بازدید 231987
از مارادونا و پله تا زيدان

۱۰ بازيكن برتر تاريخ فوتبال جهان

آخرين فهرست بهترين و به تعبيرى برترى بازيكنان فوتبال جهان منتشر شد. در اين فهرست ده نفره، وجود نام‌‌هايى چون پله، دى استفانو، پلاتينى و مارادونا تكرارى است و در همه فهرست‌‌هاى سه دهه اخير ديده مى‌شوند، در حالى كه به نام‌‌هايى چون رونالدو برزيلى، پوشكاش و به ويژه مسى برمى‌خوريم كه در برخى از فهرست‌‌هاى قبلى حضور نداشتند.
کد خبر: ۲۱۳۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶ 24 December 2011
سرویس ورزشی ـ بازيكنان برگزیده در سايت معتبر YAHOO همگى در زمره ستاره‌ها و بزرگان بى چون و چراى فوتبال هستند، ولی چه بسا رده‌اى كه براى آنها در نظر گرفته شده با رأى موافق همه دوستداران فوتبال روبه‌رو نشود.

به گزارش «تابناک»، نكته ديگر آنكه نام‌هايى چون اوزه بيو، سوكراتس و جورج بست كه در ميان ما نيستند، همچنين رونالدو پرتغالى نيز از نگاه كارشناسان YAHOO دور نمانده‌اند تا نظر شما چه باشد!

مارادونا؛ نابغه‌اى ضدقواعد اجتماعى 

بازيكنى كه ميان آن همه ستاره در قله مى‌ايستد، بايد دست كم يك مشخصه منحصر به فرد داشته باشد؛ ديه گومارادونا، يك شورشى ضد قواعد اجتماعى، بازيكنى با ۱ متر و۷۲ سانتى متر قد و اندامى كه براى فوتباليست شدن چندان هم مناسب نيست، در جام جهانى ۱۹۸۶ به تنهايى كارى كرد تا با دست‌هاى او، قهرمانى به نام آرژانتين ثبت شود؛ مارادونا نابغه اى كه نامش با مواد مخدر از يك سو و با قد علم كردن مقابل مافياى فوتبال درهم آميخته است!
 
پله؛ مردى با بيش از ۱۲۰۰ گل

«ادسون آرانتس دونا سمينتو»، ملقب به پله با سه بار حضور در جام جهانى و به تعبيرى صاحب ۱۲۰۰ گل در مسابقات رسمى و وفادارى بى چون و چرا به باشگاه سانتوس به اسطوره زنده فوتبال بدل شده است. پله در دنياى بیرون از فوتبال نيز مردى خبرساز است. علاقه او به ثروت در كنار وفادارى‌اش به سانتوس، زبانزد است؛ مرد ۱۲۰۰ گله فوتبال، امروز در سن هفتاد سالگى اگر در فوتبال، كنار گود نشسته برعكس مرد نخست برخى آگهى‌‌هاى تلويزيونى است؛ در هر شرايطى، پله در زمره برترين‌‌هاى فوتبال است، حتى اگر زيردست
مارادونا قرار گرفته باشد.

كرايف؛ هلندى پرنده

مردى با سه توپ طلاى اروپا كه با آموزش‌‌هاى مربى بزرگ رينوس ميشل به يكى از نام‌‌هاى ماندگار فوتبال بدل شد؛ كاپيتان تيم ملى هلند، يكى از بهترين‌‌هاى دهه ۷۰ ميلادى و بازيكنى كه به لطف وجود او بارسا به قله فوتبال اروپا رسيد؛ تيمى كه بخشى از زيبايى‌‌‌هاى بازى اش، امروز نيز با حضور گوارديولا به نمايش درمى‌آيد، به همه چيز رسيد، مگر جام جهانى كه دو بار و در عين شايستگى از كنار آن گذشت در آلبوم تاريخى فوتبال همه جور عكسى از يوهان كرايف ديده مى‌شود. غير از هنگامى كه مى‌توانست و بايد در ۱۹۷۴ و ۱۹۷۸ جام جهانى را بالاى سر ببرد.

رونالدو؛ پديده اى با زانوى كاغذى!

در جمع بزرگان لقب پديده به رونالدو رسيد؛ مرد برزيلى كه بخش زيادى از عمر فوتبال خود را با ژل غضروف مانندى در زانويش گذراند. در رئال مادريد و تيم ملى برزيل، روزگار خوشى را تجربه كرد. جدا از ظاهر متفاوت، دندان‌هاى خرگوشى و آرايش موهايش.

رونالدو از جمله نادر مهاجمينى بود كه به اندازه خلاقيت‌‌هاى تاكتيكى‌اش از سرعت و قدرت بدنى بهره نبرده بود. گلهاى زيباى و تعيين كننده رونالدو در تيم‌‌هاى بزرگ اورپا و تيم ملى برزيل به ويژه در جام جهانى ۲۰۰۲ مقابل آلمان در خاطره تاريخى فوتبال به ثبت رسيده است؛ پديده‌ای با زانوهايى كه به تعبير كارشناسان كاغذى شده و در زمره بزرگان فوتبال نام آشنا ديده مى‌شود.

بكن باوئر؛ مدافعى كه قيصر شد

قيصر لقب تنها مدافعى است كه نامش در فهرست ده بازيكن برتر آمده است؛ تصوير بكن باوئر را دست شكسته وبال گردن در جام جهانى 1970 و بالا بردن جام قهرمانى چهار سال بعد در مونيخ مقابل هلند، بخشى از خاطره جمعى تاريخ و فوتبال است، امضاى يك اسطوره را زير خود دارد.
بكن باوئر، تنها بازيكنى است كه در كسوت مربى نيز جام قهرمانى بالاى سر برده؛ افزون بر اينكه به شهادت تاريخ او كسى بود كه در فينال جام جهانى، ۱۹۷۴ كرايف را از افتخار قهرمانى محروم كرد.
 
زيزو؛ سياهه افتخاراتش كامل است

عملكرد زيدان در جام جهانى ۹۸ به ويژه دو ضربه سرى كه در فينال از جناح راست و چپ وارد دروازه برزيل كرد، سرانجام افتخارى كه نصيب فرانسه شد، چه بسا به تنهايى مى‌توانست نام او را در زمره بزرگان فوتبال جهان ثبت كند؛ اما كارنامه «زيزو» پربارتر از اين حرف‌هاست.

در كنار جام جهانى ۹۸ مى‌توان به قهرمانى در يورو۲۰۰۰ و نايب قهرمانى در جام جهانى ۲۰۰۶ با آن حادثه ماندگار در تاريخ فوتبال اشاره كرد؛ افزون بر اينكه با يووه و رئال مادريد بازيكن الجزاير تبار فرانسوى هر چه جام بود، يكى پس از ديگرى به مجموعه افتخاراتش افزود. ضربات آزاد، دريبل‌‌هاى ريز، بازي‌سازى و ضربه‌‌هاى سروپا در جريان بازى، همه و همه با واژه بى نظير تعريف مى‌شود.

«آلفردودى استفانو»؛ اسطوره‌اى بدون جام جهانى

او را با لقب «مردى با سه پاسپورت» مى‌شناسند؛ دى استفانو از نگاه نسل دهه ۵۰ و ۶۰ ميلادى، بهترين بازيكن فوتبال به شمار مى‌آيد؛ اما براى كسانى كه شاهد بازى او نبودند و فناورى آن دوران نيز اجازه ضبط و نگهدارى هنرنمايى او را نمى داد، اينگونه شناخته مى‌شود.
«دى استفانو» پنج دوره پى درپى جام باشگاه‌‌هاى اروپا را با رئال مادريد به دست آورد؛ افزون بر اينكه دو بار توپ طلاى اروپا و هشت بار قهرمانى در ليگ اسپانيا را نيز بايد به افتخاراتش اضافه كرد. بازى سرنوشت به بازيكنى با سه مليت (آرژانتينى، ايتاليايى و اسپانيايى) اجازه نداد تا افتخار قهرمانى در جام جهانى را هم به دست آورد.

پلاتينى؛ سلطان ميشل

پلاتينى و به تعبيرى سلطان ميشل، يك نابغه فرانسوى كه رؤياى يك نسل از فرانسوى‌‌ها را براى به دست آوردن افتخار و بازى در ليگ‌‌هاى بزرگ اروپا برآورده كرد. فرانسوى ريزجثه متولد شهر نانسى در استان لورن در تمرينات فرانسه براى نخستين بار در المپيك ۱۹۸۴ لس آنجلس، طعم قهرمانى در يك ميدان بزرگ را تجربه كرد. پلاتينى با تيم كوچك نانسى، قهرمان جام حذفى شده و با راهيابى به تيم ملى فرانسه در راه ستاره شدن و ماندگارى در جهان فوتبال گام برداشت.

حضور در جام جهانى ۸۲ و سپس ۸۶ و به دست آوردن عناوين چهارم و سوم جهان كافى بود تا جهان يك ستاره جديد را بشناسد. كسب توپ طلايى پى در پى (ركوردى كه چه بسا توسط مسى شكسته شود) قهرمانى‌‌هاى متنوع و متعدد با يووه در ايتاليا و اروپا به نظر كافى نبود تا سلطان ميشل در رده‌‌هاى بالاى فهرست بهترين‌‌ها قرار گيرد، چرا كه شكست سه بر يك در جام جهانى ۱۹۸۲ در شهر سويل اسپانيا مقابل آلمان، شانس رسيدن به فينال و به دنبال آن، قهرمانى را از فرانسه گرفت و پلاتينى را از افتخار قهرمانى در جام جهانى محروم كرد؛
افتخارى كه مى‌توانست در كنار قهرمانى در يورو ۸۴، كارنامه پربار سلطان ميشل را تكميل كند.

«لئو»، ستاره ۲۴ ساله در ميان اسطوره‌‌ها

در اين سال‌ها، چندين فهرست در ارتباط با برترين‌‌هاى فوتبال جهان عرضه شده و به دنبال آن، برخى جايشان را به ستاره‌‌هاى تازه داده‌اند، ولی به ندرت پيش آمده كه يك بازيكن جوان جايى در ميان برترين‌‌هاى تاريخ فوتبال داشته باشد؛ اما اين بار اين قاعده شكسته شده و نام جوان نخست بارسا، ملى پوش آرژانتينى، ليونل مسى در فهرست ده بازيكن برتر ديده مى‌شود.
ولی این بار واقعا نباید نام «لئو» به طور طبيعى در اين فهرست ديده مى‌شد، مگر اينكه بايد گفت، مسى يك بازيكن معمولى نيست و هر بار كه او با بارسا به ميدان مى‌آيد اين ادعا، اين واقعيت خود را نشان مى‌دهد، همان گونه كه در دربى اسپانيا، در پيروزى مقابل رئال مادريد نقش ملى پوش آرژانتينى كاملا مشخص بود؛ صاحب دو توپ طلا كه باور بسيارى از كارشناسان سومين را هم به دست خواهد آورد و با توجه به معمولى نبودنش در قالب يك ستاره، بايد منتظر صعودش به پله‌‌هاى بالاتر و فهرست بعدى برترين‌‌هاى جهان بود.

«پوشكاش»؛ سرگرد سواره نظام و ستاره رئال مادريد

سرانجام نوبت به يكى از بزرگان فوتبال جهان، بازيكنى از مدرسه نوآور و خلاق مجارستان در سال‌هاى دهه ۵۰ ميلادى مى‌رسد. فرانس پوشكاش، سرگرد سواره نظام ارتش مجارستان، عضو باشگاه «اوژپشت» و كاپيتان يكى از بزرگترين تيم‌هاى فوتبال اروپا پس از جنگ جهانى دوم در جام جهانى ۱۹۵۴ بود كه اسم و رسمى به هم زد.

پس از اشغال مجارستان به دست ارتش شوروى، سرگرد پوشكاش به اسپانيا پناهنده شد و با ۳۱ سال سن، در حالى كه بیست كيلو از ستاره‌‌هاى آن دوران رئال مادريد، كوپا و دى استفانو سنگين‌تر بود، به عضويت باشگاه اسپانيا درآمد و در به دست آوردن سه جام قهرمانى اروپا همراه با رئال مشاركت كرد.

فرانس پوشكاش در ۶۳۱ مسابقه ۶۲۵، گل به ثمر رساند؛ عملكردى كه تكرار در آن امكان‌پذير نخواهد بود. پس از فروپاشى كمونيسم، پوشكاش به كشور مجارستان برگشت و چند سال پيش در وطن خود چشم بر دنيا بست.


ابرار
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۲۴۸
انتشار یافته: ۲۸۱
جاي علي دايي توي اين ليست خاليه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
مگر قراره ما توی هر موضوعی مورد تمسخر قراربگیریم که همچین حرفی زدی مرد حسابی
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
راست میگه علی دایی شناسنامه فوتبال آسیاست زدن 109 گل ملی کار هرکسی نیست
البته دایی قبلن به عنوان 50 اسطوره زنده دنیا انتخاب شده
مهدي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
علي كريمي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
جناب حميدي !! چشماتون ضعيفه
اسم ايشون رو اون بالا توي تيتر نوشتن خوب دقت كنيد ميبيند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
آره علی 109 تا گل زده اما به چه تیمایی 50 تاش به مالدیو بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
علی دایی هم ذخیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
آره راس میگی اسطوره شکایت گله. علی دایی .... زدن هیچی دیگه ازش نمیاد. اون گل هایی هم که زده نصف بیشترشون مال بازی های تیم ملی با مالدیوه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
ببین قرصاتو خوردی فکر کنم نخوردی هذیون میگی
خواهشن اشتباه ننویسین چون در قسمت مربوط به بکن باوئر نوشتین جام جهانی 68 در حالی که جام جهانی در سال 70 بوده است.
واقعا دايي نيز درايران تاثير بسزايي داشت
پس علی دایی کجاست؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
سرش شلوغه. داره برج ميسازه تو لاس وگاس!
به نظر من باید مسی نفر اول باشد. عدم موفقیت او در جام جهانی را میتوان چنین توجیه کرد که دنیای امروز فوتبال و سیستمهای تیمی اجازه نشان دادن خلاقیتهای فردی را کمتر میدهد که اگر چنین بود و مسی این اجازه در تیم ملی را داشت که بتواند کمی خودنمایی کند آنوقت باید مارادونا را در رده دوم میدیدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Brazil |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
شنا زياد جوش نزن داداش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
راس میگه زیادی جوش نخور برات خوب نیسا
خخخخخخخ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
موافقم
تاریخ نشان خواهد داد که زیزو برترین فوتبالیسته
مارادونا و مسی و پله هیچکدوم اقتدار شخصیتی زیزو رو ندارن
پاسخ ها
سیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
نشان خواهد داد؟؟؟؟
مگه قرار تاریخ برگرده عقب؟یا دوباره بازی کنه؟/
وحيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
چه ربطي داشت؟؟؟؟؟
يعني بذار زمان بگذره مسي هم كارش رو انجام بده و بعد...
افتاااااد؟
جالب بود
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
پ ن پ قرمه سبزی بود اشتباه زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
واقعا خوب گفتی مسی تا همین جاشم نشون داده از خیلیها سر تره
به نظر من زیدان هم باید تو این لیست می اومد. وقتی پا به توب میشد اینگار توب به پاش چسبیده بود
پاسخ ها
ایمان خاکستری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
داداش مثل اینکه مطلب رو درست نخوندی...یه نگاه بنداز زیدان هم هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
دلبندم پس زيزو كيه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
بابا آی کیو زیزو همون زیدانه دیگه بی سوات :دی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
زیزو همون زیدان هست دیگه پسر خوب!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
بابا ! فوتبالیست! زیدانم کجا بوده!
تصوير بكن باوئر را دست شكسته وبال گردن در جام جهانى ۱۹۶۸ ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
سال 1968 جام جهانی برگزار نشده اون جام جهانی 1970 بود
مدیر پایگاه ممنون از دقت و یاد آوری شما ، اصلاح شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
خواهش میکنم ولی بار آخرت باشه D:
حواسم نبود. زیزو همون زیدانه.
پاسخ ها
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
واقعا خسته نباشی!
11 امين هم لئوياشين عنکبوت سياه و بهترين دروازبان تاريخ فوتباله ...
روبرتو باجو هم می تونه تو این لیست باشه...
پاسخ ها
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
کی هست این که میگی؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
همچنین باتیستوتا یا ریوالدو یا شایدم بکهام
انصافا لیو مسی رو باید اول میذاشتن !
پاسخ ها
amd
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
عزیز من از این حرفا نزن بعدا مسخرت میکنن اگه میخای از این حرفا بزنی برو پیش خودش بزن.........افتاد...زشته واقعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
واقعا هم باید همین کارو میکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
آره واقعا باید این کارو میکردن
سایت معتبر یاهو؟؟؟؟!!!!!!!!!
در جام جهانی 1970 دست بکن بایر نبود که شکست بلکه استخوان ترقوه او شکست
پاسخ ها
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
جونم تحقیق !!!
جونم محققان ایرانی !!!
دمت گرم ، خدایی ایرانی ها بیشترین پتانسیل ذهنی رو دارن...
گابریل عمر باتیستوتا هم بایستی تو این لیست باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
اوماره نه عمر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
آی گفتی
منو یاد فوتبال پلی اشتیشن انداختی(98)
این باتیستوتا چی می کرد...
نه پلاتینی اسطوره بود و نه مسی انها در بازیهای جام جهانی هیچ کاری برای کشورشان نکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
توی یک تیم 11 نفر بازی میکنند و اگه یک نفر پیدا بشه که همه خصایص این 10 نفر رو هم داشته باشه ولی تیمش بدرد نخور باشه کاری از پیش نمیبره!
علی
| Germany |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
پس کی ارژانتینو برد فینال
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
دوست عزیز اگه توجه کنی مسی بالای95 درصد پاساش درسته سریع کار میکنه تقصیر اون نیست که سیستم مربی تعریفی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
بیچاره ها چیکار میتونستن بکنن مخصوصا مسی وقتی بازیکنان همتیمیت بد باشن هیچکس کاری نمیتونه بکه
علی دایی و زیدان کجا رفتند؟ این لیستها و اینگونه آمارها که سیاسی و حزبی هست همه بی ارزش می باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
زيزو همون زيدانه كه هست . علي دايي هم جزو 10 بازيكن برتر ايران ميتونه باشه
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
به نظر من باید نام استیلی اولشون بیاد
مارادونا به حق بزرگترین بازیکن تاریخ فوتباله، رودست نداشت و نداره و نخواهد داشت.
فقط دیگو.... هر بازیکنی امد با مارادونا مقایسش کردن حالا هم نوبت مسی شده تا چند روزی شاد باشین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
ديه گو: لشگر تك نفره
به نظر من بايد گارينشاي فقيد را هم اضافه كرد. چون بهترين دريبل زن تاريخ فوتبال است.
عشق مارادونا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
ریوالدو (و البته رونالدو هم)از همه حتی پله و مارادونا خیلی بالاتر هست
رونالدوی برزیلی واقعا اسطوره است
کرایوف بزرگ
زیدان بهترین هست و خواهد بود....
مارادونا 1مترو72سانت؟؟؟؟!!!!!!!!
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
تو سایت مطمئن دانشنامه آزاد زده قد مارادونا 1.65
استاد اسدی کجای لیست هست؟
پاسخ ها
پوریا . ه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
دمت گرم رفیق...
زدی تو خال.
یکی از بهترین کامنت هایی بود که دیدم.
سلام
راستی کسی خبر داره استاد اسدی الان کجاست ؟
همين حالاش هم بنظر من زيزو بايد اول ليست باشه چون فوتبال مدرن الان ديگه مثل قديم نيست كه مارادونا و كرايف و ... همه تيم مقابل رو دريبل بزنند . تا چند سال ديگه هم شايد مسي اول ليست قرار بگيره .
فقط دیه گوی سرکش......رودستش هنوز نیومده و حالا حالاها هم نخواهد اومد. مسی حالا مونده تا برسه به گردش. مارادونا استثنایی و به واقع یک تیم بود. بسیار تکنیکی، با هوش ، بازیساز و یک هافبک تمام عیار با قدرت بدنی عالی . از این نظر استثنایی بود که شما بازیکنی بغیر اون سراغ ندارید که جمع نقیضین در وجودش شکل بگیره و این عجیب بوده و هست یعنی بازیکنی که اصولا قدرتی هست نمیتونه تکنیکی باشه و بازیکن تکنیکی بخاطر ظرافتهای لازم اصولا قدرت بدنی بالایی نداره . مکته ظریف بعدی مارادونا که اون رو متمایز از دیگران کرده و میکنه این هست که با وجود بدنی ورزیده که داشت دارای انعطاف بدنی بسیار بالایی بود. در زمان بازیگریش در هر تورنمنتی که حضور داشت حالا چه جام جهانی چه بازیهای باشگاهی و چه جام باشگاه های اروپا آمار بیشترین خطا همیشه روی او بود و تمام مدافعین و هافبکهای حریفان تا جا داشت بیچاره رو میزدند! بطوریکه در جام جهانی 1990 تا قبل از مرحله یک چهارم تنها 52 خطا فقط روی مارادونا انجام شده بود ولی او هنوز سرپا بود و توانست آرژانتین را تا فینال ببرد! و در فینال هم علی رغم استحقاق واقعی و فنی که داشتند اسیر دستهای پشت پرده فوتبال و زدو بندهای فیفا شدند بطوریکه بخاطر اینکه آرژانتین برای دومین بار پیاپی قهرمان نشود و نیز نتواند رکورد برزیل مبنی بر بردن جام جهانی از اروپا به امریکای جنوبی ،را تکرار کند ، بیچاره ها رو داوران در نیمه نهایی مقابل ایتالیا چنان تارو مار کردند که حتی بدون 4 یا 5 مهره اصلی خودش که محروم و دو اخطاره شدند مثل اسکار روگری و خورخه بروچاگا و ..تازه با همین وضع هم آلمان نتونست کار خاصی بکنه و باز هم روز فینال این داور مکزیکی(که همیشه با فوتبال آرژانتین مشکل دارند) یعنی مندز بود که به داد آلمانها و فیفا رسید و خیال همه اروپایی ها و رئیس برزیلی فیفا یعنی ژئو هاوالانژ که سالهای سال همه رقمه حافظ منلفع برزیلی ها در فیفا بود و اون رو به ملک شخصیش بدل کرده بود رو راحت کرد . بدینصورت که تیم آرژانتین که تنها 5،6 بازیکن اصلی خود را داشت رو ده یا حتی نه نفره کرد(یک نفر رو هم گمون کنم در صحنه پنالتی اخراج کرد) بعد هم یک پنالتی کاملا نا حق به نفع آلمانها گرفت تا آندریاس بره مه که پنالتی زن اول آلمانها در آن سال بود آلمان رو بالاخره با قیصر بکن بائر قهرمان جام جهانی کنه.اون هم فقط به لطف تنها گل پنالتی اهدایی داوران و فیفا!!!! مارادنا فقط در جامهای جهانی درخشش استثنایی نداشت او در سالهای ابتدایی دهه 80 از بارسلونا به ناپولی ایتالیا پیوست و این تیم که در آستانه سقوط به سری بی ایتالیا بود را نه تنها قهرمان ایتالیا کرد بلکه قهرمان جام حذفی ایتالیا و نیز قهرمان جام باشگاه های اروپا نیز کرد. کاری که تا بحال هیچ یک از فوق ستاره های فوتبال تا به امروز نتوانستند بکنند.

اصولا اینجور افراد استثنایی در هر قشر و رشته ای که ظهور میکنند تا صد سال بعید هست که نمونه شون دوباره ظهور پیدا کنه.....الله اعلم
پاسخ ها
حسین موذن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
ایول داداش معرکه بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
عالی بود
رضا قلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
ممنون از اطلاعات بالاتون ، ولی دنیا و برزیل+مسی
علی
| Germany |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
انقدر طولانیه حوصله ی خوندنشم ندارم
مارادونا یه اسطوره است و تکرار نشدنی،یک طغیانگر اجتماعی و محبوبترین ستاره تاریخ فوتبال،کاری که در سال 86 انجام داد تکرار نشدنی است درست مثل خودش،بالاخره در هر زمانیکه یه فوتبالیست خوب ظاهر میشه اونو با مارادونا مقایسه می کنند.
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
دم تو هم گرم
اشمایکل رو هم انصافاً باید میذاشتند به اظافه اینکه رود گولیت هم باید انتخاب می کردند......!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
اقای محترم! باسواد!
اضافه...
لیستی که اسم رود گولیت توش نباشه، مفت نمی ارزه...
بهترین بازیکن فقط فرهاد خان مجیدی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
... مفت نزن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
خوشم اومد تا این لحظه 128 نفر منفی دادن 22 نفر مثبت
دیه گو مارادونا .. افسانه تکرار نشدنی... سلطان فوتبال دنیاست
سلام
پائولو مالدینی-روسی-رود گولیت-دینوزوف -هم بد نبودنا
دوست عزیزی نوشته در فوتبال دنیای کنونی نمیشه یک تنه کاری کرد،خواستم خدمت ایشون عرض کنم که فوتبال هر دوره مختص خودشه ،توی هر دوره تاکتیک تیمها ،سطح بدنسازی ،نوع تغذیه،ارتباط با علومی همچون روانشناسی و ...تنها به همون دوره اختصاص داره و هر بازیکنی رو باید با توجه به دوران خودش سنجید،کسیکه حالا کنکور شرکت می کنه میگه چقدر سوالات دهه 70 آسون بود در حالیکه باید بدونه در دهه 70 کلاسهای کنکور اینچنینی به خصوص توی شهرستانها نبود این همه کتاب متنوع در دسترس نبود و... تازه مارادونا بازیکن صد سال پیش که نیست خیلی ها که نامشون در این لیست هم اومده قبل ازمارادونا بازی می کردند اما آیا توانستند تیمشان را یک تنه قهرمان جام جهانی کنند یا یک تیم درجه n اروپا و ایتالیا رو در حضور میلان ،اینتر و یووه قهرمان لیگ درجه اول دنیا کنند،نه هیچ کس همچون دیگو نخواهد بود،ما بارها با او و به خاطر او گریسته ایم(پس از فینال جام جهانی 90)به قول مورینیو :دیگو تو هنوز هم بهترینی.
پس چرانام فرانکو باره سی نبود؟
قد مارادونا 1.65 بوده نه 1.72 اين هم منبعش
http://en.wikipedia.org/wiki/Diego_Maradona
دیه گو مارادونا .. افسانه تکرار نشدنی... سلطان فوتبال دنیاست
پاسخ ها
پوریا . ه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
خیلی جالبه!!!
ما 1 دونه نظر میذاریم و منتظر میشیم تا نظرمون منتشر بشه اونوقت این دوستمون دو تا دو تا نظر منتشر شده میذاره!!!
و هنوز رازی در آن نهفته است....
کم نبودن کسانی که گل کاشتند و کسی به گرد پاشون هم نرسید مثل ج....
دوست عزیزی نوشته در فوتبال دنیای کنونی نمیشه یک تنه کاری کرد،خواستم خدمت ایشون عرض کنم که فوتبال هر دوره مختص خودشه ،توی هر دوره تاکتیک تیمها ،سطح بدنسازی ،نوع تغذیه،ارتباط با علومی همچون روانشناسی و ...تنها به همون دوره اختصاص داره و هر بازیکنی رو باید با توجه به دوران خودش سنجید،کسیکه حالا کنکور شرکت می کنه میگه چقدر سوالات دهه 70 آسون بود در حالیکه باید بدونه در دهه 70 کلاسهای کنکور اینچنینی به خصوص توی شهرستانها نبود این همه کتاب متنوع در دسترس نبود و... تازه مارادونا بازیکن صد سال پیش که نیست خیلی ها که نامشون در این لیست هم اومده قبل ازمارادونا بازی می کردند اما آیا توانستند تیمشان را یک تنه قهرمان جام جهانی کنند یا یک تیم درجه n اروپا و ایتالیا رو در حضور میلان ،اینتر و یووه قهرمان لیگ درجه اول دنیا کنند،نه هیچ کس همچون دیگو نخواهد بود،ما بارها با او و به خاطر او گریسته ایم(پس از فینال جام جهانی 90)به قول مورینیو :دیگو تو هنوز هم بهترینی.
لیستی که اسم رود گولیت توش نباشه، مفت نمی ارزه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
اون که بازی بلد نبود با اون موهاش
بچه عنایتی جا مونده
شماره ۱تا ۱۰ لیست باید دیگو باشه هر ۱۰ نفر لیست خودشه او مثل و مانندنداره.کاش اون روزها برمیگشت.شماره ۱۰ تمام نشدنی
حق کریستین رونالدو رو خوردن
پاسخ ها
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
آره بخدا گل گفتی
پس روماریو کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
احتمالان خونشونه تو برزیل
یه حرفی هم از استاداسدی به میان می آوردین
بکن بائر تنها بازیکنی نیست که به عنوان بازیکن و مربی جام قهرمانی رو بالا برده.
زاگالوی برزیلی هم هست.
اصلاح کنید.
rauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuullllll ko?
واقعاً جای ادموند بزیک، فرهاد مجیدی و همچنین حمید استیلی خیلی خالیه. بابا اونا گل استیلی به آمریکا را نادیده گرفتن.... واقعاً که .........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۳
با یه گل بهار نمیشه عزیز
اگر مارادونا در تيم آرژانتين ميتونست هر كاري
دلش ميخواد انجام بده بدليل بازيكنان درجه يك
و كلاس بالايي بود كه با وي همبازي بودند
اما اگر يك بازيكن مانند پرويز قليچ خاني در تيم
ايران درخشش داشت و به جز دروازه باني در
هر پستي توان بازي كردن داشت بدليل نبوغ
و استعداد خارق العاده اش بود .
هم مسی که هست فقط علی اقا کریمی جاش خالیه
تيمي كه ماركو ون باستن و گارينشا توش نباشن مفت نمي ارزه
فقط رررررررررروووووووودددد گووووولیتتتتت
در مطالب بالا دو اشتباه دیده می شود. اول اینکه بکن بائر در جام جهانی 1978 شرکت نکرد و به همین دلیل پس از حذف آلمان مورد انتقاد شدید هموطنهایش قرار گرفت. و اشتباه دوم همانطور که در بالا یکی از عزیزان گوشزد کرده اینست که علاوه بر بکن بائر زاگالو هم در زمان مربیگری و هم در دوران بازی خود جام جهانی را برده است.
متاسفانه تبعیض قائل شدند و نام علی کریمی را ننوشتند
فقط دیگو مارادونا بی نظیره همینو بس.
خطاب به اونایی که نوشتن "پس اسم علی دایی کو":
نه، واقعا خودتون چی فکر می کنین؟
اااا روماریو کو؟؟؟؟؟؟؟؟
پیرو صحبت دوست عزیز ناشناس باید گفت:متاسفانه حق ارزانتین همیشه ضایع شده. ‍اعلام پنالتی اشتباه کولینا روی مایکل اوون و بازی با هلند و اون گل مفت دنیس برکمپ بعد از اخراج اریل اورتگا هم دو بار این تیمو از جام جهانی حذف کرد. برعکس المان همیشه یا شانس اورده یا شانس بهش دادن.
زنده باد علی دایی/عاشق فوتبال وکشور فقط علی دایی/
جوانمردترین فرد تو ایران علی دایی/خوشتیبترین و مومن ترین علی دایی/ ثروتمندترین وخیرترین فرد توایران علی دایی/ پر طرفدار ترین فرد توایران علی دایی
پاسخ ها
SIN
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
حالت خوبه عمو ؟ قرصاتو خوردی؟
جای بسی تعجب که نامی از اسطور و دروازبان نامی جهان " لو یاشین" برده نشده !
زنده باد علی دایی/عاشق فوتبال وکشور فقط علی دایی/
جوانمردترین فرد تو ایران علی دایی/خوشتیبترین و مومن ترین علی دایی/ ثروتمندترین وخیرترین فرد توایران علی دایی/ پر طرفدار ترین فرد توایران علی دایی
نظر سنجی فوق چهانی است و بهترین بازیکنان دنیاستا نه بهترین گلزنان
البته یاد گل علی دایی به اس میلان از زاویه بسته و دو گل به چلسی یادم نمی رود. درسته که قابل مقایسه با این بازیکنان نیست اما افتخار ایران تو آسیاست . خودمونا با دست خودمون کوچیک و تحقیر نکنیم به اندازه توانایی و امکانات شاهکاره
در مورد پلاتینی نوشتید که با شکست سه بر یک از آلمان در نیمه نهایی 1982 از رسیدن به فینال محروم شد در حالی که فرانسه در بازی نیمه نهایی در حالی که در وقت اضافه سه بر یک از آلمان پیش بود با گلهای رومنیگه و فیشر بازی مساوی شد و در ضربات پنالتی فرانسه حذف شد . لطفا اصلاح کنید .
GABRIEL BATISTUTA THE BEST OF THE ATACK IN THE 100 YEARS EGO
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
میخاستی بگی اینگیلیسی بلدی
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۵
خره بی سواد ون ago نه ego
خداییش علی دایی نباشه ایران تو کجا میشناسن ... یکی علی دایی توایران یکی سالار احمدرضا عابدزاده ..
من عاشق فوتبال لیونل مسی هستم
اول وآخرهمه بهترینها(لیونل مسی)
توتی
واقعا جای الیور کان خالیست .
به نظر من همه چیزش خوب بود اما باید افتخارات بازیکنان مانند پله ومارادونا را می گفت
پس رونالدینیوکو
به نظر من شاید اینا دوره ی بیش تری تونستند بدرخشن ولی اگر نقطه ای بخای حساب کنی هیچکدوم به رونالدینهو نمیرسن
همشون تو هر پستی باید قبول کرد که بهترینشونن .
فقط cr7
عاقا چرا جرج بست نیست؟
به قول معروف
Pele good
Maradona better
George Best
پس اولیور کان کجاست
کان کجاست
پس کریستین رونالدو کو
به حق مسی باید تو این لیست اول باشه چون گرفتن چهار توپ طلای پشت سر هم کار هر کسی نیست
اول مارادونا بعد زیدان مسی تکرار میکنه سبک بازی مارادونا رو هیچ چیز از حودش نداره
رونالدو كجاست
فوتبالیست فقط رونالدو
کیریستیانو رونالدو بهترین
اسممو نوشتن ؟ عجب ؟


wroten by ????
آقایی که میگی مارادونا بخاطرهمبازیاش بود ازفوتبال هیچی حالیت نیست نظرنده مارادونا همبازیاش توآرژانتین خوب بودن ولی اگرازفوتبال حالیت هست بدون مارادونا تیم باشگاهیشو هم به افتخار رسونده مارادونا کسی بود هرزمان توپ دستش میومد انگار به پاهاش چسپیده بود بروبازیا مارادونارو نگاه کن بعد حرف مفت بزن
چرا رونالدو تو اینا نیس
مسی فقط بابا دیگه همتون دارید میبینید دیگه که ........ مسی از همه بهتره خدایی
فقط وفقططططط زیدان دنیا جلوش لنگ میندازن جاودانه بی تکرار فوتبال جهان بعدش مارادونا و مسی ولی زیدان بی تکراره
آقایان محترم چرا رومنیگه را فراموش گردید دوسال مرد سال فوتبال اروپا دو بار فینال جام جهانی قهرمان جام ملتهای اروپا در سال 1980 قهرمان جام باشگاههای اروپا چند بازیکن سراغ دارید که این افتخارات را داشته باشد پلاتینی جز اینکه یک بار قهرمان اروپا آن هم در خانه شده چه گلی به سر خودش زده به نظر من آگر بازیهای زیبای رومنیگه را باز هم پخش کنن میفهمیم فوتبال چقدر زیباست نظرمن اینکه رومنیگه حتما" باید در این لیست باشد
واقعا" دوست قبلی درست میگوید رومنیگه یک نابغه بود
فقط بهترین بازیکن تاریخ فوتبال جهان لیونل مسی .
شما بهترین دروازه بان جهان {کان} رو ننوشتید
ههههههههه
فقط مسی ومارادونا نظیر ندارن
خداوند فوتبال دیگوارماندومارادونا.اینوخودپله مسی رونالدووبقیه بازیکنان میدونن.
فقط مسی
زیدان و پله بهترینهای این لیستند. در ضمن پلاتینی در یورو ۸۴ معجزه کرد، ۹ گل در ۵ بازی بعنوانه هافبک، سه بار مرد سال اروپا، اقای گل چند باری کالچو ، قهرم نه چمپیونز لیگ، جام جامداران اروپا و رکورد دار گل فرانسه جای این اعجوبه هم در ۵-۶ تای اول لیسته
زیدان و پله بهترینهای این لیستند.
برید گل های علی دایی را ببینید اون فقط ۵گل به مالدیو زد.استقلالیا فکر میکنن همه مثل مجیدی هستن که صدتا به راه اهن بزنن.رونالدو فقط۲۴تا به اذربایجان و مولداوی و ایسلند زده
کریس رونالدو بهترین و کامل ترین فوتبالیسته تاریخه همه هم اینو میدونن ولی تعصب رو بعضی بازیکنا و تیمای در پیتی چشم بعضی هارو رو این حقیقت بسته...
دلم میخواست میشد یه بازی بین ‌‌‌اث میلانه دهه ۹۰ با این ریال مادرید یا بارسلونا برگزار بشه تا فرق رود گولیتو با این رونالدو و مسی میفهمید
من در آوردی است
باو عجب خرای هستنا یادشون رفت از اسطورهای استقلال
فرهاد مجیدی و ارش برهانی
مخصوصا ارش
فقط ارش
چه میکنه این بازیکن یه قدمی دروازع و توپ به تیرک میخورخ:/
باید اول به اونایی ک گفتن په علی دایی و کریمی کجان بگم چی زدین داش ساقیتون کیه? اسم رونالدینهو که اعجوبه تکنیک بود و دیگه مثلش نمیاد نیس دگه اسم علی دایی بیارن خنده داره
فقط ابراهیم تهامی
دیگو بهترین .علی دای با اینا مقایسه نکنید ی دریبل تو عمرش نزد.
دوستان چراکسی ازروبرتوباجوحرف نمیزنه
اینا همشون بازیکن بزرگی هستن ولی هیچ بازیکنی تکنیک رونالدینیو رو نداره
بوفون دروازبان کافو مدافع راست مارسلو مدافع چپ راموس وپویول مدافع وسط پاتریک ویرا هافبک دفاعی زیدان وسط مسی چپ رونالدینیو راست مارادونا هم پشت سر رونالدو این بهترین تیم تاریخ فوتباله
درسته بازیکنای خوب تو دنیا زیاد بوده ولی هیچکدوم
اسماعیل حلالی نمیشن
درون دروازه هم ازاقای میرزاپورنباید غافل بود
باتشکر از اقای احمد مومن زاده که هربار بازی میکرد ماکلی جوان میشدیم
زشته که نه کریس رونالدو داخلشه نه شاعر مستطیل سبز رونالدینیو
زیزو ازهمه شون افسانه ای تره تو مربیگری هم داره اینو نشون میده
سلام همگی .بهترین بازیکن تاریخ رو کسی نمیتونه بگه کیه چون یک نفر نیس باید گفت بهترین های تاریخ که خیلیا هستن اما من در حرکت های انفرادی و دریبل زدن های بسیار محو کننده و اینجوری بگم که از همه با استعداد تر لیونل مسی هست .البته نظرم من اینه شاید خیلیا بگن کریستین رونالدو اما اگه تمام جهان بگن رونالدو من یکی میگم مسی چون مثل بعضی ها چشم بسته فوتبالو نگاه نمیکنم باید فوتبال رو درک کنیم نه اینکه از روی ظاهر و خودنمایی بازیکنی انتخاب کنیم .من خودم کریس رونالدو رو قبول دارم اما اون استعدادش از مسی کمتره و دلیل مقایسش با مسی اینه که رونالدو تلاش بیشتری میکنه از مسی .مسی فقط از استعدادش استفاده میکنه اگه تلاش مسی مثل رونالدو باشه دیگه رونالدو در حد مقایسه با مسی نیس.من ادم تعصبی نیستم فقط اونچه که مطمعن بودم رو گفتم.
فقط زیدان کبیر بهترین بازیکن تاریخ
همین که همه از مسی تا رونالدو از مالدینی تا ماتیوس از گولیت تا نیمار از زولا تا زیدان از رونالدینیو تا پله تحسین ت کنند وبهت افسانه بگن یعنی بهترینی
ال دیگووو خدای من
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر