بازدید 32595

باخت والیبال ایران در مقابل آمریکا

کد خبر: ۲۰۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۱ 27 November 2011
تیم ملی والیبال ایران در ششمین دیدار خود در رقابت‌های جام‌جهانی که در ژاپن برگزار می‌شود از ساعت 5:40 صبح امروز (یکشنبه) به مصاف آمریکا رفت و بازی را با نتیجه 3 بر صفر و با نتایج 25 بر 15، 27 بر 25 و 25 بر 14 به حریف خود واگذار کرد.آمریکا عنوان قهرمانی المپیک سال‌های 1984، 1988 و 2008 را یدک می‌کشد.

به گزارش فارس ، این دو تیم در حالی برابر هم قرار گرفتند که ایران پیش از این تیم‌های ملی ژاپن، صربستان، آرژانتین و لهستان را شکست داده و تنها به کوبا باخته بود و در مقابل آمریکا پیش از این 5 بازی انجام داده و با 2 برد و 3 شکست، جایگاه هشتمی را به خود اختصاص داده بود و ایران در جایگاه پنجم قرار داشت.

در گیم اول شاگردان ولاسکو بازی خوبی از خود به نمایش گذاشتند، اما باز هم مانند بازی‌های گذشته گیم نخست را به حریف واگذار کردند. آمریکایی‌ها در دفاع و حمله بهتر از ایران بودند و موفق شدند زودتر از ایران به امتیاز 8 برسند و تیم‌ها به وقت استراحت فنی بروند. در ادامه بازی دفاع روی تور خوب و بلند آمریکایی‌ها نمایش خوبی داشت و توانست امتیاز 14 بر 10 را کسب کند تا ولاسکو مجبور شود درخواست وقت استراحت فنی کند.

در امتیاز 17 بر 13 بود که ولاسکو مانند گذشته غفور و مهدوی را روانه میدان کرد، اما باز هم این آمریکایی‌ها بودند که امتیاز می‌گرفتند و موفق شدند خود را به عدد 19 برسانند. آبشارهای قدرتی استنلی و پریدی که بالاتر از دستان دفاع ایران زده می‌شد همراه با اشتباهات ملی‌پوشان ایران در دریافت‌های اول موجب شد حضور فیاضی در میدان هم بی‌اثر باشد و گیم اول با نتیجه 25 بر 15 به سود آمریکا به پایان برسد و شاگردان ولاسکو بازنده این گیم باشند.

در گیم دوم، ولاسکو، فرهاد نظری افشار را روانه میدان کرد، اما ابتدای این گیم هم با اشتباهات ایران در زدن سرویس و دریافت اول همراه بود تا نتیجه 5 بر 2 به سود آمریکا برسد. استفاده از توپ‌های ترکیبی و سرعتی در تیم آمریکا موجب شد باز هم آنها زودتر به امتیاز 8 بر 6 برسند و به وقت استراحت فنی بروند. در ادامه دو دریافت خوب از فرهاد ظریف، لیبروی تیم ایران ملی‌پوشان اختلاف را به یک رساند و نتیجه بازی را 10 بر 9 کرد.

حمایت‌های بازیکنان رفته رفته بهتر شد، اما آبشارهای حریف که بالاتر از دست دفاع زده می‌شد همچنان علت پیروزی سفید‌پوشان آمریکا محسوب می‌شد. بازهم استنلی بود که تقریبا به تنهایی برای آمریکا دفاع و حمله می‌کرد و توانست امتیاز 16 را برای تیمش کسب کند تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

آبشار خوب نظری افشار و در ادامه دفاع خوب بازارگرد امتیاز 19 را برای ایران به ارمغان آورد، اما بازهم آمریکایی‌ها با امتیاز 21 تیم برتر بودند.

اشتباه بازیکنان آمریکا و تساوی تیم‌ها در امتیاز 21 موجب شد آلن نایپ برای تیمش درخواست وقت استراحت فنی کند.
مهدوی وارد میدان شد، اما کسب دو امتیاز متوالی توسط سفیدپوشان آمریکا ولاسکو را مجبور کرد تا وقفه‌ای در بازی ایجاد کند.

آبشار بازارگرد به خارج از میدان رفت و در ادامه تیم‌ها به امتیاز 24 بر 22 رسیدند که بازهم آمریکا جلو بود. تیزهوشی مهدوی و توپی که به صورت جای خالی وارد زمین آمریکا کرد امتیاز 23 را برای ایران به همراه داشت و بازی 23 بر 24 به سود آمریکا شد و سرویس خوب نظری افشار بازی را به تساوی 24 بر 24 رساند.

پاسور آمریکا در این لحظه بازهم استنلی را برای حمله انتخاب کرد و وی بار دیگر امتیاز گرفت، اما در ادامه از دست دادن سرویس بازی را مساوی کرد. در حالی که بازیکنان ایران در اواخر گیم دوم آمریکا را بسیار تحت فشار قرار دادند، اما آبشار پایانی بازارگرد که به خارج از زمین رفت امتیاز 27 را به آمریکا داد تا همچون گیم اول شاگردان نایپ پیروز گیم باشند.

ولاسکو گیم سوم را با ترکیب نظری‌افشار، زرینی، مهدوی، ظریف، بازارگرد و نادی آغاز کرد. در ادامه هم فیاضی در امتیاز 7 بر 4 به سود آمریکا وارد زمین شد. بلافاصله آمریکایی‌ها امتیاز 8 را کسب کردند و تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول در گیم سوم رفتند. اختلاف 6 امتیازی بین تیم‌ها موجب شد ولاسکو وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کند، اما به نظر می‌رسید سرویس‌های پرشی و قدرتمند استنلی قابل مهار نبود تا اینکه تور، توپ وی را متوقف کرد.

پاس‌های کوتاه و سرعتی آمریکایی‌ها همچنان امتیاز را برای آنها کسب می‌کرد و نکته مهم‌تر عملکرد خوب آمریکایی‌ها در دفاع عقب زمین بود. امتیاز 16 را هم استنلی با دفاع ناقص بازیکنان ایران کسب کرد و وقت استراحت فنی دوم را برای آمریکا به ارمغان آورد.
 
رسیدن بازی به امتیاز 19 بر 11 یک‌بار دیگر ولاسکو را مجبور کرد درخواست وقت استراحت فنی و کمالوند را وارد بازی کند. در حالی که با خمیازه نادی به نظر می‌رسید که بدن ملی‌پوشان همچنان خواب است و یک روز ریکاوری به گفته ولاسکو برای ملی‌پوشان کافی نبود استنلی در امتیاز 24 پشت خط سرویس قرار گرفت و توانست امتیاز 25 را برای تیمش به ارمغان بیاورد تا ایران 3 بر صفر بازی را واگذار کند.
آمریکا با این پیروزی 9 امتیازی و هم امتیاز با ایران شد.

با توجه به فرا رسیدن ایام ماه محرم شاهد بودیم ملی‌پوشان ایران با نصب نواری مشکی روی پیراهن خود وارد میدان مسابقه شدند.
ایران در بازی بعدی خود باید از ساعت 5:40 فردا به مصاف مصر برود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۷۷
با عرض سلام
درسته که این باخت باعث ناراحتی ما شد, ولی این آب سرد لازم بود تا یه شوک به تیم وارد بشه و جلوی غرور کاذب بازیکنا و توقع بیجای مردم از اونا گرفته شه (اینکه بعد از برد مقابل لهستان و آرژانتین باید همۀ تیمها رو ببرن!)
ولی دلسرد نباشین.
هنوز بچه ها فرصت دارن تا با همت بیشتر و غیرت مثال زدنی خودشون مقابل مصر و چین پیروز بشن (هر بازی باید 3 امتیاز بگیرن) و با گرفتن 2 امتیاز از دو تا بازی بعدی با روسیه و برزیل میتونن امیدواری خودشون رو حفظ کنن و کار رو به روز آخر بکشن.
و توی روز پایانی مسابقه ها (یکشنبه 13 آذر که بخاطر تعطیلی ژاپن امیدوارم با حمایت خوب هموطنای مقیم اون کشور هم مواجه بشه) با انگیزۀ مضاعفی که برای گرفتن انتقام شکست ناداورانۀ رقابت های 2010 ایتالیا دارند, بتونن پیروز مصاف با ایتالیا باشن و به عنوان یکی از 3 تیم این رقابت ها (همراه برزیل و روسیه) جواز حضور توی المپیک لندن رو کسب کنن!
سخته ولی اگه بچه ها نهایت توان و همت خودشون رو به کار بگیرن و اشتباهات رو به حداقل برسونن, خواهید دید که این شدنیه (اگه خدا بخواد)
بدبخت ولاسکو! تا حالا که روی برد بودند اسم بیچاره تو حاشیه بود حالا که باختند چپ و راست شاگردان ولاسکو شدند. ما ایرانی ها خیلی دم از مردی می زنیم ولی ته ناجوانمردی شدیم!
این باخت چیزی از شایستگی تیم کم نمیکنه هرچند که اگر پیروز می شدند بهتر بود - موفق باشید
تا همین جا هم شاهکار کردن
یه زمان ما آرزو داشتیم چین و ژاپن رو ببریم حالا لهستان و صربستان رو هم میبریم
دست همه درد نکنه ودرود به غیرت و شرفشون که تا همین جا هم مردونه جنگیدند
به امید پیروزی های بعدی
باز هم خسته نباشند دوستشان داريم .
باخت که اشکالی نداره . مهم حفظ روحیه بازیکنامونه برای ادامه بازی . لطفا برای حمایت از والیبالیستهای خوب کشورمون نظر مثبت بدید
به بچه هاي تيم ملي واليبال خسته نباشيد گفته و قدر زحمتشون رو علي رغم باخت به آمريكا ميدونيم و براشون آرزوي موفقيت داريم.
به امید موفقیت در دیدارهای بعدی
فدای سرشون
تیم ایران تا قبل این بازی تعداد 23 گیم برای 5 بازی انجام داده که بسیار سنگین و امکان ریکاوری کامل را نداشته و با توجه به همه شرایط تیم ایران تا الان عملکرد عالی و موفقیت های بعدی هم خواهد داشت.
حتی این باخت هم، چیزی از توانایی و هم بچه های تیم ملی ما کم نمی کنه، باید این واقعیت رو پذیرفت که والیبال ما با والیبال آمریکا که چنددوره قهرمان المپک بوده خیلی فاصل داره و چیزی ک باعث شده بود توقع مردم م بالا بره، همین غیرت و تلاش بچه ها توی 3 بازی قبل بود. بازم دست مریزاد و دوستتون داریم. امیدوارم فردا 3-0 ببریم و 3 امتیاز بگیریم.
خستگي در چهره بازيكنان موج ميزد (بي جون به توپها ضربه ميزدن)
ما تا همین جا هم از تیم ملی والیبال متشکریم واقعاً همین که مردونه مسابقه میدن و و درگیر هیچ حاشیه ایهم نیستن و بی ادعا برنده میشن واسه ما کافیه .... ای کاش فوتیالیها هم ازشون یاد بگیرن
بازم دمشون گرم خوب بازي كردندخداانصاف بده به اين ژاپني ها كه تمام بازي هاي ايران راساعت 11 گذاشتند
اشکال نداره بچه ها لیاقت خودشونو ثابت کردند
قهرمانی را یدک نمی کشند واقعا خوب بازی میکردند
این شکست چیزی از ارزش های این تیم و مربی آن کم نمی کند. فراموش نمی کنیم که این شکست در برابر قهرمان المپیک به دست آمده. ان شالله که در بازی های بعدی نتایج خوبی به دست بیاید.
به نظرم بچه ها خسته بودن
این باخت هیچی از ارزش برد های قبلی کم نمیکنه
یادمون نره که تا همینجاش هم شگفتی ساز بودن
خیلی حیف شد
این باخت شیرینی اون بردها رو نمیگیره
ایشالله جبران می کنیم----تا الانش هم خیلی خوب بودند
سلام
واليباليست هاي كشورمان در مقابل آمريكا باخت داشتند ليكن چندين برد سرافرازانه داشته اند، از مسئولين مربوطه به نمايندگي از مردم ايران انتظار مي رود در بازگشت اين تيم كمال قدرشناسي بعمل آمده و استقبال مناسبي صورت پذيرد.
خوب بازی نکردند. اشتباهات فردی زیادی داشتند. فقط امیدوارم این اشتباهات بابت خستگی بازیکنان نباشد چون اگر به این شکل بخواهیم با مصر و چین بازی کنیم فکر نکنم امتیاز لازم را کسب کنیم
به نظر من داور را امریکائیها خریده بودند والا آمریکا عمرا می توانست حریف ایران بشود .اگر داور از آمریکائیها جانبداری نمی کرد ایران 3 بر 0 بازی را برده بود.
هیچ اشکالی ندارد - تیم نیاز به استراحت داشت
جتما در بازی های بعدی این تیم غیرتمند و توانا پیروز خواهد شد
پاسخ ها
داری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۶
انگار فقط ماییم که استراحت میخاییم!یک روز همه تیم ها استراحت کردند دیگه عزیزم.بقیه هم تیمن.دیگه نیاید خیلی کش بدید قضیه رو...
باخته دیگه.ایشلا بازی های بعد.
هیچ چیز از ارزش والا تون کم نکرده هنوز برای ما (با اجازه بر و بچ ایران) قهرمان هستید.
اصل دربازیکردن وراهیابی به این مرحله بوده نتیجه هم بالاخره حاصل می شود
تا الان که خیلی خوب بازی کرده تیم های قدرتمندی رو شکست داده ایشال.. بازی های بعدی...
برای بازیکنان تیم ملی والیبال ایران آرزوی موفقیت دارم .
خداوند انهارایاری کندبازی بردوباخت داردانها پیروزندانشاالله
بازي برد و باخت داره عيبي نداره بچه ها بايد سعيشون رو تو بازيهاي بعدي بكنن
تیم خوب بازی کرد جلو امریکا. امیدوارم ایتالیا رو شکست بدیم چون بازی حیثیتیه.
فداي سرتون انقدر خوب بازي كردين كه اين چيزي نيست درمقابل بازيهاي قبليتون
ای کاش فوتبال ما هم مانند والیبالمان قوی بود.
اشکالی نداره بازم می تونیم شگفتی خلق کنیم.
با سلام و خسته نباشی خدمت والیبالیست های عزیز .گاهی اوقات شکست زمینه پیروزی را برای رسیدن به قله های بلند عزت و اقتدار را فراهم می کند.شیراز
دستشون درد نکنه مردانه جنگیدن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار