بازدید 23818
مسکن 99 ساله ایده بود یا «طرح»؟

نام این طرح را «مهر» نخوانید!

هر هفته در اخبار، خبر افتتاح یک پروژه مسکن مهر به گوش می‌رسد، ولی کمتر به یاد داریم که خبری از مسکن مهر کلانشهرهایی همچون تهران شنیده باشیم؛ یک علامت سوال بزرگ! انگار یادمان رفته که افزایش سرسام آور نرخ مسکن در تهران و دیگر کلانشهر‌ها بود که به دیگر شهر‌ها هم سرایت کرد و موجب پدید آمدن ایده مسکن ۹۹ ساله‌ای شد؛ ایده‌ای که در زمان اجرا شدن، کوچکترین مهری را نصیب مستأجرین و افراد بی‌مسکن نکرد؛ همه چیز تغییر کرد، مگر نام طرح که «مهر» ماند!
کد خبر: ۲۱۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳ 17 December 2011
سرویس اجتماعی ـ شاید بندرت بتوان کسی را یافت که از «مسکن مهر» نشنیده باشد و حتی یکی از نزدیکانش را در زیرمجموعه بزرگ این طرح سراغ نداشته باشد؛ طرحی که قرار بود همه کسانی را که مشکل مسکن دارند، صاحب خانه کند، ولی هنوز توفیق زیادی به دست نیاورده و به زعم عده‌ای در حال آمارسازی است تا شکست را از خود دور کند!

به گزارش «تابناک»، از هنگامی که وزیر مسکن و شهرسازی دولت نهم از آغاز طرح «مسکن مهر» سخن گفت، برخی سوت و کف زدند و از فردای آن روز، برخی در مزایای این طرح کارآمد سخنرانی و قلم فرسایی کردند و عده کمتری هم آن را هدفی دانستند که صد در صد محقق نخواهد شد. برخی هم بودند که این طرح را نوع چکش‌کاری شده‌‌ همان طرح اجاره به شرط تملیک می‌دانستند؛ طرحی که به دلایل عمدتا سیاسی، نقد نشده مردود شناخته و به جای رفع نقص‌های احتمالی، با نسخه جدید (!) جایگزین شد.

و به این ترتیب بود که ایده‌ای با نام شعار دولت در مقابله با معضل مسکن مطرح شد و قرار بود با اجرای آنی، همه افراد بدون مسکن صاحب خانه شوند و کار به اندازه‌ای بدون نقص تصور شد که برخی پیشاپیش در تالار افتخارات دولت وقت ثبتش کرده و دست به کار شدند. به مثابه آن مثل معروف، «50 درصد کار حل بود»؛ تنها مانده بود تعیین محل اجرای طرح، ساخت خانه‌ها و ساماندهی مردم و زیرساخت‌های لازم و نقشه‌های مطالعاتی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی و دیگر امور جزیی!

شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد، ولی متأسفانه این نزدیک به واقعیت است؛ برای این زوایای گوناگون قضیه تدبیری اندیشیده نشد؛ نه طرح تحقیقاتی تعریف شد و نه مطالعات مقدماتی صورت گرفت و نه حتی کسی فکر زمین‌های لازم برای طرح را کرد؛ قرار شد (حتی قرار هم نشد و این موضوع را فرض کرده‌ایم!) امور در حین کار ساماندهی شود؛ گویی اینکه شمار افراد فاقد مسکن چند صد نفری بیشتر نیستند.

مدیرعامل یکی از تعاونی‌های مسکن مهر استان تهران در این باره به خبرنگار می‌گوید: طرح مسکن مهر در تهران، به این صورت آغاز شد که از اداره تعاون استان با برخی متقاضیان نا‌نویسی کرده در سایت اینترنتی طرح، که مدرک کار‌شناسی به بالا داشتند، تماس گرفتند و طی جلساتی که در نمازخانه اداره برگزار شد، حاضرین را «پرزنت» کرده و هیأت مدیره‌های تعاونی‌های کنونی را برگزیدند و با امضای مدارک لازم برای ثبت شرکت‌ها، کار عملا آغاز شد.

طرح خام و مشکلات پخته!

این نحوه شکل‌گیری تعاونی‌ها که با اندک چشم‌پوشی به همین شکل در کل کشور اجرا شد، نشان از آغاز طرحی می‌داد که شبیه (NGO) به نظر می‌رسید و بارش به دوش مردمانی گذاشته شده بود که بیشتر نه کار تشکیلاتی کرده‌اند و نه از امورات قانونی یک شرکت تعاونی چیزی می‌دانستند؛ فارغ از اینکه شرایط در همه شهر‌ها به یک شکل پیش نخواهد رفت؛ گویا خشت اول را معمار سست نهاده بود!

این در حالی است که ضرورت وجود نهاد نظارتی بر تعاونی‌های ساخته، احساس شده بود؛ جایی که از یک متصدی در یک اتاق سازمان تعاون در بیشتر شهر‌ها تا یک واحد آپارتمان و چند کارمند در کلانشهری چون تهران به این مهم اختصاص یافت.

این آغاز رسمی ایده‌ای بود که لایحه دو فوریتی آن در خرداد سال ۸۶ تقدیم مجلس شد و در آذر ۸۷ تأییدیه شورای نگهبان را گرفت؛ در حالی که طرح خام بود و مشکلات پخته!

متقاضیان مسکن مهر در مناطق گوناگون شهری، به گروه‌های چند صد نفره تقسیم شده و به تعاونی‌های نوپا معرفی شدند؛ تعاونی‌هایی که شمارشان در برخی شهرهای بزرگ از صد هم تجاوز کرد، در حالی که برخی متقاضیان ساکن شرق شهر را راهی دفتر یک تعاونی در غرب شهر کردند و...!

«در جلسه نمازخانه اداره تعاون، مسکن مهر را این گونه تعریف کردند که قرار است هر تعاونی با کمک اداره تعاون و پیمانکاران و مشاورانش، تعدادی مسکن برای اعضایش بسازد و هزینه‌های ساخت از محل وام مسکن مهر ـ که هم بیشتر است و هم مزایای دیگری دارد ـ پرداخته شود تا زمان تحویل واحد ـ که مابقی مبلغ ساخت که ۴ تا ۵ میلیون خواهد بود ـ از محل پول پیش‌هایی پرداخت شود که مستأجران در نزد صاحب خانه‌هایشان دارند.

محل زمین‌های طرح هم بیرون از تهران خواهد بود و تلاش می‌کنیم در شهرهای جدید پیرامون تهران (پردیس، پرند و هشتگرد) جانمایی‌تان کنیم»؛ این را مدیرعامل یکی دیگر از تعاونی‌های مسکن مهر می‌گوید و می‌افزاید: «پردیس که به مسکن مهر تهران جایی نداد و در باقی جا‌ها هم چهار میلیون تومان آن موقع به ده تا سیزده میلیون افزایش یافته است. دیگر رویمان نمی‌شود به اعضایمان چیزی بگوییم، چون دروغگو شده‌ایم. آن موقع نرخ مسکن به شدت در حال رشد بود و مسکن مهر را به راه انداختند تا جلوی تورم مسکن را بگیرند که موفق هم شدند، ولی ضررش را ما داریم پس می‌دهیم. سه سال گذشته و ما نه هنوز صاحب خانه شده‌ایم و نه مزیتی شامل حالمان شده است».

وقتی از وی درباره منبع تأمین هزینه‌های دفا‌تر تعاونی‌ها می‌پرسیم، می‌گوید: همه هزینه از فیش‌های پرداختی متقاضیان تأمین شده است؛ از مبلغ اجاره دفتر تعاونی گرفته تا حقوق کارمندان دفتری تعاونی‌ها.

تفاوت مسکن مهر تهران و شهرستان ها

البته در شهرستان‌ها داستان متفاوت پیش رفته و هر چقدر که این طرح در شهرهای بزرگ و کلانشهرهایی مثل تهران تقریبا شکست خورده است، در آنجا موفق بوده و توانسته برخی را صاحب خانه کند؛ این را می‌شود از آمار متقاضیان انصرافی فهمید که تعدادشان به گونه‌ای روزافزون زیاد‌تر می‌شود؛ تفاوتی که شاید طبیعی هم باشد و اندکی تحقیق، لازم بود تا این نقیصه را آشکار کند. نکته‌ای به سادگی اینکه: «ارزش زمین در شهرهای گوناگون متفاوت است»؛ خبرگزاری فرانسه قیمت مسکن در تهران را با پاریس قابل قیاس می‌داند.

در مرحله واگذاری زمین در تهران، گزینه‌ها به روستای قبچاق (منطقه‌ای در نزدیکی بیدگنه و مجاور با پادگان به تازگی معروف شده) و یا زمین‌های بیرون از محدوده پیشوای ورامین هم رسید؛ جایی که به نسبت شهرهای جدید پرند و هشتگرد، مرغوبیت کمتری داشت؛ فارغ از اینکه خود این شهرهای جدید هم فاصله‌های زیادی با شهر داشتند، تا جایی که شهر جدید هشتگرد، جزو استان البرز به شمار می‌رود و معلوم نیست، آمار مسکن مهرهای ساخته شده‌اش در تهران منظور خواهد شد یا کرج!

تنها شهر جدید پرند بود که خواهان زیادتری داشت؛ شهری که عملا رفت و آمد از آن تا تهران متضمن صرف ساعت‌ها هزینه است و متروی در نظر گرفته شده برایش نیز به این زودی‌ها رنگ بهره‌برداری به خود نخواهد دید؛ گزینه‌ای که بیشتر برای متقاضیان شبیه ناچاری بود تا انتخاب.

* وزیر راه و شهرسازی: یکی از فرصت‌هایی که به تازگی نصیب کشور و انبوه‌سازان ایرانی شده درخواست سوریه برای ساخت ۵۰ هزار مسکن ارزان قیمت برای متقاضیان کم درآمد این کشور است.
شاید این بزرگترین دلیلی بود که از مسکن مهر پرند استقبال شد و دولت را مجاب کرد که برای پیشبرد اهداف مسکن مهر، در پرند ورود کرده و قراردادهای کلان انبوه سازی ببندد؛ قراردادهایی که هم پای شرکت‌های ترکیه‌ای* را به ساخت و ساز در کشورمان باز کرد و هم انواع سازه‌های پیش ساخته و چوبی و... را به کار گرفت تا شاید در اجرای کار معوق مانده تسریع صورت پذیرد.

هزینه‌های ساخت و ساز افزایش یافت و طرح متحول شد، بدون اینکه برای نام‌نویسی کنندگان سه سال پیش مزیتی در نظر گرفته شود؛ کسانی که با انباشت پول‌هایشان در صندوق توسعه تعاون، شرایط تولد بانک توسعه تعاون را فراهم کردند و سه سال به امید خانه دار شدن از راه این طرح تحمل کردند.

اینجا بود که بسیاری از تعاونی‌های تشکیل شده، کارکردشان را از دست دادند و تصمیم گرفته شد تا متقاضیان به شرکت عمران شهر جدید معرفی شوند و پس از پایان انتقال، تعاونی‌ها منحل شوند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب جنوبغربی استان تهران: به منظور آبرسانی به پروژه‌های مسکن مهر مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی شهید آب‌شناسان رباط کریم با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است. / فارس
ولی اکنون مشکلات جدیدی طرح را تهدید می‌کند؛ شهرک‌های ساخته شده یا رو به اتمام که هیچ زیرساختی ندارند؛ نه آب و برق و نه بیمارستان و مدرسه!

شمار متقاضیان روز به روز کاهش پیدا می‌کند و واحدهای در دست ساخت مشتری ندارند. حالا هم متقاضیان می‌توانند در بنگاه‌های معاملات املاک نام‌نویسی کنند و هم احتمالا خرید و فروش مسکن ۹۹ ساله مجاز خواهد شد!

«اول قرار نبود بکشند عاشقان را       بعدا قرار شد بکشند عاشقان را»

این پاسخ یکی از مهندسین ناظر پروژه مسکن مهر پرند به مدیر عامل یکی از پرشمار تعاونی‌های مسکن مهر استان تهران است که درباره تغییرات پیاپی در اجرای این طرح پرسیده بود؛ استدلالی آبکی و با رگه‌های خفیف طنز که گویا، شرح حال کل پروژه مسکن مهر استان تهران باشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۵۹
متاسفانه در كشور ما افرادي هستند كه براي هر اقدامي حرف و حديث ايجاد ميكنند نظير نويسنده محترم ! متن فوق. طرح مهر هرچند در خانه دار كردن همه مردم نتوانست موفق باشدو چه بسا اين كار عملي هم نيست ، اما من به شخصه شاهد خانه دار شدن افراد مختلفي در شهرستان هاي نزديك تهران بوده ام. در تهران هم خانه هاي ساخته شده در هشتگردو پرند ،بخش كمي از افرادي كه خانه نداشتند را اميدوار به داشتن حداقل يك سرپناه نمود كه بزودي هم خانه هاي سري اول تحويل خواهند شد . حداقل حسن طرح مهر، مهار 2-3 ساله قيمت سرسام آور و بي منطق مسكن در تهران كه خون مردم بيگناه را توسط عده اي سودجوي حريص و بنگاه داران بي معرفت و پولدوست را در شيشه مي كردند ، بوده است. انصافا زير سؤال بردن اين طرح با وجود همه مشكلات و كمبودهايش، كمال بي انصافي است. از طرح مسكن مهر فقط كساني كه منافع حرام آنها از بي پباتي قيمت مسكن به خطر افتاد ، متنفرهستند و الا در صورت تدوام باز هم ميتواند تا حدودي به درد مردم بيچاره و خانواده هايي كه آرزوي آنها داشتن يك سرپناه است كمك كند و مايه خشم افراد سودجو باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
یعنی اینکه سه ساله یه عده ای هم پولشون خوابیده و هم خونه نصیبشون نشده هم مثبته؟
یعنی خوبه که با فریب این عده جلوی تورم را بگیریم؟
منفی دادم چون حال امثال من رو درک نمی کنی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
لااقل تو شهر ما که نظارت درسی هم به این ساختمونا نیست و دوستام که عمران میخونند و رفته بودن سر پروژه گفتن با یه زلزله همه اش خراب میشه.
مسکن مهر هم به سرنوشت ارز تک نرخی و بنگاه های زود بازده و سهام عدالت و .... دچار شده، بهتره چشمت رو باز کنی و حقیقت رو ببینی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
عزیز برادر
لطفا سری به پرند بزن تا عمق فاجعه را از نزدیک درک کنی
زیرساخت ناقص
وسایل حمل و نقل در حد صفر
کیفیت خانه های ساخته شده متوسط به پایین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
منفی منفی منفیییییییییییی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
بنده هم با این نظر موافقم. گویا تابناک به هر قیمتی می خواهد دولت را نقد کند. کمی هم پای حرف آنهایی که خانه دار شدند بنشینید. البته موفق نشدن ان در تهران بر فرض هم که راست باشد، بهتر از موفق شدن ان بود. بلکه مقداری از جمعیت تهران خالی شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
".... بلکه مقداری از جمعیت تهران خالی شود" ؟!
ازون حرفای اسفندیاری زدیا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
این طرح از همان ابتدا مشکلات زیادی داشت. من خودم یکی از اعضای مسکن مهر پرند هستم. کیفت ساختمان های ساخته شده افتضاح است و درد سرهای این همه ساختمانهای بی کیفیت متوجه دولت بعدی خواهد شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
من هم با نظر دوستمون موافقم، در این بین یه مطلبی هم هست که بعضی افراد فقط بلدن نق نق کنن اما دریغ از یه کار بزرگ و پرهمت، متاسفانه خیلی از مردم فقط دنبال بهونه گیری هستن و به دنبال ایراد دیگران اما هیچکدوم یه پیشنهاد درست و حسابی و قابل اجرا نمیدن، خیلی از کارها ایراد داره اما فقط نمیشه بشینیم و ایراد بگیریم اگه نقده که باید سازنده باشه (البته اگه دلمون به حال خودمون میسوزه) اگه بهونه گیری و عیب جوییه که تکلیف مشخصه...
کار دولت در بخش مسکن در بسیاری از مناطق جواب داده اما تو تهران جواب نداده این مسئله مربوط به تهرانه و هیچ وقت درد تهران، درد همه مردم ایران نیست، چرا وقتی بودجه مترو مشکل پیدا میکنه این همه دادو هوار میشه یا مسکن مهر تهران مشکل داره اینقدر تو بوق و کرنا میکنید اما نگاهی هم به شهرستانها نمیشه (البته اگه برای تهرانی جماعت منفعت داشته باشه نگاه میشه) پس نباید گفت چون تو تهران جواب نداده پس طرح به درد نخوریه، علاوه بر اینکه گفتم اگر هم طرح به دردنخوریه و شما آدم دلسوزی هستید نه بهونه گیر طرح درستتون رو هم بدید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
در جواب ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
-------------
کجای این مطلب گفتن طرح بدردنخوره؟
کی گفته شهرستان جواب نداده؟
تو الان از چی دفاع کردی؟
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
آقای محترم با تعصب حرفی نزن ....
این مطالب صددرصد درست و بی نقض و کاملا مطابق وا قعیت می باشد...
مسکن مهر ... بیش برای دولت نیست
سیاوش
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
تو خود حدیث مفصل بخوان ز منفی ها !!!!!
تا این لحظه 119 فقره!!!! 119 تا !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
من هم با نظر دوستمون موافقم، در این بین یه مطلبی هم هست که بعضی افراد فقط بلدن نق بزنن خدا را شکر جلو خیلی هارا که یه شبه با دلالی زمین پولدار می شند را گرفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
شما ها تا كي مي خواهيد بفهميد كه مسؤولين ما كارشون شده آزمون و خطا . يه كم به دور و اطرافت نگاه كن .با اين طرح مسكن مهر . خونه كه ارزون نشده تازه گرون تر همشده چون حالا بعد از سه سال همه كسايي كه به اميد خونه دار شدن منتظر بودن تا يه سر پناهي گير بيارن ,خونه كه گير نياوردن هيچي ,پولشون كه 3 سال تو دست دولت موندو بي ارزش تر شد كه هيچي ,حالا هم هجوم اوردن به شهر هاي بزرگ و باعث شده قيمت خونه روز به روز گرون تر بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
حتماً تا حالا به اين فكر كردي كه قيمت خونه در اين 6 سال چند برابر شد با طرح هاي ... اگه دولت محترم كاري به كار مسكن نداشت با همون وضع همه تا الان خونه دار شده بودن!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
دوستان يکي بگه ببينم توي اين چند سال شک داريد که به اندازه سي سال کار شده است ؟همش بدي ها رو نبينيد تابناک جون اينقدر بهونه گيري نکن توي شهر هاي کوچک خوب هم جواب داده !يکي از وزراي دولت آقاي هاشمي مي گفت مردم ايران نشان داده اند که در زمان حضور افرادي مثل امير کبير قدر آنها را ندانسته اند ولي بعد افسوس از دست رفتنشان را مي خورند!!من نمي گم احمدي نژاد خيلي خوب و پاکه ولي به اين ضعف نيست من که مي دونم نظرم رو تاييد نمي کني ولي ......
چرا ننوشتین که این طرح موجب میشه که جمع زیادی از قشر ضعیف اجتماع یک جا جمع بشن و این ممکنه مشکلات اجتماعی به بار بیاره؟
چرا ننوشتین که میشد با این طرح بافت های فرسوده رو آباد کرد؟
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
مگه الان قشر فقیر و غنی یه جا جمع شدن؟ فقیرا پایین شهر پولدارا بالاشهر
سال 87 ثبت نام کردیم ؛ اوایل کم کم پول گرفتند از سال 89
قرار بر این بوده کل مبلغ دریافتی 6 تومن باشه
اوایل 90 شد ؛ 8 تومن
مرداد 90 شد 10 تومن
مهرماه 90شد 12.5
الان هم میگن 14.5 اگر ندید انصراف زده می شه ؛
خوب بگو نمی تونستید برآورد کنید چرا به مردم دورغ می گید ؛ پول تو بانک بود سودش بیشتر از خونه شما می شد

خونه که در محلی پرت بدون هیچ گونه امکانات ؛ واقعا طرحی شکست خوردس ؛

دقیقا آمار ندارم اما یقینا قشر کم در آمد که فکر می کرد با پرداخت 8 تومن و وام 20 تومنی حالا داری یه سرپناه می شه
کلی از مردم انصراف می دن یا دادن

تا می گی آقا ین چه وضعشه چرا 6 تومن شده 14.5
می گن ما نمی دونیم برید مسکن و شهرسازی
انصاف داشته باشید هر طرحی به بزرگی مسکن مهر مشکلاتی هم دارد که به نظر من همه اش به دولت بر نکی گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
پ ن پ همش به من بر می گرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
بی مزه
یوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
مشکلاتی ، نه اینکه همش مشکل باشه این طرح فقط فریب و ... عزیزم
مسکن هایی که نه پارکینگ دارد و در نزدیکی آنها با آن تراکم جمعیتی نه مدرسه دارد نه پارک دارد نه درمانگاه دارد نه گاز دارد نه....
خوب بدبختها را بدبخت تر کردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
یه سری به آپارتمانهایی که شرکت ترکیه ای در بیابانهای اطراف پرند ساخته بزنید تا ببینید
معزل و مشکل یعنی چه
تازه مترو آنجا هم که دچار وعده و وعید شده
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
بی انصافی نکنید . مسکن مهر کاشان شامل 3 خانه بهداشت دو مدرسه یک راهنمایی دو پاسگاه پلیس مرکز خرید و .... هست (یک شهر)
من مهندسی هستم که ساخت مسکن مهر در یکی از همین شهرهایی که اسم بردی رو از نزدیک دیدم. فقط این بگم که بقدری این ساختمان ها ایراد اساسی داشتند که من حتی حاضر نشدم با پیمانکار قرارداد بنویسم! چون میترسیدم عواقبش گریبانم میگیره. دوستی در بالا اشاره کرد که با زلزله تخریب میشن. من صراحتا میگم که با عبور ماشین آلات سنگین از کنار ساختمان چند طبفه شاهد ترک خوردگی شاختمان بودیم.(چه برسه به زلزله!) یا مثلا یکی از پروژه ها در کار پست فشار قوی برق احداث شده که بسیار خطرناکه و فاصله قانونی رعایت نشده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
خالی نبند . حالا درسته ما نمیتونیم مدرک مهندسیتو ببینیم ولی اینجوری که تو میگی نیست.یه جوری خالی ببند که همه باور کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
من اونم که این کامنت گذاشتم.چشم بندی نیست.اگه شما هم مدرک مهندسی داری یا حداقل کمی از ساختمان سازی سر در میاری، این همه مسکن مهر در حال ساختن. برو از نزدیک ببین و واقعیت رو به ما هم بگو
123
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
اي ول مهندس مهندسسسسسسسس
پوریا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
آخه برادر من ؟؟؟ مهندس عزیز؟؟؟
آدم اگه با چوب کبریتم یه خونه بسازه یه تریلی از کنارش رد بشه تکون نمیخوره....
آخه روو چه حسابی گفتی با ""صدای ماشین های سنگی"" خونه ترک برداشته...
دیگه اینقدر ها هم که کشکی نیست.
اسم این طرحو میذاشتن طرح ... بازی خیلی بهتر بود.تو شهرهای کوچیک 14 میلیون گرفتن و 20 میلیون هم وامش که جمعا میشه 34 میلیون.با این پول از بازار آزاد میشه خیلی بهتر از ایناشو میشد خرید اونم نه تو بیابونهای اطراف شهر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
البته خوبه میگی 20 میلیون وام، پس الکی 14 تومن رو 34 تومن حساب نکن، تو بگو با 14 تومن میتونی خونه بخری یا نه؟
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
طرحي بود براي بازار گرمي ...، قيمت همان في آزاد است . فقط خوش به حال كننده هاش كه كلي پول تو جيب زدن ، بعدشم مگه متولي خصوصي داره كه بازگشت هزينه رو محاسبه ميكنن و از مردم ميگيرن ؟
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
پ ن پ
20 ميليون وام بانكي با سودشم في سبيل الله از طريق امداد قيبي پرداخت ميشه !
پسر : نرخ سود بانكي طرح مهر چقدره ؟
سه سال پیش 4میلیون گرفتن
سال بعدش 8میلیون
تا امسال 17.نیم میلیون پول گرفتن وهنوز
تا حالا گودالشو کندن.
فرمودن تا مهر 91 -12میلیون دیگه هم بریزید.
قراره 20 میلیون وام هم داشته باشه.
که جمعا میشه 50 میلیون.
همین امروز با فاصله 5کیلومتر نزدیکتر به مشهد با همون مشخصات اپارتمان قیمتش 45میلیونه که سال دیگه میشه 70میلیون .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
خود من تو کهک قم خونه بهم دادن فقط با 9میلیون تومن. الان همین خونم شده 25 میلیون
چرا هیچ خبری از مسکن مهر شهرستان شیروان نیست؟؟؟
پاسخ ها
ABBAS
| United States |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
درد دل ما رو تازه کردی . سه ساله که پول دادیم هنوز پروژه به پی ریزی هم نرسیده. آخه مسئولین تا کی میخوان شعار بدن؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۸
مسکن مهر شیروان واقع در اطراف میدان جعفرقلی کلا 20 درصد پیشرفت ساخت داشته . تازه همه جا اول میان ... میسازند بعدش سراغ بقیه میرن .....
به نظر من اونهایی که می تونن از تهران خارج بشن، زودتر بیان بیرون تا مثل ما یه نفس راحتی بکشن. سلام بر احمدی نژاد پر همت. دولت های قبلی که حتی همین مقدار هم به خودشون زحمت ندادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
قبلی ها حداقل اقتصاد مملکت رو زمین گیر نکردن و ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
من با تابناک موافقم. این همون طرح اجاره به شرط تملیک و متعلق به قبلیاست! صرفا جهت اطلاع!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
میگی طرح متعلق به قبلیا.طرح.....کی جرات کرد اجراش کنه و این همه انتقادو برا یکی دو تومن بالا پایین به جون بخره
من عضو تعاونی مهر یک شهرری هستم،

اول قرار بود حسن آباد قم (!) خونه بدن، بعد گفتن نه حسن آباد خوب نیست و دوره و از این حرفا، داریم تلاش می کنیم تو پرند زمین بگیریم،
بعد گفتن پرند پر شده و اصلا به ما که شهرری هستیم نمیدن، گفتن دوباره همون حسن آباد می خایم زمین بگیریم،
بعد از چند وقت بهونه آوردن که فرماندار شهرری گفته تعاونی شهرری بایستی همین اطراف شهرری خونه هاشون ساخته بشه
گفتن یه جایی تو امین آباد داریم می سازیم، حالا بگذریم که اینجا درست پشت کوه بی بی شهربانو بود و پنجره رو که باز می کنی دور تا دورت رو کوه گرفته، ما همون هم بهمون میدادن کلامون رو مینداختیم هوا،
چند وقت که گذشت و خبری نشد، گفتن آقا این زمین امین آباد مال بنیاد مسکنِ نمیدونم کجاست داریم باهاشون چک و چونه می زنیم. ممکنه بشه ممکنه نشه اگه ناراحتید انصراف بدید برید مسکن مهری که دارن پاکدشت میسازن ثبت نام کنید یا 18 میلیون بیارید تا آخر امسال (90) بهتون تو پرند خونه تحویل می دیم.

خلاصه ما که اولین نفری بودیم که ثبت نام کرده بودیم هنوز زمینمون هم معلوم نیست. تا الان حدود 3 میلیون پول دادیم هیچی به هیچی، سود پولمون رو هم که نمیدن هیچ، گفتن اگه انصراف بدبد 30 هزار تومن هم جریمه (شایدم کارمزد!) از پولنون کم میشه.
در ضمن مسکن مهر یک شهرری اولش حدود 500 تا عضو داشت ولی الان فکر کنم به کمتر از 100 نفر رسیده، ما بقی انصراف دادن.
حالا نمی دونم کسی خونه گرفته یا نه ولی واسه ما که تقریبا محال به نظر میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
انشا نوشتی دایی جان کی حال داره بخونه
به کجا میریم... کجایند بزرگان....
کلانشهری مانند شیراز رنج فراوان از این قضیه دیده ... دقیقا دو مرتبه پیمانکار اصلی این پروژه فرار کرد و مسکن مهر ما نیز سه مرتبه تغییر جا از زرقان به صدرا و از صدرا به بافت قدیمی شهر شیراز داده هست و هنوز نیز تحویل داده نشده ... افرادی که دانشجو یا فرزند مدرسه ای دارند یا افرادی که کارمند هستند , چگونه در مکانی مانند کوه زندگی کنند ؟؟؟
اگر ما هم همانند ثروتمندان کمی طاقت سرمایه گذاری را داشتیم ، خیلی زودتر از این صاحبخانه میشدیم ولی میخواهیم یک شبه خانه دار شویم .
در حال حاضر برای رهن کامل یک آپارتمان 50 متری 20 میلیون پول در جنوب شهر نیاز است ولی در مسکن مهر با 15 میلیون صاحب خانه نوساز با امکانات و ساخت نوین و مهندسی میشوید .
بنده خدا اگر این طرح اجرا نمیشد اول اینکه تا آخر عمر خانه دار نمیشدیم . دوم اینکه با بالارفتن قیمت مسکن حتی در شهرستان هم نمی توانستیم مسکن رهن کنیم . کمی تامل و تحمل کن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
مهندسی و امکانات را خوب آمدی!
من یکی از متقاضیان مسکن مهر هستم که می خواهم انصراف بدهم. این طرح هم مثل بقیه وعده ها با شعارهای خوبی شروع شدولی در ادامه متاسفانه اجرایی نشد و بعلت عدم مدیریت لازم در سراشیبی شکست قرار دارد .اگر پیمانکارانی که در کار ساخت ساز مسکن هستند این چنین با متقاضیان برخورد می کردند از آنها به جرم تخلف وقصور در مفاد قرارداد می توان به دادگاه شکایت کرد اما از مسئولین مسکن مهر به کجا؟؟؟؟
اي كاش آقايان به جاي اين همه هزينه اي كه در شهر دوري مانند پرند انجام داده و ساليان سال طول خواهد كشيد تا به لحاظ رفاهي در سطح محله هاي جنوب شهر گردد، مي آمدند و فكر اساسي مي كردند تا افراد مي توانستند با مبلغ سهم آورده خود در مسكن مهر و سود وام 4% در همين مناطق كه ساكن هستند قادر به خريد خانه هايي كه اكثرا" خالي از سكنه اند مي شدند.
با سلام،به نظر من مسكن مهر نيست بلكه مسكن مصيبت و بدبختي هست من ديروز به خونه يكي از دوستام كه از اين مسكن مهر خريدن رفتم واقعاض دلم براشون سوخت اولاً كه از تبريز اگه با اتوبوس بري كه اكثر اينا به خاطر وضع ماليشون مجبورن با اتوبوس برن دوساعت راهه دوماً كه اصلاً شبيه آپارتمان نيست از همون اول اب همسايه بالا ميريزه تو آشپزخونشون ديوارها اونقد نازكه كه صداي همه همسايه ها رو ميشه شنيد به قول اون دوستون بدون زلزله دو سه سال بعد سقفش مياد پايين سوماً ده ميليون دادن ماهي هم دوستو بيست هزار تومن ميخان كه تو 15 سال ميشه چهل و يك ميليون اين بدبختا كه خودشون مظلوم و بيچاره ان چرا تو حقشون ظلم ميكنين؟؟؟؟؟
بعد از قرنها یک طرح هرچند با کمو کاستیو فقط و فقط برای کم در امدها و بیشتر شهرستانی ها داره انجام میشه ,انصافا نقد کردنش دیدن اون ١سانتیمتر خالیه لیوانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
نیمه خالی لیوان میدونی چیه؟
این که 13 میلیون رو تو دو سال بدین یعنی نیمه خالی لیوان!
یعنی به زور دو سه میلیون رهن خونه جمع کرده باشی و بعد بگن با این طرح قراره همه خونه دار بشن؛ همه ... نیمه خالی کدومه و پر کدوم؟
انصاف داشته باش و جواب من رو بده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
منفی دادم باباجان حالشو ببر تا بیشتر نیمه پر لیوان رو ببینه
ما هم نیمه پر اون دیدیم ولی بعد از مدتی بدبخت شدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
این ناشناس چه حالی کرده منفی داده ! منفی داده می گه حالش رو ببر !! انگار چه کار عظیمی کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
شعار نصفه خالي ليوان اپيدمي شده ، آقا حقيقتو بچسب ، چقدر پولت خواب داشته ؟ چقدر فرصت فكر كردن به راه حل هاي منع شده جهت خانه دار شدن به باد دادي ؟
شايد تو سرمايه گذارياي ديگه بيشتر سود ميبردي .
ومن الله توفيق
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
فكر كنم كلا ليوانش يك سانتيمتري بوده !!!!
منففففففففففييييييييي
به همه دوستان عرض کنم که :
از تاریخ 26 تا 29 آذر در مصلی تهران نمایشگاه وزارت راه و شهرسازی دایر می باشد .
در این نمایشگاه ثبت نام مسکن مهر و رسیدگی به مشکلات مردم در زمینه مسکن مهر توسط معاونین وزیر انجام خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
خیل متشکر از راهنمایی که کردین .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
ممنون حتما میرم جهت بازدید از نمایشگاه و ثبت نام خیلی باحالی داداش
آخه بنده خدا يه جوري ميگي كه انگار خودشون مشكلات رو نمي دونن! منتظرن تا مردن بهشون يادآوري كنن.
دوست بنده مهندس عمران واز ناظرین این طرح است می گوید این طرح درحال اجرا بقدری خارج از استاندارد و بی کیفیت است که کلیه مهندسین ناظر تصمیم گرفتند از تایید نهایی تا رفع معایب خودداری نمایند اما با فراخوانی مهندسین ناظر به فرمانداری شهر مربوطه آنها را تهدید کرده اند که باید طرح مسکن مهر را تایید نمایند زیرا دولت اراده کرده که در زمان مقرر به بهره برداری برسد . همین طرح مسکن مهر واقعا ممکن است منجر به فاجعه بزرگی بشود چرا از همین حالا جلوی آن گرفته نمی شود م
با سلام
من یه کارمند با حقوق متوسط شهرستانی هستم. خوب قبل از این طرح هر جوری که می تونستم فکر می کردم تا حداقل یه سرپناه 50 متری برای خودم دست و پا کنم. ولی هیچ امیدی نبود. امروز با جمع کردن مبلغ ده میلیون تومان که همه اش به صورت قسطی بوده حداقل حداقل حداقل یک امیدی به داشتن سرپناه کوچک برای خودم قائلم. مطئمن باشید اگر این طرح وجود نداشت امروز تورم در بخش مسکن آنقدر زیاد بود که حتی ما قشر ضعیف نمیتوانستیم آرزوی داشتن پنجاه خانه را به ذهنمان بیاوریم. یا علی
من از حدود 3 سال قبل که مسکن مهر میخاست شروع بشه در شهر جدید هشتگرد فعالم و کاملا در جریان شروع و انجام طرح مسکن مهر هشتگرد هستم.مشکلاتی که برخی از اهل فن اینجا گفتند تو هشتگرد خیلی بیشتره.اصلیترینشم اینه که زمین مناسبی برای ساخت مسکن ارزان قیمت لازمه اونجا وجود نداره.زمینهای پرشیب و عوارض وقتی ساخت اصولی هم توش انجام نشه خیلی میتونه فاجعه بار باشه.هشتگرد جدید قبل از مسکن مهر هم بیمارستان نداشت .اونجا حتی مشکل نانوایی هم حل نشده و تو کانکس نون میپزن چه برسه به تامین خدمات و مدرسه و ...به تمام اینها باید اندیشه های فضایی و عدم تخصص برخی از مدیران شرکت عمران رو هم باید اضافه کرد.شاید بعضی ها از مسکن مهر به خونه رسیده باشن و الان احساس رضایت کنن ولی این احساس به خاطر عدم اطلاع از واقعیته.
من به خونه 20 متری هم راضیم
اماواقعا طوری باشه که کمرمون زیر بار قرض شکسته نشه
من یه دانشجوهستم و میخوام ازدواج کنم
اما با این وضع غیر ممکنه
اونوقت نگین چرا جوونا اینطورین
شما باعث و بانیش هستین مسئولای محترم
مسکن مهر فقط در شهرهای خاصی به سرانجامی رسیده. ما در شهرستان شیروان (خراسان شمالی) سه ساله که پول دادیم ولی هنوز پروژه ها به پی سازی هم نرسیده . لطفا اطلاع رسانی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
آمريكا هم مگه شيروان داشته ما نمي دونستيم!
نیت خیر بوده ، اما ...
بعدیا درس بگیرند.....
آخه برادر من تعریف قشر بی بضاعت میدونین چیه؟ اگه یه کسی تو بتونه تو دو سه سال 15 ملیون تومان واسه خونه دارشدن پرداخت کنه مه بی بضاعت نیست. من یه کارمندم دو بار ثبت نام کرد م انصراف دادم چون پولی که ایونا میخوان ندارم. من کسایی رو میشناسم که چندین باب خونه دارن تو مسکن مهرهم دارن واسه ما اجاره نشینا خونه میسازن.
بند اهل شهرری و ساکن شهرری متاهل و مستاجر هستم ؛ از ابتدای تاسیس مسکن مهر که در سال 86 بود در شهرری ثبت نام کردیم لکن تا کنون ( 20/05/1390 ) دریغ از یک سانتی متر مربع زمین یا واحد مسکونی تاکنون هم بیش از سه میلیون تومان پول داده ایم بعد از کلی پیگیری متوجه شده ایم در 40 کیلومتر جنوب شهرری که بخش فشاپویه نام دارد زمینی را با لابی های درون گروهی توسط فرمانداری و اتحادیه تعاونی های مسکن شهرری و بنیاد مسکن شهرری و اداره تعاون شهرری به ارزش هر متر مربع تقریباً 420هزار تومان خریداری کرده و در حال ساخت پروژه به اصطلاح مسکن مهر ری هستند ؛ اما آیا ارزش مردم ری این است که 40 کیلومتر از شهرری دور بیافتند منطقه ای که اگر از جاده قدیم قم بروید بعد از گردنه حسن آباد و در شرق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) قرار دارد این منطقه بعد از سال 1332 و ساخت سد کرج ( ادامه رودخانه کرج از این منطقه میگذشته ) به یک منطقه خشک بد آب و هوا تبدیل شده بطوریکه آبادیهایی که در این منطقه قرار داشتند و روزگاری تره بار تهران ، ری و بسیاری از شهرهای اطراف را میدادند و جالب اینکه هرکدام از آنها بیش از 5 الی 6 هزار نفر نیز جمعیت داشته اینک خالی از سکنه می‌باشد ؛ شهر حسن آباد که مرکز بخش فشاپویه است رشد جمعیتی چندانی در 30 سال اخیر نداشته و آنقدر که از اهالی آن شهر را ترک کرده اند کسی ورود نداشته و امکانات رفاهی آن جواب گوی نیمی از جمعیت ساکن آن نیست . تامین آب شرب دغدغه مردم است امکانات بهداشتی بسیار بسیار بسیار ضعیف . بدی آب و هوای منطقه که بسیار خشک است دور از مرکز شهرری ، فراوانی اتباع افغان در این شهر، بی آبی حتی آب کشاورزی نیز در وضع بدی است از نظر ترکیب قومی نیز گوناگونی زیادی نیز دارد که مشکلات امنیتی اجتماعی فراوانی را نیز دارد ، محل تردد کانون های فساد و قاچاق مواد مخدر ! ! ! ! ! ! .
«« باور کنید اغراق نکردیم میتوانید تحقیق کنید »»
حال با این اوصاف مسوولین به اصطلاح دلسوز آمده اند و قرار است واحدهای مسکونی مسکن مهر را در این منطقه احداث کنند ( البته بخشی از آن را ) که البته باید گفت شروع کرده اند و آنهم فعلاً نزدیک به 3500 واحد ( در آینده نزدیک باید به 7000 واحد برسد ) در حال ساخت دارند به ارزش هر متر مربع فقط زمین 420 هزار تومان آنهم از پول بی زبان مردم محروم شهرری در فازهای بعدی نیز واحدهای دیگری آغاز خواهد شد . و جالبتر از هر نکته جالبی در بیابان برهوت هر واحد 75 تا شاید 85 متری ! ! ! ! !
حال اگر کسی بیاید و اعتراض کند توسط باند مدیرعامل (انصاری)اتحادیه تعاونی های مسکن مهر شهرری که مورد تأیید فرمانداری ( فرجی فرماندار وقت که در حال حاضر برکنار شده ) و بنیاد مسکن ( ؟ ) و اداره تعاون ( باقری )شهرری هم هست از عضویت در مسکن مهر بیرون راند میشود و جالب آنکه اگر تعاونی اعتراض کند بشدت مورد عتاب و تحریم و تهدید قرار میگیرد . مطلب جالب دیگر اینکه اغلب افراد و خانوارهایی که در این تعاونی ها ثبت نام کرده‌اند و متقاضی مسکن مهر ، در تهران و ادارات و شرکتهای آن و یا جاده کرج و کارخانه های اطراف آن کار میکنند که مسیر و ناامنی آن را دریابید !!!!!!!!!!!
مطلب دیگر قیمت زمین است که واقعا باید به آقای ... تبریک گفت که متراژ زمین هر متر مربع 420 هزار تومان ؛ در منطقه کهریزک که در 10 کیلومتری جنوب شهرری قرار دارد و نیز 28 کیلومتر با حسن آباد فاصله و دارای مترو ، آب آشامیدنی شهری و تاسیات و امکانت رفاهی شهری از قرار متری 400 هزار تومان ؛ شرق شهری و به سمت پاکدشت نیز تقریباً به مانند کهریزک و در خود شهرری و در صوت همت و اهتمام مسوولان به اصطلاح دلسوز 500هزار تومان ؛ که می‌بینید بدترین بدترین سوژه انتخاب و به ارزش و هم قیمت زمین شهرری به مردم بزرگ شهرری تحمیل شده است .
در اردیبهشت ماه 89 ( البته اگر در ذکر تاریخ اشتباه نکنیم )آقای نیکزاد وزیر مسکن وقت و وزیر راه شهرسازی فعلی بازدیدی از منطقه حسن اباد فشاپویه و پروژه مسکن مهر در منطقه سنگستان این بخش داشت و به دلایل بسیار منجمله دلایل فوق این پروژه را کنسل و اعلام داشت که مسوولان باید اراضی بهتر و قابل دسترس تری نسبت به شهرری و تهران برای مردم تهیه کنند که متاسفانه بعد از این واقعه مجددا مسوولان شهرری در همان شهر حسن آباد اقدام به تهیه زمین کردند و به سرعت با قراردادهای یک طرفه و میشود گفت صهیونیستی "" که برگشت از آن و کنسل کردن آن بس بسیار سخت و طاقت فرسا بوده بطوریکه مردم قید آن را یا زده و یا زیر بار آن رفته و یا اصلا انصراف داده و آن را رها میکنند " ، با ملاکان و سرمایه داران شروع به ساخت و ساز کرده اند . بطور مثال و اگر بخواهید می¬توانید تحقیق کنید بسیاری از تعاونی ها مسکن مهر شهرری ریزش¬شان به 50 درصد هم رسیده است .
حال چگونه میتوان گفت که این مسوولان دلسوز مردم و محرومین هستند کسانی که با لابی با ملاکان و سرمایه داران منطقه شهرری فقط به فکر جیب خود هستند افرادی چون جناب ... چگونه به خود اجازه داد و آیا وجدانش قبول میکرد که دلالانی همچون... با رانت خواری و پول شویی به جان مردم و محرومین بیافتند شاید خود آقای ف.. و یا ب... نیز همراه و همرای اینها باشند و یا فقط به فکر بیلان کاری و تشویق و ترفیع ، الله و اعلم ! !
یک نکته جالب و آن اینکه جهت واریز پول از تعاونی ها فقط به تلفن بسنده می‌شود و بس و اگر تعاونی‌ای نیت یک سوال هم بکند که برای چه؟ ، کل تعاونی بایکوت می‌شود و با سرعت هرچه تمامتر با جو سازی علیه هیات مدیره و مدیرعامل آن وضعیت تعاونی را برهم می‌زنند ؛ جالبتر آنکه هنوز به هیچ تعاونی بلوکها را نیز معرفی نکرده و فقط پول دریافت کرده اند و حتی قرادادی هم وجود ندارد و باز حتی نیز هیچ رسید پولی نیز نیست !!!!!!!!
از بد نوشتاری این حقیر انشاءالله که نرنجیده باشید ، این متن دلنوشته و رنجنامه گونه ای بود برای رئیس جمهور محترم کشورمان که یک کم به این مسوولان خصوصاً درمسکن مهر و خاصه منطقه شهرری تذکر دهد و اگر دوست داشت سری زده و با دستور و پیگیری جدی خودشان در خود شهرری زمین در اختیار مردم قرادر داده تا بتوانند کاشانه برای خود برپا کنند و نیز مردم را از چنگ مسوولان ... بی تعهد و تخصص نجات دهند .
انشاءالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
قیمت زمین در فشافویه از شهرری بیشتره . نمی دونستی بدون متری 420 خوب خریدن .شهرک صنعتی شمس اباد که1600 کارخانه داره چسبیده به شهر حسن اباد. میزان اجاره بها در حسن اباد فشافویه از شهرری بیشتره. شانس اوردی دارن اونجا بهت مسکن میدن.خودت نگاه کن همه جا مسکن مهر متری 300 تا 320 هستش . اما فشافویه 420
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
عزیز جون انشاء نوشتی . نمرت 20 میشه خیلی عالی بود فقط آخر قصه معلوم نبود.
سلام عرض می کنم به خدا قسم مهندس هستم ارشد سازه یک محاسب وطراح .مدیر عامل شرکت ... بودم. یک قرارداد با مدیر عامل شهر جدید پرند جناب آقای ... امضاء کردم به استعداد 220 واحد با متری 300 هزار تومان وصنعتی ساز باید با یک مشاور تهرانی قرارداد طراحی ونظارت منعقد می شد یکی از مدیران شرکت وسرمایه گذار اصلی ، مهندسین مشاور رتبه 1 به نام طرح ومعماری به مدیری عاملی سرکار خانم ... به نمایندگی جناب ... معرفی نمود ( به واسطه همکاری قبلی ) در ابتدا طراحی ومحاسبات بسیار ابتدائی وغیر فنی بود ناچار شده محاسبه وطراحی را شخصا انجام بدهم ودست مشاور برای امضاء نقشه ببوسم واین گونه شد. کنترل نقشه ای در خصوص سازه در شهر جدید پرند در کار نبود.خودمان بودیم .خدای خودمان واندکی وجدان باقی مانده .
در ابتدای بستر سازی مدیران شرکت با استناد به گفته های مشاور با اینجانب به عنوان مدیر عامل در خصوص کیفیت کار سر ناسازگاری گذاشتند واز رعایت اصول فنی به بهانه هزینه زیاد سر باززدند .من به عنوان مهندس وشناخت از عملکرد اجزا سازه وبویژه پی دستور تخریب بتن مگر زیر پی را صادر کردم بدیهی است این جانب به عنوان مدیر عامل شرکت توان وفرصت حضور هیمشگی مانند سرپرست کارگاه را نداشتم .چون سرمایه گذار نبودم سود وزیان برایم تفاوتی نداشت .به همین دلیل بشترین تلاشم برای رعایت اصول فنی ومسئولیت های پس از آن بود پس از تخریب مقدار اندکی از بتن مگیر یکی از بلوک با استفاده از واسطه مدیریت شرکت عمران شهر جدید ومشاورین که تمام تلاششان نمود فیزیکی طرح بود دستور اجرای بتن پی را صادر کردند .درگیری من با مدیریت شرکت منجر به اخراج از هیئت مدیره وعزل از مدیر عاملی بود. این کار در چاچوب شرکتهای خصوصی قانونی است ونمی شود به آن ایراد گرفت . من هم تابع قانون بوده واز شرکت ... وکارفرما (...) درخواست ابطال قراداد فی مابین وانتقال مسئولیت به صاحبان امضاء مجاز شدم بیش از یک سال است توفیقی بدست نیاوردم مراتب به سازمان بازرسی ، جناب آقای وزیر راه وشهر سازی وکمیسیون اصل نود مجلس منعکس گردید .جز تهدید وتوهین هیچ کاری نشد. تعداد زیادی از تصاویر بستر سازی نا مناسب پی هم به ضمیمه در خواست ها ارسال گردید. این تصاویر در صورتی که مدیریت محترم تابناک صلاح بداند برای بررسی ودر صورت لزوم انتشار ارسال می گردد.از کمیسون اصل نود مجلس محترم هم می توان دریافت کرد.
متاسفانه بین افراد نیازمند و کسانی که خانه دارند و در حال تحویل ملک هستند هیج تقاوتی نیست .
تابناك نوش دارو بعد از مرگ سهراب خوب همون موقع چرا نگفتي اينجوريه
من کاری به اون خونه و مالکش و دیگر مسائل آن ندارم . فقط یکی منو راهنمائی کنه ؛ یکی دو سال پیش از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان تهران در لیست فاقدین مسکن جهت پروژه مسکن مهر پرند اسمم قرار گرفت که هنوز خبری نشده . حال که میخوام از اون لیست بدون درخواست خودم انصراف بدم هزار جور دوندگی کردم و هنوز بعد از سه ماه نتونستم انصرافم رو در سیستم مسکن مهر ثبت کنم چون هیچ تعاونی مسکنی فرم انصراف منوتائید نمیکنه خواهش میکنم راهنمائی بفرمائید
سال 87 ثبت نام کردیم ؛ اوایل کم کم پول گرفتند از سال 89
قرار بر این بوده کل مبلغ دریافتی 6 تومن باشه
اوایل 90 شد ؛ 8 تومن
مرداد 90 شد 10 تومن
مهرماه 90شد 12.5
الان هم میگن 14.5 اگر ندید انصراف زده می شه ؛ .............
فقط به دروغ بودن این ادعا توجه کنیم کافی است که بفهمیم عدهه ای به هر قیمتی دوست دارند این طرح را شکست خورده بنامند . اما کیست لبخند های رضایت بخش مهمی از مردم را ببیند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
برو از مسکن مهر بپرس اول چند بوده و الان چنده. بعد اگر روت شد بیا بگو کی درست میگفته!
آدرس مسکن مهر تهران: خیابان زرتشت-نبش خیابان فلسطین
ولی خداوکیلی اگر اشتباه از تو بود بیا و همینجا بنویس که اشتباه کردی
قسمت دادم ها (اگر اعتقاد داری!)
بابا ساختمان های بالای شهر را دارن با ملات میسازن! بله ساختمان بتنی با ملات وبجای ویبره با چکش به قالب می زنن از نظر بسیاری از مهندسین ایرانی بتن مانند آبگوشت است یعنی سیمان گوشت ، شن و ماسه ،نخود لوبیا و آب همان آب دیگه کاری به بقیه این ترکیب ندارن برید آئین نامه ها و هندبوک ها را ببینید این کارهایی که در تهران یعنی گل سرسبد ایران میشود درجه 3 به پایین است با این تفاصیل مسکن مهر یعنی فاجعه هم مالی هم مهندسی هم اجتماعی یعنی شما بدون مطالعه مردم را در سلول هایی میاندازین که با باد خراب میشن اینو میگن انصاف ؟
مشکل اصلی مسکن مهر عمر کم ساختمانهای ساخته شده است!ایا این ساختمانها به دلیل استفاده از مصاح نا مرغوب20سال دوام می آورند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
بعد قرار است 99 سال اجاره بدهند!
سلام
من عضو هیئت مدیره یکی از تعاونی مسکن شهرستانهای نزدیک تهران هسم
متراژهای ما 60/70 و 80 متری هستش
هر واحد هم30 متر مشاعات داره میشه شامل لابی فضای بام راهروها و ... متری 310 هزارتومن قرارداد بستیم
با وام 22 میلیونی
کی میتونه با این مبلغ خونه بخره بمن بگید !!!!
پاسخ ها
n
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
میانگین هفتاد متر رو در نظر بگیر:
هفتاد متر زیر بنا +30 متر مشاعات=100 متر

100 متر ضربدر 310 هزار تومان= 31 میلیون تومان

مشاعات رو نگفتی که:(من مدیر عامل یکی از تعاونی های تهرانم)
هر واحد 950 هزار توامن انشعابات آب و برق و ...
2 میلیون تومان تسطیح و زیر سازی (نگو این رو نمی دونی!)

تا الان میشه 34 میلیون تومان

وام 22 میلیونی رو که نمیدن، تنها درصدیش رو میدن(اگر میگی نه برو بانک و بپرس تا بهتر بدونی) کل وام حدود 18 تومن میشه

نتیجه:
34-18=16 میلیون تومان

چی بدست میاری:
ساختمان خالی که 99 سال در اجاره شماست!
زمین ماله کیه؟ دولت!
وام با اقساط میشه چقدر؟
نزدیک 36 میلیون!!
کی ضرر کرده؟
خودت بگو ...
کی سود کرده؟
....


بهتر نیست با استدلال دفاع کنی؟
نمی خواستم دلخوشیت رو خراب کنم، منو ببخش!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
سودش حقوق و دلالی اعضای هیات مدیره هاست
ما کی اینو می فهمیم که تو کار گروهی موفق نیستیم؟!!!
پاسخ ها
آژير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
lما تو كار گروهي زماني موفق ميشيم كه نفع هاي اون به صورت عادلانه بين سرمايه گذار و سرمايه پذير تقسيم شه ، به قول خودمون گفتني هر كي سي خودش كار ميكنه و دلشم برا مال خودش ميسوزه
متاسفانه در کلان شهرا بخصوص مراکز استانها زمین های مسکن مهر را در بدترین موقعیتهای مکنی ساخته اند که نه تنها باعث کاهش قیمت مسکن نشد بلکه خود ای طرح را هم با شکست همراه کردنمنونه اش در بیرجند که طی یکسال بعد از هدفمند کردن یارانه ها قیمت زمین 80 تا 90درصد وقیمت اپارتمان در بعضی از نقاط تا 40درصد رشد داشته خدا به خیر کندعاقبت همه را
بنده مسکن مهر شهرهای دیگر را از نزدیک ندیدم اما تو تبریز فاز 2 شهر جدید سهند که متعلق به مسکن مهر است نزدیک یکسال میشه تحویل داده اند و الان ساکن هستند و جالب اینکه خرید و فروش هم میشه. هم مدرسه داره هم درمانگاه تخصصی.
از مسکن مهر دهلران چه خبر؟
خیلی ها رو پولدار کرده نه خونه دار!
از دوستانی که با تعصب به آقای احمدی نژاد نظر میدن خواهش می کنم با یک انسان آشنا به ساختمان سازی این مقایسه را انجام دهند....
آقا این مسکن مهر در روز روشن دست تو جیب مردم بی سرپناه و مستجر بوده ولا غیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
اشتباه منفی دادم :(
ماکه انصراف هم داده ایم ولی پولمان را هم بس نداده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۷
پول این آقا رو پس دادیم مدارکش موجود
من ديروز رفته بودم پرديس . از دور آپارتمانهاي 10-12 طبقه اي رو ميدم كه بچه خواهرم ميگفت مال مسكن مهره . سر انگشتي فكر كردم ديدم شارژش با دوتا آسانسور و نگهبان و ....ميشه ماهي 100تا 120 هزار تومان... بعلاوه 225 هزار تومان پول قسط بانك ميشه 325 تا 345 هزار تومان به جز پول خوردو خوراك و اينها .... پس خواهش ميكنم كساني كه توانايي قسط هاي بالاي 450 رو دارن به مسكن مهر مراجعه كنند.
خودتون هم كمي محاسبه داشته باشيد . در ضمن از مسئولين خواهانم كه پيش پيش قانون آپارتمان داري و رعايت آن را جز الزامات قرارداهاي اين مسكن كنند . واگر ميتونند براي همه بلوكهاي بزرگ هم يك اساسنامه مشخص و واحد بنويسند و همگان را به الزام آن وادار كنند.
مسكن مهر طرح خوبي است ولي موارد هست كه لازم ميدونم عنوان كنم :
1- به جاي واگذاري مسئوليت به تعاوني ها خود مسكن و شهرسازي بايد مسئوليت رو به عهده ميگرفت چرا كه مديران تعاوني ها اكثرا افرادي فاقد تخصص لازم هستند و در اين بين رانت هاي زيادي هم ميگيرند.
2- در مقايسه با ساخت و ساز داخل شهر مسكن مهر مشاور و ناظري در سطح مقدماتي و ناظر عاليه اي به عنوان بنياد دارد كه بر روي كيفيت ساخت و ساز نظارت ميكند البته ساخت و پاخت و رشوه و دزدي در همه جا وجود دارد.
3- اي كاش همزمان با ساخت ساختمان ها تاسيسات زيربنايي هم ايجاد ميشد براي نمونه ساختمان ها ساخته شده ولي هنوز از مدرسه و درمانگاه و يا حتي آب و گاز و برق خبري نيست .
4- افزايش قيمت ها طبيعي است و اگر فردي با پرداخت 12- 13 تومان صاحب خانه شود بسيار خوب است و برخي از افزايش قيمت ها به خاطر آپشن هايي از قبيل آسانسور نماي سنگي و غيره است.
سلام به تمام عزیزان.نظرات همه رو خوندم.بعضی ها خیلی خوشبینن و بعضی ها خیلی بدبین.من ناظر مسکن مهر کرمانشاه هستم.به علت شغلم چند نفر از ناظرین شهرستانهای کرمانشاه هم با من رابطه دارند.جالبه بدونید که ساختمانهای شهرستان کرمانشاه ظاهرا داره خوب پیش میره ولی در شهرستانهای اطراف بینهایت بده.در قصر شیرین که انقدر وضع ساخت و ساز افتضاحه که ... تو یه مقطع دم از خلع پیمانکار زد و نذاشت کار ادامه پیدا کنه،بعد از حدود 1 ماه که مدیر عوض شد مدیر جدید در بازدید از طرح ... کار رو عالی دونست و دستور ادامه کار همون پیمانکارو داد.در یکی از شهرستانها تازه فهمیدن زمین جایی که ساختمانها اونجا بنا شده انقدر سخت و یکپارچه سنگه که نمیشه واسش فاضلاب و آب کشید...
آیا واقعا میشه با دیدن مثلا 20%کار خوب و 80%کار بد یه طرح رو موفق دونست؟
حالا میان میگن نه از کجا معلوم نیست که نسبت برعکس نباشه.پیشاپیش میگم از اونجایی که عقل و نظر کارشناسی بازم تاکید میکنم نظر کارشناسی میگه(نه اینکه چند نفر بی اطلاع از ضوابط و مقررات ملی ساختمان بیان نظر بدن...)
تو رو خدا بذارین واقع بین باشیم
یاعلی
از اولش ميدونستم اين موضوع سود دار نيست وبهتر سواغ مسكن ازد رفت
خونه كچکی خریدم وکل سود بردم
وام مسکن به نظرم ربا است وحرام است ایا محاسبه سوذ وباز پرداخت وام کردی؟فکر نکن علکی ومفتی دری خانه دار میشی-در این شهرک ها کل مشکلات اجتماعی خواهد داشت -الن جلوی زیان وضرر بگیر -به نفع است -اگر بتونی برو شهرستان اوجا بهتر است
در يك پروژه شهرستان كه من از آن اطلاع دقيق دارم و رو به پايان است تا به حال 17 ميليون از اعضا پول دريافت شده و 22 ميليون وام (بيشتر از مقدار مقرر چون مسولان قصد داشتند پروژه حتما تكميل شود ...) واحدها با حداقل امكانات (حتي بدون كابينت) تحويل خواهند شد و خريد انشعابات بر عهده خود اعضا خواهد بود. به عبارتي براي آپارتماني بي كيفيت كه خيابان دسترسي به آن هنوز زير سازي نشده شما بالاي 40 ميليون هزينه كرده ايد. در اين شهرستان با 45 ميليون آپارتمان در محل مناسب شهر با امكانات عالي نوساز سراغ دارم.
بنا به گفته هاي يك بنگاه املاك به دليل اين كه اپارتمان ها فقير نشين و لانه زنبوري هستند اگر همين امروز قابل سكونت بودند امكان نداشت بتوان با قيمت 40 ميليون مشتري براي آن پيدا كرد.
امتياز واحد بنده به قيمت 2 ميليون تومان هم مشتري نداشت در حالي كه اگر 17 ميليون تومان را دو سال پيش طلا خريده بودم 20 ميليون سود كرده بودم
بعنوان کسی که از نزدیک با روند اجرای این طرح آشنا هستم میگویم:تبعات تورمی و مشکلات اجتماعی این طرح در آینده ای نه چندان دور دامنگیر همه میشه.
این طرح واسه هرکی نون نداشت واسه یکسری به اصطلاح سازنده و پیمانکار بد نبود که حسابی با پول مردم بدبخت و وام کم بهره بانکی هفتاد نسلشون و بیمه کردند
بقیه اش هم بماند واسه تاریخ نگاران
با با خدا وكيلي هر كار در تهران مي كنيد نگذاريد در شهرستانها خبر بشوند زيرا به محض با لا رفتن قيمت در تهران در شهرستانها هم بي رويه بالا مي رود د رصورتي كه نبايد اين جور باشد شايد در تهران ديگر زمين پيدا نمي شود در شهرستانها فراوان است در تهران قيمت زمين را بي خودي بالا بردند بالا در شهرستانها هم همين كار را مي كنند در صورتي كه ان زمينها به اين قيمتها كه بي رويه بالا رفته نمي ارزرد
خواهشن از مسکن مهری که قراره ... در مشهد افتتاحش کنه نیز خبری تهیه کنید پول مردم رو 5 ساله گرفتن هیچ اقدامی نکردن البته چرا ! به علت اختلاص از یک تعاونی به تعاونی دیگه انتقال پیدا میکنه و این چهارمین تعاونی هست که به ما اطلاع دادن عضو آن هستیم ( مهر ....- تعاونی ...) من نمیدونم این مسئولین دولتی که در راسن واقعا بیلانی - گزارشکاری ، چیزی که از این هیات مدیران تعاونیهای کارکشته ای که بدون هیچ رای از طرف اعضا انتخاب شدن نمیخوان .
خیلی ساده قضاوت کنید :
1- 5 سال به طور گردشی عضو تعاونی های مختلف بودیم
2- از ابتدا بدون هیچ گونه رای گیری هیات مدیره انتخاب شده ؛ و اگر کسی یا هیات مدیره ای انتخابی شده به صورت صوری بوده
3-هیات مدیره هر تعاونی جدید قبلی رو دزد میدونه و همان نقشه زمین قبلی رو که قراره چنین و چنان کنه نشون میده
4-سود این پولهایی که تو حساب تعاونی ها است تو جیب کی میره
5- مسولین پیگیر چه هستند البته احتمالا مسئولین دولتی مسکن مهر استان پیگیر عملکرد استان ... یا ... یا ... یا دیگر نقاط میباشند یا مورد دیگری است !!!!
6- از مبالغی که هر کس در حساب تعاونی سرمایه گذاری کرده با این عملکرد ضعیف چه قدرش باقی مونده
و ....
7- واقعا این هیات مدیران کیان و ربطشون به کجاست ؟
راستش دیگه خسته شدم، چند تا .... بابت همین بود فکر کنم همین مقدار هم برای اهل تفکر و عمل کافی باشد .
بزرگترین مشکل ان بعد از تحویل مسکن تازه شروع می شود .چون زندگی آپارتمانی با فرهنگ و روحیات شهرنشینهای کوچک موافق نیست به همین دلیل است که همه صاحبان مسکن مهر در اولین فرصت خواهان فروش آن هستند. ضمن آنکه قیمت تمام شده مسکن مهر در شهرستانها نیز نسبتا زیاد است و مصالح بکار رفته در آن نامرغوب.
درپروژه مسکن مهر اردبیل علی الخصوص پروژه ... برای خیلی از دست اندرکاران آب و نان داشت و برای بقیه هیچ.جالب اینجاست که خود تعاونی مسکن ... وارد دلال بازی و وساطت در خرید و فروش هم شده و نقش یک بنگاهی و واسطه موفق رو بازی میکنه
دوستان
این مسکن مر هم بلایی شده به جون مردم
در شهر کرمانشاه امتیاز پروژه های مسکن مهر بین انبوه سازان خرید و فروش میشه
در بخشی هم حالا که پروژه به نیمه رسیده ازمایشگاه خاک گفته که زمینی که دارین میسازین به درد ساخت و ساز نمیخوره و تعطیلش کردن
توی یه پروژه 3000 واحدی هم نه پارکینگ میبینی نه خیابونی که مردم بتونن از اون تردد کنن
اینم عاقبت کار این جماعت
در خصوص عنوان مهر
در جلسه كميته مسكن استان زنجان يكي از خبرنگاران به مدير كل تعاون پيشنهاد كرد كه همراستا با اقدامات دولت در خصوص تسهيلات صندوق مهر امام رضا كه در آن روزها به شدت تبليغ ميشد عنوان طرح هاي مسكن استان را هم مسكن مهر بذارن. اين پيشنهاد از طريق مدير كل تعاون وقت با نام خود ايشون در جلسه به تصويب رسيد و بعدش به گوش اعضاي هيئت دولت رسيد و بلافاصله كشوري شد و البته مدير كل تعاون استان هم با ارتقا به مدير كلي تعاون آذربايجان شرقي رسيد.
توجه توجه
با سلام
بنده در شهر اردبیل از همان ابتدا عضو یکی تعاونی مسکن شدم و 5200000 تومان پول بی زبانم حدود 8 ماه در حساب انها ماند و هر بار هم می رفتم می گفتند در حال انعقاد قرار داد هستیم بنده خدا ها !راست می گفتند بالاخره قرار داد هم بستند و جالب اینجا بود مبلغ قرارداد را نمی گفتند و باز هم پول می خواستند تا اینکه اتفاقی با یکی از همکاران نظام مهندسی که سرپرست کارگاه همان پیمانکاری بود که با تعاونی قرارداد بسته بود فهمیدم متری 325000 تومان قرارداد بسته اند ( با یک حساب سر انگشتی که با مشاعات 112.5 متر می شد و ضرب در مبلغ فهمیدم باید 36500000 تومان برای ساخت + هزینه آماده سازی + هزینه انشعابات ، من بایدحداقل 39000000 هزینه کنم) رفتم انصراف بدم که اولش قبول نکردند ولی آخر سر با سماجت من و کسر 100000 تومان مابقی پولم را گرفتم (لازم به ذکر است محل زمین تعاونی خیلی دورتر از شهر قرار داشت و بدون امکانات)

حالا توجه کنید به بقیه اش

من و سه نفر دیگه با هم جمع شدیم و یک قطعه زمین در شهرک نزدیک شورابیل ( بهترین محل گردشگری اردبیل) خریدیم و با هم ساختیم و در نهایت با
قرار دادن فوم در وسط آجر های بیرونی جهت جلوگیری از سرما و صدا
پنجره دو جداره
پکیچ و رادیاتور و اجرای کلکتور با لوله پنج لایه
گچبری
درب ضد سرقت
پشم شیشه در کف طبقه اول
کف کلا سرامیک
نمای سنگی سه طرف
انشعابات
(اینها را نوشتم بدانید که خیلی خیلی بهتر از مسکن مهر ساخته ایم )
و بادر نظر گرفتن مشاع سهم هر کدام 147 متر می شود که هر یک برای خرید زمین وساخت جمعا 43000000 تومان هزینه کردیم و از تقسیم آن متری 295500 برایمان در اومد و الان هم داخل آن ساکن می باشم
ضمنا از بیست میلیون وام در قالب مسکن مهر هم استفاده کردیم .

حالا خودتان پیدا کنید پرتقال فروش این تعاونی ها را ؟!

تابناک خواستی چاپ کن نخواستی .....
اتفاقا مردم خوب وظیفه شان را بلدند منتها این مسولین هستند که به وعده های خود خوب عمل نکردند. در شهر ما اصفهان بهترین تعاونیها از لحاظ مدیریت مردمی داریم منتها سازمان مسکن استان با سنگ اندازیها در ابتدا و ایجاد تاخیر در طرح و همچنین با وجود زمینهای بایر در نزدیکی اصفهان و حتی خود فولادشهر طرح را به 7 کیلومتر بعد از فولاد شهر منتقل کردند حال بگویید مقصر مردمند یا ...؟!
سلام خدمت دوستان عزیز، خدمتتون عرض کنم که من متقاضی مسکن مهر بودم از همون اوایل سازمان بنده مبالغ خواسته شده را واریز کردم مبالغ واریزی به گفته ای باید 7میلیون باشد بعد از مدتی سر از 10تومان و بعد 15تومان و الان بنده 22میلیون برای واحد 85متری واریز کردم که 22میلیون هم وام دارد حالا همه اینها یک طرف از لحاظ کیفیت متاسفانه در حد بسیار پایینی قرار داره امکانات گرمایشی و سرمایشی متاسفانه نداره و اینها خودم تهیه کردم تقریباً 5تومان بابت اینها پیاده شدم شما بگید این واقعاً مسکن مهر هستش یا بی مهری ؟
دوستان کاش مطلب تابناک را خوب می خواندید اتفاقا مطلب کارشناسی شده ای نوشته مسکن مهر بی قانون و سرشار از اساسنامه ها ماده ها و تبصره های من در آوردی و غیر اصولی است اما اگر تعاونی دلسوز باشد می تواند کاری اساسی کند در پروژه مهر صدرا در شیراز به فاصله 16 متر و فقط همین یک خیابان مسکن مهر 1400 واحدی مهر .... خانه هایی ساخته که با حرکت یک جرثقیل 50 تن احتمال ریزش دارد با یک نقشه مسخره و روبه روی آن مسکنی ساخته در 5 برج زیبا که همگان قصد جابجایی به این پروژه را دارند اسکلت فلزی با شرایط مقررات ملی ساختمان و 125 متر زیر بنا با همان قیمت مسکن مهر روبه رو مشکل فقط هیئت مدیره تعاونی هاست
نظرات همه راخواندم.چقدرهمه دل پردردي دارند.واي به حال برنامه ريزان.من درسال79درپروژه اجاره به شرط تمليك اسم نوشتم.هشتصدهزارتومان ازماگرفتند.سال بعدهم يك ميليون ودويست هزارتومان.آپارتماني درنزديكي دانشگاه آزادپيشواي ورامين به مادادند.ماهانه 26200تومان هم قسط ميدهم.دوسالي رفتيم نشستيم.دوبچه هم دارم وكارمنددولت هستم.ديگربرسردوري راه كارمان داشت به طلاق وجدايي ميكشيد.ناچاربرگشتيم.فاصله محل كارمن(چهارراه پارك وي)تاآنجا(حداقل)80كيلومتراست.خوب. دولتي كه ميتواندخانه بسازدوبااقساط دراختيارمردمش قراردهد(مانندهمه جاي دنيا)!چرااينگونه رفتارميكند؟جالب است كه قيمت آپارتمانهاي ما باآپارمانهاي طرف ديگرخيابان صددرصداست.يعني قيمت آپارتمانهاي مانصف قيمت آنهاست. براستي خانه داركردن مردم دروسط كويرهنراست؟!!!
الان مسکن مهر رو توی پرند به من تحویل دادن پولشو هم گرفتن. آب، برق، گاز، تلفن و راه آسفاته نداره! کارم توی تهرانه و یه بچه کوچیک دارم، چطوری برم اونجا زندگی کنم؟
اتفاقا مردم خوب وظیفه شان را بلدند منتها این مسولین هستند که به وعده های خود خوب عمل نکردند. در شهر ما اصفهان بهترین تعاونیها از لحاظ مدیریت مردمی داریم منتها سازمان مسکن استان با سنگ اندازیها در ابتدا و ایجاد تاخیر در طرح و همچنین با وجود زمینهای بایر در نزدیکی اصفهان و حتی خود فولادشهر طرح را به 7 کیلومتر بعد از فولاد شهر منتقل کردند حال بگویید مقصر مردمند یا ...؟!
در غالب سخنرانی های مقامات دولتی عبارت " مردم شریف و لایق" رو می شنوم. هیچ قضاوتی در مورد مسکن مهر نمی کنم. فقط می پرسم آیا شان مردم با لیاقت، با مسکن مهر همخوانی دارد؟ مثلا شان یک فرهنگی یا زوج دانشگاه رفته که ماشا الله کم هم نیستند با مسکن مهر همخوانی دارد؟
اكثرافرادي كه درمسكن مهرعضوشدندداراي مسكن هستندلااقل درتعاوني يكي ازوزارتخانه كه بنده عضوهيئت مديره بودم بيش از70 درصدافراد متقاضي داراي مسكن بودند.آخرافرادمستاجردرهركجاباشندهنركنندهرسال افزايش رهن واجاره راتامين كنندكجاپول مازاددارند كه درپروژه هاي مسكن مهرشركت كنند.امامالكان براي سرمايه گذاري آنهم باتسهيلات مربوط به بي خانمانهاگوي سبقت راربودند.ميتوانيدبنچاق متاقضيان رادربياوريدالبته نه باادعاي خودشان .راست ميگن اعلام كننداگرسه ماه پس ازتحويل نسبت به سكونت اقدام نكنندبه متقاضيان واقعي درنوبت واگذارخواهدشد.خواهندديدكه چندنفرازاين مسكن مهريهادرمسكن خومسقرخواهندشد.امابي مسكن واقعي حتي درمسكن آماده نشده نيززندگي ميكند.اگربراي بي مسكنهاآب نداشت امابراي خيلي هانون خوبي داشت.
تعاونی تازه به دوران رسیده و دلال بازی اعضای هیات مدیره، مسکن و شهر سازی با آمار بازی و دلالی برای انتخاب پیمانکار مسکن مهر، پیمانکارانی ناشی با شرکتهای یک شبه تاسیس شده، زمینهایی دورافتاده و بی ارزش برای مسکن مهر و بدون زیرساخت و فاقد توجیه برای سکونت پذیری و بیچاره مردم بینوا با پولی که داده اند و وامی که بر گردن دارند
سلام .دراوایل دولت اقای خاتمی بنده نامه ای به نهادریاست جمهوری نوشتم که به هر جهارنفرایرانی یک قطعه زمین به مساحت 120متر واگذار شود وشرط واگذاری هم افتتاح حسابی به مبلغ دویست هزار تومان دربانک مسکن بود تا بانک هم به همه متقاضیان مسکن وام ساخت داده شود .البته ساخت مسکن درقالب یک پروژه چهار واحدی بود.تعاونی .ولی کسی به این طرح بهایی نداد تا بعدا تعاونیهای مسکن مهر راه اندازی شد وشرکتهایی که به فکر سود وپرکردن جیب بود راه اندازی شد ومسکن مهررا درقبضه گرفتن .بابدترین قراردادها .که به ضرر قشر بی مسکن بود ودلایل انصراف اکنون هم همین مفسده سوداوری شرکتهاست.
ایرادی نداره .بررسیش کن
به نظر بنده مشکل اساسی طرح مسکن مهر فقط اجرای سریع و ناپخته اون بود. چه خوب بود کارشناسان !!! اول طرح رو از همه جوانب اجرا میسنجیدن و برآورد هزینه و قیمت میکردن و برای مواجهه با همه مشکلات طرح مسئله و حل مشکل می کردند بعد طرح مسکن مهر رو به اجرا می گذاشتند تا هم خودشون اطلاعات درستی به مردم میدادند و هم مردم با فکر و حساب دو دو تا چهار تا میامدند و ثبت نام میکردند و اون وقت بود که این طرح واقعا زیبنده نام مهر بود هرچند که اگر از حق نگذریم با همه این موانع خیلی از کسانیکه روزی آرزوی داشتن سرپناه داشتند رو صاحب خونه کرده.
با سلام
مسکن مهر استان کرمان هنوز در ابتدای راه است بعد از گذشت 4 سال هنوز یک نفر از ما که عضو یک تعاونی دولتی هستیم نتوانستیم خانه دار شویم تنها اهن ریزی شده است
غصه نخورین تهرانی ها
در شهر کوچک گلپایگان تا سال آینده هم خبری از مسکن مهر نیست
ظاهراً اگر دولتها مشکلات شما تهرانیها رو حل کنند موفق هستند!
نویسنده یا خیلی جوونه یا هم فراموش کرده انتظار 15ساله برای خانه دار شدن را، آنهم از طریق همین شرکت تعاونی ها
آپارتمانهای کاملا.......................بی کیفیت
البته زمان بیشتری لازم است تا بتوان شکست مسکن مهر را تائید نمود . اخبار واظهار نظرها متنوع اند. مسئولین انرا موفق میدانند وبرخی دیگر انرا شکست خورده ارزیابی میکنند . اما مهم ترین عاملی که میتواند این طرح را صد در صد و جدا" با شکست مواجه کند . هم اکنون نیز علائم اولیه اش درحال نمایان شدن است . ممنوع بودن ان در کلان شهر هاست . واقعیت این است که مسکن مهر میبایست اولویت اول وحتی یگانه اش کلان شهرها بویژه تهران باشد . ولی برداشت ها والقائات ساده انگارانه ای که به غلط ، بعلت عدم شناخت همه جانبه وضع موجود کشورو بیگانگی غیر قابل تصوری نسبت به نیازهای این مرحله ازتوسعه کشور ، در میان مشاورین و اکثرکارشناسان رایج شده ، باردیگر اثر گذار بوده ودستگاه اجرائی کم تجربه را بدنبال جستجوی نخود سیاه روانه نموده است.
. باردیگر مشکل دیگری نظیر شهرهای جدیدء روی دست مانده ، در راه است . اگر مسکن مهر اولویت اول را به کلان شهر ها بویژه تهران ندهد، شکست وحتی مشکل افرینی اش حتمی خواهد بود . جوانب مختلف این مسئله را طی مقالات متعددی در سایت «شهر سازی وتوسعه » مطرح نموده ایم از نقد متقابل سپاسگذار خواهیم بود .
اين حرفها از درد بي كاريه با كار و تلاش خيلي از اين مشكلات شكلات مي شود
به خدا قسم پارسال ساختمان نیمه کاره ی همین مسکن مهر در شهرستان آباده شیراز چنان اومده بوود پایین که فکر می کردی موشک بهش اصابت کرده . می تونید برید از مردم سوال کنید . بخدا قسم خود به خود بدون هیچ حادثه ای تخریب شده بود وصداش هم در نیومد
سلام من مدیر عامل یکی از این تعاونیها هستم به علت بزرگ بودن طرح باید حق داد که آزمون و خطا طبیعی بود از اول تشکیل دادن تعاونیها در تهران کار اشتباهی بود و این سودش فقط عاید بانک تعاون شد توی تهران هرکس دیرتر برای مسکن مهر اقدام کرد به نفعش شد هم پولش سه چهار سال نخوابید هم حق انتخابش بیشتر شد
با سلام
من عضو تعاوني مسكن مهر آسايشگاه خيريه كهريزك هستم از سال 86 تا 88 مبلغ 4،100،000تومان به حساب تعاوني ريختم. الان نه خانه نه پولم را مي دهند حتي انصرافم را قبول نمي كنند كه اسمم از ليست وام گيرنده ها حذف شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی