بازدید 6627

شيادها مجسمه تقلبی می‌فروختند

سه مرد كه با ساخت مجسمه هاي عتيقه تقلبي، آنها را به مردم شهرهاي تهران، بوئين‌زهرا و ساوه مي‌فروختند، تحت تعقيب پليس زرنديه قرار گرفتند كه يكي از آنها دستگير شد
کد خبر: ۲۱۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۲ 17 December 2011
رسيدگي به اين پرونده، اوايل هفته گذشته با شكايت فردي از سه مرد به اتهام كلاهبرداري، در دستور كار ماموران اداره آگاهي شهرستان زرنديه از توابع استان مركزي قرار گرفت.

شاكي به پليس گفت: چندي پيش با سه مرد كه اشياي عتيقه مي‌فروختند، آشنا شدم. آنها با نشان دادن نمونه‌اي از اشياي عتيقه، گفتند اين اشيا را در حفاري از مزرعه پدري‌شان پيدا كرده‌اند و قصد فروش دارند.

شاكي اضافه كرد: پس از ديدن اشياي عتيقه به گمان اين كه واقعي‌اند، با آنها معامله كردم. چند روز بعد اشياي عتيقه را كه خريده بودم، به يك عتيقه فروش نشان دادم تا قيمت واقعي آنها را بدانم كه همان جا متوجه شدم آن اشيا تقلبي بوده و مردان شياد از من كلاهبرداري كرده‌اند.

در پي اين شكايت، ماموران جستجو براي شناسايي و دستگيري سه كلاهبردار فراري را آغاز كردند، تا اين كه دو روز پيش يكي از آنها در جنوب شهر شناسايي و دستگير شد.

كشف اشياي تقلبي از خانه متهم

در بازرسي از خانه مرد شياد، تعدادي اشياي عتيقه تقلبي كشف و ضبط و معلوم شد، متهمان آنجا را به كارگاه ساخت مجسمه و اشياي تقلبي تبديل كرده‌اند.

متهم با انتقال به مركز پليس در بازجويي گفت: من و دو همدست فراري‌ام، از چندي پيش خانه‌اي را اجاره و به كارگاه ساخت مجسمه و اشياي عتيقه تبديل كرديم.

سفر به شهرها براي فروش اشياي عتيقه تقلبي

متهم افزود: پس از ساخت اشياي عتيقه تقلبي، در مرحله بعدي اين اشيا را به مشتريان شهرستان ساوه مي‌فروختيم.

متهم يادآور شد: سپس با سفر به بوئين‌زهرا و تهران ، افراد ديگري را نيز در دام خود گرفتار كرده و مجسمه‌ها و اشياي عتيقه تقلبي را به آنها مي‌فروختيم و پول‌هاي حاصل از فروش را ميان يكديگر تقسيم مي‌كرديم.

وي اضافه كرد: پيش از دستگيري قرار بود با فرد ديگري معامله كنم كه موفق نشدم.

بنا بر اين گزارش، متهم با قرار قانوني در اختيار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

تحقيقات تكميلي براي مشخص شدن ديگر جرايم متهم و دستگيري دو همدست فراري وي ادامه دارد.

منبع: جام جم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی