بازدید 26486
هجمه SMS ها؛

تاخت‌و‌تاز تبلیغاتی در حریم خصوصی مردم +توضیح ایرانسل

حتما با دیدن «SMS»، خون برخی به جوش آمده که چرا فارسی ننوشته‌اید؟ «پیامک» درست است نه SMS و سخنانی از این دست، ولی باور کنید، اگر بخواهیم نام این مزاحمت‌های‌ گاه و بی‌گاه را پیام بگذاریم، در حق خیلی چیز‌ها جفا کرده‌ایم؛ این بار را معذور بدارید!
کد خبر: ۲۱۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸ 30 December 2011
سرویس اجتماعی ـ ساعت شش و نیم صبح است و هنوز نیم ساعت از زمان خوابتان باقی مانده است، ولی به جزای اینکه یادتان رفته بوده تلفن همراه‌تان را خاموش کنید، صدای زنگ SMS بیدارتان کرده است و این اصلا حس خوبی برای آغاز روز باقی نمی‌گذارد؛ «همراه اول؛ قبض ۴، ۹۰ مبلغ: ...»

به گزارش «تابناک»، سیل پیامک‌های گوناگون به تلفن همراه، از آن دست مشکلاتی است که بیشتر مردم، کم و زیاد با آن آشنا هستند؛ پیامک‌هایی که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و باز هم به مانند همیشه توسط بخش دولتی بنیانگذاری شده‌اند!

این در حالی است که اواسط تابستان سال جاری، یک مقام مسئول در شرکت مخابرات، برای بار چندم تأکید کرد که پیامک‌های تبلیغاتی نمی‌تواند شکایات مشترکان را در پی داشته باشد! وی میانگین ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی برای هر مشترک را کمتر از دو پیامک در هفته دانسته و گفته بود: مشترکان می‌توانند با درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی نسبت به قطع این سرویس اقدام کنند.

نوعی فرافکنی برای ادامه تخلف؛ مزاحمت‌هایی که از جانب هر شرکتی باشد، چون مخابرات و دو اپراتور بزرگ تلفن همراه زمینه‌اش را فراهم آورده‌اند، آنها هم شریک جرم هستند و باید محاکمه شوند، ولی حیف که قانونی در این زمینه وجود ندارد!

تلفن ۰۹۹۹۰ را شماره‌گیری می‌کنیم تا بخواهیم، ما را از فیض پیامک‌های تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی‌شان معاف کنند. پس از اینکه صدایی ضبط شده، ورودمان را به این سیستم خوش آمد گفت، به دقت به معرفی خدمات گوش فرا می‌دهیم، ولی خبری از دریافت نکردن پیامک‌های مزاحم نیست!

وقتی از اپراتور می‌پرسیم که مگر تعهدی برای دریافت تبلیغات از سوی بنده دارید که باید هزینه کرده و زنگ بزنم تا آن را لغو کنید، هیچ پاسخی ندارد! احتمالا رئیس او هم پاسخی نداشته باشد؛ اما...
در پایان پیام، تازه آموزش می‌بینیم که چگونه می‌توان به اپراتور دسترسی پیداکرد؛ پاسخگوی شماره... ناممان را پرسیده و منتظر می‌ماند تا شماره پرونده تلفن همراهمان را برایش بخوانیم تا برایمان پرونده تشکیل دهد و شاید از هفت روز بعد، لازم نباشد روزی یک بار صندوق دریافت پیامک تلفنمان را پاک کنیم!

حالا زمان زیادی گذشته و هنوز آرزویمان محقق نشده است. سیل پیامک‌ها روز به روز در حال افزایش است و کم مانده که به «گوسفند زنده» هم برسد!

اما در ارودگاه رقیب هم اوضاع بهتر نیست و چه بسا بد‌تر هم باشد؛ این بار ممکن است تنها یکی دو بار در روز با پیامک‌هایی مواجه شوید که وعده می‌دهند، با شارژ فلان مقدار ریال، می‌توانید کسر کوچکی از آن مبلغ را هدیه بگیرید! دیگر از ویترین و مسابقات رنگارنگ ایرانسل که نگو...؛ پیام‌های گوناگونی که بیشتر نخوانده پاک می‌شوند و به جای تبلیغ، کارکرد ضدتبلیغی دارند.

اپراتوری که با بمباران تبلیغاتی، مشتریانش را ترغیب می‌کند تا مثلا از ویژگی‌هایی چون شارژ شگفت انگیزش استفاده کنند و از سوی دیگر، هنگام استفاده از آن، حتی با چند ده هزار تومان شارژ شگفت انگیز هم مجبور به شنیدن «... please recharge to continue …» خواهید بود!

این در حالی است که برخورد با این گونه شرکت‌ها، عملا غیر ممکن است؛ حجم بسیاری از این دست اطلاعات، تنها روی یک دیسک فشرده قابل انتقال و کپی برداری است!
وقاحت به اندازه‌ای زیاد شده که اطلاعات چه بسا محرمانه شبکه مخابراتی، به راحتی خرید و فروش می‌شود. گزارش شوکه کننده‌ای که در یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما پخش شد، شاید برای فهمیدن عمق فاجعه کافی باشد؛ گزارشی که در آن، هنگام برگزاری نمایشگاه الکامپ به سراغ شرکت‌هایی رفتند که کارشان فرستادن انبوه پیامک‌های تبلیغاتی بود؛ شرکت‌هایی وابسته به بخش خصوصی که به صراحت، از خرید و فروش لیست شماره‌های مشترکینی سخن می‌گفتند که هم آدرس پستیشان را داشتند، هم جنسیتشان را می‌دانستند و هم همه ریز و درشت اطلاعاتشان را از مخابرات خریداری کرده بودند.

مجموعه‌ای از اطلاعات با دقت بالا که هر ساله و در ازای پرداخت مبلغی، به روز رسانی می‌شود و ظاهرا، با وجودی که لو رفتنشان برای برکناری و محاکمه چند مدیر موجه به نظر می‌رسد، هنوز خبری نشده است؛ انگار که برای کسی اهمیت ندارد!

تحقیقات اخیر یک شرکت بین‌المللی مشاوره امنیتی، نشان می‌دهد که هرزنامه (spam) افزون بر اینکه فضای مجازی را آلوده می‌کنند، یکی از منابع اصلی انتشار گاز CO۲ در دنیای واقعی نیز به شمار می‌روند. محققان با ارزیابی انرژی مصرفی سرور‌ها و کامپیوتر‌ها برای دریافت حجم اطلاعات در اینترنت دریافته‌اند که هرزنامه‌ها، منبع اصلی مصرف انرژی هستند، تا جایی که اگر فرض کنیم، ۶۲ تریلیون هرزنامه در سال ۲۰۰۸ فرستاده شده، با یک حساب سرانگشتی درمی‌یابیم که تنها در این سال، هفده میلیون تن گاز CO۲ حاصل از فعالیت اسپمر‌ها منتشر شده که این میزان ۲ دهم درصد انتشار کل این گاز را تشکیل می‌دهد؛ اما آیا این اعداد و ارقام برای پیامک‌های هرزنامه گونه قابل محاسبه نیست؟
گویا، شماره تلفن و اطلاعات شخصی مردم، حکم دستاوردی را برای برخی از مسئولین دارد که برای به دست آوردنش زحمت کشیده‌اند؛ فارغ از اینکه در این بازی پر سود، نصیب ایشان تنها استهلاک دستگاه‌های مخابراتی‌شان است که پولش را از مشترکین دریافت می‌کنند و در سوی دیگر، مردمی هستند که در این راه، هم عصبی خواهند شد و هم مجبورند از شارژ باتری تلفن همراه‌شان (و به دنبال آن، استهلاک باتری تلفن و برق منزل!) مایه بگذارند!

شاید بهتر باشد که مسئولین متولی امر، مشتری مداری را از شرکت‌های پیمانکاری زیر دستشان یاد بگیرند که حاضرند با اندک قیمتی، همه جور امکانات را برای مشتریانشان فراهم کنند!

تصاویر زیر، از سایت یکی از شرکت‌های ارسال پیامک‌های تبلیغاتی تهیه شده که در ازای مبلغ اندکی (چند ده هزار تومان)، بسیاری از اطلاعات گوناگون صاحبان تلفن‌های همراه را در غالب طبقه‌بندی‌های مختلف، به کاربرانش عرضه می‌کند!

یکی از شرکت‌های پرشمار در این زمینه که چه بسا به دلیل ارزان نگه داشتن خدمات، همه اطلاعات موجودش را در سایت قرار نداده و برخی جزییات را تنها در اختیار مشتریان ویژه‌اش قرار خواهد داد؛

















در عین حال، شرکت ایرانسل به ارایه توضیحاتی در این باره پرداخته است:

احتراما درباره خبر تاخت و تاز تبلیغاتی در حریم خصوصی مردم به استحضار می‌رساند،
همان گونه که پیش از این طی یک اطلاعیه رسمی اعلام شد، اطلاعات و مشخصات مشترکین ایرانسل به هیچ عنوان در اختیار هیچ شرکت ثالثی قرار نگرفته و این شرکت حتی به درخواست رسمی شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای بهره‌برداری از اطلاعات بخشی از مشترکین ایرانسل به منظور کاربردهای تجاری، به طور رسمی پاسخ منفی داده و اعلام کرده که شرکت پست، حتی به منظور امور پستی نیز حق استفاده از آن بخشی از اطلاعات مشترکین ایرانسل را که برای تحویل سیم‌کارت‌های هدیه، شماره طلایی و یا صورت حساب مشترکین در اختیار داشته هم ندارد و در پاسخ رسمی به درخواست شرکت پست، تأکید نموده که به دفاتر و اشخاص زیرمجموعه پست ابلاغ شود که می‌بایست در حفظ اسرار مشترکین دقت لازم را به عمل آورند و در مورد دیگری هم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار دریافت یک نمونه تصادفی اندک از اطلاعات مشترکین ایرانسل به منظور انجام نظرسنجی درباره مأموریت‌های محوله به این وزارتخانه بوده نیز ضمن عدم موافقت با درخواست فوق، موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارجاع داده است.
در پایان تأکید می‌کنیم، نه تنها در بخش بانک اطلاعاتی مشترکین، بلکه در حفاظت از کلیه موارد مربوط به اطلاعات حریم شخصی مشترکین، حساسیت فوق العاده‌ای داشته و همواره مطابق با موزاین قانونی عمل می‌شود.

روابط عمومی شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۶۱
کمتر از 2 پیامک در هفته دانسته???
یا نمیدونه یه هفته یعنی چند روز
یا نمیدونه2پیامک یعنی چند تا
هرچند تابناک تا الان هیچ تا از نظرای منو ثبت نکرده ولی خواهشا اینبارو تایید کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
بعضی روزها تا 3 پیامک میاد و بعضی روزها پیامکی دریافت نمیکنم، ولی میانگین هفته ای 10 تا کمتر نیست
واقعا روی اعصاب هستن، همه رو پاک میکنم
hadi
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
حرفت بسي خنده دار بود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
من روزی 2 تا رو دارم. بیشتر هم از ایرانسل
نماز صبح هم هیچ. هنوز نیم ساعت به زمان خوابتان باقی مانده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
1- بسیاری پس از ادای نماز صبح می خوابند
2- درتهران در این وقت سال طلوع آفتاب 7صبح است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
آخه به شما چه ارتباطي داره که ديگران نماز صبح مي​خونن يا نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
شاید طرف ارمنی باشه! فضولی می‌کنید چرا؟
نیما
| Germany |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
ان بعض ظن اثم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
درتهران در این وقت سال طلوع آفتاب 7صبح است
hadi
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
ناشناس جان دوم
ناراحت نباش عزيزم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
اشتباه مثبت دادم !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
بعضي ها از اين متن طولاني كجاي قضيه رو گرفتن!!! واسه همين تيزبيني هاست كه ...
خجالت اور است
این ایرانسل دهنمون رو سرویس کرده ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
من که تمام شماره های ایرانسل رو ک پیام می فرسته مسدود کردم و خیالمراحته و فقط روزی یه بار میرم صندق هرزنامه رو خالی میکنم . پیشنهاد میکنم شما هم مین کار رو بکنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
تو هلندم ایرانسل داریم؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
هاا چطوری اینجوری کردی خب بگو ما هم یوز کنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
هلند کجا بوده با فیلتر شکن اومده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
په نه په فقط تو ایران داریم.
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
من ایرانم , ولّی به خاطر فیلترینگ از وی پی ان استفاده می کنم .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
موافقم
بخدا من خودم خسه شدم واقعا میشه کاری کرد که این تبلیغات نیاد منی که کیلی پول دادم واسه همراه اول خط دائم چطور باید این تبلیغات رو تحمل کنم منی که حتی به یک اسپام ایمل حساسم چه برسه به این جنگولک بازیای مخابرات ل..
پاسخ ها
اسپمر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
آقا Email رو بده خودم بهت میگم چکار کنی :)
بنده بنا به دلیل ادامه تحصیل در کشور سوئد زندگی میکنم و تنها در مواردی خاص از طرف شرکت تلفن همراهم اس ام اس دریافت میکنم و ان هم شاید به بیست مورد در سال نمیرسد و یکی از انها این است که مشترک محترم شما میتوانید با مراجعه به نمایندگی ما نسبت به دریافت یک دستگاه گوشی مدل فلان با 90 درصد تخفیف مراجعه کنید و یا تبریک مناسبتهای سال از قبیل سال نو و جالبتر تبریک اعیاد قربان فطر و نوروز که اختصاصا برای مشترکین مسلمان و ایرانی فرستاده میشود و غیر از این موارد اس ام اس دیگری دریافت نمیشود و جالبتر اینکه وقتی برای کاری به نمایندگی شرکت مراجعه میکنم بدون دریافت کارت شناسایی معتبر و عکس دار اطلاعات را حتی به خود بنده نمیدهند و در حفظ اطلاعات مشترک بسیار دقت میکنند و در ضمن زمان دریافت اس ام اسهای تبلیغاتی هیچگاه قبل از 10 صبح و بعد از 7 شب نبوده حالا کم مانده در ایران سایز کفش مشترک را هم براید کسب درامد به دیگران بفروشند و با کمال خونسردی بگویند که کاری نمیتوانید بکنید و همواره برای کسب درامد بیشتر بدون در نظر گرفتن طرف مقابل و احترام به حقوق او و حریم شخصی او کاری را انجام میدهند حال این نکته پیش می اید که وقتی شرکتهای بزرگی چون اپراتورها موظف به حفظ اسرار مشترک میباشند برای بدست اوردن مبلغی اطلاعات محرمانه مشترک را میفروشند با افراد سودجویی که از این اطلاعات سوء استفاده میکنند چه باید کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
عزیزم تو ایران هم اطلاعات شخصی خودت رو به خودت نمیدن مگر با ارائه کارت شناسایی عکس دار!!
نماز رو خوندن بعد خوابیدن
من که یک SMSBLOCKER روی گوشیم نصب کردم و همه این پیامکها را به عنوان هرزنامه حذف می کنم. از مخابرات و ایرانسل و ... که بخاری در نمیاید و فقط به دنبال سود هستند و ارزشی برای اطلاعات اشخاص قایل نمی شوند. پیشنهاد می کنم همه اینکار را انجام دهند. برای تمام سیستم عاملهای موبایل در اینترنت موجود است با دانلود و نصب آنها روی دستگاه گوشی خودتان از شر این پیامکهای مزاحم آزاد شوید. برخی گوشیهای جدید که خودشان به صورت پیش فرض این نرم افزار را دارند.
پاسخ ها
رامين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
من روزها سر كار مي رفتم و بعضي شبها تا صبح درس ميخوندم و روزها مي خوابيدم اين اس ام اس هاي لعنتي هم مزاحم بودن كه من هم مثل شما همين كار رو كردم راحت شدم. اين اس ام اس هاي مزاحم كه فقط جيب مارو نشونه گرفتن هر كاري دلشون بخواد مي كنن.
مسابقه هایی که برگزار میکنن هم الکیه! من خودم توی مسابقه ایرانسل شرکت کردم. توی سایتش نوشته 48 ساعت بعد از اتمام زمان مسابقه قرعه کشی میکنیم. ولی الان 10 روز گذشته و هیچ خبری نیست.
در ضمن مسابقه که برگزار میکنن به مشترک نمیگن که هر اس ام اسی که به این مسابقه میفرستی 10 تومن نیست و 75 تومنه! یعنی شما یه مسابقه ای رو شرکت میکنی تهش میفهمی 10 تا مسیج زدی و یهو 750 تومن واست پول ا فتاده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
خیلی رلم میخواد بدونم چرا منفی دادین یعنی خدائیش متن رو خوندین بعد منفی دادین!!!!
حدوداً دو هفته پیش طرح ×3 ایرانسل فعال کردم. از مزایای این طرح 40 دقیقه مکالمه رایگان داخل شبکه از ساعت 23 پنجشنبه تا ساعت 24 روز جمعه است. با اینکه این طرح رو نزدیک 2 هفته پیش فعال کردم هنوز ایرانسل این آیتم رو برام فعال نکرده. تا زمانی که به تعهداتشون که به شکل رسمی در وبسایتشون اعلام میکنن عمل نمیشه چه انتظاری میشه داشت که اطلاعات کاربران رو نفروشن یا پیامک تبلیغاتی ارسال نکن!!
شرکت مخابرات ! انتظاری داری میلیون ها ایرانی هر کدام اقدام کنند که پیامک تبلیغاتی نمی خواهند؟ اگر مردم محترمند بنا را بر این بگذار که هر کس که ابن نوع پیامک ها را خواست ابتدا به مخابرات مراجعه کند.
این هارو واسه چی میگین؟ ما همه اینارو میدونیم،ولی این که چرا قانون با این جرایم برخورد نمیکنه مهمه! واقعا چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
یعنی واقا نمیدونی چرا؟
خوب من بهت میگم. چون نه قانونی وجود داره و نه مجری قانون.
اگه دلیل دیگه ای داره بگید تا منم بدونم.
بخدا منم کلافه شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
اجرا کنندگان قانون این جرایم فقط در گیر اینن که به کی 128kb بدن به کی 256kb منم بودم فرست نمیکردم.
شرکت های تلفن همراه در کشورما به راحتی اطلاعات شخصی مردم را در قبال پول به شرکت های تبلیغاتی می فروشند تا رسم امانت داری اطلاعات شخصی را به مشترکان خود بیاموزند.اگر این کار در سایر کشورها انجام گرفته بود حالا باید درب شرکتش را می بست ولی در کشور ما آب از آب تکان نمی خورد.
من چندین بار تماس گرفتم و پیگیر بودم که قطع بشه این مردم آزاری ها اما بدتر که شده هیچ بهتر نشده... همش میگن یکماه طول میکشه قطع بشه وقتی هم میری اصلا توجه نمی کنن شماره پرونده میدی که ماله 3 ماه پیشه یعنی اگر یکماه هم طول میکشید باید سه بار این اتفاق میوفتاد... بخدا اعصاب نمونده نمیشه هم گوشی رو خاموش کرد چون که کارم با گوشی هست (البته خیلی مواقع واقعا اعصاب نمیمونه و خاموش میکنم)... خلاصه اینکه یکی بداد برسه...
تابناک لطفا این رو پیگیری کنید ، وبسایت شما یه بخش داره با عنوان " با بینندگان " ، این مشکل رو هم مثل مشکلات اون بخش پیگیری کنید ، شاید یه راه حلی پیدا شد ، مثلا با زدن یه کد، شماره موبایلمون رو از لیست پیام های تبلیغاتی ایرانسل ( یا همراه اول) حذف کنیم ...
من برای فرار از پیامک تبلیغاتی خط قبلیم خط همراه اول رو تازه گرفتم ولی پیامک ها ی تبلیغاتی از همون اول شروع شده
حالا اگه فقط SMS باشه که خوبه! این ایرانسل حداقل 3-4 بار در هفته به من زنگ می زنه که معادل شماره شما با کد ایرانسل موجوده. نمی دونم با چه زبونی بهشون بگم که نمی خوام. واقعا کلافه می کنن آدمو. به چه حقی چند بار در هفته رو اعصاب ملت راه می رن؟
پاسخ ها
م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
من که یه بار توپیدم به یکی از این خانمایی که برای فروش شماره تماس میگیرن. هر چی از دهنم در اومد بهش گفتم دلم خنک شد!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
اون بیچاره که کارمنده فقط
هنوز تو کشور قوانینی برای این نوع تخلفات وجود نداره .یعمی انگار اصلا پیش بینی اینجور کارا رو نکردن
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
اتفاقا قوانين هست
ولي كسي اجرا نميكنه

قانون حريم خصوصي افراد رو بريد مطالعه كنيد
ولي مجري قانون با گردن كلفتي ميگه اجرا نميكنم
درستش اینه:
please recharge to continue
جلوگیری از اس ام اس های تبلیغاتی

خوب اگر تمایل دارید تا روند ارسال پیامک های تبلیغاتی را متوقف کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- با سامانه 09990 تماس بگیرید.

۲- بلافاصله بعد از شنیدین صدای اپراتور تلفن کلید صفر، مربع (#0) را بزنید.

۳- بعد از شنیدن صدای بوق، بصورت شفاهی به ترتیب این موارد را اعلام کنید: درخواست (تمایل به دریافت پیامک تبلیغاتی ندارم)، شماره تلفن همراه، شماره پرونده سیم کارت " شماره پرونده سیم کارت روی قبوض تلفن همراه قابل مشاهده است"

۴- صبر کنید تا پیغام شما پخش شود.

۵- در صورت اعلام کد پیگیری، آنرا یادداشت کنید.

من این کار رو کردم. جواب داد.الان خیلی وقته دیگه خبری نیست. اگر مشکلی هم بود، مثله درست وارد نکردن اسمتون در سیستم، وصل بشید به اپراتور و مشکلتون رو بگید براتون درست می کنن.
موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
آیا نمیشد این مراحل بصورت مکانیزه برای مثال با وارد کردن یک کد خاص انجام پذیرد و نیازی به این همه تشریفات نباشد؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
در متن گفته شده "وقتی از اپراتور می‌پرسیم که مگر تعهدی برای دریافت تبلیغات از سوی بنده دارید که باید هزینه کرده و زنگ بزنم تا آن را لغو کنید؛ هیچ پاسخی برای عرضه ندارد! " لازم به توضیحه که تماس با سامانه 09990 همراه اول رایگانه و هزینه ای برای مشترکین نداره لطفا اصلاح کنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
ناشناس جان، از وقتمون که باید هزینه کنیم
کمی فکر کنید: خون بعضی‌ها به جوش آمده که چرا فارسی ننوشته‌اید؟؛ «پیامک» درست است نه SMS

ما که کوردیم این چندین ساله خونمان سیاه شد که زبان کوردئ هم هست.
پاسخ ها
نیما
| Germany |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد... زبان رسمی کشور فارسیه...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
در ضمن کردی زبان نیست ، لهجه است
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
ناشناس جان کردی زبانه و تو دانشگاهی در فرانسه تدریس هم میشه
بچه مشهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
از نظر علم زبان شناسی کردی ، بلوچی ، گیلکی ، و ... گویش dialect حساب می شود و واریاسیون های زبان فارسی مثل مشهدی ، اصفهانی ، یزدی و ... لهجه حساب می شوند
قابل توجه ناشناس و محمد
من پیامک های تبلیغاتی نمی خوام ولی بخوام درباره اطلاع رسانی نماز جمعه ها و حماسه های یوم الله اطلاعات کسب کنم، باید چیکار کنم؟
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
الان این منفی ها برای چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
واسه همینه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۲
شما راديو پيام گوش كني بهتره تا اطلاعات كسب كني !! يعني راديو تلويزيون تو شهر شما نيست؟؟؟
آره اين منفي ها واسه همينه
پس اين يكي رو هم بگير (-)
آقا بياييد هرچي رو كه تبليغ كردن تحريم كنيد مثل من
اونوقت ضدحال ميخورن
قانون در این زمینه وجود دارد ولی اراده خدمت به خلق بیچاره وجود نداره
این هم روی بقیه مصایب
صبر می کنیم
خدا رو شاهد میگیرم برام یه پیامک اومده با این مضمون گوسفند زنده با قصاب تلفن 0912 ................!!! میخواستم زنگ بزنم به طرف بگم الو سلام گوسفند زنده؟ یه بع بع کن تا مطمئن شم
پاسخ ها
رها
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
من بودم حتما زنگ میزدم مطمئن بشم ببینم گوسفنده جواب میده یا قصابه...!
به هر حال باید معلوم بشه کدومشون پیامک داده..؟!
اینکه بیشتر تبلیغه تا خبررسانی
من بدبخت از دست این پیامک های نصف شب ایرانسل گوشیم رو گذاشتم کنار
خدا لعنت کند مزاحمین مردم را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۹
سر هر چیز لعنت نکنید... بگو خدا هدایت کنه
با سلام
من با این پیامک ها هیچ مشکلی ندارم، وقتی میاد میخونمش، اگر به کارم بیاد نگهش میدارم، اگه نه پاک میکنم.
برای تبلیغات کاغذ حروم نمیشه، مستقیم به مصرف کننده میرسه.
فروش اطلاعات خصوصوی مردم اصلا کار انسانی نیست.
خود مخابرات باید تبلیغات رو انجام بده، هر کسی هم دوست نداره بتونه به راحتی عضویت نداشته باشه.
شب هم موبایل رو خاموش کنید،سرطان زا است.
پاسخ ها
سید
| United States |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
درایالات متحده هم پیامک های تبلیغاتی میفرستند؟
البته من بعید میدونم مخابرات نام مشترکین رو هم داده باشه. اتفاقا نبود این امکانات در ایران هم مشترکین رو اذیت میکنه هم هزینه های زیادی رو به تبلیغ کننده ها تحمیل میکنه. اگه این اطلاعات دقیقتر باشه باعث میشه وقتی پیامی به مشترکی برسه با نیازهاش متناسب تر باشه و حتی مفید
اما اگر نام مشترکین رو داده باشن کار اشتباهی هست.
ولی در حالت بدون اسم چون کلی هست تجاوز به حریم شخصی افراد نیست. ولی باید سیستم فیلتر کردن پیام تبلیغی رو برای مشترکین فعال کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
نام و اطلاعاته کامل و دادن،1هفته پیش 1روز قبل از تولدم از یه رستورانی تو محدوده خونمون یه اس ام اس اومد که خانوم فلانی(نام و نام خانوادگی کامل به همراه پیشوند و پسوند که معمولا فقط تو شناسنامه ثبت میشه)مایلید در رستوران تازه تاسیس ما تولدتونو جشن بگیرید با تخفیف ویزه و ...تا همین الانم موندم اینا اسم کامل و آدرس ما و تاریخ تولد و احتمالا نام پدر و شماره شناسنامه و ... از کجا میدونن!!!
واسه رئیس من که یه مرده 70 سالس یه اس ام اس اومده بود که توش نوشته
سالن آرایش سپیده با 30% تخفیف در خدمت شماست
اس ام اس رو براش خوندم بنده خدا رنگش بنفش شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
خب فرستنده تازه فایل دیتا رو گرفته لابد بلد نبوده بر اساس تفکیک جنسیت بفرسته:))
والله ما شنیدیم این شارژ شگفت انگیز هم صوریه یعنی بجاش هزینه مکالمه رو افزایش میدن
خواهش می کنم این مستندات را در اختیار مردم جهت اطلاع قرار دهید هر پیامک برای مخابرات 8/2 ریال بار مالی دارد این در حالی است که مخابرات چند برابر بدون حساب کتاب هزینه دریافت میکند
متاسفانه این پیامک ها باعث گردید که من مبلغ 1820000ریال از پولم توسط شرکت پرشین گاز خودرو جهت گاز سوز کردن خودرو از دست بدهم اینست عواقب پیامک های شرکت مخابرات و قصد دارم هم از شرکت گاز خودرو شکایت و هم از مخابرات انشا اله مدیران شرکت مخابرات را خدا به راه راست هدایت کند
وقتی که تمام هزینه‌های مخابراتی به علاوه سود مکفی از مشترکان دریافت می‌شود، از سوی دیگر برای ارسال پیامک تبلیغاتی از متقاضیان پول می‌گیرند، چرا نباید این پول را بین کسانی که پیامک به آن‌ها ارسال می‌شود تقسیم کنند؟!
این را هم یادمان باشد که مثلاً ودیعه مشترکان به عنوان سهام در نزد شرکت مخابرات امانت است!
نماینده های مجلس باید بررسی کنن
ایرانسل سرویس کرد ما رو. ولمون کن. آهنگ پیشواز بیا با تخفیف 250 . طرح جدید 10 هزار تومن شارژ کن یه آهنگ پیشواز هدیه بگیر.

هر وقت خواستیم خودمون فعالش می کنیم. ولمون کن دیگه . . .
از این رسانه که به خود را شاخص می دانند انتظار درج این خبر را نداشتم
لطفا کاسه داغتر از آش نشوید .

من برای روستای خود سامانه پیام کوتاه راه اندازی کردم
با این ابزار اخبار روستا ( هیئت ، تشیع ، ختم ،جشن ، فعالیت های دهیاری و شورا ) را کمتر از 10 دقیقه برای 3000 نفر از اهالی روستای خود ارسال می کنم
این سامانه باعث همبستگی بین اهالی روستا شده و اهالی روستایمان در هر نطقه از ایران باشند اخبار روستا را یکسان دریافت می کنند .
از طرفی هم در مصرف کاغذ کشور جلوگیری شده و همچنین نیروی انسانی جهت توزیع خبر و غیره

شاید یادتان رفته باشد که قبل از چراغ قرمز چقدر کاغذ تبلیغاتی به زور داخل ماشین می انداختن
از طرفی نمی دان چرا از تبلیغات تلوزیون و حاشیه همین تابناک حذرفی نمی زنید.
همه سایت تان شده تبلیغ .
کلاهت قاضی کن بعد این خبر درج کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
اسماعیل جان سلام ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای شما برادر ارزنده .
در اینکه کار شما قابل تقدیر است شکی نیست ولی تقصیر بنده و امثالهم چیست که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد برایم تبلیغات می آید ؟ بخدا تا بحال حتی دو دقیقه تبلیغات تلویزیون را نگاه نکردم . حالا فکر کنید منتظر پیام مهمی هستید و پشت سرهم پیامک حج ، اینترنت پرسرعت ، خدمات اتومبیل ، کارواش ، باشگاه بدنسازی ، وام خصوصی ، تالار پذیرایی ، جراحی بینی ، ماساژ سردو گرم و حتی مراسم ختم و هفت وچله کسی که اصلا نمی شناسی و یا جایی که اصلا بلد نیستی برایت پیامک بیاید چه حالی پیدا می کنید؟ صرف اینکه مشکل شما حل شده کافیست ؟ سامانه شما عضویت 3000 نفر را اعلام کرده است ولی بخدا من و امثال بنده در هیچ سامانه ای درخواست عضویت نداده ایم و ارسال پیامک های تبلیغاتی برای ما چیزی جز هتک حرمت خصوصی و شخصیمان نیست والسلام!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
شما فقط 10 تا پیام نامربوط ساعت 6 صبح بفرست اونوقت ببین همین روستای همبسته چجوری از خجالتت درمیان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
آقا اسماعیل، شما دوست دارید برای اخباری که از تابناک می خونید پولی پرداخت کنید؟
حرفت کاملا حقه تابناک. ولی مشکل همه گیره متاسفانه. وقتی سایت هایی مثل خودت توی مراسم های مختلف یا مکان های عمومی، روی مردم زوم می کنند و عکساشونو بدون اجازه توی سایت هاشون می ذارن. این جور شرکت ها هم هستند که بدون اجازه تمام اطلاعات افراد رو در اختیار دیگران بذارن. در نتیجه بعید می دونم طرح این مباحث دردی رو دوا کنه عزیزم
یک راه حل خوب
هنگام خرید خط ، در مورد شغل و...... اطلاعات ندید ، حالا اگه تو اون فرم ننویسید مدیر عامل فلان شرکت یا پزشک یا مهندس ساختمان ، اتفاقی نمیافته
هفت صبح ایرانسل آهنگ پیشواز تبلیغ میکنه که چی!!!! بخدا خوابیم
کمی منطق داشته باشید دوستان ، در همه جای دنیا تبلیغات یک امر قابل قبول هست (تاکید میکنم تبلیغات نه هرزنامه) این که یک پیامی به شما داده بشه که مثلا در نزدیکی محل زندگی شما یک رستوران باز شده، این بده؟ خب این روش از طریق همین ارسال کد پستی هست ، و یا مثلا اگر شما یک تولید کننده لباس باشید به شما پیام بدن پارچه کتان کیلویی 100 تومان فلان فروشگاه بده ؟ خب این هم از طریق ارسال به اصناف هست ، قانون هم که یک راهی گذاشته که اگر با این مورد مشکل دارید فلان کار رو بکنید و جلوش رو بگیرید.
بنده بعنوان کسی که شغلم ارائه همین سرویس های پام کوتاه هست عرض میکنم ، تمامی شرکت هایی که با تفکیک جنسیت و رده سنی شماره ارائه میدن 100 درصد دروغ هست و اصلا چنین بانکی وجود نداره ، بنده شخصا نزدیک به 1 میلیون تومان هزینه کردم و در یک آزمون دقیق به کلاهبرداری برخی از این همکاران گرامی پی بردم ، پس شما عزیزان رسانه ای هم لطفا این نکته رو بزرگ نکنید.
تابناک عزیز لطفا منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
همین کارو اگه گوگل انجام بده تو خبر خودمون میگن اطلاعات مشترکینش رو فروخت! تازه گوگل که کپی شناسنامه نمیگیره!
اینکه یک شرکت اطلاعات کاربرانش رو بفروشه جرمه! تو هر سایتی عضو بشی نوشته که ما آدرس ایمیل شما رو به شرکتهای تبلیغاتی نمیدیم! ولی اینجا سریعا شماره مارو به شرکتهای تبلیغاتی میدن!
همه جا با ارسال هرزنامه مبارزه میشه، اینجا خیلی راحت خودشون خدمات ارسال هرزنامه دارن!
اطلاعات مفید اگه بیاد خوبه! ولی همه چی میاد!
همین کار رو دارن به روشهای دیگه انجام میدن. یلم رو تو سی دی بهمون میفروشن، وسطش تبلیغات میذارن! هیچ جای دنیا نداریم این کارهارو!
ما کارمندا تا 5 بیشتر نمی خوابیم اگر 5 به بعد فرستادن مشکلی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
چرا همه فقط وقتی مشکل خودشان مرتفع میشه میگن ....... بقیه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
واقعا من موندم این نظرات ارزشمند چرا تایید گرفتن!!
آرشام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
البته بقيه خوابتونو توي اداره صرف ميكنين
با سلام
اصلا در ايران حريم خصوصي وجود دارد؟؟
اگر مي جواب مثبت است كسي كه از مخابرات شكايت دارد بايد به كجا مراجعه كند ؟؟
من بارها بابت شكايت از سازمانها و مراكز خصوصي مراجعه و پي گيري كرده ام اما به جايي نرسيده و مرا خسته كرده اند تا پي گير نشوم .
مردم كه بي كار نيستند تا بخاطر گرفتن حق شان عمرشان را بدهند ، آنهم بي نتيجه !!!!!!!
باسلام، ميخواستم بگويم مادر بنده سواد ندارد و يك خط ايران سل نيز دارد كه هميشه از اين پيامهاي ايرانسل برايش ارسال ميگردد براي چي بايد اين همه پيامك براي ايشان بفرستند و موجب ناراحتي مادر مابشوند نميدانم كه ديگر بايد از دست اين پيامها چكار كنم.باتشكر
براي من ساعت 3.30 بامداد از طرف يك بانك پيامك تبليغي امد فكر كردم اتفاق بدي افتاده برام پيامك دادن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
یاد اون بابایی افتادم که اتیش میگیره خونش به اتش نشانی میس میندازه . برادر اون ساعت اگه اتفاقی افتاده باشه که کسی اس نمیده!! زنگ میزنه .بیدار نشدی میزنه خونه
تمام راههای ممکن برای قطع این سوء استفاده را طی کردم ولی پیامکهای تبلیغاتی قطع نشد که نشد ؟ بابا به چه زبانی بگویم پیامک سرویسی اختصاصی است مثل اینکه کسی دو بار اشتباهی زنگ بزند ممکن است مزاحم تلفنی باشد ، دریافت پیامک ناخاسته هم نوعی مزاحمت است والله !
حق با شماست تابناک . اپراتورها باید ابتدا فرم درخواست عضویت برای دریافت پیامک های تبلیغاتی را برای هر مشترک ارسال کرده و درصورت تمایل و قبول عضویت توسط مشترک ( که متاسفانه مالکیتش توسط اپراتورها فراموش شده و همراه اول فراموش کرده با پیش پرداخت همین مشترکین ساخته شده است ) شماره اش در لیست ارسال تبلیغات قرار گیرد.
با سلام

اولا " ارسال پیام کوتاه های تبلیغاتی از ساعت 20 الی 7 صبح بسیار کند و تقریبا قطع می گردد

دوما " شماره موبایل های مشترکین همراه اول فقط بر حسب شهر بندی و نوع خط طبقه بندی شده است
یعنی اینکه شماره های هر استان و هر شهر دائمی و اعتباری آن موجود است.
این اطلاعات خود شرکت همراه اول به اپراتور های ارسال پیامک کشور داده است.

و هیچ گونه اطلاعات دیگری با شماره ها همراه نیست!!

شرکت هایی که ادعای ارسال پیامک بر حسب سن ، جسنیت و ... دارند ، ادعای دروغی نیست - زیرا که شرکت همراه اول در یک مزایده ای به شرکت های واجد الشرایط امکان ارسال پیامک بالک را داده است.

با این حساب شرکت های اصلی می توانند با مراجعه به سایت پردیس همراه اول طبق دیتابیس این شرکت بر حسب سن ، جنسیت و ... پیامک ارسال نمایند.

شرکت های زیر مجموعه هم با اخذ سفارش از مشتریان ، و ارائه سفارش به شرکت های اصلی می توانند پیامک بر حسب سن و جنسیت و ... ارسال کنند.

در حقیقت کسی شماره موبایل های افراد طبقه بندی شده در گروه های مختلف سنی و ... را نمی توانند ببیند ولی امکان ارسال پیامک وجود دارد.

این که می شود به نحوه های مختلف ارسال پیامک داشت بسیار خوب است
ولی نکته منفی این است که تعداد ارسال به هر شماره باید کنترل شود

آقای عزیزی که نویسنده این مطلب هستی و فقط به دنبال جذب مخاطب و به حاشی بردن شرکت ها هستید در نظر داشته باشید که برای درج مطلب در هر زمینه که آگاهی ندارید لطفا از افراد مطلع اطلاعات کافی را کسب کنید

همه چیز بازیچه دست مطبوعات نیست!!!

موفق و معید باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
آقا علیرضا ممنون از توضیح واضحاتتان !!! ولی بحث اصلی اجازه نگرفتن این پیامکهای توفیق اجباری از مخاطب اصلی یعنی مشترک است !!! باید بدانید این تبلیغات با صدا و سیما فرق می کند !!! در صدا و سیما شما براحتی با تغییر کانال می توانید از شر مزاحم خلاص شوید ولی در مورد پیامکها با گرفتن وقت و ناراحتی باید آنها را از حریم خصوصی ( گوشی موبایلتان ) پاک و بیرون کنید !!! تمام بحث اینست نه توضیحاتی که شما افاضه فرمودید!!!! افتاد ؟ آنادون ؟ افهم ؟ understand?
البته اس ام اس هایی که از شماره های شخصی! و مخصوصا ایرانسل هم میاد و تبلیغاتی رو هم اضافه کنید. بعلاوه اینکه گاهی بازاریاب های شرکتهای مختلف شخصا با شماره تماس میگیرند و با پررویی تمام با اسم طرف رو هم صدا میکنند!! و حتی میدونند که طرف دکتر یا مهندس و ... هم هست!!
من همراه اول داشتم ولي به علت بالا بودن هزينه وارسال پيامك هاي مزاحم كلا" تعطيلش كردم وهمراه ثابتم رو هم قطع كردم تا هزينه هام رو مديريت كنم ورفتم ايرانسل خريدم از وقتي ايرانسل خريدم اولش خوب بود وراضي بودم ولي يك مدتيه كه خواب وزندگي ندارم وراه به راه پيامك مياد وپيامك هاي واقعا" مزاحم ومسابقات بسيار خنده دار ومن هرچقدر در اينترنت وتلفن118 گشتم نتونستم تلفن مديران ايرانسل رو پيدا كنم ونظرم رو بدم ولي تا عيد هم اگه همينطوري ادامه بدن ديگه قيد تلفن همراه رو مي زنم.تابناك جان خواهش مي كنم قضيه رو پيگيري كن چون ما گرفتار اين پيامك هاي بي محتوا وچندش اور هستيم.ممنون
یکی از عرضه کنندگان کالاهای شرکت غیر قانونی اوریف لیم در تبریز هم ماههاست تبلیغاتش رو داره اس ام اسی ارسال میکنه ....
فردا پس فردا لابد منتظر تبلیغات اس ام اسی داوطلبان نمایندگی مجلس هم باید باشیم
برای من که حدود یک ماهی هست پیامک مجلس ختم و ترحیم افراد هم میاد.
واقعاً با این همه مزاحمت های پیامکی چکار باید کرد؟
تابناک عزیز بهتره پیگیری کنه و راه هایی رو که میشه از شر این پیامک ها خارج شد رو به اطلاع عموم برسونه
مطمئن باشید به محض پیدا شدن راه حل خیلی از مشترکین اقدام به درخواست عدم دریافت این پیامک های مزاحم می کنند.
در مورد فروختم بانک اطلاعات مخابرات هم، واقعاً جای بسی تامل است که نقض حریم خصوصی مشترک تا این حد آشکار در کشور دیده می شود و کسی خم به ابرو نمی آورد.
خبرنگاران هم فعالیت آنچنانی نمی کنند. شاید از وضعیت راضی هستند.
ببخشید . این پیام دومی است که می گذارم و در پیام قبلی فراموش شد از تابناک بابت اینکه پیگیری می کنه تشکر کنم .
خواهش میکنم یه زنگم به اپراتور ایرانسل بزنید تا بخاید به اپراتور وصل بشید باید کلیه خدمات ایرانسل و به 10 تا زبون زنده ومرده جهان گوش کنید
مادر بزرگ بنده 75سالشه،واسش خط دائمی همراه اول خریدیم،واسه بنده خدا روزی چندتا smsتبلیغاتی میاد با شور و شوق باز میکنه فکر میکنه نوه هاش بهش پیام دادن،چون چشماشم نزدیک و نمیبینه 2ساعت دنبال عینکش میگرده بعد میبینه تبلیغ سالن بدنسازیه...طفلک ناراحت میشه انقدر.آخه پیرزن 75 ساله سالن بدنسازیو سالن زیبایی بدرد ش نمیخوره که.
با اجازه کی اینها اطلاعات محرمانه مردم را می فروشند؟چرا مدعی العموم اینجا وارد عمل نمیشه و از حقوق مردم دفاع نمی کنه؟
با سلام
بنده کارمند وزارت ارشاد هستم
فراموش کردید که پیامک با متن تبلیغات جنسی،فروش کلیه، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی که غیر مجاز هم هست برای شهروندان ارسال می کنن
وزارت ارشاد به عنوان متولی درخواست سامانه ای رو کرد که به وسیله آن پیامک های ارسال شده انبوه تاکید می کنم انبوه رو بررسی کنیم ولی همین شرکت های ارسال کننده فرافکنی کردن که وزارت ارشاد می خواد پیامک های مردم رو بخواند
تاکید ما بر این بوده که پیامک تبلیغاتی فقط برای افرادی که درخواست دریافت پیامک رو دارند اون هم بنا به نیاز فرد در بنا به درخواست و متناسب با شغل فرد در صورت تمایل فرد ارسال بشه اما...
متن خبری رو که تهیه کردیم براتون می گذارم که ببینید متخلف چه کسیه امیدوارم انتشار بدهید
http://dmdc.farhang.gov.ir/newsdetail-20792-fa.html
از ديروز ايرانسل بهم اس ام اس نداده خيلي نگرانشم كسي ازش خبر نداره؟
مگه نه اینکه مخابرات از راه فروش اطلاعات مشترکین به شرکت های مخابراتی سود میبره؟ خوب پس بیاد به ازای هر پیامک تبلیغاتی که برای اون مشترک فرستاده میشه امکان ارسال یه پیامک مجانی بده. یعنی مشترک رو هم در سود خودش شریک کنه
واسه من تا حالا نیومده :)
تو شهر ما که هنر یاد گرفتن هر روز بدین وسیله شما را به تشییع جنازه و تعزیه روز سوم و هفتم و چهلم دعوت می کنند. کم مردم ناراحتی دارن که باز .... نمیدونم چرا وقتی صاحبان عزا عروسی دارن یا از از حج می یان شام و نهار دعوت نمی کنن.
برادران عزیز
من خودم رفتم دفتر مخابراتی که این پیام ها رو واسم غیر فعال کنن و به اصطلاح از لیست خارج بشم اما اونا گفتند ما در مقابل شرکتهای خصوصی و فروشنده های سطح شهر که پیام تبلیغاتی می فرستند هیچ کاری نمی تونیم بکنیم
آخه از این اعصاب خرد کن تر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
وامصيبتا! وا اسفا!
قابل توجه آن دوستانی که هنوز در عالم کم آگاهی بسر می برند!
اول تشریف ببرید کمی مطالعه کنید و معنی زبان، گویش و لهجه را یاد بگیرید بعد بیاید از این حرفهای احساسی بزنید.
شمای غیر کورد، اگر توانستید حرفهای و کلمات یک کورد زبان را بفهمید پس کوردی گویش فارسی شماست مثل همه چیز!
اصفهانی، شیرازی ،... گویش های زبان فارسی هستند همان طور که گورانی، سورانی، کرمانجی، فیلی، کلهری، لکی ، هورامی ،.. گویش های از زبان کردی هستند که هر کدام از اینها نیز زیرشاخه های زیادی دارند بطوری که اگر بگویم هر گویش زبان کوردی خود زبانی است اغراق نکرده ام (کارشناسان بخوبی این را می دانند).
لهجه هم چیزی شبیه این است که من کورد، فارسی را با بیانی خاص یا بعبارتی با لهجة کوردی فارسی صحبت می کنم.
جان شما این پیامک الکی هام نیاد از بی کسی میمیرم خُب...راضیم بذا بیاد...
همسر من يه مهندس ميانساله كه سر خيلى پرموئى داره،اونوقت براش تو همراه اول تبليغ كلاه گيس فرستاده بودن!!!باور ندارين براتون فوروارد مى كنم
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی