بازدید 8020

قطع روابط دیپلماتیک و نظامی ترکیه و فرانسه

کد خبر: ۲۱۲۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۴ 23 December 2011
ترکیه در واکنش به تصویب لایحه مجازات انکارکنندگان نسل کشی ارامنه توسط فرانسه، با دادن هشدار به پاریس، هرگونه ارتباط نظامی و دیپلماتیک میان ترکیه و فرانسه را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه الجزیره، ترکیه در واکنش به تصویب لایحه نسل کشی ارامنه برای مجازات انکارکنندگان نسل کشی ارامنه در سال ۱۹۱۵، ارتباط نظامی خود را با فرانسه قطع کرد و هشدار داد که خسارات جبران ناپذیری به رابطه دو جانبه آنکارا-پاریس وارد خواهد آمد.
 
"رجب طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه روز گذشته در واکنش به این اقدام قانونگذاران فرانسه، سفیر خود در پاریس را فراخواند و تمامی دیدارهای سیاسی میان دو کشور ترکیه و فرانسه را ممنوع اعلام کرد.

اردوغان خطاب به فرانسه گفت: این سیاستی بر اساس نژادپرستی، تبعیض و اجنبی پرستی است. از هم‌اکنون به بعد ما در روابط خود با فرانسه تجدید نظر می‌کنیم. هیچ‌گونه نسل‌کشی در تاریخ ما وجود نداشته است. ما این امر را نمی‌پذیریم.

مجمع ملی فرانسه در اقدامی روز گذشته، لایحه مجازات انکارکنندگان نسل کشی ارامنه را تصویب کرد که به دنبال این امر اردوغان تأکید کرد که فرانسه ۱۵ درصد از جمعیت الجزایر را قتل عام کرده است.

نخست‌وزیر ترکیه همچنین تأکید کرده است که کشورش نشست مشترک کمیته اقتصادی در پاریس که قرار است در ژانویه ۲۰۱۲ برگزار شود را تحریم می‌کند که این امر سران تجاری دو کشور را نگران خواهد کرد، و نگرانی‌هایی را در ارتباط با سرنوشت ۱۲ میلیارد یورویی مرتبط با تجارت سالانه میان دو کشور ترکیه و فرانسه را در هاله‌ای از ابهام قرار خواهد داد.

آمریکا در واکنش به این اقدام ترکیه ابراز نگرانی کرد و خواستار کاهش تنش‌ها میان آنکارا و پاریس شد.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست