بازدید 11427

انتقاد صالحي از برخی اظهارات درباره ترکیه

اين اظهارات مطرح شده از اين افراد تنها به خود آن‌ها مربوط مي‌شود. مواضع رسمي جمهوري اسلامي ايران درباره سياست خارجي كشور و مسايل بين‌المللي از سوي مقام معظم رهبري، رييس‌جمهور و وزير امور خارجه بيان مي‌شود. مواضع افراد ديگر به غير از اين سه ارگان به عنوان نظرات شخصي تلقي مي‌شود.
کد خبر: ۲۱۰۹۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱ 16 December 2011
رييس دستگاه ديپلماسي كشورمان گفت: ايران و تركيه دشمنان مشتركي دارند كه خواهان ايجاد اختلاف و سوتفاهم هستند بر همين اساس از افراد حاضر در ايران و تركيه كه اظهارات فاقد صحت بيان مي‌كنند، برادرانه مي‌خواهم به دشمنان دو كشور فرصتي براي ايجاد اختلاف ندهند.

به گزارش ايسنا علي‌اكبر صالحي ـ وزير امور خارجه كشورمان ـ در گفت‌وگو با خبرگزاري آناتولي درباره روابط ايران و تركيه افزود: دو طرف درباره مسايل گوناگون منطقه‌يي با يكديگر گفت‌وگوي مستمري دارند. البته ممكن است كه ميان دو كشور تفاوت نظرهايي درباره برخي از مسايل وجود داشته باشد كه اين موضوع هم طبيعي است. ايران و تركيه مي‌خواهند در منطقه صلح پايدار و ثبات و امنيت برقرار شود.

او با بيان اين كه مواضع رسمي جمهوري اسلامي ايران درباره تركيه بر پايه دوستي و برادري است، افزود: ايران و تركيه رقيب نيستند بلكه نسبت به يكديگر نقش مكمل دارند. روابط ايران و تركيه در حال حاضر در زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و ميان دو ملت در سطح بسيار خوبي قرار دارد و ما براي گسترش و ارتقاي روابط ايران و تركيه تلاش مي‌كنيم. به طور مثال سالانه بيش از دو ميليون نفر ايراني به تركيه سفر مي‌كند.

به نوشته اين خبرگزاري، صالحي با بيان اين كه برخي ندانسته و برخي به طور عمدي مي‌خواهند ميان ايران و تركيه اختلاف ايجاد كنند، افزود: متاسفانه برخي از رسانه‌هاي تركيه و ايران منعكس كننده نظرات غربي‌ها هستند و برخي ديگر درباره مسايل بين‌المللي بدون داشتن اطلاعات لازم و خارج از مسوليت‌شان مطالبي را منتشر مي‌كنند كه موجب سوتفاهم ميان دو كشور مي‌شود و اين گونه افراد در هر دو كشور هستند. در ايران نيز برخي خارج از مسووليت‌شان و ندانسته درباره تركيه مطالبي را بيان كردند كه ما به‌طور كامل اين مطالب را رد مي‌كنيم.

وي درباره اظهارات اخير برخي افراد ايراني درباره تركيه ادامه داد: اين اظهارات مطرح شده از اين افراد تنها به خود آن‌ها مربوط مي‌شود. مواضع رسمي جمهوري اسلامي ايران درباره سياست خارجي كشور و مسايل بين‌المللي از سوي مقام معظم رهبري، رييس‌جمهور و وزير امور خارجه بيان مي‌شود. مواضع افراد ديگر به غير از اين سه ارگان به عنوان نظرات شخصي تلقي مي‌شود. بر همين اساس اين گونه اظهارات در حوزه سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران رد شده است و ما هم درباره اظهارات مطرح شده فاقد اطلاعات، اقدامات لازم خود را انجام داده‌ايم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم