ببندیم».

بنا بر توافقی که کنفدراسیون با کشورهای آسیایی داشته، حق پخش مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا سپرده می‌شود، ولی در صورتی که یک فدراسیون بتواند قراردادش را با یک شرکت دیگر با رقمی بالاتر ببندد، می‌تواند طرف حساب کنفدراسیون نشود. حالا هم ممکن است فدراسیون فوتبال ایران، چنین کاری کنند و به فکر بستن قرارداد با شرکتی دیگر بیفتد.

البته در این صورت فدراسیون باید از هم‌اکنون نامه‌نگاری‌هایش را آغاز کند، چون نمی‌تواند ناگهانی اعلام کند که حق پخش را از کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته است. البته این رویدادها در حالی رخ می‌دهد که فدراسیون کفاشیان از نظر بازاریابی بسیار ضعیف رفتار کرده و در حالی که تیم ملی به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی رفته، هنوز هیچ اسپانسری برای این تیم پیدا نکرده است؛ بنابراین، دور می‌نماید که فدراسیون بتواند شرکتی را پیدا کند که حق پخش بازی‌های تیم ملی را با رقمی بالا خریداری کند.

به هر روی، پس از حذف تیم امید و سپاهان به دلیل داشتن بازیکن دو اخطاره (!) و موارد مشابه، لازم است به این امر توجه ویژه‌ای شود تا دوباره خطر تعلیق ایران را تهدید نکند؛ افزون بر این که کی روش یک مربی بین‌المللی است و مسلما از حق و حقوق خود نخواهد گذشت، پس باید پیامدهای کار را پیش‌بینی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
اگه تا این حد تحریم هستیم ، بهتره از خیر فوتبال و فدراسیون و ... بگذریم و یه فکری به حال زار خودمون بکنیم.
وقتی به خودمون میایم که دیگه کار از کار گذشته باشه. ...
تا کجا باید دودید
یارب دیوانه شدم!
...
اکثر موارد مدیریت در ایران همین گونه است
نظر سنجی بگذارید با چنین مدیرانی چه باید کرد؟
بابا یک میلیون دلار که چیزی نیست. میشه 1.5 میلیارد تومن. ما که 3000تایی معامله می کنیم.
اینا که اینطور شعار می دن می خوان ...
خوب چیکار کنه؟ بریزه تو کیسه بیاره؟؟؟؟
مگه تحريم اثر كرده؟!!!
کی بود میگفت تحریم ها بی تاثیر است
آمریکا دیر یا زود از دشمنی با ملت ایران پشیمان خواهد شد. اول جنگ ده برابر بدتر تحریم بودیم. به خودتان بیایید. با ترس از دشمن آنها خوشحال تر می شوند و با اتحاد ما پیروزی مردم ایران بر امپریالیزم زورگو نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
مساله ترس از تحریم ها نیست عزیز دل!
مساله اوضاع بحرانی و بی خیالی شرم آور آقایونه....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
خودت از حرفت خند ه ات نمی گیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
داداش دیونه ای؟؟ :))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
فعلا كه ما داريم پشيمان خواهيم شد برادر من از خواب پاشو اتحاد كدومه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
امیدوارم شفا پیدا کنید
دارن مظلوم کشی می کنن
ما دو راه داریم یکی این که مردم کوفه باشیم
یا این که شهدای کربلا
منم مثل شما از این موضوع حیلی ناراحت هستم
ولی سختی رو بیشتر از ننگ و خاری قبول دارم
دوست ندارم کشورم مثل کشور این عربا بشه
هر چند به ظاهر تو رفاه هستن اما خودشون رو فروختن
بابا جان! به پیر ! به پیغمبر!
ما سالهاست از خیر این فوتبال گذشتیم!
این همه پول مملکت رو دور نریزید!
کدوم ترس ، کدوم خوشحالی، ما داریم خودکشی می کنیم،
چطوره فیفا در مورد دخالت مدیران سیاسی سریعا واکنش میده ولی الان سکوت کرده؟ این پول برای فوتبال هست و به سیاست ربطی نداره....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار