بازدید 118404
به علت توهین به نماینده ملت:

لاریجانی نماینده دولت را از مجلس بیرون کرد

در حین دستور کار مجلس درباره بررسی استفساریه بند ۱۲ قانون هدفمندی یارانه‌ها، بهروز مرادی با حمله به سیدحسین حسینی، نماینده مردم فریمان، سرخس، احمدآباد و رضویه در مجلس به وی توهین کرد و ...
کد خبر: ۲۱۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۷ 27 December 2011
سرویس مجلس ـ مرادی، مدیرعامل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها به دلیل اظهارات ناشایست از صحن علنی مجلس بیرون شد.

به گزارش «تابناک»، او به صحن علنی مجلس دعوت شده بود تا درباره بخشی از درآمدهای هدفمند کردن یارانه‌ها توضیح دهد. موضوع بحث استفساریه نمایندگان بود، بر سر اینکه دولت تنها باید ما به تفاوت حاصل از افزایش قیمت حامل‌های انرژی را به حساب هدفمند کردن یارانه‌ها بریزد، نه تمام آن را.

مرادی بر این باور بود که هم اکنون دولت همین کار را می‌کند. رئیس مجلس اظهارات وی را به منزله تأیید استفساریه مجلس و مخالفت نکردن با آن دانست که با اعتراض مرادی روبه‌رو شد.

محمد دهقان، عضو هیأت رئیسه مجلس به عنوان نماینده چناران گفت که در مشهد اینگونه نیست و دولت تخلف کرده است.

فریاد اعتراض مدیرعامل سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها بلند شد. او با چند تن از نمایندگان نیز وارد بحث شدند که تذکرات پیاپی رئیس مجلس را به همراه داشت.

بهروز مرادی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها،  زمانی که در جای خود نشسته بود و با نمایندگان گفتگو می کرد با سید حسین حسینی نماینده فریمان درگیر شد و کار آنان به درگیری فیزیکی رسید. این در حالی بود که بر اساس مشاهدات حمله کننده مرادی بود و حتی پس از تذکرات پی در پی لاریجانی به حملات خود به نماینده فریمان ادامه داد و نمایندگان تلاش کردند وی را از حسینی دور کنند. با این حال مرادی تلاش داشت خود را به نماینده فریمان برساند و با صدای بلند فریاد می زد.

پس از آنکه مرادی نماینده فریمان را سیلی زد تعدادی از نمایندگان وی را دور کردند و در نهایت لاریجانی از هیئت رئیسه خواست تا مرادی را از مجلس اخراج کنند.  فریاد "اخراج کنید" از سوی نمایندگان دیگر بلند شد و سرانجام محسن کوهکن عضو هیئت رئیسه مجلس خود را به مرادی رساند و او را از صحن علنی مجلس خارج کرد.

لاریجانی با بیان اینکه این رفتارها واقعا مأیه تاسف است، ادامه داد: بگو و مگو در مجلس کار درستی نبود. وقتی این آقایان را به مجلس دعوت می‌کنند، باید ادب را رعایت کنند. این طرز حرف زدن در مجلس نبود!

عضو فراکسیون انقلاب: آمار دولت درست است

علی اصغر زارعی که پس از اخراج رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها دوباره در سر میز سید حسین حسینی، نماینده فریمان حاضر شده و به بحث با وی پرداخته بود، مورد خطاب رئیس مجلس شورای اسلامی برای بازگرداندن نظم به نشست صحن علنی مجلس قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، پس از اخراج رئیس سازمان هدفمندی علی اصغر زارعی، نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون انقلاب در حمایت از دولت به میز سید حسن حسینی نماینده فریمان که با رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها درگیر شده بود، مراجعه کرد. زارعی در مشاجره خود با نماینده فریمان با حمایت از رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرد، آمار نمایندگان درباره هدفمندی یارانه‌ها درست نیست و آمار دولت درست است.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، خطاب به زارعی نماینده تهران گفت: چرا بحث را ادامه می‌دهید؟ بفرمایید سرجایتان بنشینید.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار