بازدید 10814
آیا کار پاکستان است؟

بیش از 200 نفر در افغانستان کشته و زخمی شدند

حامد کرزی، در کنفرانس خبری در بن، گفت این نخستین بار است که به عزاداران حسینی در روز عاشورا در افغانستان حمله تروریستی می شود. در حالی که حتی طالبان هم دخالت در این حملات را رد کرده است و برخی از رهبران سیاسی افغان همه را به خویشتنداری دعوت کرده اند؛ فردی مسئولیت این حملات را از سوی گروه خود به عهده گرفت.
کد خبر: ۲۰۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۴ 06 December 2011
سرویس بین الملل-براثر حمله تروریستی در کابل و انفجار در استان بلخ افغانستان که بین عزاداران حسینی روی داد بیش از  200 نفر کشته و زخمی شدند.
 
   به گزارش تابناک، خبرگزاری های مختلف از کابل گزارش دادند که محمد ظاهر مدیر مبارزه با جرایم جنایی استان کابل اعلام کرد: یک انتحارکننده ظهر امروز مواد منفجره همراه خود را بین عزاداران در دسته های سینه زنی نزدیک زیارتگاه منسوب به ابوالفضل العباس(ع) شهر کابل منفجر کرد که براثر آن 62 نفر کشته و 150 نفر دیگر زخمی شدند.
 
مقام ها در وزارت داخله افغانستان هم می گویند که گروه های تروریستی عاملان انفجارات امروز در افغانستان اند. صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله این کشور در گفتگو با خبرگزاری «بخدی» احتمال داد که گروه طالبان، لشکر طیبه و جنگوی در پاکستان انفجارات امروز در افغانستان را راه اندازی کرده باشند.
 

همچنین براثر انفجاری که امروز در شمال زیارتگاه «روضه سخی» شهر مزارشریف روی داد شش عزادار حسینی کشته و دست کم پانزده نفر دیگر زخمی شدند.

پلیس شمال افغانستان ، کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر را در این انفجار تایید کرده است.

انفجار دیگری نیز در شهر قندهار افغانستان روی داد که تاکنون از تلفات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است.

حامد کرزی، در کنفرانس خبری مشترک با صدر اعظم آلمان در بن، گفت این نخستین بار است که به عزاداران حسینی در روز عاشورا در افغانستان حمله تروریستی روی می دهد.

 این در حالی است که ساعاتی پس از انفجار در شهر کابل، ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می کند، در پیامی وقوع انفجارات امروز در افغانستان را محکوم کرده است و برخی از رهبران سیاسی شیعیان افغان نیز همه را به خویشتنداری دعوت کرده اند؛ فردی از سوی گروه خود، مسئولیت این انفجارها را بر عهده گرفت.
 
 به گفته گزارشگر الجزیره از افغانستان، فردی که خود را نماینده لشکر جنگوی پاکستان معرفی کرده است، مسئولیت این حملات را از سوی گروه خود بر عهده گرفت. این گروه دهه هاست که به تجمعات شیعیان پاکستان حمله می کند و معمولا هم از سوی دولت پاکستان اقدامی علیه آنان صورت نمی گیرد.
 
 لشکر جنگوی از سوی حکومت پاکستان ظاهرا منحل اعلام شده است اما تا حال حاضر فعالیت های تروریستی این لشکر با حمایت مالی سازمان القاعده ادامه دارد.
 
بنا بر این گزارش، آنچه ظن دخالت لشکر جنگوی در انفجارهای افغانستان را تقویت می کند، سه امر است: یکی ارتباط زیاد عقیدتی و نظامی- امنیتی این گروه با ارتش و مراکز امنیتی پاکستان است، و یکی هم همزمانی این انفجارها با اجلاس بن و حضور غیر فعال و سرد پاکستان در آن. نشانه سوم، مخالفت عقیدتی لشکر جنگوی با عزاداری شیعیان است. لشکر جنگوی در پاکستان هم با حملات تروریستی به ابراز نظر درباره تجمعات آئینی شیعیان می پردازد.


 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
خدايا آرامش و صلح و ثبات را براي همه مردم جهان برقرار كن. تا ديگر هيچگاه از اين خبرها در هيج نقطه از جهان نشنويم.
خداوند تمام بنیاد گراهای تندرو در هر دین و مذهبی را به راه راست هدایت فرماید-
کاملا واضح است ایادی استکبار جهانی در پی راه اندازی جنگی کورکورانه بین گروهای
سنی و شیعه هستند . با تشدید حملات همه جانبه علیه ملت مقاوم ایران و پاسخ کوبنده دلاوران ارتش در به غنیمت گرفتن هواپیمای فوق مدرن جاسوسی که منجر
به خفت آمر یکا شد اینک بدنبال نا امنی و اغتشاش در کشورهای همسایه ایران هستند. آمر یکا ترور یسم پیوندتان مبارک
ننگ و نفرین بر وهابی های منحرف و کوردل ! همین اشرار لشگر جنگهوی بودند که نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور پاکستان را ترور و شهید کردند.
لشکر جنگوی یا مشابهات آن دست پرورده سرویس های امنیتی انگلیس و امریکاست بنابراین میتوان مسئولیت این فجایع را متوجه روباه پیر انگلیس دانست.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
دایی جان ناپلئون! البته قدرت های جهانی برای بقای خودشون تلاش زیادی می کنند ولی حماقت و جهل بعضی از مردم رو نمی شه به پای بقیه ریخت.
فقط خدا لعنتشون کنه، از این سیاسیون که بخاری بلند نمیشه!
دست انگلیس در کار است. لعنت بر انگلیس
بدان كه 100% كار انگليس است. انگليس كه مي گويم شامل امريكا اسراييل و اروپا هم مي شود. تنها زماني ديگر نقاط دنيا سود خواهند برد كه بين مسلمان هميشه جنگ باشد و بي اعتمادي. اين بهترين نمونه دخالت انگليس است. انگليس دارد براي جنگي دوباره تدارك مي بيند. ولي بدون اينكه خودش درگير باشد شبيه بلايي كه سر ليبي امد.

از اين پس كشورهاي زيادي شبيه ليبي ويران خواهند شد كه توسط انگليس بازسازي لازم داشته باشند. اين بهترين راه دوشيدن ملت ها است. روش جديد.
خدا نسل این تروریستها را که مردم را به قتل و غارت میکشانند بخشکاند از هر گروه و فرقه ای که باشند
احمقانه ترین عقیده عقیده ایه که به طرفدارش بگه با کشتن افرادی که عقایدشون با شما فرق داره میری بهشت
خداوندا در قرن بیستم هم احمقهایی این چنینی پیدا می شوند. یا حسین که در زمان جاهلیت زندگی کردی چه کشیدی. یا حسین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
قرن 21 مجید جان
بی گمان این ستیزه جویان احمق بی اجازه پاکستان آب هم نمی خورند.
جناب آقای کرزای سال گذشته در بیانیه ای حادثه تروریستی "تاسوعای چابهار" را محکوم کرد، احتمال دارد این حرکت امروز در افغانستان پیامی باشه از جانب بعضی ها به حکومت افغانستان.
در هر حال، از نظر برخی از دوست داران اهل بیت علیهم السلام سوال اساسی اینجاست:
آیا تنها واکنش رسمی و عملیاتی ارگانها و نهادهای جمهوری اسلامی به ریخته شدن خون دوست داران اهل بیت و تحقیر اونها، باید هشدار نسبت به طرح دشمن مبنی بر "تفرقه" باشه؟ و اگرچه عقلا و تحقیقا شکی نیست که عامل اصلی جنایات منطقه صهیونیسم بین الملل است؛ لیکن آیا نباید هم بستر سازان و هم مجریان این جنایات که هیچ کدام از نظر نژادی و زبانی اهل غرب نبوده و بلکه بومی هستند، مواخذه شده و به سزای اعمال ننگینشان برسند؟
پاسخ ها
سعید مسلمان ترک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
من اگر قدرتی در نیروهای اطلاعاتی ایران بودم تیمی را مختص این گروه های ضد اسلام می کردم و هر سازمانی که پشت سر آنها بود را از هستی پشیمانشان می کردم. چه گنجوی چه ا س چیچی پاکستان
مرگ بر تو ای امریکا.
بکدامین گناه کشته شدند...لعنت خدا بر ظالمین
بعد میگن یهودی ها مظلومن و از مزخرفات... از زمان تشکیل رژیم جعلی اسراییل تا حالا چند تا صهیونیست به درک رفته؟ در مقابلش چندتا شیعه در حمله های تروریستی شهید شده؟
این دد منشی ها بخاطر بیداری اسلامی است که به برکت خون امام حسین(ع) در جهان رخ داده است ، ولی بدانند که این حرکت ها طومار نوکرانشان را زود تر در هم می پیچد ، درود خدابر این شهیدان وننگ و نفرت ولعنت ابدی بر تروریست های کوردل و ایادی استکبار .
درست تیتر بزنید 62 نفر شهید شدند
كار انگليس وامريكاست نه القاعده ! كمي فكر كنيد؟ شايد جنگوي مزدور القاعده اينكارا كرده باشد ولي بدستور انگليس بوده/
سلام دوستان
به نظر میاد در این مقطع زمانی نباید به هر بهانه ای بین شیعه و سنی اختلاف ایجاد کرد چون از هر جهت دشمنان اسلام دارند ما را محکوم می کنند و می خواهند مسلمانان را در دنیا خرافه پرست و وحشی جلوه دهند پس با اتحاد کامل هرگونه عملیات تروریستی که اساسا توسط دشمنان اسلام برنامه ریزی شده و اجرا میشود را محکوم نماییم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم