بازدید 3404

بحران اقتصادی به آلمان رسید

این در حالی است که فرانسه نیز هشداری دریافت کرده است مبنی بر اینکه رتبه اعتباری این کشور با کاهش روبرو خواهد شد و میزان استقراض ایتالیا نیز به سطح خطرناکی رسیده است.
کد خبر: ۲۰۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۳ 24 November 2011
بحران اقتصادی اروپا به آلمان نیز سرایت کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از  آسوشیتدپرس از برلین ،بروز مشکلات در اقتصاد آلمان این نگرانی  را در بازارهای مالی جهان افزایش داده است که اروپا به این زودیها از بحران مالی خارج نخواهد شد.

مزایده اوراق بهادار توسط دولت آلمان با شکست روبرو شد و تقاضا برای خرید این اوراق به پایین ترین سطح طی یک دهه اخیر رسید.

سرمایه گذارانی که اوراق بهادار آلمان را در بازار آزاد خریداری کردند خواستار نرخ سود بیشتری شدند که این خود نشانه ای از نگرنی درباره اقتصاد آلمان است.

این در حالی است که فرانسه نیز هشداری دریافت کرده است مبنی بر اینکه رتبه اعتباری این کشور با کاهش روبرو خواهد شد و میزان استقراض ایتالیا نیز به سطح خطرناکی رسیده است.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان که ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد با یک راه حل پیشنهادی - انتشار مشترک اوراق بهادار توسط هفده کشور عضو اتحادیه اروپا - برای حل بحران اروپا مخالفت کرد.

تعهد اتحادیه اروپا سبب بهبود ثبات در بازارها خواهد شد. اما مرکل گفت این روش " نقص ساختاری " یورو را حل نخواهد کرد.

در حالی که رهبران اروپایی در این باره با یکدیگر اختلاف نظر دارند بازارهای سهام در جهان با کاهش روبرو بودند. در نیویورک سهام داو جونز دویست و سی و شش واحد کاهش - بیش از دو درصد - کاهش یافت. بازارهای سهام در سراسر اروپا نیز بیش از یک درصد کاهش داشتند.

بنیامین ریتزس - که یک تحلیلگر اقتصادی است - گفت:" اگر آلمان نتواند اوراق بهادارش را بفروشد دیگر کشورهای اروپایی چکار می توانند بکنند؟"

بحران بدهی اروپا یونان، پرتغال و ایرلند را مجبور کرد کمک های بین المللی را بپذیرند و ایتالیا و اسپانیا - که اقتصاد های بزرگتری هستند - نیز در معرض تهدید مشابهی قرار دارند. اما اوضاع درباره آلمان تفاوت می کند.

آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا سال گذشته سه تریلیون و سیصد میلیارد دلار تولیدات داشته است که بیست درصد اقتصاد اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد.

آلمان امیدوار بود با فروش اوراق بهادار هشت میلیارد و یکصد میلیون دلار کشب درآمد کند اما این کشور موفق به فروش تنها پنج میلیاردو نهصدو میلیون دلار شد که یکی از بدترین آمار از زمان انتخاب واحد پولی یورو در سال هزار و نهصدو نود و نه محسوب می شود.

وولفانگ شوبل وزیر اقتصاد آلمان به شبکه تلویزیونی زد دید اف گفت:" این شرایط عادی نیست اما ما نباید در این باره مبالغه کنیم."

سرمایه گذاران این موضوع را هشداری می پندارند که بحران اقتصادی اروپا می تواند به اقتصاد آلمان نیز سرایت کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست