بازدید 9390
۴

دستگیری كلاهبرداران آفریقایی و همدست ایرانی

يك ايراني و چهار تبعه آفريقايي كه با فروختن دلارهاي سياه از مردم كلاهبرداري مي‌كردند، گمان نمي‌بردند آخرين افرادي كه با آنها معامله مي‌كنند، پليس باشند.
کد خبر: ۲۰۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۸ 27 November 2011
در تحقيق از متهمان معلوم شد، يكي از آنها در كلاهبرداري 650 ميليون توماني از يك طلافروش نقش داشته است.

روزهاي پاياني هفته گذشته مرد طلافروشي با حضور در اداره پليس مهاجرت و اتباع خارجي ناجا اطلاع داد كه يك مرد ايراني و چند تبعه آفريقايي با فروختن دلارهاي سياه به مردم، از آنها كلاهبرداري مي‌كنند.

اين مرد به پليس گفت: دو سال پيش از طريق دوستم با مرد غريبه‌اي آشنا شدم. او مدعي بود با چهار تاجر آفريقايي كه در زمينه فروش دلارهاي سياه فعاليت مي‌كنند، در ارتباط است و مي‌تواند مقدمات همكاري ما را با هم فراهم كند تا پس از معامله با آنها، دو برابر سود عايدم شود.

وي اضافه كرد: به گمان اين كه دلارهاي آنها واقعي است، پس از چند بار ديدار، به مرد ايراني و دوستان آفريقايي او اعتماد پيدا كردم و قرار شد بابت خريد يك دلار، به من دو دلار تحويل دهند. بنابراين 650 ميليون تومان دلار از آنها خريدم. وي افزود: با محلولي كه به من فرخته بودند، دلارهاي سياه را شستشو دادم، اما بي‌نتيجه بود و به رنگ سفيد تبديل نشد و همه آنها تقلبي بود. هر چه با تلفن همراه فروشندگان تماس گرفتم خاموش بود و جستجوهايم براي يافتن آنها بي‌نتيجه ماند.

سماجت مالباخته، كلاهبرداران را گرفتار كرد

شاكي درباره يافتن دوباره متهمان فراري گفت: از متهمان كلاهبردار شكايت كردم، اما خبري از آنها نبود تا اين كه اوايل همين هفته يكي از متهمان فراري راكه ايراني بود را هنگام معامله با چند مرد آفريقايي مقابل يك صرافي ديدم. وي اضافه كرد: گمان مي‌برم آنها گروه جديدي را تشكيل داده و دوباره كلاهبرداري مي‌كنند.

به اين ترتيب تحقيقات در اين ارتباط آغاز و محل حضور مردان كلاهبردار زيرنظر گرفته شد تا اين كه ماموران پاتوق متهمان فراري را در غرب تهران شناسايي كردند. در پي شناسايي متهمان، ماموران مهاجرت و اتباع خارجي ناجا ضمن آموزش به شاكي از او خواستند به عنوان خريدار به ملاقات مرد ايراني و اتباع آفريقايي برود و پس از جلب اعتمادشان، با آنها قرار ملاقات تعيين كنند.

دستگيري شيادها با معامله واهي 700 ميليوني

مرد مالباخته با فريب فروشندگان دلارهاي تقلبي و جلب اعتمادشان، روز چهارشنبه هفته گذشته همراه ماموران كه نقش خريدار دلار را بازي مي‌كردند، به محل قرار با مرد ايراني و همدستان آفريقايي‌اش رفت تا 700 ميليون تومان از آنها دلار بخرند. آنها نيز در محل قرار كه ميدان صادقيه تهران بود، حاضر شدند. دقايقي بعد هنگام معامله دلارها، ماموران دستبندها را به دستان متهمان زدند و آنها گرفتار قانون شدند.

متهمان پس از انتقال به پليس مهاجرت و اتباع خارجي ناجا در بازجويي، كلاهبرداري از طلافروش را انكار كردند.

آنها براي بازجويي مجدد به شعبه دوم بازپرسي دادسراي فرودگاه مهرآباد تهران منتقل و توسط بازپرس فراقي بازجويي شدند. اين بار متهمان در مواجهه حضوري با مرد مالباخته ـ طلافروش ـ به‌ناچار به جرم خود اعتراف كردند.

مرد ايراني كه متهم پرونده بود، در اظهاراتش گفت: چند سال پيش در پي آشنايي با يك گروه از اتباع آفريقايي با آنها همدست شده و با فروش دلارهاي سياه، از مردم كلاهبرداري مي‌كرديم.

وي اضافه كرد: مرد طلافروش را نيز من در دام همدستانم گرفتار كردم و در قبال 650 ميليون تومان پول،2 ساك پر از دلارهاي سياه تقلبي را به او فروخته و متواري شديم. از افراد ديگري نيز به اين شيوه كلاهبرداري كرديم تا اين كه همدستانم از ايران خارج شدند و بار ديگر به كشور بازگشتند تا با فروش دلارهاي سياه از مردم كلاهبرداري كنند.

منبع: جام جم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
من هم در مالزی گرفتار این شیاطین افریفایی کامرونی. سودانی و توگویی شدم و داستان من مفصل تر از این هست.در صورت نیاز اماده همکاری با پلیس هستم تا اخبار جدید تری از کلاهبرداری در اختیار بگزارم. لطفا نهوی تماس با مسئول این پرونده را ارسال کنید.
من و دوستم در تبریز گرفتار سیاهپوستی که اهل نیجریه بود شدیم و او از ما به همین طریق 50هزار دلار به همین شیوه کلاهبرداری کرد و با همه اقدامات قضایی به جایی نرسیدیم وطرف از کشور فرار کرد هنوز عکسش را دارم اگر راهی هست به ما هم بفرمایید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست