بازدید 71313

پیام آیت‌الله مکارم شیرازی درباره حوادث سفارت انگلیس

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، با صدور پیامی، نصایح پدرانه خود را خطاب به جوانان ایران اسلامی درباره رویدادهای سفارت انگلیس در تهران بیان داشتند و در این پیام به بررسی این اتفاق پرداختند.
کد خبر: ۲۰۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲ 03 December 2011
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به جوانان انقلابی ایران اسلامی توصیه کردند: فراتر از قانون گام برندارند و بدون اجازه رهبر معظم انقلاب و مقامات مسئول کاری نکنند.

به گزارش «تابناک»، متن پیام این مرجع تقلید که در آن نصیحت پدرانه‌ای به فرزندان انقلابی خود کرده‌‌اند، بدین شرح است.

بسم الله الرحمن الرحيم

شك نيست كه دولت انگلستان از دشمنان قديمى ماست و همه ما خاطرات بسيار تلخى از دخالت‌هاى نارواى آنها در كشورمان داريم و همه مى‌دانيم اخيرا شمشير عداوت را از رو بسته و نه تنها خودش پيشگام در تحريم‌ها شده كه ديگران را نيز دعوت به اين كار مى‌كند كه اخيراً در بخشى از اين فعاليت‌هاى موذيانه ناكام مانده است.

و نيز مى‌دانيم كه هدف دولت‌هاى استكبارى، جلوگيرى از پيشرفت‌هاى علمى ما و وادار ساختن ما به تسليم در برابر منافع نامشروع آنهاست كه بحمدالله تاكنون با شهامت ايستاده‌ايم و در آينده نيز به توفيق پروردگار شجاعانه خواهيم ايستاد.

ولى مهم اين است كه گاهى كارهايى فراتر از قوانين از سوى بعضى از جوانان عزيز احساساتى انجام مى‌گيرد، كه بهانه مهمى به دست دشمن ماجراجو مى‌دهد و هزينه‌هاى زيادى بايد براى آن بپردازيم؛ مانند همين حادثه اشغال سفارتخانه كه سبب شد آنها با جنجال و هوچى‌گرى، سعى كنند شكستى را كه از مجلس خورده بودند، جبران كنند و إن‌شاءالله موفق نخواهند شد.

به احتمال بسيار قوى در اين‌گونه موارد، افراد نفوذى خود را به ميان جوانان پاكباز مى‌فرستند تا دست به تخريب و اقدام‌هاى ديگرى بزنند و در سطح جهان ضد ما تبليغات وسيعى راه بيندازند كه انداختند.

اينجانب به همه اين عزيزان نصيحت پدرانه مى‌كنم، در اين‌گونه موارد فراتر از قانون گام برندارند و بدون اجازه رهبر بزرگوار انقلاب و مقامات مسئول اقدامى نكنند، شرایط منطقه كاملا به نفع ما و به زيان آنهاست. آنها درصددند با بهانه‌هايى اين شرايط را بر هم زنند، بسيار بايد هشيار باشيم و بهانه به دست آنها ندهيم.

مخصوصا در آستانه انتخابات احتياج به آرامش زيادى در داخل داريم تا بتوانيم شركت حداكثرى مردم را إن‌شاءالله جلب كنيم. من به عنوان يك وظيفه شرعى در برابر سؤالات زيادى كه در اين ايام از دفتر ما شد، لازم دانستم با صراحت با شما عزيزان گفت‌وگو كنم. شما هم إن‌شاءالله به وظيفه شرعى خود عمل خواهيد كرد.

والسلام عليكم ورحمت‌الله وبركاته




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار