بازدید 15870

اختلاف در آمریکا درباره تحریم بانک مرکزی ایران

«باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا نامه‌های جداگانه‌ای به مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نوشته و با تحریم بانک مرکزی ایران مخالفت کرده است. این در حالی است که پیشتر هم وزیر دارایی آمریکا چنین نامه ‌ای نوشته و با طرح تحریم بانک مرکزی ایران مخالفت کرده بود.
کد خبر: ۲۰۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۲ 07 December 2011
سرویس بین‌الملل ـ دولت باراک اوباما از کنگره این کشور (متشکل از مجلس سنا و نمایندگان) خواسته است که مصوبه خود درباره تحریم بانم مرکزی ایران را به تأخیر اندازند.

به گزارش «تابناک»، «آسوشیتدپرس»، خبری را منتشر کرده که بر پایه آن، دولت اوباما در درخواستی که برای کنگره فرستاده است، خواهان تأخیر در تحریم بانک مرکزی ایران به دلیل افزایش قیمت نفت در صورت اجرای چنین مصوبه‌ای شده است.

این در حالی است که پیشتر هم وزیر دارایی آمریکا در نامه‌ای به سناتورهای آمریکایی با این طرح مخالفت کرده و گفته بود: تصویب چنین طرحی اجماع بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای ایران را از میان می‌برد و تنها باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد.

بنا بر این گزارش، با وجود این، طراحان طرح تحریم بانک مرکزی ایران، با وجود مخالفت دولت بر اجرای مصوبه خود پافشاری دارند و آن را بهترین راه برای آسیب زدن به اقتصاد ایران می‌دانند.

بنا بر این گزارش، دو تن از سناتور‌های طراح طرح تحریم بانک مرکزی ایران گفته‌اند، این طرح بهترین طرحی است که می‌تواند بدون این باعث بی ثباتی در بازار نفت شود، به دولت ایران آسیب مورد نیاز را وارد کند.

آنان افزوده‌اند که بنا بر این طرح، کشورهای دیگر تلاش خواهند کرد خرید نفت از ایران را کاهش دهند و از کشورهای دیگر نفت خود را تأمین کنند.

آنان همچنین ادامه داده‌اند که نیازی به طرح‌های جایگزین برای این طرح نیست.

گفتنی است، طرح تحریم بانک مرکزی ایران و یا مجازات مؤسسات مالی که با بانک مرکزی ایران کار می‌کنند، در هفته گذشته با حمایت همه اعضای دمکرات و جمهوری‌خواه مجلس سنا به تصویب رسید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل