بازدید 14304
نتیجه نظرسنجی مؤسسه گالوپ؛

اوباما به سرنوشت کارتر دچار خواهد شد یا کلینتون؟

رسانه‌‌های آمریکایی و مؤسسات نظرسنجی این کشور، با حوصله، تنور انتخابات را گرم می‌کنند. یازده ماه مانده به انتخاب رییس آینده جمهور ایالات متحده، شهروندان این کشور نظریات خود را به گوش سیاستمداران می‌رسانند. ایران سال‌هاست که یکی از متغیرهای انتخابات ریاست جمهوری بزرگترین کشور غرب است.
کد خبر: ۲۱۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۰ 24 December 2011
سرویس ترجمه- بر پایه نظرسنجی مؤسسه گالوپ، «میت رامنی» و «گینگریچ» در رقابت با اوباما در انتخابات ریاست جمهوری در شرایط برابری قرار دارند.

50 درصد واجدان شرایط در هر انتخابات (فرضی) از «اوباما» حمایت کردند و 48 درصد دیگر از «گینگریچ» و «میت رامنی».

این نظرسنجی را «یو‌.اس‌.ای‌.تودی» و «گالوپ» از پانزدهم تا هجدهم دسامبر انجام داده اند که بر پایه آن، گینگریج در رقابت با اوباما نسبت به قبل، از شرایط بهتری برخوردار است، ولی درباره رامنی رأی‌ها کم یا زیاد نشده است.
 


در نظرسنجی پیشین گالوپ، رامنی و اوباما از نظر جذب آرا مساوی بودند. در انتخابات (فرضی) که بین رامنی و اوباما برگزار شد، بیشتر واجدان شرایطی که به اوباما رأی می‌دادند، خاطرنشان ساختند که رأی به اوباما به دلیل حمایت از اوست و به معنای مخالفت با کاندیدای جمهوری خواه نیست.

بر عکس، واجدان شرایطی که از جمهوری خواهان حمایت می‌کنند، می‌گویند که دلیل رأی به جمهوری خواهان، مخالفت با اوباماست تا حمایت از گینگریچ یا رامنی.
 
39 درصد رأی دهندگان به اوباما به دلیل اینکه حقیقتا طرفدار او هستند، به او رأی داده‌اند و 11 درصد به دلیل مخالفت با رامنی.

در همین حال، 30 درصد از حامیان رامنی، دلیل رأی دادن به این کاندیدای جمهوری‌خواه را مخالفت با اوباما عنوان کرده‌اند، حال آن که تنها 18 درصد به حمایت از رامنی به او رأی داده‌اند.



نتایج موسسه گالوپ در انتخابات (فرضی)  بین اوباما و گینگریچ هم به همین شکل است. البته با این تفاوت که تعداد واجدان شرایطی که به دلیل مخالفتبا جمهوری خواهان به اوباما رای داده اند مقداری بشتر است: 15 درصد به 11درصد.



 
اوباما یا جمهوری‌خواهان؛ کدام یک پیروز می‌شوند؟
 
نزدیک به یازده ماه به انتخابات آمریکا باقی مانده است. دو کاندیدای جمهوری خواه در مقابل اوباما از شرایطی برابر برخوردارند.
مشخص است که هم اکنون رای دهندگان به جمهوری خواهان تنها به دنبال این هستند که دیگر اوباما رئیس جمهور نشود و هدفشان از رأی دادن به جمهوری خواهان حمایت از کاندیداهای این حزب نیست.
 
رامنی و گینگریچ در کمپین‌های تبلیغاتی خود برای به دست آوردن آرای بیشتر از حربه ایران ستیزی به طور جدی بهره می‌گیرند، به گونه‌ای که رامنی فرماندار سابق ایالت ماساچوست، در گفت‌وگو با روزنامه «وال استریت ژورنال» مدعی شده که ایران به دنبال ایجاد امپراتوری بر مبنای منابع خاورمیانه است و در اظهار نظری غیرمسئولانه ادعا کرده در صورت روی کار آمدن، نسبت به حذف حکومت تهران اقدام خواهد کرد.
 
همچنین نيوت گينگريچ، سخنگوي سابق مجلس نمايندگان آمريکا نیز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، خواستار اقدام نظامي عليه پالايشگاه‌هاي ايران به منظور توقف برنامه صلح آميز هسته‌اي ایران شده بود.


البته باید توجه داشت که نظرات اعلام شده از سوی مردم، زمانی که جمهوری خواهان بر روی نامزد واحد اجماع کنند، تغییر خواهد یافت و اظهارات روزهای آینده کاندیداها می‌تواند روی نظر نهایی مردم در نظرسنجی‌های آتی و سرانجام انتخابات تأثیرگذار باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۲
دموکرات یا جمهوریخواه؟ سگ زرد برادر شغال است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
در این که هر دو برای رسیدن به منافع بیشتر برای امریکا تلاش میکنند که شکی نیست و جز این هم نباید باشد، اما راه و روش دو گروه با هم متفاوت است و این برای ما مسئله ی بسیار مهمی است.
امیدوارم اوباما رای بیاورد، چون از این جمهوریخواهان جنگ طلب بسیار عاقل تر است، سیاست جمهوریخواهان همیشه جنگ طلبی بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
همشون در نحایت غلام حلقه به گوش رژیم کودک کش صهیونیستی هستند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
در جنگ طلبی هیچ تفاوتی بین این دو گروه نیست .. این دو گروه صرفا پوسته هستند عده ی دیگه ای تصمیمات رو میگیرن
ما باید عاقل باشیم ؟؟؟؟؟
جهودها برای سال 2012 برنامه ریزی کردند که جنگ راه بندازن و در این راستا تمام سرمایه و پول آمریکا و اروپا رو در اختیار گرفتن (همون 1%) برای همین هم هست که صدای 99% بردگان در این کشورها در اومده. یهودیها هر روز از نقشه هاشون برای سال 2012 با عنوان پیش گویی، پیش بینی و ... پرده برداری میکنند تا برای جنگ زمینه سازی کنند. اما به حول و قوه الهی در جنگ آتی تجربه حمله بخت النصر به اورشلیم برای این قوم نافرمان بهانه جو تکرار میشه. باید برای جنگ بزرگ و سرنوشت ساز آماده شد.
سیاست دموکراتها با ما چماق و هویچ بوده و بیشتر تحریمها هم در دوره دموکراتها علیه ما انجام شد.جمهوری خواه ها هم غیر قابل پیشبینی اند.
با اینکه از اوباما متنفرم ولی از این جمهوری خواه های احمق بهتره
رئیس جمهور آمریکا باید در راستای سیاست های سازمان سیا و پنتاگون حرکت کند...اوباما چون جنگ مهمی راه نداخته دیگه نمیذارن رئیس جمهور بشه
آخه اینا چی می خوان از جون خاور میانه!
اینا هیچ وقت به ایران حمله نمیکنن- چون به خاطر ایران دارن کلی تجهیزات جنگی به کشورهای خاورمیانه میفروشن درضمن یه قطعه را در تحریم به ایران ده برابر میفروشن پس عقل سلیم میگه که درصد حمله به ایران خیلی کمه- تازه در غیر این صورت هم قدرت این رو ندارن که به ایران حمله کنن مثلا: چون دو تا ناو جنگی داخل خلیج فارس دارن که اگر ایران یکی شون رو بزنه میلیاردها دلار به امریکا ضرر وارد میشه و اولین کشوری هم که با خاک یکسان میشه اسراییله - تو یک کلام بگم میترسن
بزرگترین کشور غرب؟؟ تا اونجا که من می دونم کانادا از آمریکا بزگتره!
شما کمی از داستان عقب هستید. در حال حاضر یک کاندیدای دیگر در صدر نظرسنجی جمهوری خواه قرار دارد. دکتر ران پائل، تنها حامی برداشتن تحریم ها علیه ایران. طرفداران ایشان به حالت انقلابی روزبروز بیشتر میشوند. لطفآ تحقیق جدید انجام دهید و مردم را در جریان بگذارد.
می شد روی این مطلب یک گزارش تحلیلی نوشت تا اینکه فقط ترجمه بشه. به عنوان مثال شما می شد به "رال پال" پرداخت که با وجود طرفدارهای پروپا قرصش به خاطر اینکه یک کاندیدای صلح طلبه و مواضع معقولانه ای نسبت به ایران داره در حاشیه رانده شده و توسط رسانه های آمریکایی به طور غیرعادلانه ای پوشش داده می شه. و معمولاً سعی می شه نامی از وی ذکر نشه.
می شد روی گنگریچ بیشتر تمرکز کرد. اون واضع بسیار جنگ طلبانه ای نسبت به ایران داره. در یکی از مناظره ها پیشنهاد ترور کردن دانشمندان هسته ای ایرانی و خرابکاری های پنهان در برنامه های هسته ای ایران رو داده. وی به انجمن یهودیان قول داده در صورت رییس جمهور شدن جان بولتون رو به عنوان وزیر خارجه انتخاب کنه. وی غیر دیپلمات ترین سیاست مدار آمریکایی است که در سازمان ملل گفته بود اگه ده طبقه از سازمان ملل رو خراب کن خیلی بهتره.
هركسي بيشتر به صهيونيستها باج بده راي مياره كه در هرصورت به ضرر ماست....به اميد ظهور منجي عالم بشريت و نابودي هرچي ظلمه..... اللهم عجل لوليك الفرج
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل