بازدید 5499
احمدی مقدم:

ناجا از جريمه مردم منتفع نمي‌شود

فرمانده ناجا با بيان اينكه اينگونه نيست كه اگر مامور راهنمايي و رانندگي دفترچه جريمه‌اش را پر كند حقوق مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر كه جريمه هم مي‌كنيم ماموران نيروي انتظامي در حدود دو ماه از سال را حقوق ندارند.
کد خبر: ۲۰۷۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۸ 03 December 2011
فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه درآمد ناشي از جريمه‌هاي رانندگي تاثيري بر درآمد ناجا ندارد، گفت: جريمه‌هاي رانندگي به حساب درآمد دولت و خزانه واريز مي‌شود يعني اگر ما كسي را جريمه كنيم يا نكنيم در بودجه ما تاثيري نخواهد داشت.

به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي‌مقدم روز شنبه در همايش روساي پليس راهور در خصوص چگونگي اجراي مرحله رسيدگي به قانون تخلفات رانندگي و آغاز طرح زمستانه پليس‌راه افزود: مقصود ما اين نيست كه مردم جريمه شوند چرا كه از جريمه شدن مردم نيروي انتظامي منتفع نمي‌شود.

فرمانده ناجا با بيان اينكه اينگونه نيست كه اگر مامور راهنمايي و رانندگي دفترچه جريمه‌اش را پر كند حقوق مي‌گيرد، خاطرنشان كرد: در حال حاضر كه جريمه هم مي‌كنيم ماموران نيروي انتظامي در حدود دو ماه از سال را حقوق ندارند.

به گفته وي دولت نيز در حد و وسع خودش به نيروي انتظامي كمك كرده است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه با تمام مشكلاتي كه وجود داشت از نقطه قبلي در كاهش آمار تصادفات به اين جايگاه رسيده‌ايم، گفت: ماموران ما بايد تا پايان امسال از اين نقطه عبور كنند.

احمدي‌مقدم با اشاره به كاهش يكهزار و900 نفري تلفات تصادفات جاده‌اي در هفت ماهه نخست امسال خاطرنشان كرد: انتظار داريم در مدت باقيمانده از سال نيز بتوانيم اين آمار را بيشتر از يكهزار مورد تلفات كاهش دهيم كه اين امر به فعاليت‌هاي نيروي انتظامي، ‌دستگاه‌هاي اجرايي و رسانه‌ها بستگي دارد.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به آغاز طرح زمستانه پليس راه كشور خاطرنشان كرد: در سال جاري پاييز و زمستان از نظر سرما، بارش و نزولات آسماني را يكماه زودتر داشتيم بنابراين اين طرح هم جلو افتاد و بايد دقت بيشتري در اين خصوص صورت گيرد چرا كه بر اساس پيش‌بيني‌ها امسال سال پربركتي است.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه در اجراي طرح زمستانه پليس‌راه كشور تجهيزاتي از جمله دوربين‌هاي كنترلي و نظارتي نيز به كمك پليس آمده است اظهار كرد: البته بعيد است كه امسال تمام اين امكانات به دست ما برسد اما طبق هماهنگي كه با وزير راه در مورد تحت پوشش قرار دادن راه‌ها به وسيله دوربين شده است، اميدواريم به اهداف تعيين شده برسيم.

وي با بيان اينكه آمارهاي آبان‌ماه حاكي از كاهش تلفات جاده‌اي است، ‌گفت: در سال گذشته به دليل افزايش قيمت سوخت پس از هدفمندي يارانه‌ها آمار تصادفات كم شد و امسال نيز خوشبختانه اين آمار تاكنون رو به كاهش بوده است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه ممكن است از ابتداي زمستان ادامه دادن روند كاهش تلفات تصادفات جاده‌اي دشوار باشد، اظهاراميدواري كرد كه با اجراي قانون جديد بتوانيم به اين مهم دست يابيم.

وي خاطرنشان كرد: توصيه كرده‌ام كه پيش از اجراي قانون جديد اقدامات اطلاع‌رساني همچون توجيه افكار عمومي، توزيع بروشور و ‌درج اطلاعيه در روزنامه‌ها و ... صورت گيرد.

وي با بيان اينكه اجراي قانون جديد راهنمايي و رانندگي به توضيح احتياج دارد، تصريح كرد: چرا كه ممكن است بر اثر اجراي اين قانون برخي از اقشار ضعيف جامعه دچار مشكلاتي شوند بنابراين براي آگاهي‌بخشي به مردم اين قانون را با يكماه تاخير از ابتداي ديماه آغاز خواهيم كرد.

به گفته فرمانده ناجا در روزهاي ابتدايي اجراي اين قانون نرخ جديد و قديم جريمه‌ها در برگه‌هاي جريمه براي متخلفان درج مي‌شود تا آنان از تفاوت نرخ جريمه‌ها در قانون جديد باخبر شوند.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه اولين اثر مثبت اجراي اين قانون بازدارندگي آن است اظهار كرد: البته اين قانون آثار سلبي نيز خواهد داشت.

وي با بيان اينكه ممكن است با افزايش مبلغ جريمه‌ها عده‌اي بخواهند با رشوه دادن از اعمال جريمه فرار كنند خاطرنشان كرد: البته اين موارد در حال حاضر به حداقل رسيده است اما وجود دارد كه در همين راستا بايد نظارت خود را توسعه دهيم و اعمال قانون را تا جايي كه ممكن است بر عهده دستگاه‌ها و سيستم‌هاي الكترونيكي بگذاريم كه قابل مذاكره نيستند.

به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به هدفگذاري براي کاهش 31 درصد تلفات تصادفات رانندگي در پايان برنامه پنجم توسعه تصريح كرد: با توجه به اينکه در پايان برنامه پنجم بيش از 20 ميليون خودرو در کشور تردد مي‌کنند بايد تلفات رانندگي به کمتر از 15 هزار نفر در سال برسد.

وي با بيان اينكه بايد از طريق فرهنگسازي اقدامي صورت گيرد تا مردم بدون دوربين و جريمه نيز تخلف نكنند، افزود: بي‌شك هزينه جرم و تخلف از جمله جريمه و توقيف خودرو نيز يكي از عوامل مهم در بازدارندگي تخلف است.

به گفته احمدي مقدم قانون جديد رسيدگي به تخلفات رانندگي سند افتخاري است از اعتماد قانونگذران به پليس.

فرمانده ناجا در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به ايمني برخي خودروها تصريح كرد: البته در اين خصوص بحث تحريم‌ها و ... است كه به همين دليل ما با خودروسازان مساعدت مي‌كنيم اما در حال حاضر آنان ملزم شده‌اند بر روي خودروهاي توليدي خود ترمز ضدقفل و كيسه هوا نصب كنند که اميدواريم اين کيسه‌ها بادکنکي نباشند و بموقع عمل کنند.

برخي خودروسازان خارجي استانداردهاي جعلي به پليس ارايه كرده‌اند

بايد با قانونشكناني كه ماموران ما را تحقير مي‌كنند برخورد جدي شود

وي با بيان اينكه يكي ديگر از مشكلات پيش آمده در اين زمينه بررسي درست عمل كردن اين تجهيزات است، گفت: در کشور مرکز تست خودرو استاندارد نداريم که بايد اين مراکز در کشور ايجاد شود چرا که در برخي از موارد خودروسازان خارجي استانداردهاي جعلي را به پليس ارائه کرده‌اند.

فرمانده ناجا با بيان اينكه در قانون جديد اختياراتي به پليس راهنمايي و رانندگي داده شده است، گفت: در قانون جديد اگر خودرويي بر اثر ضعف ايمني حادثه ببيند خودروساز مقصر است اگر دستگاه‌هاي امدادي دير به محل برسند آنها مقصرند. از سوي ديگر اگر وزارت راه در انجام وظايف راهسازي خود كوتاهي كند وزارت راه مقصر و اگر پليس وظايف خود را به درستي انجام ندهد اين دستگاه مقصر و بايد خسارت پرداخت كند.

به گزارش ايسنا، وي با بيان اينكه بايد در كاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌اي به گونه‌اي ركوردزني كنيم كه هيچ كشوري نتوانسته باشد آن را ثبت كند گفت: ما مي‌توانيم به اين امر دست يابيم چرا كه عامل اراده و فرهنگ كه عامل مهمي است در ملت ما وجود دارد. از سوي ديگر بايد آن درصد كوچكي هم كه به خاطر داشتن موقعيت و يا وضعيت خوب مالي از قانون تخطي و ماموران ما را تحقير مي‌كنند بايد برخورد جدي شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی