بازدید 13532

شکایت کارگران فولاد کاویان/بدون پاسخ

کد خبر: ۲۱۴۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۱ 29 December 2011
سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی که از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید  تا حد امکان پیگیری های لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.

به گزارش «تابناک» ، متن این درخواست به همراه توضیحات تابناک به شرح زیرمی آید:

طرح مشکل:


حوضچه ای درشرکت فولاد کاویان  وجود دارد که 9 تن ازهمکاران ما را هر روز به داخل آن می فرستند تا لجن هایی که باعث گرفتگی مسیردفع فاضلاب شده را بیرون بکشند.

 تمام وسائل و تجهیزاتی که به آنها داده می شود چکمه و دستکش است. این افراد باید درعمق 8 متر که 3 متراول دهانه باز و بدون آب و لجن و در 5 متر بقیه لجن همراه روغن صنعتی و گازمتان است کار کنند. آنها اغلب هیچ اطلاعی از فشار و مقدار آب و لجن متراکم شده در سرتاسر لوله ندارند. لوله هائی که ازهمه شرکت جمع شده وبه این نقطه میرسد وهمچنین ازخطرمرگی که گازمتان میتواند برایشان ایجاد کند.

به دستور  رئیس خدمات هرکس نخواهد کاری که آنها می گویند انجام دهد اخراجش می کنند و یک وانت بیکار جدید می آورند و جایگزین اخراجی ها می کنند.

چند روز پیش بعد از تخلیه تمام لجن ها و روغن های درون حوضچه یکباره دهانه لوله ورودی به حوضچه با فشار گازمتان باز شد و نفر نشسته بنام سعیدخانی پور قبل از اینکه آب و لجن ها حوضچه را پرکند به دلیل گازگرفتگی هنگام فرار از داخل حوضچه بی هوش شده و به داخل حوضچه سقوط کرد و خفه شد.

نفرسوم که در ورودی دهانه سه متری بود  بیهوش شد و به اغما رفت.

مقصراصلی سلسله مراتب شرکت فولادکاویان است که برای کم کردن هزینه های شرکت به اين کار مبادرت می ورزند.


توضیح «تابناک»:

طي نامه ارسالي با شماره 189/ت مورخ 24 /05/ 90 به روابط عمومي شرکت فولاد کاویان ،  متأسفانه جوابي دريافت نشد لذا طبق قولي كه بينندگان عزيز داده بوديم گزارش رسيده بدون جواب منتشر مي شود.

شايان ذكر است در صورت دريافت هرگونه پاسخ از آن سازمان محترم، «تابناك» پاسخ مربوط را درج خواهد نمود.

همانطور که از تاریخ نامه نیز مشخص است زمان کافی برای پاسخگویی مسئولین شرکت فولاد کاویان وجود داشته ولی تاکنون نسبت به پاسخگویی نامه مذکور ترتیب اثری داده نشد .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار