بازدید 7905

گزارش اصل 90 از وقايع پس از انتخابات 88

طبق اين گزارش، اگرچه عمر بسياري از اين فرآيندها از سال‌ها قبل و حتي بيش از 20 سال پيش مي‌رسد اما در اين ترديدي نيست كه برنامه‌ريزي اصلي براي تبديل اين پروژه‌ها به فتنه داخلي پس از سال 84 اوج گرفته است.
کد خبر: ۲۱۴۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۴ 28 December 2011
نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس ضمن قرائت گزارش كميسيون متبوعش گفت: غرب پس از پايان دوران دولت اصلاحات، فرآيندهايي را در دستور كار قرار داد تا بتواند در رفتار ايران اسلامي تغيير رفتار ايجاد كند.

به گزارش ايسنا حسين فدايي ضمن قرائت گزارش كميسيون متبوعش درخصوص وقايع پس از انتخابات سال 88 اظهار كرد: با پيروزي انقلاب اسلامي ايران، غرب كه الگوي اين انقلاب را به عنوان گفتماني در مقابل ليبرال دموكراسي مي‌دانست، سعي در تخريب وجهه اين نظام نوپا به طور همه‌جانبه داشت.

به گفته‌ي وي، شكست‌هاي پي‌درپي نظام سلطه از نظام جمهوري اسلامي ايران طي 32 سال گذشته و پيشرفت‌هاي چشمگير ايران در اين مدت منجر به طراحي و اجراي شيوه‌هاي نوين در مواجهه با ايران شد. پيشرفت در عرصه‌هاي گوناگون علم و فناوري و به انفعال نشاندن قدرت‌هاي استكباري، هم‌چنين عدم تمكين ايران در قبال فشارهاي بيروني، تلاش براي گسترش هرچه بيشتر جبهه مبارزه عليه رژيم غاصب صهيونيستي، قدرت‌هاي استكباري به‌ويژه آمريكا را وادار به انتخاب گزينه‌هاي سخت، نيمه‌سخت و نرم عليه ايران كرد.

نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس ادامه داد: تجربه‌ي دوران حاكميت جريان دوم خرداد كه جرج بوش پسر هنگام ترك كاخ سفيد، آن را دوراني خوش خواند و از بابت به پايان رسيدن آن ابراز تاسف كرد، آمريكا را به اين نتيجه رساند كه بهترين و كوتاه‌ترين روش براي ايجاد تغيير در رفتار ايران اسلامي، سرمايه‌گذاري روي جريان ساختارشكن و غرب‌گراي داخل ايران است.

به گفته‌ي فدايي، در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: بر اين اساس پس از به پايان رسيدن دولت اصلاحات، فرآيندهايي شتابي فزاينده گرفت. از جمله اين فرآيندها، فرآيند مراكز تصميم‌سازي براي تهيه‌ي راهبردهاي عملياتي عليه ايران، تصويب بودجه‌ي ويژه براي حمايت از اپوزيسيون، ايجاد و تقويت ساختار و شيوه‌هاي رسانه‌اي جديد براي ايجاد و هدايت آشوب داخلي و تصويب قطعنامه‌هاي تحريمي عليه ايران بود.

اين گزارش مي‌افزايد: از ديگر فرآيندهاي مذكور، فعال شدن سرويس‌هاي اطلاعاتي براي تحقق پروژه‌ي اپوزيسيون واحد بود كه اصلاح‌طلبان غرب‌گرا در سال 84 فقدان آن را جزو ضعف‌هاي اساسي خود عنون كرده بودند و گنجاندن آن در قالب پروژه شبكه‌سازي در محيط‌هاي واقعي و مجازي در دستور كار قرار گرفت. هم‌چنين تقسيم كار ميان كشورهاي غربي براي برقراري پيوندهاي پنهان با اپوزيسيون داخلي و برنامه‌ريزي براي تبديل انتخابات به هسته‌ي مركزي فرآيند كوتاه از ديگر فرآيندهايي بود كه پس از دوران اصلاحات شتابي فزاينده گرفت.

فدايي افزود: طبق اين گزارش، اگرچه عمر بسياري از اين فرآيندها از سال‌ها قبل و حتي بيش از 20 سال پيش مي‌رسد اما در اين ترديدي نيست كه برنامه‌ريزي اصلي براي تبديل اين پروژه‌ها به فتنه داخلي پس از سال 84 اوج گرفته است.

وي ادامه داد: طبق اين گزارش، عوامل اصلي داخلي و خارجي در اين راستا موثر بودند. بر اين اساس مجموعه مطالعات نشان مي‌دهد راهبرد غرب براي ايران اسلامي مبتني بر اين پيش‌فرض بوده است كه در نهايت سناريوي براندازانه عليه ايران بايد به داخل ايران راه يابد.

به گفته‌ي نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس، برقراري ارتباطات پنهان، كمك مالي، حمايت علني از چارچوب پروژه‌هاي ديپلماسي عمومي، فشار به نظام جمهوري اسلامي به منظور ايجاد فضاي مانور براي جريان غرب‌گرا در داخل و شبكه‌سازي اجتماعي در حوزه‌هاي مجازي از جمله عوامل زمينه‌ساز فتنه 88 بوده است.

در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: نكته‌ي مهم و برجسته اين است كه غرب براي كليد زدن پروژه‌ي خود به آماده شدن فضاي داخلي نياز داشت و به منظور اين پروژه‌ي از پيش برنامه‌ريزي شده، انتخابات را به عنوان يكي از مهم‌ترين نقاط قوت جمهوري اسلامي هدف قرار داد.

به گفته‌ي فدايي، الگوبرداري دقيق از تئوري‌هاي از پيش طراحي شده‌ي انقلاب‌هاي مخملين در مراكز توطئه‌ي سيستم‌هاي جاسوسي خارج از كشور و روش‌هايي مثل نافرماني مدني در تمام نمونه‌هاي قبلي خود به صورت انتخابات محور عمل كرده است.

وي خاطرنشان كرد: غرب و آمريكا با توجه به كدهايي كه از داخل ايران دريافت كردند به اين نتيجه رسيدند كه مقطع انتخابات رياست جمهوري دهم در سال 88 بهترين فرصت براي اجراي كودتاي مخملي در ايران است.

به گزارش ايسنا، نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس با اشاره به عواملي كه در متقاعد شدن نظام سلطه براي اجراي اين عمليات در سال 88 نقش كليدي داشتند، گفت: از جمله عوامل، مسافرت‌هاي خارجي افرادي چون محمد خاتمي بود كه اغلب به تلاش براي متقاعد كردن طرف خارجي به اين‌كه ميرحسين موسوي مردي مناسب براي پيشبرد پروژه‌هاي تغييرات ساختاري در ايران است مي‌پرداخت. اسناد نشان مي‌دهد كه خاتمي در تونس، تركيه و استراليا براي ترغيب خارجي‌ها به حمايت موسوي تلاش كرده و موفق نيز شده است. هم‌چنين مسافرت مجموعه‌اي از عوامل اطلاعاتي خارجي در پوشش‌هاي مختلف به ايران و برآورد اوضاع داخلي، شناخت تاريخي از شخصيت ميرحسين موسوي به دليل حضور عوامل وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي مانند اميراردشير ارجمند از ديگر عوامل در متقاعد كردن نظام سلطه براي اجراي عمليات خود در سال 88 به شمار مي‌آيند.

فدايي ادامه داد: از ديگر عوامل، پيشبرد پروژه‌ي شبكه‌سازي با همراهي گروه‌هايي مثل حزب مشاركت و سازمان مجاهدين بود كه اصلي‌ترين مكانيزم آن برگزاري دوره‌هاي متعدد براندازي نرم در خارج از ايران براي گروه‌هاي برگزيده‌ي داخلي و مسافرت بيش از چند صد نفر چهره‌هاي شناخته شده‌ي جريان دوم خرداد به منظور شركت در اين دوره‌ها در فاصله‌ي سال‌هاي 84 تا 88 بوده است.

وي گفت: طبق گزارش كميسيون، آخرين عامل، پيام‌هايي بود كه غربي‌ها مستقيما از داخل ايران دريافت كردند. اطلاعات موجود نشان مي‌دهد كه مهدي هاشمي نقشي عمده در ارسال اين پيام‌ها به بيرون داشته است. از جمله پيام‌هاي مستقيم وي به آمريكا در سال 87 موجب شد آمريكا پروژه‌ي مذاكرات هسته‌يي با ايران را كه اهميت حياتي براي آنها داشت تعطيل كرده و انرژي خود را بر پيروزي اصلاح‌طلبان در انتخابات 88 متمركز كند.

حسين فدايي در ادامه قرائت كميسيون اصل 90 در مورد حوادث پس از انتخابات 88 به عوامل خارجي موثر اشاره كرد و گفت: طرف غربي در برنامه‌ريزي، سازماندهي و هدايت ناآرامي‌هاي اجتماعي به سمت و سوي مورد نظر خود نقش اصلي داشته و لذا مديريت فتنه 88 به عهده طرف غربي بوده است.

وي با اشاره به وجود شواهد بسيار قطعي در اين زمينه به فعاليت‌هاي بنيادهاي غربي حامي براندازي، فعاليت بنياد سورس و خانه آزادي اشاره كرد و گفت: همه عناصر خانه آزادي صهيونيست هستند. افرادي همچون فرج سركوهي، ساسان قهرماني، عباس معروفي، فاطمه حقيقت‌جو و همسر محمد تهوري و نيك آهنگ كوثر از جمله اين اعضا هستند.

وي هم‌چنين به فعاليت بنيادها و موسسات ديگري در اين زمينه اشاره كرد و گفت: در اين زمينه هاله اسفندياري، لادن برومند، رامين جهان‌بيگلو، سيامك نمازي، حسين بشيريه، علي افشار، منوچهر محمدي، مهناز افخمي، پارسي و مهرانگيز كار فعال بودند.

فدايي هم‌چنين در بخش ديگري از قرائت گزارش كميسيون متبوع خود به فعاليت رسانه‌هاي غربي در دامن زدن به فضاي آشوب و شكل دادن به سياست‌هاي نظام سلطه اشاره كرد و گفت: روز آن‌لاين، بي‌بي‌سي، راديو زمانه، راديو فردا، راديو رژيم صهيونيستي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي مثل منافقين، گروه‌هاي سلطنت‌طلب، شبكه‌ رنگارنگ و سايت‌هاي اينترنتي مثل جرس، بالاترين و كلمه در جريان وقايع پس از انتخابات از عوامل موثر بوده‌اند.

وي با بيان اين‌كه بي‌بي‌سي تمام توان خود را در اين زمينه به كار بست، گفت: بي‌بي‌سي با قطع برنامه‌ها خود و با انعكاس تصاوير دريافتي از بينندگان كه قابل استناد نيست، حتي معيارهاي غيرحرفه‌اي انتقال خبر را زير پا گذاشت.

فدايي در بخش ديگري از ارائه اين گزارش عنوان كرد كه نوع موضع‌گيري مسوولان رسمي آمريكايي و اروپايي نشان مي‌دهد كه چه نقشي در حوادث قبل و پس از انتخابات رياست جهموري براي توسعه فتنه ايفا كرده‌اند.

وي با اشاره به موضع‌ گيري مسوولان اسراييلي در اين زمينه به برگزاري راهپيمايي‌ها عليه ايران در ديگر كشورها اشاره و خاطرنشان كرد: بررسي برگزاري راهپيمايي اعتراضي عليه ايران در كلمبيا نشان داد كه به هر يك از شركت‌كنندگان پول پرداخته شده است و در برگزاري اين راهپيمايي‌ها در ژاپن حلقه‌هايي از منافقين حضور داشته‌اند.

وي افزود: قبل از شكل‌گيري فتنه گروه‌هاي مختلفي در جريان فتنه از سال 85 با آقاي ميرحسين موسوي ارتباط داشته و در اردوگاه جريان دوم خرداد طراح‌ هايي انجام داده‌اند، لذا حوادث پس از انتخابات يك اتفاق نبود بلكه از قبل طراحي و مديريت شده بود و طراحان صرفا به دنبال زمان و فرصت مي‌گشتند. شواهد و قرائن مستند اين موضوع موجود است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی