بازدید 34721
گزارش تصویری: ایران در هفته‌ای که گذشت؛

هفته داغ ایران و آمریکا

اگر در هفته گذشته، تنش در روابط ایران و انگلستان در صدر اخبار ایران و جهان بود، در این هفته، رقابت نظامی و دیپلماتیک ایران و آمریکا، مهمترین بخش اخبار هفته را از آن خود کرده بود؛ خبر تصاحب یک فروند هواپیمایی بدون سرنشین جاسوسی آمریکا در مرزهای شرقی ایران و نیز خبر راه‌اندازی سفارت مجازی آمریکا در ایران، مهمترین اخباری بودند که در هفته پیش، دیگر اخبار را تحت‌الشعاع قرار داده بودند و هنوز هم همه ابعاد آن مشخص نشده است.
کد خبر: ۲۰۸۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲ 09 December 2011
هرچند در هفته جاری، بمب خبری شکار هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، اخبار اشغال سفارت انگلستان را تحت‌العشاع قرار داد، هنوز پرونده این ماجرا باز است. گویا، هنوز در درون کشور درباره ابعاد واقعه سفارت انگلستان اتفاق نظری نیست.

حجت‌الاسلام احمد خاتمی، خطیب نماز جمعه هفته گذشته تهران، با اشاره به تنش در روابط ایران انگلستان گفت: دولت انگلستان نیاز به گوشمالی داشت؛ اما پس از پیام روز شنبه آیت‌الله مکارم شیرازی که فرمودند: فراتر از قانون گام برندارند و بدون اجازه رهبر معظم انقلاب و مقامات مسئول کاری نکنند، احمد خاتمی در اظهارنظری در روز یکشنبه در گفت‌وگویی با ایسنا گفت: من به صراحت مي‌گويم كه اينجانب با حمله به سفارتخانه‌ها و اشغال آنها در جمهوري اسلامي مخالفم. در همان روز، کاردار و کارکنان سفارت ایران در لندن به تهران بازگشتند.



شنبه: نابودی باند مافیایی تولید ماده مخدر شیشه در تهران 


ایران تجربیات خود در زمینه توسعه مسکن مهر را به سوریه انتقال می‌دهد؛ علی نیکزاد، وزیر مسکن و شهرسازی ایران، در روز شنبه در دیدار با هاله ناصر، وزیر مسکن و آبادانی سوریه، گفت: با توجه به تجربیات ارزنده ایران در اجرای طرح مسکن مهر، کشور سوریه این طرح را به خوبی بررسی کرد تا به این نتیجه رسید که ساخت پنجاه هزار مسکن را به مهندسان ایرانی بسپارد.

بازدید وزیر مسکن و آبادانی سوریه از شهر جدید پرند


عزاداری حسینی با حضور مقام معظم رهبری در حسینیه امام خمینی(ره). این مراسم در دهه محرم با حضور اقشار گوناگون برگزار شد.


روز سه‌شنبه، خبر نابودی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی از سوی سپاه پاسداران ایران در مرزهای شرقی ایران روی تلکس خبرگزاری‌ها رفت؛ خبری که در روزهای بعد با تأیید مقامات نظامی آمریکایی، یک پیروزی بزرگ نظامی برای ایران قلمداد می‌شد، چرا که بر پایه بیانیه سپاه پاسداران، این هواپیما با جنگ الکترونیک و بدون کمترین خسارت در اختیار نیروهای ایرانی قرار گرفته است.
پخش تصاویری از این هواپیما در روز پنجشنبه، واکنش‌های بسیار بین‌المللی را به همراه داشت.


یک روز پس از خبر نابودی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در ایران، «آلن ایر»، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا در یک پیام ویدئویی، خبر راه‌اندازی سفارت‌خانه مجازی ایالات متحده آمریکا در ایران را منتشر کرد.

در این باره، بسیاری بر این باورند که از زمان اخراج دیپلمات‌های انگلیسی از ایران، آمریکایی‌ها تلاش‌هایی را برای بهبود روابط با ایران را آشکار کرده‌اند. البته راه‌اندازی این سایت در ایران با واکنش منفی دو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همراه بود.

نايب ريیس این کمیسیون، هدف آمريكا از راه‌‌اندازي سفارت را جاسوسی مجازی دانسته است. عضوی دیگر از کمیسیون سیاست خارجی مجلس نیز این کار را جنگ رواني عليه ايران خوانده است، حال آن که سخنگوی فارسی زبان وزارت‌خارجه آمریکا، این کار را مقدمه برقراری رابطه مستقیم دو حکومت دانست و قطع رابطه طولانی دو کشور را یادآوری کرد.


حال و هوای ایران در هفته گذشته حسینی بود و مردم مناطق گوناگون ایران با آداب و سنن و مراسم گوناگون عزاداری کردند.


در حالی که سرعت اینترنت در کشور در هفته گذشته به شدت پایین بود و اینترنت با اختلال همرا بود، رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی IPTV (تلویزیون اینترنتی) را حداكثر تا پایان سال جاری خبر داد. البته ایشان اساسا به گسترش زیرساخت‌ها و سرعت اینترنت کشور اشاره‌ای نکردند و اینکه آیا با این سرعت اینترنت کشور، می‌توان از تلویزیون اینترنتی بهره برد یا خیر؟



دو نرخی شدن سکه در هفته گذشته، دنیا را به کام دلالان شیرین کرد.

در حالی که قیمت بانکی سکه با قیمت بازاری آن اختلاف فاحشی داشت، هجوم سودجویان به شعب بانک، در کار برخی شعب اختلالاتی را پدید آورد، به گونه‌ای که یکی از شعب بانک ملی در قم تعطیل شد. این در حالی است که بانک مرکزی برای شکستن حباب بهای سکه در این هفته، حراج شمش و عرضه سکه را در بانک کارگشایی را آغاز کرده است؛ اما هنوز اختلاف بهای سکه در میان بازار و بانک پابرجاست.



دیدار تیم‌های هندبال بانوان مجید تهران و مارتیا کردستان


اختلافات وزارتخانه‌های کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به اوج خود رسیده است و این روزها هر کدام دیگری را متهم به سهل‌انگاری در ارایه مجوز واردات بی‌رویه میوه می‌کنند.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تحت عنوان آنچه افشای پشت پرده واردات بی‌رویه میوه می‌خواند، مدعی شد که این کار در پی تبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با گمرک ایران رخ داده است، حال آن که مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت با آوردن دلایل و مستنداتی، می‌گویند: آنها تنها مجری دستورالعمل‌ها و نامه‌های وزارت جهاد کشاورزی هستند؛ به هر حال، دعوا همچنان ادامه دارد.


عزاداری محرم در آسایشگاه معلولان خیریه ریحانه


بازگشت تیم ملی والیبال از مسابقات جهانی



پشت صحنه فیلم سینمایی «غریبه» در شهرک سینمایی دفاع مقدس


مراسم شام غریبان در آران و بیدگل


عاشورای حسینی در بیجار



هفته گذشته، اسماعیل زرافشان، قدیمی‌ترین عکاس ورزشی ایران درگذشت.


احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور در جمع طلاب و روحانیون


تالاب بین‌المللی «گمیشان»، یکی از چند تالاب بین‌المللی استان گلستان است که هر ساله، میزبان هزاران پرنده مهاجری است که زمستان خود را در این تالاب بین‌المللی و دیگر تالاب‌های بین‌المللی استان گلستان می‌گذرانند.


غلامرضا بروسان، شاعر خوشنام که با همسر شاعر و دختر شش ساله‌اش در سانحه رانندگی جان باخت، در قطعه هنرمندان گلزار بهشت رضای مشهد در دل خاک آرام گرفت.


مسابقات برنامه نویسی ACM حضور دانشجویان فنی دانشگاه‌های سراسر کشور در سالن همایش‌های مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۱
ممنون از خلاصه اخبار انتخابی که بسیار زیبا با تصاویر و توضیحات نشان داده شده است. این مطالب برای کسانی که وقت کمتری در ملاحظه اخبار در طول هفته دارند، بسیار مفید است.
در مورد آی پی تی وی بگم که قراره با شبکه محلی (اینترانت) استفاده کنه و سرعت های بالایی با قیمت بسیار پایین می دن. الان هر یک گیگ اینترنت 3هزار تومنه. در صورتی که از طریق آی پی تی وی قراره نامحدود ماهانه 3 هزار تومن واگزار باشه!! بسیار به صرفه تر از اینترنت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
شما چطور میگی یه گیگ 3 هزار تومانه. من 5 هزار تومان میدم از یکی دوجای دیگه هم پرسیدم باز همین قیمته!
هادي از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
شما به دل نگير . حالا يه چيزي گفته اين عزيز .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
شما گرون میدی. برو توبه کن :D
ولی 128 همین حدود سه تومان هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مخابرات اصفهان هر گیگ رو 2500 میده سرعتش هم فوق العاده خوبه
این خبر آخری که در مورد تصادف مرگبار یک خانواده فرهیخته ایرانی بود خیلی ناراحت کننده بود من بعنوان یک هم وطن به بازماندگان این بزرگوارن تسلیت میگویم انشاله میهمان سفره امام حسین باشند
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اينکه هميشه در خبرخاکسپاري ها مي نويسند
«آرام گرفت» خيلي با معناست. يعني تا زنده بود آرامش نداشت !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اون ارامش با اون ارامش فرق داره
دوست ناشناس که در مورد تلویزیون اینترنتی نوشتی،

به مرگ میگیرن که به تب راضی بشیم. اصلا چه معنی داره که حجم دانلود رو بابتش پول (3000 تومن یا 30000 تومن) بپردازیم؟ من ندیدم جایی اینترنت رو با محدودیت حجم دانلود بفروشن.

اینترنت در همه دنیا اینقدر ارزون و پرسرعته؟ چرا تو ایران با وجود این همه فیلتر شدن سایت ها باز سرعت رو پایین نگه داشتن؟ مملکت که با سرعت بالای اینترنت به باد نمیره.
پاسخ ها
هادي از اهواز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
مطمئن هستيد تويه كل دنيا بابت حجم دانلود نبايد پول داد ؟ من شنيدم اونا هم پول مي دن بابت حجم .
****
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
درسته. حتی توی قانون کشور خودمون هم این مطلب هست که اینترنت پرسرعت باید بدون محدودیت حجمی ارائه بشه. وبگردی 2030 هم یکی دو ماه پیش این موضوع رو تصدیق کرد.
مواظب هواپيماي جاسوسي باشيد مبادا اسب تراوا درآيد (در دوره دبيرستان داخل اسب ، پر از نيروهاي دشمن بود . مواظب باشيد هواپيماي جاسوسي داراي ميكرو دوربين و ميروفن نداشته باشد يا داراي مواد منفجره نباشد كه )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
فرزندان ایران نگران نباشن، و دوستان آمریکا دلشون رو به این فرمایشات خوش نکنن. بابا جون شکارش کردن. افتاد؟
تو آمریکا یه آدم خوش لحجه تر نبود فارسی صحبت کنه
سفارت خانه مجازی افتتاح نشده، فیلتر شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
البته دریوزگی آمریکا برای ارتباط با ایران قابل توجهه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
پ نه پ میخواستی توی لینکای سایت وزارت امور خارجه بزارن!!
از مراسم جالب عاشورای بیجار عکسهای بیشتری نشون بدید
گل خردن که گریه نداره!؟
سلام .
تشکر اخبار خلاصه و مفید بود. اکر همین خبرها نیز دسته بندی بشه زیباتر است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار