بازدید 3909

دلیل فرود بدون چرخ پرواز تهران-مسکو

خلبان اول پرواز مسکو - تهران با اعلام دلیل فرود بدون چرخ پرواز تهران-مسکو، گفت: یک قطعه لاستیک در محفظه باز شدن چرخ هواپیما گیر کرده و آن را بسته و مانع باز شدن چرخ هواپیما شده بود.
کد خبر: ۲۱۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۵ 12 December 2011
به گزارش خبرنگارمهر، عقدایی امروز در مراسم سالروز جهانی هواپیمایی کشورزی با اشاره به پرواز مسکو - تهران که بدون چرخ فرود آمد، گفت: ‌کار گروهی منجر به فرود هواپیما بدون حادثه شد.
 
وی به عملکرد کنترلرهای پرواز فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و افزود: صدای آرام و بدون استرس کنترلر پرواز فرودگاه مهرآباد به فرود موفق هواپیما کمک بسیاری کرد، زیرا نوع صحبت کنترلر پرواز تاثیر زیادی بر خلبان دارد.
 
خلبان اول پرواز تهران-مسکو با بیان اینکه ارتباط اضافی و بیش از حد در شرایط اضطراری می‌تواند باعث بروز مشکل در فرود هواپیما شود، تصریح کرد: خطای انسانی غیرقابل اجتناب است و ‌برای جلوگیری از بروز آن، طراحی هواپیماها پیشرفته‌تر شده و سیستم‌های اضافی بر روی هواپیما گذاشته می‌شود اما برخی از خطاها به کمبود سواد و تجربه برمی‌گردد که نمی‌شود کاری برای آن انجام داد.
 
عقدایی به دلیل باز نشدن چرخ بویینگ 727 پرواز مسکو ـ تهران اشاره کرد و گفت: یک قطعه لاستیک در محفظه باز شدن چرخ هواپیما گیر کرده و آن را بسته و مانع باز شدن چرخ هواپیما شده است و ما برای حل این مشکل تمام وظایف و چک لیست‌های موجود را انجام دادیم.
 
به گزارش مهر، 26 مهرماه امسال پرواز مسکو- تهران در ساعت 11 و 50 دقیقه از فرودگاه مسکو به مقصد تهران پرواز کرده بود و قرار بود در ساعت 15 و 20 دقیقه در فرودگاه امام برزمین بنشیند که به دلیل بروز نقص فنی در ساعت 16 در فرودگاه مهر آباد به زمین نشست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
خوب حالا این تکه لاستیک از کجا آمده بود؟ عجیب نیست؟
خلبان های ایرانی بسیار توانمند و هنرنمایی خلبان فوق الذکر قابل ستایش .امیدوارم دولت و مجلس و مردم از این نمونه خلبانها قدردانی کنند و همگی قدر اینچنین شاهکارهایی رو بدونیم .
سلام از دور دور دست خلبان هوشنگ شهبازی میبوسم و امیدوارم همیشه در زندگیش موفق سر بلندباشد دوم اینکه یه خواهش از مسولین دارم یه هدیه خوبی به اقای شهبازی بدن. موفق سر بلند باشید.
پاسخ ها
آریابان - تهران
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۱
جالب اینجاست که تا روز های متمادی پس از عملیات تحسین برانگیز این خلبان ورزیده و شجاع ، گویا هنوز بزرگی و عظمت این کار سترگ برای مسئولین هواپیمائی جا نیفتاده بود و طبق گفته های خود کاپپتان ، با وی همچون عامل یک سانحه ی معمولی ، برخورد شده و وی را در انتظار خاتمه ی شناسائی و بررسی جزئیات حادثه با حد اقل حقوق!!!! ، از کار بر کنار کرده بودند ؛
ولی پس از آنکه شاهکار استثنائی و منحصر به فرد این خلبان هوشمند ایرانی، ابعاد و گستره جهانی یافت ، به ناگاه ورق چرخید و سیل تعریف و تمجید ها تا بدانجا اوج گرفت که چاپ تمبر یادگاری را نیز در پی داشت!!!!؛
من به عنوان يك شهروند ايراني از درايت ، هوش و كار انجام شده توسط اين خلبان و تيم همراه وي قدر داني مي نمايم و اميدوارم در پناه ايزد منان سرافراز و سلامت باشند
این تازه یکی از شاهکارها بود من در این چند وقت جنگنده های بسیاری را دیدم که بدون چرخ نشستند اما بدلیل مسائل حفاظتی رسانه ای نشده یادی از ان قهرمانان گمنام هم بکنیم
سلام از دور دور دست خلبان هوشنگ شهبازی میبوسم و امیدوارم همیشه در زندگیش موفق سر بلندباشد دوم اینکه یه خواهش از مسولین دارم یه هدیه خوبی به اقای شهبازی بدن. موفق سر بلند باشید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست