بازدید 58129

درآمد عجیب و غریب رانندگان تاکسی در لندن

میانگین درآمد سالانه یک راننده تاکسی در لندن به بیش از 30 هزار پوند، برابر با 45 هزار دلار آمریکا می رسد. رانندگان تاکسي در لندن بايد دوره‌اي فشرده براي ياد گرفتن نقشه خواني و رانندگي در 25 هزار خيابان اين شهر بگذرانند.
کد خبر: ۲۱۰۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰ 14 December 2011
در نگاه اول شايد راننده تاکسي بودن به عنوان يک حرفه دردسر زيادي نداشته باشد اما در لندن داستان کاملا فرق مي‌کند. رانندگی و کار با تاکسی های لندن (Black Cabs) یکی از شغل هایی است که در آمد خوبی دارد و اجازه رانندگی با تاکسی لندن نیاز به پشتکار، همت و زمان زیادی دارد. (میانگین درآمد یک راننده تاکسی در لندن به بیش از 30 هزار پوند، برابر با 45 هزار دلار آمریکا در سال می رسد).

به گزارش پایگاه تازه، رانندگان تاکسي در لندن بايد دوره‌اي فشرده براي ياد گرفتن نقشه خواني و رانندگي در 25 هزار خيابان اين شهر بگذرانند. آموزشگاه مرکزي در ساحل شمالي رودخانه تايمز قرار دارد. علاوه بر اين رانندگان بايد در مورد هزاران مکان تاريخي، توريستي و حتي تجاري و بازرگاني اطلاعات جامعي داشته باشند. قاعدتا سه يا چهار سال طول مي‌کشد تا رانندگان تاکسي‌هاي کلاسيک لندن همه اين اطلاعات و نقشه‌ها را کاملا ياد بگيرند. بعد چند سال آنها خود را براي امتحان‌هايي سخت آماده مي‌کنند که تقريبا نيمي از رانندگان مردود مي‌شوند. در هيچ کدام از شهرهاي بزرگ دنيا اين چنين قوانين و امتحان‌هاي دشواري براي رانندگان تاکسي نيست. هنگامي اين داستان بغرنج‌تر مي‌شود که آنها بايد آزمون‌هاي ديگري نيز بگذرانند.

در همین زمینه باید گفت؛ لندن بیش از 25 هزار تاکسی دارد و امتحان دانش (The Knowledge) که از رانندگان گرفته می شود یکی از سخت ترین امتحانات برای گرفتن گواهینامه رانندگی برای تاکسی است.  شناخت 320 خیابان اصلی و شناخت هزاران خیابان مارپیچ و میانبرها و نیز شناختن ساختمان های معروف؛ تئاترها؛ هتل ها و ....  بخشی از این امتحان است. "باب آدی" که در حال حاضر رئیس اتحادیه تاکسی داران لندن است؛ می گوید: برای قبول شدن در این امتحان دست کم به  34 ماه (!) مطالعه احتیاج است.


تاکسی لندن معروف به کالسکه سیاه یا London Black Cab

نقشه کاملي از مسيرها و مکان‌هاي شهر لندن تهيه شده است و رانندگان بايد تسلط جامعي روي اين نقشه کسب کنند و تعجب اينجاست که با ياد گرفتن مسيرها، خيابان‌ها ومکان‌هاي مهم لندن ساختار مغز اين رانندگان به‌طور شگفت آوري تغيير مي‌کند.

محققان لندني 79 راننده مبتدي را در شروع آموزش شان زير نظر گرفتند و دوباره پس از سه يا چهار سال، بعد از آزمون‌هاي مربوط به گواهينامه شان ساختار مغزيشان بررسي شد. فقط 39 نفر آنها موفق به گذراندن امتحانات شدند. در نتيجه سه گروه از رانندگان به وجود آمد: کساني که در امتحان موفق بودند، کساني که مردود شدند و 31 نفر به عنوان گروه کنترل. در ابتدا تفاوت چنداني بين سوابق، سطح سواد و استعداد رانندگان وجود نداشت. اما بعد از امتحان‌ها در حافظه رانندگان تفاوت‌هاي شاياني نمايان شد. در مقايسه با گروه کنترل رانندگان موفق در امتحانات، حافظه مسيريابي و نشانه خواني بسيار بهتري داشتند و اين بدين معناست که کارکرد‌هاي مغز اين رانندگان بعد از چند سال حضور و ياد گيري مستمر در خيابان‌هاي لندن به کلي تغيير مي‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۶۶
این را هم بنویسید که در لندن با ماهی 2500 پوند باید زندگی بخور و نمیر داشت.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
خیر قربان شما در لندن بخور نمیر با 1000 پوند میشه و 2500 پوند درامد نسبتا" خوبه
یک ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
مجبور نیستی که لندن زندگی کنی،تشریف بیار تو مملکت خودت زندگی کن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
دقیقا لندن گرون ترین شهر اروپاست
چقدر شبیه سیستم تاکسی تو ایران هست...اصلا خود خودشه....
پ ن پ تهران خوبه که همه به خودشون اجازه مسافرکشی میدن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
منفی فقط به دلیل استفاده از پ ن پ!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۳
نه توخوبی!
پس از کجا بیاره شکم زن و بچش رو سیر کنه؟!!!
سهیمه بنزینارو کی میریزن ؟بیمه مونم تمومه.
من راننده آژانس هستم و درآمد سالانه ام بيشتراز اين رقم هاست.
پاسخ ها
سامان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
حاجی جوگیر شدیا
اگه هر راننده تاکسی تو ایرات سال 45 هزار دلار معدل 50 میلیون تومن در میاورد که دیگه همه میرفتیم آژانس
jaleb bod
به عرض د،ست ناشناسم برسونید میانگین حقوق سطح اول انگلیس ۳۰ هزار پونده گلم
اینها تاکسی های مجاز لندن با ماشین خاص هستند. برای رانندگان معمولی آژانس ها این طور سخت گیری ندارند. در شهرستا ن ها هم همین طور راحت تر است.
در لندن گوشت كيلويي ٦ پوند ودرايران ١١ پونداست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
کسی هم نیست به ایشان پاسخ دهد.تو ایران بهیچ وجه قیمت گوشت23000تومان نیست.اشتباه به عرض رسوندن!
جدا حقوق بالایی هست . 10 برابر بیشتر از یه زندگی متوسط
اونوقت من بعد از 17 سال معلمی نمیتونم یه ماشین اسم بنویسم چون 7 ملیون پس انداز ندارم
هر مسیر تاکسی ممکن است حداقل 20 تا 30 پوند باشد، دربست است، ولی در عرض حدود نیم ساعت از هر نقطه لندن به مقصد می رساند. نکته جالب شکا و مدل این تاکسیهاست که با وجود ظاهر قدیمی، موتور جدید دارد.
این درآمد اصلا عجیب و غریب نیست! زندگی بخور و نمیر است!
در آمد تاکسی داران ایزانی نسبت به هزینه ها در ایران از تاکسی داران لندن بیشتر است.
با اون پول تو ایران میشه یه رفاه نسبتاً عالی داشت اما اونجا...
درآمد مدیران متوسط تو لندن ماهی 8-9 هزار پونده اما اینا با این همه زجمت...
الان یه لحظه ست که به ایرانی بودن خودم افتخار می کنم انصافا ما خیلی جلوتر از اونایم .مصداق حرف تاکسی نزد ایرانیان است و بس؟؟!!!!!!!!!!!
در تهران راننده تاکسی اول میپرسه کجا میری ؟؟ بعد اگه از شما و مسیر اعلامی خوشش امد میپرسه چقدر میخوای بدی ؟؟؟ تازه بعد از اون اجازه سوار شدن به تاکسی صادر میشه.
چند روز پیش راننده عزیزی بعد از مرحله یک و دو وقتی دید که ترافیک زیاده بنده رو وسط راه پیاده کرد ورفت
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
من نمیدونم کار شما چیه ولی هیچ کسی حداقل تو ایران چیزی را 1000 تومن نمیخره و 999تومن بفروشه مگر ورشکست شده باشه یا چک داشته باشه راننده تاکسی هم نمیاد مثلا لیتری 400 تومن بنزین بزنه روزی 4000تومن پول بیمه خودش و ماشنشو بده اندازه پول بنزین اگر تصادف نکنه خرج ماشینش کنه خودش روزای تعطیل پول نداشته باشه چون کار نیست روزی 250 کیلومتر یا حداقل 10 ساعت تو این ترافیک تهران پشت فرمان باشه (که شما اگر بخواهید از اینجا تا قم بری که همش اتوبانه 2 مرتبه تو راه پیاده میشی خستگی در میکنی تازه رانندگی هم نمیکنی)و اونوقت شما را ساعت 6بعداز ظهر روز غیر از تعطیل از بازار ببره نیاوران 6000 تومن هم بگیره چون تو اون ساعت از 7 تیر تا اتوبان صدر یا پارک وی حداقل 1ساعت طول میکشه وبرگشتش هم همینطور و مسافری هم نیست .اگر بشما هم تو اداره ساعتی 500 تومن اضافه کار بدهند یا ماهی 200 تومن حقوق کار نمیکنی
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۴
البته این را هم بگم که اون راننده تاکسی به هیچ عنوان کار درستی نکرده که شما را نرسونده حتی اگر مسیر 10000تومنی را 1000 تومان گفته باشه
چيزه جالب اينه كه شما در هر نقطه اي ايستاده باشي تاكسي حق داره نگه داره يعني دوره ميدون يا سره چهار راة و جالبتر اينكه زمان توقف و پياده شدن براي مسافر هر قدر هم زمان بر باشه ماشين هاي پشت سر اعتراضي نميكنند . در كل تاكسي يه چيزه در حد ماشينهاي امدادي واسه مردم احترام داره
خودتون مقایسه کنید درآمد متوسط کارمندان راه اهن یونان ماهیانه 6000 یورو بوده که سالیانه میشه 72000 یورو پس درآمد رانندگان تاکسی لندن خیلی هم زیاد نیست
امتحانات شامل قوانین کاری منجمله احترام به قوانین رانندگی و مسافر قوانین حمل مسافر حق و حقوق راننده و مسافر.تخلفات گزارش کاری و خیلی چیز های دیگر که امید وارم در ایران هم بخشی از این قوانین به خصوص احترام به قوانین و مسافر الزامی شود.
۳۰۰۰۰ پوند تو لندن هیچی نیست. من ۶ سال لندن بودم. از بس گرونه که حتی ۵۰۰۰۰ پوند هم برای ی زندگی خوب برای ی خانواده با بچه به سختی کافیه.
جالب اینه که اینها چقدر به کارشون و مردم اهمیت میدن واقعا جای تقدیر است
بابا الان که معلما وضعشون توپه تو دیگه چرا؟
شما اگر تو ایران هم 4 سال فقط دوره اموزشی کاری را بگذرونی و راستکی هم قبول بشی درامدت بالای این حرفاست.
ببخشيد هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
نه اينكه توي تهران راننده هاي تاكسي خيلي كم درآمد هستن؟؟؟؟
با يه حساب سر انگشتي متوجه ميشين كه از خيلي مهندسها و متخصص ها كه درآمد ماهانه شون حدود يه ميليون ه خيلي خيلي بيشتر ه
تازه درآمد ناشي از فروش سهميه بنزين شون رو حساب نميكنم...........
توي يه خط ساده با ساعت كاركردي مشابه يه كارمند به يه ماشين حدود 7 ميليون سرمايه گذاري شده ، براحتي فقط از محل كرايه چيزي نزديك به يه ميليون و پانصد تا هفت صدر تومان در ميارن. اين كمه؟؟؟؟؟؟؟ با توجه به حقوق كارگر ها و كارمند ها كه تحصيلات عاليه هم دارن؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی