بازدید 59698
باربارا اسلیوین:

«اوباما» 45 دقیقه مستقیم با مقامات ایران گفت‌وگو کرده است

مشکل ما این نیست که ایران به بمب اتم دست پیدا کرده و از آن هم استفاده کند، بلکه مشکل این است که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و از آن بهره نگیرد / اوباما تا کنون توانسته است، مستقیم 45 دقیقه با ایرانیان گفت‌وگو کند / آمریکا ماهیت اصلی جنگ با ایران را فراموش کرده است.
کد خبر: ۲۰۷۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۵ 03 December 2011
سرویس بین‌الملل ـ مشکل ما این نیست که ایران به بمب اتم دست پیدا کند و از آن هم استفاده کند، بلکه مشکل این است که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و از آن بهره نگیرد!

به گزارش «تابناک»، این جمله بخشی از اظهارات «دانیل پالیتکا»، رئیس امور سیاست خارجی مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» است.

وی در این باره گفته است: بزرگترین مشکل آمریکا این نیست که ایران به بمب هسته‌ای دست یابد یا بمب هسته‌ای آزمایش کند، بلکه بزرگترین مشکل این است که ایران به بمب هسته‌ای دست پیدا کند و از آن استفاده نکند، چون در این صورت همه خواهند گفت، دیدید که ایران چه دولت مسئولیت‌پذیری در عرصه جهانی است که به رغم داشتن بمب اتم از آن بهره نمی‌گیرد و جهانیان مشکلی با زندگی با یک ایران هسته‌ای احساس نخواهند کرد.

در همین حال، نشریه «ویکلی استاندارد» نیز گزارش داده است، متاسفانه آمریکا ماهیت نزاع با ایران را فراموش کرده و بی جهت بر برنامه هسته‌ای ایران متمرکز کرده است، حال آن که اصلا جنگ بر سر توازن قوا در خاورمیانه است و ایران می‌کوشد به نوعی توازن قدرت را در خاورمیانه نگه دارد.

در واقع، مقامات آمریکایی نیز می‌دانند که ایران به اسرائیل حمله نخواهد کرد، بلکه به دنبال توازن قوا هستند؛ مسأله‌ای که برخی در آمریکا نمی‌خواهند در خاورمیانه پدید آید؛ یعنی حمله به ایران برای ایجاد نشدن توازن قوا در خاورمیانه است، چرا که آنان همچنان می‌خواهند اسرائیل و عربستان، قدرت‌های منطقه‌ای باقی بمانند و با تغییر حکومت در ایران، حکومتی را مستقر کنند که در این راستا حرکت کند.

به همین دلیل است که برای برخی از نومحافظه‌کاران، حمله به ایران تنها راهکار است، چرا که در ایران از محافظه‌کاران گرفته تا اصلاح‌طلبان، هیچ کدام خواهان مداخله خارجی به سود آنان در درون کشور نیست و تنها راه برای هدف برخی مقامات آمریکا، حمله نظامی به قصد سرنگون کردن حکومت و حاکمیت است.

در این باره، «باربارا اسلیوین»، روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی و متخصص مسائل ایران نیز نوشته است: برای حفظ قدرت منطقه ای اسرائیل چه میزان آمریکایی، ایرانی و اسرائیلی باید کشته شوند؛ تنها و تنها به دلیل اینکه توازن قدرت در منطقه شکل نگیرد؟!

وی همچنین می‌گوید: چرا ما تلاش نمی‌کنیم با ایران گفت‌وگو کنیم؟ اگر آنان گفتند گفت‌وگو نمی‌کنیم، نتیجه مشخص است، اگر گفت‌وگو کردیم و به نتیجه نرسیدیم، تلاش خود را کرده‌ایم.

این در حالی است که دولت اوباما تا کنون 45 دقیقه برای گفت‌وگوی مستقیم با ایران وقت گذاشته و دیگر کاری در این زمینه نکرده است. دولت آمریکا برای اینکه می‌ترسد کمک مالی برخی مؤسسات را از دست بدهد، نمی‌خواهد با ایران گفت‌وگو کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷۲
آنان دنبال گفتگوي با نتيجه خودشان هستند و در آخر نتيجه غير دلخواه خود را نيز نمي پذيرند.
پس فقط دنبال طي كردن بقول خودشان همه راهها هستند تا نهايتا تبليغ كنند كه ببينيد مذاكره با ايران هم نتيجه اي ندارد و راه حل فقط روش اولي يعني گزينه از پيش تعيين شده نظامي است.
پس آمادگي ما در هر شرايطي يك ضرورت هميشگي است.
پاسخ ها
مرتضی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
تابی جان تیترت با مطلب سازگار نیست.
از شما بعیده.
بابا جونه من اينا خوددرگيري دارند ما را هم گيج كردند.
ما احتياجي به بمب اتم نداريم،ترسو ها به بمب اتم نياز دارند
پاسخ ها
سید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
باسلام ، این چه حرفی ما بمب هسته ای نمی خوایم، ژاپنی ها هم خیلی شجاع و با فرهنگ غنی بودند در جنگ جهانی دوم چه بر سرشون اومد واقعاً اگه آنها هم بمب اتم داشتن همکنون ساختار جهانی این گونه بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
دقیقا غربیها تحمل کوچکترین تلفات را ندارند و فقط جنگهایی را شروع میکنن که بدانند سریع پیروز میشوند و طرف دیگر کوچکترین امکان دفاع نداشته باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
واقعیت اینست که آمریکا بیش از هر چیزی تنش میخواهد . تنش یعنی فروش سلاح یعنی پول , سلطه ... دموکراسی را تبلیغ می کنند که دستشان باز باشد مردم را سرگرم کنند رسانه ها دست آنها است افکار را شکل میدهند دموکراسی امروز یعنی مغزت را در اختیار من بگذار دستت و دهانت آزاد باشد! آنگاه تو آنگونه می اندیشی که من می خواهم نگران آنچه می گویی و مینویسی و میکنی نیستم چون خودم برنامه ریزی اش کردم!
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
پسر جان مسلمون حتی آب دشمن رو هم آلوده نمیکنه چه برسه به اینکه بیاد از بمب اتم استفاده کنه ، بعضی از ما ها اونقدر دنبال اثبات قدرت هستیم که کم کم داریم از دین خارج میشیم اتفاقا به نظر من ایران وقتی قدرتمند تر ه که بمب هسته ای نداشته باشه حتی وقتی دشمن داشته باشه و استفاده کنه فکر نمی کنم کسی که تو 8 سال دفاع مقدس میرفت روی مین براش فرقی بکنه دشمن چه سلاحی داره
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
دمت گرم . این آمریکایی ها زبون مارو انگار اصلا بلد نیستن. دولت به این نفهمی ندیدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
در جواب جناب سيد بايد عرض كنم كه اطلاع شما از تاريخ كمه !
ژاپن با كمك آلمان در آستانه هسته اي شدن بود و حتي طرحهايي براي بمباران هسته اي غرب امريكا با بالن و هواپيما (حمل هواپيماها با زيردريايي تا نزديكي امريكا) داشت . در واقع ژاپن و آلمان فقط چند ماه تا دستيابي به بمب هسته اي فاصله داشتند
ما با خیلی از دول اروپایی از جمله انگلیس هم مذاکره داشتیم همیشه، نتیجه چی بوده؟ اونا لحظه ای از دشمنی با ما خودداری نکردن، از ندادن پول نفت در زمان قاجار و پهلوی بگیر تا جدایی هرات و بحرین و خیلی چیزای دیگه. وقتی اصل طرف بر اساس دشمنی است(آمریکا) مذاکره فایده ای نداره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
ترکمنچای و آذربایجان و ارمنستان چی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
در سیاست خارجی هیچ دشمنی همیشگی نیست ، منافع ملی دوست و دشمن را تعریف می کنه
جنگ بلا منازع است.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
نترس عزیزم. فوقشم بشه ،چکار میخوان بکنن .خوب می دونن که اینجا عراق و افغانستان نیست. اگه دست به جنگ بزنن به این سادگیها یقه شون را ول نمی کنیم .شایدم جنگ جهانی بشه که خیلی ضرر میکنن.اونا باید احمق باشن که کاری بکنن که توش ضرر باشه
کدوم موسسات مالی؟؟!!
صهیونیستا؟؟!!
وای وای وای اوبامای بی ادب
باز هم شیطنت جدید . بطور مداوم به ما آدرس غلط می دهند .
مشکل نه هسته ایست و نه اسراییل . مسئله اینست که غرب پتانسل عظیمی را در ملت ایران سراغ دارد که از نظر آنها به هیچوجه نباید این پتانسیل آزاد شود . حالا آنها تلاش می کنند با دست کاری تاریخ ، روم و یونان را یکه تاریخ گذشته معرفی کنند ، ما که می دانیم در گذشته چه بوده ایم آنها از آزاد شدن آن توان نهفته در ملت ایران بیمناکند .
پاسخ ها
داوود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
کاملا درسته و در واقع این یکی از مهمترین دلایل مخالتها و دشمنی های آنها با ماست.
عبدالله ب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
دوست من موضوع دقیقاً همین است که می گوئید . ضمناً تمام این داستان که راه انداخته اند نیز پرده دیگری از جنگ روانی است . ایرانیها از چهار هزار سال پیش هم شهادت طلب بوده اند اینرا تاریخ ایران و یونان و تاریخ جنگهای ایران و روم و حتی جنگهای ایران و عثمانی که بخصوص اروپایی ها خیلی از آن می ترسیدند هم بازگو می کند می گویند که تنها ارتشی که برابر خود نیروهای آلمان نازی سرسخت و مقاوم بوده و نهایتاً تا کوچه پس کوچه های برلین آنها را دنبال کرده ارتش سرخ بود اما در لحظاتی خود ارتش سرخ مرعوب جنگ با آلمانی ها می شده و یک خانم روسی اشعار شاهنامه را ترجمه می کند و در جبهه ها برای سربازان می خوانند . غرب از این واهمه دارد 8 سال دفاع تنها در برابر ارتش جرار صدام و تمام دنیای پشت سر او تنها از ایرانی مسلمان با رهبری ولایی بر می آید وبس . اکنون نیز از همین نگرانند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
فيلم علمي تخيلي زياد نگاه مي كني؟
جنگ جنگ تا پيروزي
تیتر رو عوض کردین؟؟؟!!! تیتر قبلی این بود: "مشکل ما این نیست که ایران به بمب اتم دست پیدا کند و از آن هم استفاده کند"...!!!
قطع رابطه با انگلیس ، برای ایجاد ارتباط با آمریکا.
ولی مشکل این است که آمریکا از همان اول شیطان بزرگ نامیده شده است و این قسمت کار مشکل را پیچیده میکند. به هر حال آقای احمدی نژاد حتما برای این هم چاره ای دارد!
آنها میدانستند که جهاد ودفاع از خصوصیات شیعه است که مخالف استمار کری است ونمیخواستند که این شیوه الکوی مذاهب دیگر قرار کیرد. اکنون که برخلاف میل آنها تاثیر گداری مذهب شیعه پدیدار گردیده بیشتر خشمگین شده ومذبوحانه به فشار خود افزوده اند اما دیگر دیر شده و منطقبه پیروز میدان مبارز ه حق وباطل خواهد شد,هر چند مخاطراتی هم داشته باشد.
مسأله اين است كه آنها هر وقت مي بينند در جايي عده اي مسلمان ريخت آدميزاد پيدا مي كنند، ميخوان هر طور شده كج و كوله اش كنند و نذارن يه مسلمون الگو بشه. اونا دوران طلايي ما رو بهتر از خودمون بررسي كردن و مي دونن رو پيشوني كسي نوشته نشده بي شعور ولي آدما در شرايطي از حيوانات هم بدتر مي شوند. اونا مي خوان ما رو در شرايط عقب مانده نگه دارن و اگه كسي دراومد، برش گردونن به جايي پاينن تر.
اگر با آمريكا رابطه داشته باشيم سود بيشتر را آمريكا ميبرد نه ايران
به عنوان یک ایرانی سبز، از داشتن هرگونه بمب اتم دفاع میکنم. فارغ از هرگونه پیش داوری نسبت به حاکمیت داشتن بمب اتم ثابت کرده که تاکنون بازدارنده ترین سلاح ممکن بوده است. من حرف های اونهایی که میگن بمب اتم با اعتقادات ما سازگار نیست رو قبول ندارم چون اگه اینجوری باشه شهاب 3 هم با اعتقادات ما سازگاری نداره. ما بالخره مشکلات داخلیمون رو با حاکمیت حل خواهیم کرد اما در صحنه جهانی بدون تردید سلاح هسته ای بازدارندگیشو ثابت کرده.
هرچند به نظر من بازدارندگی ما میتونه قدرت اقتصادی بالا، روابط خوب با جهان و خیلی چیزهای دیگه باشه ، اما موازنه قوا در منطقه مارو به داشتن این تکنولوژی مجاب کرده و این یه ضرورته.
مطمئنم اگه روزی ما بمب اتم هم داشته باشم مردم ما ناراحت نمیشن.
ناراحتی ما از حاکمیت چیز دیگه ایه
نظر آن عزیزی که میگوید آنها (دشمنان )نگران آزاد شدن پتانسیل ایرانیها هستند کاملا" صحیح است اگر قبول ندارید نقشه های جغرافیای قدیم را مرور کنید و وسعت ایران را ببینید .
بنظر من انها کی جنگ را بصدا در میارن زمانی که یکعده در ایران با کارای نسنجیده مثل حمله بسفارت روباه پیر یا بعضی کارا که گروه های خودسر انجام میدن کار را به اونجا میبرن واز طرفی جنگ هم شد از داخل هم یک عده میگن بذار اول اقازاده وکسایی که بهره های نصیبشون شده برن بعد ما میریم وایجاد تشدد در داخل خواست انهاست ما بشکل دیگه میتونستیم به این خواسته خودمان که تعطیلی سفارت هست نایل بشیم
به نظر من من هیچ کشوری با هیچ کشور دیگر دشمنی ندارد. دشمنی هنگامی ایجاد می شود که منافع به خطر بیفتد. ما باید آنقدر قدرتمتند باشیم که در دفاع از منافع از موضع قدرت صحبت کنیم. این قدرت می تواند سیاسی، اقصادی یا نظامی باشد. من فکر می کنم قدرت سیاسی بهترین روش است. یعنی با زبان نرم از موضع خود دفاع کنیم مثل زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی.
باربارا هم پربيراه نگفته ها!
1 لحظه ساکت!
اجازه بدید رئیس جمهور بعدی بیاد تکلیف همه روشن میشه. میگی نه وایسا نگاه کن.
این چه تیتری زدی تابناک.آدم فکر میکنه خود اوباما مستقیم 45 دقیقه صحبت کرده با مسئولین ایرانی
ما بمب اتم ميخواهيم. قرآن گفته هرچه مي توانيد از قدرت و نيرو جمع كنيد. بمب اتم هم يكي از مولفه هاي قدرت در دنياي كنوني است.وقتي بمب اتم داشته باشي نيازي نيست ازش استفاده كني. صرفا داشتن بمب اتم باعث بازدارندگي ميشه.ساير كشورها نمي توانند به راحتي به كشوري كه بمب اتم دارد بگويند همه گزينه ها حتي گزينه حمله نظامي بر روي ميز قرار دارد!
در دنياي امروز وقتي دشمنان تو بمب اتم دارند وتو بگويي من به بمب اتم نياز ندارم مثل اين است كه همه دنيا تفنگ داشته باشند و تو بگويي من شمشير دارم و به تفنگ نياز ندارم. تا وقتي جنگ نشده شمشيرت به در ميخورد و مي تواني به آن بنازي افتخار كني كه قويترين و بهترين شمشير را داري. اما وقتي جنگ شد دشمن تو براي نابوديت از همه ابزارهايش استفاده ميكند. آنوقت شمشير زيباي تو يك اسباب بازي بيش نيست. پس ما براي حفظ موجوديتمان هم كه شده بمب اتم نياز داريم مگر اينكه مثل ژاپن با قدرتهاي دارنده بمب اتم كنار بياييم و احتمال جنگ با آنها را صفر كنيم.
خب يه نيمه صحبت كردن. نيمه دوم چي؟
نتيجه چند چنده؟ علي دايي هست؟
تیتر شما با متن خبر سازگاری ندارد. بیشتر دقت کنید.
تیتر: «اوباما» 45 دقیقه مستقیم با مقامات ایران گفت‌وگو کرده است
متن: دولت اوباما تا کنون 45 دقیقه برای گفت‌وگوی مستقیم با ایران وقت گذاشته
خواننده فکر می کند اوباما 45 با مسئولین ایران مستقیم صحبت کرده که متن خبر این نیست!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار