بازدید 41957
سفیر ترکیه در واشنگتن:

ترکیه ایران هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد

«نامیک تان»، سفیر ترکیه در آمریکا که در جمع دانشجویان دانشگاه جرج واشنگتن سخنرانی می‌کرد گفت: ترکیه، ایران هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد و از هر وسیله‌ای بهره خواهد برد تا از اجرای سیاست‌های منطقه‌ای ایران هسته‌ای جلوگیری کند.
کد خبر: ۲۰۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۳ 09 December 2011
سرویس سیاست خارجی ـ در روابط ایران و ترکیه، جایی برای سلاح هسته‌ای نیست؛ اینجا جایی نیست که سلاح هسته‌ای باشد.

به گزارش «تابناک»، «تودی زمان» به نقل از سفیر ترکیه در واشنگتن نوشته است که ترکیه خواهان روابط خوبی با ایران، همسایه شرقی خود است، ولی ترکیه هیچگاه ایران دارای سلاح هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد.

بر پایه این گزارش، «نامیک تان» که در جمع دانشجویان دانشگاه جرج واشنگتن سخنرانی می‌کرد، در پاسخ به پرسشی درباره همراهی ترکیه در اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران مکث کوتاهی کرده و گفته است که همه بحران‌ها باید از راه گفت‌وگو حل شود؛ اما هر تحریمی که سازمان ملل علیه ایران اعمال کند، با پشتیبانی ترکیه همراه خواهد بود.

وی در عین حال افزود: ترکیه هر کاری که لازم باشد، انجام خواهد داد تا از اجرای سیاست‌های منطقه‌ای ایرانی که مجهز به سلاح هسته‌ای باشد، جلوگیری کند.

سفیر ترکیه در واشنگتن همچنین تأیید کرد که ترکیه محموله‌ای از کالاهای خاص به مقصد ایران را توقیف کرده، ولی از مشخصات این کالاها سخنی نگفته است.

روابط ایران و ترکیه در ماه‌های اخیر پیرامون موضوع استقرار سپر موشکی ناتو در خاک ترکیه با تنش‌هایی همراه بوده است. ایران استقرار این سپر دفاعی را تهدیدی علیه امنیت ملی خود می‌داند که می‌تواند روابط دوستی دو کشور را با مشکلاتی همراه کند. در واقع، هرچند عضویت ترکیه در ناتو با پذیرش تعهداتی برای این کشور در قبال آن سازمان همراه است، این کشور هم باید نگرانی‌های ایران در حفاظت از امنیت شهروندان و تمامیت ارضی خویش را درک کند.

بی‌گمان، برای ایران حفظ امنیت شهروندان و تمامیت ارضی‌اش، مقدم بر رابطه با هر کشوری است. در واقع اگر ترکیه درصدد است که معادله قدرت را در رابطه با ایران بر پایه یک بازی برد ـ باخت پیش ببرد، باید انتظار پیامدهای خطرناک این بازی را داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳۰۶
تقصیر خودمان است که گمان کردیم که در ترکیه لائیک دولت اسلامگرا سر کار آمده است ولی آنچه معلوم شده آن است که هر حزبی در ترکیه رای بیاره قطعاً نوکر آمریکا و غرب خواهد بود چون نظام سیاسی ترکیه ماهیتاً لائی بوده و تا زمانی که قانون اساسی آن تغییر نکند دولتی اسلام گرا نخواهد تونست در این کشور دولت تشکیل دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دوست عزیز ترکیه کشوری مستقل با مدیریتی عقلایی است که با معیارهای آرمانی و غیر قابل دستیابی که در مملکت ما آنرا فریاد میزنند ( فقط فریاد ) بسیار فاصله دارد در این کشور تمامی روابط بر اساس منافع ملی سنجیده میشود و ضمنا ما که نوکری کشوری را نکرده ایم چه گلی به سر ایران زده ایم که این همه پزش را میدهیم لااقل ترکیه بدون داشتن منابع آنچنانی دارای بهترین وضعیت اقتصادی و اجتماعی نسبت به ایران است کمی منصف باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
نه اتفاقا ناشناس جان زيادم عقلايي نيست اينا تو كوتاه مدن دارن يه غلطايي مي كنن اونم به قيمت حراج دراز مدت اعتباركشورشون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ناشناس دومی !

منافع بخوره تو سرت.ما حق رو فدای منافع نمیکنیم این رو از ارباب حسین اموختیم.
ناشناس چهارم!
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خطاب به ناشناس سوم: ارباب حسین دیگه چه عبارتیه که اختراع کردی؟ منظورت امام حسین (ع) است، مگه نه؟ همه تلاش امام حسین (ع) و سایر آزادگان جهان این بوده که از این عبارتهای ارباب و شاه و غلام و امثالهم دست بکشیم که البته شما انگار خیلی موافق این قضیه نیستی!!
خطاب به ناشناس دوم: ترکیه درطی این چند سال اتفاقا اعتبار بین المللی خیلی بهتر پیدا کرده است، اما از آن نوعی نیست که شما خوشتان بیاید!!
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ترکیه داره از آب گلالود ماهی می گیره اونم چه ماهی هایی !!

به نظر من سیاست درست همینه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ناشناس سومی، از حسین آموز، اخلاص عمل.
بی ادب محروم ماند از لطف رب.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
جناب ناشناس چندمی
چگونه است که همه چیز فدای مصلحت می شود؟ اما حقیقت فدای منفعت نمی شود؟
منفعت و مصلحت چقدر فرق می کند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
ترکیه بابه حراج گذاشتن آبرووحیثیت خودش وباخوش خدمتی ودم تکان دادن به آمریکامی خواهدخودش رادرمنقه مهم نشان دهد غافل ازاینکه عزت وعظمت واقعی راخدامی دهد نه متوسل شدن به قدرتهای پوشالی
این ها هم معلوم نیست چشون میشه، یه هو یه رگ ...یشون میزنه بالا!
پاسخ ها
جلیل
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ملا شدن چه آسان آدم شدن چه مشکل
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
برادر درس صحبت کن.
از شریف ترین و مذهبی ترین اقوام ایرانی همین عزیزانند.
حالا دولت ترکیه خریت از خودش نشون میده ربطیبه این قوم بزرگوار نداره.
رجوع کنید به سخنان آیت ا... جوادی آملی در خصوص آذری ها.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
سعید جان
ترک های عثمانی چه ربطی به آذری های ما دارند که می بری مشکل رو داخلی می کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مردم آذربایجان ما، آذری هستند نه ترک
از ترکیه بدم میاد.
پاسخ ها
ali
| Sweden |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
man ke 1k bar raftam turkie halam beham
khod azshoon!!!
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
من 2 ساله دارم با این موجودات کار میکنم و مطالبات زیادی هم ازشون دارم.
هرچی بهشون کمک کنی و موانع رو از جلوی پاشون برداری اصلا به چشمشون نمیاد و فقط دنبال منافع خودشون هستند.
رفتارشون واقعا مثل گرگه.
ایران هم ترکیه عثمانی را تحمل نخواهد کرد
خیلی غلط کرد.
مثلا چه غلطی میخواد بکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
منم ميخوام بدونم اين پادوهاي صهيونيسم چه غلطي ميخوان بكنن شما اگه خيلي شير بودين از پس پ ك ك برمي اومدين پس بيخودي اداي مردا رو درنيارين
turkey SAG'eh ki bashad
پر رو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
این ناشناس فکر کنم خانوم بوده !!!

خوشحالم که خانوم ها هم سیاست رو دنبال میکنند
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ببخشد داداش، خانومای ایرانی اگه شجاعتر از مدا نباشن از اونا چیزیم کم ندارن. مواظب حرف زدنت باش!!!!!!!!
ناشناس
| United States |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خانوما بهتره اول برن پارک دوبل کردن رو یاد بگیرن بعد بیان وارد حوزه سیاست بشن
پس چطور اسراييل هسته اي رو با سيصد بمب هسته اي تحمل مي كنه كه هيچ دستش رو هم مي بوسه و هر روز با اسراييل مانور مشترك نظامي ميده
خیلی ها در ایران هنوز خیلی بچه گانه فکر مبکنند.
پاسخ ها
هادي از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
كافر همه را به كيش خود پندارد .
اینا فکر کردن امپراتوری عثمانی رو میتونن احیا کنن!

با شعار اسلام رای مردم ترکیه رو جمع کردن الان با آمریکا صهینوسیتا دست همکاری میدن
بسمه تعالا ما بر اساس منافع ملی خودمان و ارزش های اسلامی با کشورها ارتباط بر قرار می کنیم
بریم سفارتشون رو بگیریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
بریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
فقط حواسمون باشه قابل پیش بینی نباشیم !
خدا رو شکر اورانیو مون رو به ترک ها ندادیم .. حالا که هم دستیشون با آمریکا رو شده .... دیگه اورانیومون رو به ما پس نمی دادند
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
واقعا خطر از بیخ گوشمان گذشت
بی پدرها آنها امنیت ملی مارا به خطر میاندازند به دشمنانمان پایگاه ومحل استقرار سپر موشکی میدند با دشمنانمان همکاری میکنند طلبکار هم هستند باشد تا روز حساب
مثلا میخواد چیکار بکنه؟
گازشون را قطع بکنیم تمام صنعتشون میخوابه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
داریم بهشون گاز مفت میدیم اینه وضعمون اونوقت میخوای قطعشم بکنی؟؟؟ خیلی دلت خوشه ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
نه بابا ، تعطیلات بجای آنتالیا می ریم تایلند. قضیه حل میشه. به ما هم بیشتر خوش میگذره
هردم از این باغ بری می رسد وای این ترکیه لائیک هم بریا ما کلاس می گذارد برو بابا دنبال نوکریت تو کی هستی که تحمل بکنی یا نکنی ایران هسته یی ما گرچه این اشتغال ها را نیاز نداریم اما باید هر چیز در جای خود نکو داشت تا دوستانی مانند شما داریم که صبح دوست و ظهر جاسوس و شب دشمن هستید ما کسی داریم که فرمان او میدهد و خود نگهبان این آب و خاک است و بوده و خواهد بود وروزی پرچم اسلام را بر سراسر گیتی به اهتراز در خواهد آورد و پوزه شما و اربابتان به خاک خواری و مذلت خواهد کشید انشاء الله
az antaliya ch khabar
مورچه هم پایش را بالا آورد وگفت مرا هم نعل کنید
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خیلی خوب بود موفق باشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خیییییییییییییییییلی عالی بود
آفرین
ماهم ترکیه نوکر ناتو را تحمل نخواهیم کرد. عضویت در ناتو در روابط با ایران جایی ندارد.
این بیچاره ها مثل اینکه واقعا فکر میکنن مهمن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اگه مهم نبود اینقدر حرف نمیزدی
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
آخه حرفشونم باد هواست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
مهم نیست اما چون در باره ی ما حرف زده جواب میدم
تضاد اصلي ايران با ترکيه در بحران سوريه بر حفظ منافع ژئوپلتيک ايران استوار است. سياست منطقه‌اي ايران متمرکز بر تقويت «اتحادها و ائتلاف‌ها» با گروه‌ها و دولت‌هاي دوست در منطقه است. خروج ترکيه از موضع سنتي حزب «عدالت و توسعه»، يعني تمرکز بر نقش ميانجيگرانه يا به صفر رساندن مشکلات با همسايگان و در پیش گرفتن موضع جانبدارانه در بحران سوريه درست در مقابل سياست منطقه اي ايران يعني حفظ توازن قواي کنوني است
خدارو شکر چهره ترکیه از پشت نقاب داره نمایان میشه. کشوری که مدت ها ژست گرفت که ضد اسرائیل و این حرف هاست. به امید خدا ایران با تدبیر و قدرت، خودش رو اثبات خواهد کرد. و روزی برسه این نامیک تان از این حرف های نسنجیده که زده پشیمون بشه.
پاسخ ها
هادي از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
ملت تركيه و نبايد با دولت تركيه يكي كنيم .
مرگ بر دولت لائيك و صهيونيستيي تركيه .
علی آباد هم شهری شده!!!!
ماهم ترکیه نوکر ناتو را تحمل نخواهیم کرد. عضویت در ناتو در روابط با ایران جایی ندارد.
به جهنم خوشت نمی آید جوجه
نمیدونم چرا هر که نمک گیر امریکائیها بشه ما را تحمل نمیکنه
ترکیه کی باشه
چند استان شرقی ترکیه مثل دیاربکر که از ایران جدا شده باید هرچه زودتر به خاک وطن ضمیمه شود
پاسخ ها
حبیب شمس تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
تو چی میگی این وسط
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
بمب هسته ای ندارید به همه جا چنگ انداختید داشته باشید چیکار می کنید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
چشم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! فعلا بپا چیزی رو ازمون جدا نکنن نمیخواد قبلیا رو پس بگیری هلوووو
تابلو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
فکرشو کن اینا رو پس بگیریم
افغانستانمونو
ترکیمونو
آذربایجانمونو
بحرینمونو
بقیشم بعدا
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
احسنت..ترکیه یک کشور جعلی است که از دست ارامنه و یونانیان و ایران بزرگ گرفته و اشغال شده
ما از زمان پیروزی انقلاب تاکنون یک دشمن بالقوه بنام ترکیه داشته ایم.گرچه حرفای اقای سفیربرای دلخوشی غربیها بوده ولی جنگ قدرت در منطقه یک واقعیت است ونه ترکیه ونه رژیم صهیونیستی ونه عربها ایران قدرتمند را تحمل نکرده ونخواهند کرد.وعلت این همه تحریم هم این یک حرف است که ایران قدرتمند نشودوگرنه انها از بمب هسته ای نمی ترسند چرا که خود هزاران بمب هسته ای دارندوهمین ترکیه چندین بمب هستهای در پایگاه اینجرلیکش وجود دارد.مسئولان کشور بدانند انها یک پشتیبان بیشتر از ملت ندارند بنابراین بیشتر به مردم خدمت کنند.
پاسخ ها
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
باهات کاملا موافقم.ملت ایران خیلی مظلوم.دریغ از یک ذره احساس مسئولیت مسئولان ایران.به مردم خدمت کنن نه به تعداد خاص
بنویس ترکیه، بخوان عثمانی!!!!!!
باش تا اموراتت بگذره!!
عنوان شيطنت آميزي بود!
در واقع، ترکیه ایران با سلاح هسته ای را تحمل نخواهد کرد
با این دم تکان دادن ها ترکیه عضو اتحایده اروپا نخواهد شد. وقتی که ترکیه هر دستور دیکته شده غرب را مو به مو اجرا می کند در بین سیاستمداران غربی وجیه یک سگ با وفا را خواهد داشت. اینها فکر می کنند عزت در این است که غلام حلقه به گوش غرب باشند.
بيشين بابا حال نداريم
اصولا بر اساس منطق حاكم بر بين الملل (دوست دائم و دوشمن دائم وجود ندارد .آنچه كه مهم است ،منافع دائمي است. تركيه هم هانند هر كشور ديگري بدنبال تامين منافع خود است .گاه زماني با نزديكي به ايران و گاه ديگر با نزديكي به امريكا و اسرائيل. منتها مورد عجيبي كه در تركيه مشهود است .خيلي زود از اين شاخه به آن شاخه مي پرند . برخي ديگر كشورها هم همين موضع را دارند ،اما به خاطر حفظ پرستيژ بين المللي اين شاخه پريدنها را به گونه زيركانه انجام ميدهند .آخر امر اينكه دوستان تركمان (دولتمردان)تركيه مقداري در مسائل بين المللي عجول هستند. كه اين موضوع خصيصه ذاتي آنها است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
پس ما هم عاقل باشيم وبه منافع کشور فکر کنيم
ترکیه عددی نیست چند تا شهاب 3 تو استانبول بیفته به غلط کردن می افته
پاسخ ها
Yaser721
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
حالا چرا استانبول؟
حیفت میاد بزنن توی آنتالیا؟
ناشناس
| United States |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
یاسر جان حد اقل 10 میلیون موشک تو ایران آماده هست واسه آنتالیا.!!!!!!!
ترک ها ، اعراب و روسها هیچ وقت دوست ما نبودن و نیستن. و آفرین باید گفت بهشون که اول به فکر منافع ملی شون هستن ، بد میران سراغ ..... الان با توجه به شرایط منطقه بهترین زمان که یه بازنگری کلی تو سیاست خارجی و روابط با کشورهای غربی بکنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
انگلیس و فرانسه و امریکا هم که اثبات شده دوست خوبی نبودن... دوست خوب سراغ داری معرفی کن امیر خان. بی رگ ترین کشورها که ژاپن باشه هم امروز تحریم هاشو بیشتر کرده. باید دید منافع کجاست و نون را در سیاست به قیمت روز خورد.
باز هم با ترکیه در سرکوب آزادی خواهان کرد همکاری کنید!
وقتی که ترکیه خود به نسل کشی کردهای علوی اعتراف می کند، شما نباید کاسه داغ تر از آش باشید.
ضعف دستگاه ديپلماسى كشور نتيجه اى جز اين ندارد فعلا همه مسئولين مشغول مسائل داخل كشور هستند و مسائل خارجى هم متاسفانه برگرفته از بينش به مسائل داخلى است
اولا به دوستان ایرانی توصیه می کنم از سر احساسات در مورد ترکیه نظر ندن، هرچی باشه ترکیه الان دومین ارتش بزرگ ناتو رو داره!
دوما فرض کنین ترکیه میخواست سلاح اتمی داشته باشه و ما نداشته باشیم. آیا ایران تحمل می کرد؟!
پاسخ ها
Yaser721
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دومین از نظر تعداد نیرو و تجهیزات؛
ولی این نکته را فراموش نکنید که در ترکیه ارتش حافظ لائیک بودن نظام است و همه بدنه ی ارتش را لائیک های متعصب تشکیل می دهند. این ها با این اعتقاداتشان هر چقدر که تجهیزات نظامیشان را بیشتر می کنند فقط بر شکنندگی و هزینه شکست های خود می افزایند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
یاسر شما حافظ منافع ترکها هستید !!؟؟
کاش همه مسئولین مثل مقام معظم رهبری بینش داشتند و راحت فریب اجنبی ها را نمی خوردند. مسئولین ما در خیلی از مسایل به ترکیه اعتماد کردند.
به جهنم!!!! یه دونه بمب اتمی هم برا شما میزاریم کنار که زیاد سختی نکشین برا تحمل نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
بمب اتمی داری؟؟؟؟؟
فدای سرم ...!!!
ایران و ترکیه از دوران عثمانی رقیب هم بوده اند لذا ساده انکاری است که فکر کنیم ما با این کشرو مشکلی نداریم ، قطعاً ما بایست قوی باشیم تا منافع خودمان را بدست اوریم ، ضعف ایران در دروه های مختلف مورد سوء استفاده ترک ها قرار گرفته است
ایران باید بموقعش ضد حال خوبی به این ترکیه بزنه تا سرجاش بشینه و جفتک نندازه
پاسخ ها
رفیق
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
دقت کنی اینوریا وقتی عصبانی می شن بد دهن میشن اما شما رفقای اونوری کلا بعضیاتون بداخلاق هستید!
اشکال نداره
بذار خوش باشه
سفیانی میاد همشونو میریزه تو دریا
آقاي تركيه ... به آق دايي سلام برسون .
هه هه کلی خندیدم :))
مورچه چیه کله پاچش باشه ... توهم زده بنده خدا
حالا اون اربابت اومد یه سپر فسقلی زد تو خاکت فکر کردی الان دیگه هیچ خطری تهدید نمیکنه ؟؟! اون اسرائیل که اینهمه از ما فاصله داره جرئت نمیکنه حرف برنه میترسه تو یه روز با حاک یکسان شه تو که همین بغل خودمونی جیگر :))))
مثل اینکه دوستان همسایه بد جوری از گرفتن هواپیمای جاسوسی توسط ایران بوحشت افتادن. کم کم دارند از خواب بیدار میشن که ایران یعنی چی
شهر که شلوغ بشه قورباغه هفت تیر کش میشه!
این قابل توجه دوستانی که سرمایه های کشورمان رو میرن اونجا خرج میکنن و کمک به صنعت گردشکردی اونها میکنن
ترکیه باید صبر کنه تا موج تحولات ضد آمریکایی به آنکارا هم برسه بعدا" میشه در مورد تحمل ایران هسته ای صحبت کرد. ضمن اینکه این کشور صحبتی در خصوص تنطیم موشکهای روسیه به سمت ترکیه نیمیتونه موضع بگیره و آدرس غلط میده. اگر فرض کنیم که در آینده احتمال در خطر قرار کرفتن ترکیه با تجهیز ایران به بمب هسته ای (نه قدرت هسته ای) وجود داشته باشه و ترکیه از حالا به طاقتی نشون میده، پس با نصب دفاع موشکی امریکا در حال حاضر انجام میشه و امنیت ملی ایران رو نشانه رفته، چه دلیلی داره که ایران از حالا ترکیه رو تحمل بکنه؟ آقایان عثمانی های قدیم لطفا" اگر جرات دارن اسراییل رو که همین الان بیشتر 300 تا کلاهک هسته ای داره رو تحمل نکنن... بیبینیم چطوری تحمل نمیکنن؟ بیچاره ترکها الان 30 ساله اتحادیه اروپا به بهنه های مختلف از اینها کولی میگیره و آخرش هم راشون نمیدن که عضو اتحادیه بشن، ترکها هم هر جور که گفته شده و به هر سازی که کوک شده ترقص فرمودن... این هم ساز تازه ای است که ترکیه ای ها را جلوی ایران علمشون کنن و باز هم سر کار بزارنشون...
اقلا" ما با تغییر قیمت گاز میتونیم یادشون بیاریم که جلوی لوطی جای ....بازی نیست.
بشین سر جات یابو ! هنوز آنقدر قدرت ندارید که بخواین اینطور زر بزنید
نظام لائیک ترکیه به آخر خط رسیده است. ترکیه تنها کشوری است که وضعش معلوم نیست، نه در محور اسلام و مقاومت هست و نه اروپا تحویلش می گیره!
آذربایجان ایران می تونه بیچاره ات کنه وای بحال اینکه ایران بخواد حالتو بگیره
از کی تا حالا چغندر هم جزء میوه ها شده است ؟
سفیر ترکیه خیلی هم حرفهای بد و نسنجیده ای نزده! در رابطه با تحریم که گفته اگر سازمان ملل چیزی را تصویب کنه ما هم تبعیت میکنیم. این حرف در شرایط فعلی که غربیها دیگر نمیتوانند چیز خاصی از سازمان ملل در بیاورند و مدتهاست که مجبورند عمدتا به تحریمهای یکجانبه (خارج از سازمان ملل) تکیه کنند در اصل حرفی است که مطابق با خواست امریکاییها نیست. در رابطه با عدم تحمل ایران هسته ای هم حرف خاصی نزده !. ما البته باید بدانیم که ایران هسته ای مقبول هیچکس نیست و قطعا مقبول ترکها هم نیست ولی مسئله انستکه ایران بارها اعلام کرده دنبال بمب نیست پس این حرف ترکها هم چندان حرف تندی نبوده است که بر علیه ما باشد. در ضمن دوستان توجه کنند که این حرفها از طرف سفیر ترکیه در امریکا و انهم در یک محفل امریکایی زده شده و البته باید انتظار داشت که یک کمی طوری باشد که به مذاق امریکاییها خوش بیاید.خلاصه اینکه بنظر من حرفهای زننده ای نزده است.
پاسخ ها
Ali.MT
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
خوشم اومد قشنگ تحلیل کردی ممنون
تابناک فقط دوست داره پیاز داغشو زیاد کنه
البته در هر شرایط اقدامات مقامات ایرانی باید بر اساس منافع ملی ایران باشه
تابلو
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
برای لای جرز خوبن
اینجا اورانیوم امانت بگیرن، اونجا به آمریکا بدن!
مواظب باشید ترکیه هم نژادمان افغانستان نیست بلکه شانزدهمین قدرت اقتصادی دنیاست
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مردم ترکیه در فقر به سر میبرند عزیز جان. اگر تا حالا به شهر های توریستی مثل استانبوا و آنتلیا تشریف بردید میبینید که در بهترین حالت به نسبت فقیر هستند. کمکهای بلا عوض دلاری آمریکا و اسراییل این کشور را که فقط از در آمد تورسیتی زندگی میکرد به کشوری نیمه صنعتی اما با زیر ساختهای شکننده تبدیل کرد. جنگ ایران و عراق و درآمد حاصل از ترانزیت کالا نیز نان دیگری بر سفره ترکیه بود. وضعیت اقتصادی ترکیه به شدت تحت تاثیر نوسانات امنیتی و بی ثباتی قرار میگیرد و حتما" بیان این گونه نظرات سفرا برای خوش آمدن صاحب مانه های انها است و کاربردی در عرصه روابط دو جانبه نخواهد داشت. هر چند که گوشمالی خفیف یا انتقاد از ترکیه برای سخنان نسنجیده میبایست انجام شود و خالی از فایده هم نیست.
میخوام بگم واقعا خدا رحم کرد اورانیم به ترکیه ندادیم از این به بعد حواسمون باید خیلی جمع باشه
2 نفر رو میبردند اعدام کنند ، نفر سوم پکه فکر میکرد واسه خودش کسی هست پرید وسط و گفت ما رو کجا دارید میبرید ؟
همین ترکیه تو پایگاه انجرلیکش 50 تا بمب اتم آمریکا رو نگه میداره ...
به رو مبارک هم نمیاره
بزار جنگ بشه وقتی گاز رو قطع کردیم میفهمه یه من ماست چه قد کره داره ...
اولین جایی هم که بزنیم همین انجرلیکه ..
ترکیه ای ها مگه نمی گن اسلامی هستند: پس اسم ترکیه باید اسلامی بشه : جمهوری اسلامی ترکیه. مثل ایران ، پاکستان، افغانستان و ... این شعار به ترکیه خواهد رسید
ترکیه؟؟؟؟!!!!!!

مگه کشور شده؟؟؟؟؟؟!!!!!!
ضمن احترام به نظرات همه دوستان هشدار میدهم که اینطور برخورد کردن با ترکیه و درگیر شدن اینجوری با ان در جهت مصالح ملی ما نیست!
ممکن است درست باشد (و تا حد زیادی هم متاسفانه درست است) که دولت فعلی ترکیه تابع امریکاییها و اجرا کننده دستورات انها است و در واقع امریکا در ترکیه کودتا کرده است ولی اولا همه ترکیه فقط دولت فعلی ترکیه نیست و در واقع جای وسیعی برای مانور و اقدام در داخل ترکیه برای ایران وجود دارد که باید بطور صحیح مورد استفاده قرار گیرد و اینجوری برخورد کردن ابدا راهش نیست. ثانیا حتی در مورد دولت ترکیه هم این نحوه برخورد نتیجه خاصی ایجاد نمیکند و در اصل مطابق با خواست امریکائیها است. پس بر ما است که هوشیارتر باشیم و در شرایط بسیار بسیار مهم فعلی هر ایرانی مسلمان وطن دوست باید با درک صحیح از شرایط مثل یک دیپلمات باهوش در راستای منافع ملی عمل کند. ما با ملت ترکیه برادر هستیم و ابدا رقابتهای ناسیونالیستی از نوع عهد دقیانوس با انها نداریم. با ارزوی موفقیت.
چند کلامی هم از مادر عروس .
زیاد جدیشون نگیرید هنوز منگن از شکستشون تو جنگ جهانی اول
ترکا راست نشون میدن اما همیشه چپ میزنن
بزار بگه .ما که داریم خر خودمونو میرونیم.اینها دارند از قدرت گرفتن ما سکته میکنند .ولی کورخوندند .... ایرانیهای عزیز تنها راه ما تلاش و کوشش و پیشرفت هست فقط و فقط .اگر توجه کرده باشید رهبری هم همواره جوانان را به کسب علم و تحقیق سفارش کرده اند
ما باید حال گیرهامون از اینا مثل کاری باشه که چند روز پیش با اون هواپیماه کردیم .فقط با پیشرفت
ترکیه مدتها است که به شهروندان آذری ایران به بهانه سخن گفتن به یکی از شعبات ترکی در شهریه دانشجویی تخفیف می دهد و ما هیچ اعتراضی نمی کنیم حالا اگر ما با کردهای ترکیه که آنها هم به یکی از شعبات زبان ایرانی صحبت می کنند همین رفتار را بکنیم یعنی واقعا ترکیه عکس العملی نشان نمی دهد؟
از قدیم گفتن کس نخارد پشته من جز ناخن انگشت من!! هیچ کی دوست ماها نیست. فقط خودمونیم که باید هوای وطن و ایرانیو توی همه جای دنیا داشته باشیم . سیاست یعنی همین، و گرنه چه ۱ دونه چه ۱۰۰۰ تا بمب اتم هم به درد نمیخوره !! منافع ملی به همه چی الویت داره !! نفت که تو خلیج فارس قطر داره میدزده تو شمال هم آذربایجان ، ی چند وقت دیگه هم نوبت عراقه !!! احترام ایرانی هم که هر روز توی دنیا داره بیشتر سقوط میکنه ، واسه همینه هر جوجه ای که سر از تخم در میاره واسه ما شاخ میشه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
بخصوص شخص شما كه مشخص است دغدغه اي جز خاراندن پشت هموطنانت را نداري
تابناک جان دروغ از یک خبرگزاری کار خیلی زشتیه ها.
درسته که از ترکیه نفرت دارید اما آزادمرد باشید. اصل خبر هم اینه که سفیر ترکیه گفته "تحمل ایران دارای سلاح هسته ای را نخواهیم داشت". اما شما در روز روشن اصل خبر را تحریم می کنید تا به نیات خودتان برسید. ماه اما همیشه پشت ابر نمی ماند.
در هر صورت من که می دونم این کامنتو منتشر نخواهی کرد. اما دروغ در اسلام حرام است. در ماه مبارک محرم هم هستیم.
در هر صورت اینها دارند می گویند اگر ایران بخواهد سلاح هسته ای تولید کند ما مقابله خواهیم کرد. به نوعی دارند می گویند ما رابطه با ایران داریم چون آنها دنبال سلاح هسته ای نیستند، اگر بودند ما با آنها مخالفت می کردیم.
اگه می خوای اصل خبرش هم اینجاست، توی تیتر دقیقا آمده است که "سفیر تان: تحمل تهیه سلاح هسته ای از سوی ایران را نخواهیم داشت"
http://www.turkishny.com/special-news/56-special-news/73895-buyukelci-tan-irann-nukleer-silah-edinmesine-tahammul-edemeyiz
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
ماه مبارك محرم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حالا نمي شد شما رفرنس به اسلام ندي و راحت حرف خودت رو بزني ؟
آقا جان یه باسواد تو این دم دستگاه دیپلماسی ایران نیست برای فدوی کم سواد توضیح بده که چی شده این ترکیه ایها در زمان کوتاهی اینطور عوض شدن .
آخه اگر جراحی تغییر جنسیت هم می دادند اینقدر تغییرشون شدید نبود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
چيزي نشده
آقاي اردوغان از روز اول اسب تروا بود براي اينكه نفرت متراكم شده مسلمانان از امريكا و اسراييل كنترل شده تخليه بشه و يك كلاه جديد سر اونا بگذارند
اين يكي از نتايج شكست امريكا در ايجاد خاورميانه جديد بود
اين وسط ايران هم شطرنج خودشو خوب بازي ميكنه
ابرام تاتلیس چی اون تحمل میکنه . یکی نیست بگه بیشین بینیم بابا . دو تا مهندس دعوا می کنن یه عمله نمیاد وسط بگه بیلم کوش .
افغانستان و ايران هم زبان هستند نه هم نژاد
درضمن اين موضوع چه ربطي به نژاد داره؟
اين تحريم هايي كه براي ايران اجرا كردند ا گه براي تركيه اجرا كرده بودند فلج كه هيچي الان غلط كردم افتاده بود همينطوري بدون تحريم جرات نفس كشيدن بدون نظر امريكا و اروپا رو نداره اين چه اقتصاد مثلا شانزدهمي دنيا هست؟
تحرکات حزب عدالت و توسعه در ترکیه در همه ابعاد بسیار مشکوک.....ترکیه دنبال اینکه نقش ایران رو به عنوان کشوری با نفوذ در جهان اسلام تصاحب کنه البته با حفظ جایگاه جهانیش....به نظر میرس لقمه ای که انتخاب کردن مقداری برای دهنشون بزرگه.
این نتیجه کمک به بیگانگان مهاجم التایی است که به جان هم نژادانمان(کردها)در آسیای صغیر افتاده اند.
پاسخ ها
ساسان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
باهات موافقم...
تابناک من الان 48 ساعته که نظر دادم پس کو............
ترکیه که خودش 90 تا کلاهک هسته ای داره پس این زیاده گوئی ها واسۀ چیه؟
تابناک جان برات متاسفم که سطح کسانی که در اینجا نظر می دهند (یا نظرهایشان منتشر می شود) در حد لات ها و قداره بند هاست. یعنی یک نفر نبود که درست نظر بده؟ تابناک لات! حالا خوبه در منطقه عددی نیستید و کری می خونید اگه پخی بودید که عرب و یهودی و تورک رو با هم می خوردید. بهرحال فارس های شوونیست بهتر از این نمی شن. شجاعتش هم نداری که کامنت منو بذاری می دونی واسه چی؟ چون علی رغم همه پارس کردن هاتون می ترسید!
پاسخ ها
115
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
دقیقا بگو کجات سوخته ؟
بختیاری
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
زیاد زوزه نکش خرج امسال توی وطن فروش یک چماقه ,بزار بزرگترهات در آنور مرز بهت دستور بدن بعد نظر بده
تركيه جون عزيزم ايران هسته اي رو هم تحمل مي كني همانطور كه پاكستان و اسراييل هسته اي رو تحمل كردي
ترکیه که خودش 90 تا کلاهک هسته ای داره پس این زیاده گوئی ها واسۀ چیه؟
ترکیه اسراییل صهیونیست را با 200 کلاهک هسته ای نه تنها تحمل می کنه بلکه دستشم می بوسه اونوقت ایران رو تحمل نمی کنه! آقایون سیاستمداران ایرانی همسایگان شون رو بشناسند و بادرایت و منافع ملی ارتباط برقرار کنن
اون روزی که هیات دولتی ترکیه با 70 تا از تاجراشون اومده بودند به ایران معلوم بود که میخواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند.
ترکیه اولا بداند که ما دنبال سلاح هسته ی نیستیم
ما مسلمانیم و از این نوع اسلحه ها استفاده نمی کنیم و جنگ یک مسلمان قواعد خواص خودش را دارد
ثانیا ما خواهان جنگ با هیچ کشور مسلمانی نیستیم
در مورد عراق هم اگر دقت کنند می بینند با آن همه ظلمی که از سمت رژیم بعثی آمریکایی صدام علیه ملت ایران شد اما در حال حاضر عراق بهترین روابط را با ایران دارد و مردم ایران کمک خوبی به اقتصاد عراق می کنند (زائران ائمه)
ثالثا ترکیه سعی خود را بر این بگذارد که با رژیم غاصب رابطه نداشته باشد و کل روابطش را با اسرائیل جانی قطع کند
ترکیه هم یک مثل بقیه ی کشورهای غربی که اکثرا نوکرهای بی چون وچرای آمریکا هستند این بد بختها خیال میکنند دنیا ابدی است وبرای بقای خود سالوس بازی در میارند. این جرثومه بهتره بره گم بشه واز این غلطهای زیادی نکنه . تعجبه که صهیونیستهای هسته ای را تحمل میکنه ولی ایران اسلامی برایش قابل تحمل نیست ! حالا میخاد جه غلطی بکنه ؟
این ماجرای سایت که وقتی نظرا به 51 میرسه دیگه نمیشه نظر داد چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من میگم اصلن اگه بمب اتم ساختیم اول ترکیه رو بزنیم
بسم الله الرحمن الرحیم
ترکیه هیچ غلطی نمی تواند بکند باذن الله فقط مسوولان خوابشان نبره
رويه تابناک در تأييد نظرات مخالف جالبه! اگر کسی مؤدبانه نظر مخالف بده نظرش منتشر نميشه، اما اگر کسی تابناک را متهم به ترسو بودن و ... بکنه نظرش منتشر ميشه!!
آقايانی که مسئول تأييد نظرات هستيد، يکم به خودتون توجه کنيد، اين رفتار صحيحی نيست.
ترکیه این را بدان ایران ارمنستانی دیگر نیست که بتوانی مردمش را قتلعام کنی و هر طور که می خواهی در موردش صحبت کنی . یک روز نوبت ما هم می شود . حالا که امریکا پشتته هر چقدر خواستی کرریییییییی بخوان .
آقای آیلار شما اول واسه خودت متاسف باش که اینقدر بی فرهنگی که به پارسها که یکی از با فرهنگ ترین اقوام هستند اینطور توهین میکنید دوم اینکه تابناک من پیشنهاد میدم تابناک فرهنگی هم به سایت اضافه بشه تا امثال ایشون بصورت مجازی حاقل کمی با فرهنگ بشن.
تو انگلیسی معنی ترکیه و بوقلمون یکیه!
فکر کنم بخاطر اینکه زیاد حرف مفت می زنن!
اقاجون همین سوریه هم به نظر من به وقتش بشه برخلاف ایران حرف می زنه - اینقدر ساده نباشین . دنیا همینه - اگه نخوری میخورنت - مگه همین عراق نبود چه به سر ما آوردند حالا شدند دوست جون جونی - رفیق فابریک
امیدوارم ترکیه حساب این نظام شما را برسد.
من مدتهاست با شما ایرانی ها زندگی می کنم و ذره ای معرفت در شما ندیده ام.
امیدوارم با خاک یکسان شوید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار