بازدید 50694
در سالگرد فروپاشی شوروی:

رهبر کمونیست کره شمالی درگذشت

صبح امروز دوشنبه، گوینده اشک‌آلود تلویزیون رسمی کره شمالی اعلام کرد: کیم 69 ساله در سفری به قصد ارایه راهنمایی‌های میدانی (برای یک پروژه) و در قطار به دلیل فشار شدید کاری، ذهنی و جسمی از دنیا رفته است.
کد خبر: ۲۱۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۰ - ۰۶:۵۱ 19 December 2011
سرویس بین‌الملل ـ تلویزیون دولتی کره شمالی و خبرگزاری‌های بین‌المللی، از مرگ «کیم جونگ ایل»، رهبر کمونیست کره شمالی خبر داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی مدت‌ها بود از بیماری رنج می‌برد.

وی که در سال 2008 سکته مغزی را پشت سر گذاشته بود، به نظر می‌رسید بهبود یافته است!

اما صبح امروز دوشنبه، گوینده اشک‌آلود تلویزیون رسمی کره شمالی اعلام کرد: کیم 69 ساله در سفری به قصد ارایه راهنمایی‌های میدانی (برای یک پروژه) و در قطار به دلیل فشار شدید کاری، ذهنی و جسمی از دنیا رفته است.

وی در هشتم جولای 1994 به رهبری این کشور رسیده بود. پیش از وی، پدرش کیم ایل سونگ رهبر کره شمالی بود. گمان می‌رود پس از وی، پسر کوچکش که منابع خارجی سن او را نزدیک به سی سال برآورد می‌کنند، جانشین وی شود.



مرگ آقای کیم که آخرین مورد از استالینیسم در جهان معاصر به شمار می‌رفت، با سالگرد فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی همزمان شده است.

خانواده کيم جونگ ايل از سال 1948 تاکنون قدرت را در کره شمالي در دست دارند. كيم جونگ ايل، رهبر كره شمالي كه پس از مرگ پدرش در سال 1994، قدرت كامل را در اين كشور در دست داشت، داراي سه پسر و دو همسر است.

اطلاعات بسیاری درباره كيم جونگ اون، پسر سوم رهبر كره شمالي در دست نیست و تنها گفته مي‌شود، وي در دانشگاه بين‌المللي برني سوئد درس خوانده است.


دانلود


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر