بازدید 107495

جزییاتی تازه از هواپیمای سرنگون شده آمریکایی توسط ایران

بلافاصله پس از انتشار خبر سرنگون شدن یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط ایران، این خبر در صدر اخبار رسانه‌های خارجی قرار گرفت و جزییات جدیدی از آن فاش شد؛ هواپیمایی که تا سال 2009 پنهانی استفاده می‌شده و اطلاعات محل اقامت بن لادن را در پاکستان جمع‌آوری کرده است.
کد خبر: ۲۰۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۴۵ 04 December 2011
سرویس بین‌الملل ـ سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور بازتاب گسترده‌ای در نشریات و رسانه‌‌های جهان داشت که در خلال این واکنش‌ها، جزییات جدیدی هم از این هواپیمای بدون سرنشین منتشر شده است.

به گزارش «تابناک»، «ریانوستی» درباره این هواپیما نوشته است: این هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی، به سختی دیده می‌شود و آمریکا از این هواپیمای بدون سرنشین برای حمایت از فرماندهانی که در جنگ به اطلاعات نیاز دارند، بهره می‌گیرد.

این در حالی است که ایران، این هواپیمای بدون سرنشین را با کمترین آسیب سرنگون کرده است. با وجود این، نیروهای هوایی آمریکا تا کنون در این باره موضع‌گیری نکرده‌اند و حتی در سایت وزارت دفاع و نیرو‌های هوایی این کشور، اشاره ای به این خبر نشده است.

خبرگزاری «آر.ای.تی» ایرلند هم درباره سرنگونی این هواپیمای جاسوسی آمریکا گفته است که تا سال 2009 کسی از وجود چنین هواپیمای شناسایی بدون سرنشینی در نیروهای هوایی آمریکا آگاه نبود، تا اینکه در این سال متخصصان وجود این پرنده جاسوسی را در نیروی هوایی آمریکا لو دادند و آمریکا هم در سال 2010 وجود و استفاده از آن را تأیید کرد؛ اینک ایران یکی از همین هواپیماها را سرنگون کرده است.

«نیویورک دیلی» هم گزارش داده که ایران هواپیمایی بدون سرنشینی را سرنگون کرده است که در عملیات کشتن اسامه بن لادن مورد استفاده قرار گرفته بود و اطلاعات محل اقامت بن لادن توسط این مدل هواپیمای بدون سرنشین جمع‌آوری شده بود.

«العربیه» گزارش داده است که هواپیمای سرنگون شده توسط ایرانی‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات در سطح منطقه توسط «سی‌.آی‌.ای» مورد استفاده قرار می‌گرفته است. افزون بر این، العربیه همچنین افزوده که این هواپیمای بدون سرنشین برای شلیک موشک در مناطقی از پاکستان، یمن و افغانستان هم مورد استفاده قرار گرفته است.

شبکه خبری «الجزیره» با پوشش خبر سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین به موارد پیشین موفقیت ایران در سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین ایران اشاره کرده و به نقل از حاجی زاده، رئیس واحد هوافضای سپاه نوشته که هواپیماهای بدون سرنشین ساقط شده پیشین به رویت کارشناسان روسی هم رسیده است. ایران هم توانسته با مهندسی معکوس، هواپیماهایی شبیه آنان را طراحی کند.

نشریه «گلوبال پست» هم در این باره به شرکت سازنده این هواپیما یعنی شرکت «لاکد مارتین» ساخته شده و نیروی هوایی آمریکا در افغانستان از آن استفاده می‌کرده است.

 این نشریه همچنین افزوده است، سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین، واکنش‌هایی را در خارج از ایران برخواهد انگیخت.

«گلوبال پست» همچنین نوشته است، ادعای سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین در حالی است که ماه گذشته، ایران دوازده جاسوس آمریکایی را هم دستگیر کرد؛ خبری که مقامات آمریکایی هم آن را تأیید کردند.

«اسکای نیوز» نیز نوشته است، هواپیمایی که ایران سرنگون کرده است، عمدتا برای شناسایی به کار می‌رود و از آن برای حمل تسلیحات نظامی استفاده نمی‌شود.

«دیلی استار» لبنان هم ضمن پوشش خبر سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی نوشته است که سرنگونی این هواپیما، می‌تواند بحث‌های مربوط به روابط ایران و انگلستان را پوشش دهد.





نشریه چینی «چاینا دیلی» هم خبر سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی با کمترین آسیب دیدگی را در صدر اخبار خود آورده است.



هرچند تا کنون مقامات آمریکایی، سرنگونی این هواپیما را تأیید نکرده‌اند، فرماندهی ناتو در افغانستان به صورت تلویحی ادعای ایران درباره سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین را پذیرفته و گفته است که احتمالا هواپیمای مورد نظر ایران، هواپیمای بدون سرنشینی است که هفته گذشته، ارتباط خود با مرکز کنترل را از دست داده و گم شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۶۶
واقعا پدافند هوایی با این شکاری کرده گل کاشته خیلی چیز توپی را ایران به چنگ اورده دمشون گرم
پاسخ ها
خودی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
باید آماده بود
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
ایران هم توانسته با مهندسی معکوس هواپیماهایی شبیه آنان را طراحی کند.
درود بر بسيجي
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
ممنونيم از حافظان ميهن در حد دستگيري ريگي قاتل خوشحالمون كردين
خدا حفظتون كنه انشاالله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
حالا اونایی که با سپاه مشکل دارن بفهمن چرا آمریکا هم از دست سپاه اینقدر کفری هست.
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
به نظرت اگر پدافند این رو شکار کرده بود چیزی ازش میموند؟ پاراگراف آخر رو دوباره بخون.
پاسخ به محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
آقا محسن روشهاي شكار فقط انهدام نيست بلكه روشهاي مختلف مانند اخلال هم مي باشد و بخشهاي اصلي بعضي از اين هواپيماها بعد از سقوط آن مانند موتور ممكن است سالم بماند
س. احمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
به خود خدا قسم اگه بتونم دست و پای همه کسایی که تو این ماجرا نقش داشتن از طراح و مجری و حامی و .... رو ببوسم بزرگترین افتخار منه، پوزه این جنایتکار ها رو هر کس به هر اندازه به خاک بماله ، دستش بوسیدنیه، خدا قوت بده گل کاشتییییید، اما اونایی که منفی میدین ، اسم وجدان و عرق ملی تا حالا به گوشتون خورده؟؟؟؟؟؟ اف بر کسایی که چشمشون به بیگانه است و از تهوع خارجی سیر میشن ، کسایی که اطلاعاتشون منابع خبری دشمن وطنشونه، اف
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
تحلیل واشنگتن پست از سرنگونی هواپیمای آمریکایی:

If an RQ-170 drone crashed in Iran, it would mark a significant setback for the U.S. military. The United States has lost less-sophisticated unmanned aircraft in recent years over Iran, but a nearly intact RQ-170 could offer a potential windfall of useful intelligence for the Iranians and their allies.

The aircraft has special coatings and a batwing-like shape that is designed to evade detection by enemy radar. The aircraft could help the Iranians better understand the vulnerabilities of U.S. stealth technology and provide them with clues on how to spot other aircraft, U.S. officials said.

Similar stealth technology is used in U.S. B-2 bombers and is a major feature of the military’s F-35 fighter jet, which is one of the largest and most expensive weapons programs in Pentagon history.

رفرنس:
http://www.washingtonpost.com/world/national-security/iran-says-it-downed-us-stealth-drone-pentagon-acknowledges-aircraft-downing/2011/12/04/gIQAyxa8TO_story.html
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
کجاش توپه وولک؟
مو از اینا برا سم پاشی مزرعمون استفاده میکنیم.
تازه مال ما مدل 2011 هست وولک!!
من
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
بابا آقای نا شناس اون کار ارتش بوده نه سپاه جوگیر نشو
هیچکس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
دوست عزیز ساقط کردن این هواپیما کار عزیزان ارتش بوده، کاش به این کم لطفی ها به ارتش پایان می دادید.
حسین- نظرش را نمایش نده
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
این 1200 نفری که منفی دادند احیاناً مسافرای این هواپیمای جاسوسی نیستند؟ آخه وطن فروشی تا چه حد؟
اینم بخونید جالبه!

NATO's U.S.-led mission in neighbouring Afghanistan said the Iranian report could refer to an unarmed U.S. spy drone that went missing there last week.

NATO's International Security Assistance Force in Afghanistan said in a statement: "The UAV (unmanned aerial vehicle) to which the Iranians are referring may be a U.S. unarmed reconnaissance aircraft that had been flying a mission over western Afghanistan late last week.

"The operators of the UAV lost control of the aircraft and had been working to determine its status."

A U.S. official, who asked not to be named, said: "There is absolutely no indication up to this point that Iranians shot down this drone."
پاسخ ها
یک بسیجی زمان جنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
داش رضا! کاش مرجع خبرت رو می نوشتی، درهرصورت جالب بود.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
منبع خبر رو بگو داداش من!
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
برادر باور کردن این خبر خیلی خیلی ساده لوحی هست ...

نکته اول : برای اینکه بگن که شما هیچی نیستین و ما خودمون سوتی دادیم باید از این حرفا بزنن و از این بهونه های بچگونه بیارن

نکته دوم : اگر این هواپیما در این حد سری باشه و اطلاعاتی که جمع می کنه جنبه سیاسی و نظامی داشته باشه ... شما مطمئن باش اگر گم بشه حتما یه فرستنده ای جی پی اسی چیزی داره که بتونن پیداش کنن یا اینکه اگر قابل پیدا شدن نباشه حتما بازم مطمئن باش که یه بمب توش طراحی شده که خود به خود منفجر بشه و اطلاعات خود هواپیما دست کسی نیفته ....

به هر حال خبری که نوشتی خیلی بچه بازیه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
منبع: defence.gov.us سايت وزارت دفاع امريكا
پاسخ به رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
درخصوص هواپيماهاي بدون سرنشين چند نكته را توجه كنيد:
1. اينگونه هوايپماها هم مي تواند از كنترل خارج شود و هم توسط كشور رقيب يا دشمن انهدام و يا بدون انهدام شكار شود.
2. يك نكته ديگر هم كه بهتر است بدانيد كشور ايران در اين زمينه رقابت خوبي با اسرائيل و آمريكا در حد هواپيماهاي آنان كه يكي از روشهاي آنان مهندسي معكوس بوده را دارا مي باشد و شكار آن براي سپاه خيلي دور از انتظار نيست.
3. البته اينكه آمريكا داراي تكنولوژيهاي متنوع در اين بخش مي باشد مشخص و واضح است اما در اين حوزه نه تكنولوژي برتر بوده و نه ايران ضعيف است.
3. چقدر بهتر بود ما هم با اين قدرت كمي خودباوري داشتيم.
جونمی جون !
از فردا میرم روش ، مهندسی معکوس کنیم !
پروژه دانشجویی هامون حل شد.
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
بی نمک
واقعا دستشون درد نکنه ایول به این دلاور مردا
یا علی و یا علی و یا علی
اعترافات عقابهای مخالف ایران در امریکا ( این تیتر این خبر در رساناهای مختلف جهان شده است ) به نظر من بسیار اعتراف مهمی است که باید مثل مدرک استفاده شود فرصت ترجمه صفحه و فیلم برایم نیست اما از شما انتظار میرود که مقاله خوبی در این رابطه منتشر کنید
فقط یک جمله از این گفتار :مشگل ما این است اگر ایران بمب اتم داشته باشد و از ان استفاده نکند......
http://politicalcorrection.org/embed/clips/2011/12/02/21760/aei-12-2-11-iranwar

http://www.aljazeera.com/indepth/opinion/2011/12/201112411011569936.html
یعنی یه هفته رو هوا بوده؟! سوخت نمی خوان اینا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
خب نمیان بگن ایران هواپیمای رادار گریز رو پیرفتمونو شکار کرده. یه بهانه ای میارن آبروشون نره و ملت ها نفهمن طبل توخالی هستن
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
شیرین عقل یه هفته رو هوا نبوده یک هفته قبل ارتباطشون با این پرنده قطع شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
نخیر. یعنی هفته پیش گرفتنش خبرش رو الان منتشر می کنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
بین علما!اختلاف نظره
گل کاشتن...
فرزندان برومند ولایت بیشتر از اینها هم توان دارند و آمریکا و سگ نگهبانش بیش از همه به این امر واقفند که در صورت کوچکترین تعرضی به وطن عزیزمان فرزندان وطن با مشت آهنین پاسخشان را خواهند داد این تازه نمه ای از توان ماست
پاسخ ها
من
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
ای ول اعتماد به نفس!
گم شده ؟ پس چرا بالای سر یکی از کشورهای دیکتاتوری خلیج فارس نرفته؟ خودتی هالو
ایول به نیروی هوایی سپاه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
ربطش به نیرو هوایی سپاه چیه؟ میشه توضیح بدی
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
برادر جان
بهتره بگیم ماشاالله به سربازان ولایت، فرقی نداره، ارتشی یا سپاهی. یا علی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
ربطش به سپاه اينه كه كليه امكانات موشكي و حساس نظامي ما در دستان سپاه است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
شما خيلي گيجي ها .اولا كه سپاه نيروي هوايي نداره نيروي هوافضا داره كه اونم مربط ميشه به پرتاب موشكهاي بالستيك و كنترل رادار و ضدرادار ، دوما مسئول زدن زدن جنگنده هاي دشمن يا اشياي پرنده خارجي و جنگ الكترونيك با پدافند هوايي ارتشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
اینو که ارتش گرفته گل پسر
عکس هواپیما رو اشتباه گذاشتین.
هواپیمای ساقط شده مورد نطر RQ-170 بوده عکسی که گذاشتین مال یه مدل قدیمی دیگه است
پاسخ ها
محمدباقر
| United States |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
RQ-170 همنیه و یه سرچ تو اینترنت همین رو نشون میده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
نه آرش خان عکس خودشه. یه چرخی تو گوگل بزن متوجه می شی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
درسته
ارتفاع چرخاش تقریبا با ارتفاع چرخ نیسان یکیه!
زنده باد دلیرمردان ارتش و سپاه.اینان دو دست ولایتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
عزیزم ولایت که دستاش فقط مال جنگ کردن نیست. اینا رو هم شاید یه دست ولایت باشند.
دست دیگرش هم عقل و علم و تقوی واینها باید باشد
شما که هواپیمای جاسوسی را که باید همه چیزو پیدا کنه گم می کنید پس خودتون هم از منطقه گم بشید آشغال های عوضی
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
جالبه آمریکا که یه زمانی محبوب قلب های خیلی ها بود الان با چنین نسبت بالای مثبت به منفی ای در این سایت مورد ارزیابی قرار می گیره.
لطفا عکس هواپیما را طبق مدلی که گفته شده از اینترنت دانلود کنید و انرا بر روی خبر بگذارید. rq170
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
ویکیپدیا رو برو ببین، همینه
دقیقا شبیه بی 2 هستش ولی با نسبت 1:2
یعنی اندازش دقیقا نصف بی2 هستش
قیمت بی2، یک میلیارد دلار!!!
قیمت این 6.000.000$ البته زیاد گرون نیست!
دمتون گرم امريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند هر كي منفي بده خيلي نامرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
فقط به عشق ضایع کردن تو یکی منفی دادم :دی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
منم همین طور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
بزن منفیا به افتخارش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
نگویید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند اتفاقا خیلی غلط ها هم خواهد کرد..
بفرمایید: اگر آمریکا غلط زیادی کرد ما به سختی تنبیه اش می کنیم.
نمی تونیم جلوی دیوانه بازی دیگران را بگیریم نمی توانیم جلوی قتل انسانهای بیگناه را بگیریم ولی می شود بستر را آرام کرد و در صورت بروز جرم، مجرم را قصاص.
آمریکا هر غلطی که بخواهد می کند و شما هم به هر روشی که دوست داری کاری کن که دیگه از اون غلط ها نکنه
زنده باد ایران و ایرانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
من هم به عشق ضایع شدن تو منفی دادم ولی با مرگ بر آمریکا موافقم
عزیزان پدافند هوایی، برای همۀ شما از راه دور آرزوی توفیق و سربلندی روزافزونتان را از خداوند متعال خواستارم.
یه جا تو متن گزارش جای آمریکا نوشتین ایران(پاراگراف 5 خط 2). در ضمن اینکه گفتین مهندسی معکوس بکنن این هواپیما و اینجور چیزا. لطفا به گوش مسئولین برسونین که اگه به دانشجوهای دانشگاههای مادر (امیرکبیر، شریف علم صنعت و ....) فرصت بدین خودشون میتونن چنین چیزی بسازن. شک نکنید!!!!
پاسخ ها
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
این رفیقی که اومده منفی داده، بیاد و بگه به چی این کامنت منفی داده، من دانشجوی یکی از همین دانشگاهام، میدونین الان کار اصلی دانشجویان این دانشگاها چیه؟؟ واسه این موسسه ها که پول میدن تا پایان نامه های ملت رو انجام بدن کار میکنن. خوبم پول در میارن اما هیچ مفهومی نداره این کار. واقعا بین بچه ها مخ های خیلی خفنی هست که اگه جذبشون کنن، باور کنین از این بهترشو میسازن، آقا شما ذهن دانشجو رو از مشکلات مالی و درآمد خلاص کن، اون موقع هست که میشه گفت پتانسیل دانشگاهی شکوفا میشه......
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
آهان!!! احتمالا عزیزانی که پایان نامه هاشون از همین طریق انجام شده منفی دادن!!! : خیلی دی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
شاید بتونن ولی نه به این پیشرفتگی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
چيزي که من خبر دارم با کمي پول دانشجويان عزيز براي مديران گرامي. رشته دکترا که وقت ندارند پايان نامه مي نويسند .
باتشکر لطفا این هواپیما را مسوولین درجایی غیراز مراکز حساس ونظامی کارشناسی نمایند زیراممکن است به دستگاههای شنود ومکان یابی و...مجهزباشد.
پاسخ ها
سادات
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
دوستان توجه کنید که این نظر مطرح شده موضوع و مسله مهمی است .
مگر ما در کشور عزیزمان چند تا از این دانشمندان داریم که بخواهیم انها را با سهل انگاری از دست بدهیم ؟؟؟؟
به امید پیروزی کامل در مقابل تمام زورگویان عالم
يوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
منم موافقم تابناك لطفا چاب كن مسئولين بدانند
مبارکمون باشه یک هواپیما تاپ و به روز جهان با تکنولوژی بسیار بالا در اختیارمون قرار گرفت تا تکنولژیش رو به دست بیاریم. خدا ما رو حمایت می کنه
خدایا شکرت، یه کامنت ما تائید شد.....!!! خبری از اینکه چطوری سرنگونش کردن نیس؟ با ضد هوایی زدنش، رفتن با تور گرفتن؟ چون گفتن خیلی آسیب ندیده به این خاطر میگم؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
فک کنک با رادارهای ایرانی ارتباطش با مرکز رو مختل کردن و خودشون هدایتش رو در اختیار گرفتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
با تیر کمون زدنش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
اون بنده خدا که کامنت گذاشته با رادار کنترل هواپیما رو مختل کردن!!!!! فکر کنم فیلم جیمز باند زیاد می بینه!!! بعنوان یک متخصص می گم همچین چیزی غیر ممکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
قلاب سنگ
سهراب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
میشه بگی تخصص از کجا گرفتی؟ اتفاقا کنترلش رو با مرکزش مختل کردن
موشک های ایرانی هم به موقعش ارتباطشون با مرکز قطع میشه و میان تو سر شمای متجاورز...اگر هواپیمای ایرانی تو کشور دیگه رفته بود تا الان شورای امنیت چند تا بیانیه داده بود و برخی هیاهو میکردند دیدید ایران دنبال جنگه...ولی هواپیمای جاسوسی امریکا فقط و فقط گم شده بود...خر خودتی
پاسخ ها
کاشیان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
خدا رو شکر که دشمنهای مارو خدا از احمق ها قرار داده
یا علی
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
ممنون از درصد بالای آمار مثبت.
محافظان مرزهای ایران دمتون گرم
اگه نظام مقدس جمهوری اسلامی از داخل ضربه نخوره ازخارج هیچ آسیبی نخواهد دید.یعنی مسئولان با مردم باشید.
خیلی مرسی
با سلام اين موفقيت نشان از توانمندي بالاي نيروهاي جان بركف ايران اسلامي بوده و هست و هر ايراني كه عرق ملي در وجود او است به آن افتخار مي‌كند .
لطفا دو تا عکس از سقوط کرده بگذارید!
اتفاقا منم دیشب تو خواب 2 تا B2 را سرنگون کردم ولی مجبورم عکسش را از اینترنت بگیرم
اگر واقعیت داره مثل اون F 117 که تو یوگسلاوی ساقط شد عکسش را نشون بدین اگر هم توهم ملت سر کار نگذارید لطفا
پاسخ ها
محمدباقر
| United States |
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
باشه داداش اون فیلمیم که ناو هواپیمابرتون گرفتیم هم تخیلی بود اون آرمی هم که با زیر دریاییمون رو ناو عمو جانت حک کردیم هم خیالی بود. تکنیک اینه که اول یه مدت همه رو بذاری تو تکذیت و بعد دروغگویی و بعد هم اصل ماجرا نشون بدی تا خودشون که میدونن یکی مقل شما هم باورش شه البته اگه بخواد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
وال لا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
میسوزی؟
تشت آب یخ بیارم؟
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
شما باور نکن و بخواب. شاید تو خواب یه روزی موفق شدید ایران رو هم بگیرید.
شتر در خواب بیند ...
هادی پرایم
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
خورشید ساحل!!!
هوشيار
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
اااااااااااااحيانا از طرف امريكايي ها پيغوم نميفرستي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خودتي فعلا خواب باش به موقع به برو بكس مي گيم بيدارت كنن
ناشناس
| Hungary |
۰۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
بیمزه برو سایت سی ان ان بخوان شاید از خواب بپری
http://edition.cnn.com/2011/12/04/world/meast/iran-drone/index.html?hpt=imi_c2
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
شما بخواب داداش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
بخواب عزیزم بخواب.... اگه عکسم بزارن میگی فتوشاپه... بخواب لالالایی لایی لایی لالالالایی
دلداده
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
همون بهتره که امثال شما غلام حلقه به گوش آمریکا باشید آخه لیاقتتوت همینه
من بعضی از سایت های که درباره موضوع فوق نوشته بودن را نگاه کردم ... اونا به نقل از منابع خبری ایران گفته بودند که این هواپیما توسط اختلالات الکترونیکی(جنگ الکترونیک) رادارای ایرای با کمترین آسیب سقوط کرده.............
البته همه متفق القول این ادعای ایران را باور نداشتن و گفته بودن اگه ایران راست میگوید عکس هواپیمای ساقط شده را نمایش دهد....
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
به موقش عکسش رو هم نشون میدن.تا الان ایران هر ادعایی داشته درس بوده.شما قدرت نظامی ایران در منطقه رو ببینید بعد به کشورتون شک کنید.مگه همین ایرانی ها 8 تا وچند سال بعد 15 تا کماندو انگلیسی رو نگرفتن؟مگه همینا با هواپیما جاسوسی از ناوهای آمریکا عکس نگرفتن؟و... که اولش همه گفتند دروغه ولی بعد معلوم شد کار اینا درست تر ازین حرفاست.
جاي تشكر و قدرداني داره اما اگه فردا با دسته گل و صنايع دستي اصفهان راهيش نكنيم به ديارش .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
با حال بود
نظري به آقا معين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
مهم اين است كه با توانمنديمان تحقيرشان كنيم اما بد نيست بداني ما هم مفت كار نمي كنيم اگر كسي را فرستاديم با گل و كت و شلوار و صنايع دستي اصفهان به ديارش بابتش يك چيزايي گرفتيم كه برخي موارد فرهنگي و سياسي و برخي موارد تجهيزاتي و برخي موارد نيروي انسانيمان بود.
آقا نظرم به اینجا ربط نداره اما خواهشا پیگیر وضعیت اینترنت باشید
اینجارو ببینید
http://www.charter.com/top/internet

من الان ماهی 60 میدم برای سرعت 512
تو خارج با این پول 100 مگابیت میدن اخه این چه وضعشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
کو گوش شنوا؟!
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
عزیزم شما 60 تومن میدی زیاده.ما اینجا 21 تومن میدیم نا محدود.
مصطفی
| India |
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
دوست عزیز تو خارج از اینی که گفتی ارزونتره، لطفاٌ قیمت رو بالا نبر..
البته لاکهید مارتین درسته
lockheed
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
آفرین.
خبر خوشی بود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
damiton garm
ما رو باور کنید!
پاسخ ها
پاسخ به ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
آقاي ناشناس شما بهتر است خودت را باور كني
ای خدا شکرت

یا علی
درود بر شما ای دلاورمردان ارتش و سپاه گل کاشتین - ما بسیجیان هم پشتیبان شماییم
ممنون تمامی عزیزان دلاورمردی که دراین کار بزرگ دست داشتند یا حسین شهید
خیلی عالیه ، اخبار از پیشرفت هر چه بیشتر صنایع دفاعیه کشورمون باعث افتخاره.
فقط خدابا ماست اي عزيزان هموطن من مسيح ايم خيلي ازاين كار خوشم اوم امريكا هيچ غلطي نمي تونه بكنه تمام چون خداباملت ايران هست وايران نجات دهنده دنيا هست
دیگه نظر نمیخواد!!!
هر ایرانی احساس غرور میکنه بااین خبر اخه ناسا خیلی ادعای تکنولوزیش تومدل رادار گریزش میشه!خوب پوزشونو زدن...مرحبا
دستشون درد نکنه

از قول من به دلاورا بگو که اون ناو هواپیمابر رو هم بزنن
مهندسی معکوس یک نوع طراحی حساب می شود و با کپی برداری خیلی فرق میکند. در کپی برداری دقیقا محصول کپی شده ساخته می شود بدون اینکه به تکنولوژی آن پی برده شود.
در مهندسی معکوس محصول پس از دمونتاز توسط طراحان مورد بررسی دقیق قرار می گیرد و چرایی استفاده از مواد، تلورانسها و مکانیزم ها بررسی می شود و پس از آن با توجه به نتایج بدست آمده و مقایسه با امکانات موجود محصول ساخته می شود. مهندسی معکوس محصول، امکان ارتقاء آنرا فراهم می کند.و می توان آنرا بومی سازی کرد.
با اطلاعاتی که بنده از سطح سواد طراحان و دانشمندان ایرانی دارم، نمونه بومیو شاید پیشرفته تر این هواپیما را بزودی خواهیم دید.
ضمنا یادآور می شوم در دنیای امروز دیگر طراحی از صفر وجود ندارد و همه محصولات از روی نمونه های قبلی نمونه برداری می شود.
به امید افتخار آفرینی های بیش از پیش جوانان ایرانی.
چیزی که هیچ کس به اون اشاره نمی‌کنه این هست که ناتو میگه بعید میدونیم ایران این هواپیما رو زده باش. در حالی‌ که ایران هیچ وقت ادعا نکرد که هواپیما رو زده بلکه گفته که باعث سرنگونیش شده. اون‌هایی‌ که با جنگ الکترونیک و فرستادن پارازیت بر روی امواج ماهواره آشنایی دارن خوب می‌تونن حدس بزنند این کار چطوری می‌تونه صورت بگیر. در حقیقت برای اینکار شما احتیاج به شلیک یک گلوله یا موشک ضد هوایی‌ هم ندارید؛ فقط کافیست که با فرستادن پارازیت ارتباط سیستم ناوبری این دستگاه رو با ماهواره یا فرستنده قطع کنید. به نظر من این تنها راهی‌ هست که ایران بتونه یک هواپیما به این کوچکی رو سرنگون کنه و کمترین خسارت راا به اون وارد کنه. اگر این حدس من درست باشد نشون دهندهٔ یک پیشرفت عظیم در سطح جنگ الکترونیک در نیروی هوایی‌ ما هست. درود بر ارتشیان و سپاهیان.

احسان
آخه يه حرفايي ميزنيد كه آدم حرصش ميگيره، مهندسي معكوس!!! مال اين حرفاييم ما؟ 40 ساله f14 و هليكوپتراي آمريكايي دستمونه، مهندسي معكوسش كرديم كه حالا نوبته اينه؟؟؟

بر فرض دروغ نبودن اين خبر، اونو كادو ميگيرن دو دستي ميدن به روس ها، رفيق دزد صميمي شون.

مهندسي معكوس!!! اه اه اه به اين همه ادعا و نفهمي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
دوست گرامی امروز تاکتیک جنگ هوایی عوض شده دیگه هیچ کشوری حاضر نیست میلیون ها دلار برای تربیت خلبان یا تولید شکاری های عظیم هزینه کنه!در ضمن مهندسی معکوس هواپیما و هلیکوپتر هایی که شما می گید هم انجام شده وگرنه بعد از 40 سال بدون این که حتی یه قطعه از کارخانه ی سازنده به دستمون برسه پروازشون نمی دادیم!!!
همه نقشه ها ساخت اين هواپيما رو هم داشته باشيم نميتونيم بسازيم. داداش اينجور چيزا زمين سفته. فقط يه جور ميشه ساختش،‌ كه به دروغ بگيم ساختيمش،‌ مثل همه چي!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
معلومه انقدر تو زندگیت دروغ گفتی فکر میکنی همه مثل خودت هستند. اگر خودت عرضه انجام کاری رو نداری فکر نکن همه مثل خودت هستند
بسیار عالی بود دست مریزاد. واقعاً که سربازان ولایت روسفیدمان کردند...
ماهیت ساخت این هواپیمای مدرن برای خیلی ها از جمله ایرانی ها و روس ها جالب هست...حالا روسها دنبال این هستند از ایران اطلاعاتی در این زمینه بگیرند و خیلی دلشون می خواست الان این هواپیمای سرنگون شده اما تقریبا سالم را می داشتند...حالا وقتشه از روسیه نه اس 300 بلکه اس 400 بگیرید..بشرطی که هر چی فمهیدید از این هواپیما سهم طرف ایرانی از روسیه کمتر نباشه...این دفعه دیگه کلاه سرتون نره که روس ها خیلی نامردند فقط از دانششون برای ارتقا سیستم دفاعی کشور خوب استفاده کنید...کو گوش شنوا
سلام - واقعا" دمتون گرم ! معلومه که اونا خواب بودن شما بیدار ! زیرا آشغالا مست کردن تو ماه محرم الحرام خوابیدن رادارشون از دست پلیدشون در رفته ودلاور مردان ولا ئی مان ظفرمندانه اونو شیکار کردن بازم دمتون گرم.
حالا منافقین با این خبر در خفت نجات اشرف هستند ای خاک بر سرتون.
به خدا به امام حسین اگه راست باشه همین فردا ۲ گوسفند فدای رزمنده های ایرانی میکنم از یک بوسنی هرزگوویا که کم فارسی بلده جانم فدای آقا امام حسین میدونم که روز ماتم و اعضا است ولی با این خبر خیلی خیلی خوش حال شدم زنده باد امام خمینی ایرانیها ما شما رو دوست داریم و در کنار شما استیم شما در کنار ما بودین در روز بد ما هم در کنار شما هستیم در همه حال
ایران کفتر هم نمیتونه بزنه چه برسه به هواپیما......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
بیا تو ایران تا ببینی می زنت یا نه . مخت که به اندازه کفتره شاید خودتم کفتر باشی ..
ناشناس
| United States |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
اره راست میگی.نون خور امریکایی اشکالی نداره
با سلام--البته باید مراقب باشند که این هواپیما ردیاب نداشته باشه تا اونو ردیابی نکرده و جایی که در ان قرار دارد را منهدم نکنند.
احسنتم. موفقیت یکی بعد از دیگری. خدا حافظتان باشد
نصرمن الله و فتح غريب خداوند حافظ اسلام واين سرزمين است انشالله
خبر خوشی بود
خوشمان آمد
فردا میدن چین از روش میزنه خیال همه راحت.
پاسخ ها
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
دمت گرم آي گفتي
.......................................................................................... . اینایی که گفتم کلی ناسزا و بد و بیراه به آمریکاست ترسیدم تابناک تایید نکنه نقطه چین کردم
ميشود لطف كرده و بفرمائيد كه علت دير درج كردن اين خبر توسط شما كه همه جا حضور داريد جطورى تفسير ميكنيد و علت دير خبر كردن مقامات جى بوده است؟
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
چ بدم اگه لازم داری؟
این ها و موارد زیادی شبیه این تجاوز عینی و عملی به خاک یک کشور است .چرا همانند کشورهای خارجی این ها را رسانه ای نمی کنیم و نیات پلید استکبار و دورویی و ... آنها را همانند خودشان در بوغ و کرنا نمی کنیم.
دمتون گرم باید جلو تجاوز را گرفت . خدا خیرتون بده یا حسین و
این مساه نشان دهنده توان علمی بالا ، هوش و استعداد سرشار جوانان عزیز میهنمان دارد . کاش به جای استفاده در جنگ و سائل جنگی در سایر علوم هم از این هوش سرشار استفاده می شد تا نام ایرانی همواره در بالاترین عنوان های علمی دنیا بدرخشد
این هواپیما مطمئناٌ به سیستم های جاسوسی پیشرفته مجهز است ، لذا از انتقال آن به مراکز سری نظامی کشور بایستی بشدت خودداری نمود ،چرا که می تواند موقعیت دقیق خود را به آسانی به ماهواره های جاسوسی مخابره کند. تابناک چاپ کن .من 10 ساله روی اطلاعات ماهواره ای کار می کنم.
پاسخ ها
يوسف
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
تابناك خواهش ميكنم چاب كن منم با نظر ايشان موافقم
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
آخه باهوش جان
کسی که هواپیما رو از کنترل دشمن خارج میکنه ،پس حتما میدونه که این هواپیما سیگنال هم میفرسته
پس یه فکری به حال سیگنالها میکنه
در ضمن انقدر خنگ نیستند که درست ببرن وسط پادگان یا ازمایشگاه نظامی بزارن که اگر اتفاقی بیفته همه چی رو به باد بده
البته باید دقت بشه که به قول یکی از بچه ها که پایین نظر داده بمب توش نباشه که بشه از طریق کنترل از راه دور یا اتوماتیک منفجر بشه
منم از طرف خودم و خانوادم از همه بچه های ارتش و سپاه تشکر میکنم
فکر کنم ارتش زده، اگه نه اسم سپاه رو صد دفعه میگفتین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
گفته نیروی پدافند ( نیروی چهارم ارتش)
زنده باد ایران اسلامی
daste in delavar mardan dard nakone. zende bad iran va irane islami
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
آمریکا نشستی چی نظر میدی بابا. راس میگی پاشو بیا اینجا ببینم بازم از این حرفا می زنی یا نه؟!
من این موفقیت رو تبریک میگم دمتون گرم
این هم گوشه ای از اقتدار ایرانه - دنیا باید بدونه که ایران ,عراق و یا افغانستان نیست .
در واکنش به خبر سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشینی آمریکایی از سوی ایران، یک مقام آمریکایی اعلام کرد هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه این هواپیما مورد هدف قرار گرفته باشد، وجود ندارد.

روز یکشنبه رسانه‌های ایران به نقل از یک مقام آگاه نظامی، اعلام کردند یک فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) آمریکایی توسط نیروهای مسلح در شرق کشور سرنگون شد.

این مقام نظامی ایرانی نوع این هواپیما را «آر کیو ۱۷۰» اعلام کرد و گفت: «بر اساس آخرین خبرهای دریافتی از شرق کشور این پهپاد سرنگون شده با اندکی خسارت هم اینک در اختیار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.»

در واکنش به این خبر، یک مقام آمریکایی که خواسته نامی از وی برده نشود به خبرگزاری رویترز گفت: «تا این لحظه مطلقا هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه ایرانی‌ها این هواپیما را سرنگون کرده باشند، وجود ندارد.»

در همین روز نیروهای ناتو در افغانستان (آیساف)،‌اعلام کردند که این هواپیما ممکن است متعلق به نیروهای آمریکایی باشد.

آیساف در بیانیه‌ای خود آورده‌ است که «هواپیمای بدون سرنشینی که ایرانی‌ها به آن اشاره می‌کنند ممکن است یک هواپیمای شناسایی بدون سرنشین آمریکایی باشد که اواخر هفته گذشته در غرب افغانستان پرواز داشت.»

آیساف می‌افزاید: «هدایت‌کنندگان این هواپیمای بدون سرنشین کنترل این هواپیما را از دست دادند و در این مدت مشغول تعیین موقعیت آن بودند.»

در همین حال مقام نظامی ایرانی همچنین گفته بود که واحدهای جنگ الکترونکی و پدافند هوایی، این هواپیما را که «به طور محدود» به مناطق مرزی شرق ایران وارد شده بود، «کشف و از کنترل متجاوزین خارج ساخته و آن را سرنگون» کردند.

به گفته این مقام نظامی ایرانی این هواپیما «با اندکی خسارت» در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار دارد.

هواپیماهای رادارگریز آر کیو ۱۷۰ که تنها در اختیار ایالات متحده است، بنا بر گزارش واشینگتن پست در پروازهای شناسایی محل اختفای اسامه بن‌لادن در پاکستان نقش موثری داشته‌اند؛ این هواپیما غیرمسلح است و می‌تواند در ارتفاع بسیار بالا به پرواز دربیاید.
آمریکایی ها توش بمب ساعتی کار نذاشته باشن!
ممکن است هوا پیما آلوده باشد با لباس و ماکس زد شیمایی استفاده شود
مرگ بر آمریکا
یاد شهیدان نیروی هوایی عباس دوران و یاسینی ها که همچین سربازانی تربیت کردند برای دفاع از مرز و بوم کشور گرامی باد.
شادی روحشان صلوات
فکر می کنم بیشتر از همه دل مردم پاکستان شاد شده به خاطر کشته شدن 26 نظامی در حمله با این نوع هواپیما.چقدر آرزو دارند ارتس کشورشان بتواند یکی از اینها را سرنگون کند.
در صورت درستیه این ماجرا ، این نقض قوانین بین الملل است. چرا ایران شکایات نمیکنه؟
پاسخ ها
حسین
| United States |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
ای دادااااااااااااش
به کجا شکایت کنه قربونت برم
شورای امنیت؟
سازمان ملل؟
دلت خوشه ها
وااااالا
تبريك ميگم به همه نيروهاي نظامي خسته نباشيد وضمنا درمورد اون شخصي كه نظر منفي داده مطمئا منافق خود فروشه كه به اين اتفاق مهم را توهم ميداند
در صورت درستیه این ماجرا ، این نقض قوانین بین الملل است. چرا ایران شکایات نمیکنه؟
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
کدوم نقض قوانین بین المللیه؟ ورود هواپیما به ایران یا سرنگون کردنش؟

آخه اگه عدالتی در دادگاه های بین المللی در مورد ایران اعمال می شد که الان به خاطر سلاح هسته ای نداشته و به خاطر فعالیت هسته ای جنگی نداشته اینجوری تحت فشار و تحریم نبودیم.
حالا مگه چی شده که اینهمه سر و صدا راه انداختین؟ یه هواپیما گم شد و سقوط کرد و اینها هم پیداش کردن.
پاسخ ها
محمد ج
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
همون معاویه هستی که این حرفا رو می زنی.
SBS
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
خیلی ساده ای که فکر می کنی یه هواپیما می تونه یه هفته تو آسمون یک کشور سرگردون باشه و اتفاقاً از ایران سر در بیاره
منتقد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
معاویه؟؟
چه ربطی داشت به معاویه این جمله؟
من 20000 امین بازدید کننده ام و کامنتم میره اون پایین، برام با این سابقه کامنت گذاری افت داره که کامنتم تا بالای کامنت دهم نباشه، بنابراین کامنت نمی ذارم.
شهید تهرانی در یکی از جلساتش به کارشناسان فنی فرمودند ما شاید 30 سال دیگر بتوانیم دستاوردهای علمی خود را اشکار سازیم
درود بر رزمندگان اسلام
جای شهدا خالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
شهید شی الاهی .
باسلام دست نیروهای مسلح سلحشور ایران درد نکند که باعث افتخار این مرز و بوم هستید جانم فدای ایران
ورود هواپیمای جاسوسی و شکستن حریم هوایی یک کشور نقض آشکار قوانین بین المللی ست
ایران چرا در سازمان ملل علیه آمریکا شکایت نمی کند؟
همه کشورای دنیا فقط یه ارتش دارن ولی کشور ایران با ارتش و سپاه و بسیج و ملت درواقع 4 ارتش قدرتمند داره ... این اتفاق جدیدی نبود که اینقد بازتاب بدن ...پایین آوردن هرگونه شی جاسوسی چه مخفی و چه آشکارا کارمونه...تازه اول کاره کجاشو دیدن...اللهم عجل لولیک الفرج
برادرا در پیدا کردن اشیا گم شده هم استاد شدن. به خصوص وقتی که قرار باشه پیداش کنن.
ماشاالله به ارتش جمهوري اسلامي ايران
احتمالاً ارتباطش با مرکز کنترلش قطع شده و به دلایل فنی سقوط کرده اما آسیب چندانی ندیده .
افرین ایرانیان دلاور بابا شما دیگه اخرشین دمتون گرم هزار افرین
سلام به همه...

این هواپیما با این همه پیشرفتگی چطور میتونه گم بشه؟؟؟؟
دست تمام رشید مردانی که اینچنین باعث افتخار و امنیت کشور میشوند را می بوسم.
هر چند از جنگ و بمب و اسلحه متنفر هستم اما از آمادگی نیروهای دفاعی و تلاش آنها در برقراری امنیت تشکر و تقدیر می کنم...
بد نبود پیشرفت میکنیم ... بازم خوب بود افرین
واقعا دمشون گرم ، شنیدن این خبرا حس غرور و شعف رو در دل هر ایرانی زنده میکنه
دست مریزاد بر دلاور مردان بیدار این مرز و بوم ما افتخار میکنم به داشتن چنین مرزبانانی / دشمنان بدانند که در این سرزمین مردمانی زندگی میکنند که همیشه بیدارند و شما را به خاک ذلت خواهند نشاند
زنده باد ايراني!!!
ولي آمريكا خيلي زرنگه!شايد خواسته سرمون با اين موضوع گرم بشه تا يه غلط ديگه بكنه!
ولي اينو مطمئنم كه آمريكا از وجود سربازان گمنام امام زمان و عباس هاي دوران بي خبره! خداييش كل دنيا بر عليه ماست! ايرانو اول خدا و بعد عنايات امام زمان عج پايدار نگه داشته است!!!با تشكر
چرا عده ای کشورمان رادست کم میگیرن- دست همه غیورمردان ایرانی با این گلی که کاشتند دردنکنه
كفتري يا كلاغي يا يه همچين چيزي بيده زدنش با تير كمون افتيده جان شوماااااااااااااااا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار