بازدید 24627

انتقاد علی‌ مطهری از نحوه برخورد با جوانفکر

علی مطهری با بیان اینکه سرانجام آقای جوانفکر هم نظراتی دارد که معمولا همان نظریات آقای احمدی نژاد است، گفت: ایشان هم باید آزاد باشد كه حرف خود را بزند. اگر توقیف روزنامه اعتماد دلیل دیگری داشته، پس چرا پیش از این کاری نشده است؟ و در این صورت، باز هم چرا صبر نکردند تا هیأت نظارت بر مطبوعات این کار را انجام دهد؛ چرا دادستانی عجله می‌کند؟
کد خبر: ۲۰۵۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷ 24 November 2011
سرویس مجلس ـ این نحوه برخورد با یک روزنامه درست نیست. دفتر یک روزنامه، مكاني فرهنگی است و اینکه افرادی بدون حكم قضايي براي بازداشت مدیر مسئول آن اقدام كرده‌اند، کار درستی نبوده است.
 
علی مطهری با بیان این مطلب به خبرنگار «تابناک» گفت: به کار بردن خشونت در برابر مقاومت مدیر مسئول و ضرب و شتم کارمندان وجوانفکر+ مطهری+ احمدی نژاد فحاشی به آنها و بازداشت خبرنگاران، روش درستی نیست؛ البته توقیف روزنامه اعتماد به صرف مصاحبه با آقای جوانفکر هم کار درستی نبود.
 
این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سرانجام آقای جوانفکر هم نظراتی دارد که معمولا همان نظریات آقای احمدی نژاد است، گفت: ایشان هم باید آزاد باشد كه حرف خود را بزند. اگر توقیف روزنامه اعتماد، دلیل دیگری داشته، پس چرا پیش از این کاری نشده است؟ و در این صورت، باز هم چرا صبر نکردند تا هیأت نظارت بر مطبوعات این کار را انجام دهد؟ چرا دادستانی عجله می‌کند؟ چرا می‌گویند مسأله امنیتی بوده و ورود کرده‌اند؟

این عضو کمیسیون فرهنگی با تأکید بر اینکه در این موضوع مسأله امنیتی‌ در کار نبوده است، گفت: آقای جوانفکر، پرسش‌هایی را مطرح کرده است؛ چه اشکالی دارد که قوه قضائیه به این پرسش‌ها پاسخ دهد؟ این که دخالت در کار قضاوت نیست. این‌گونه برخورد درباره هر فردی که باشد، درست نیست. ما برخي نظریات آقای جوانفکر را نمی‌پذیریم، ولی راضي نیستیم با امثال وی هر گونه رفتاری شود؛ سکوت در این مواقع درست نیست.

مطهری با بیان اینکه قوه قضائیه و نیروی انتظامی باید پاسخگو باشند، گفت: آقای جوانفکر و همكاران وی اگر زمانی که با معترضان انتخابات با خشونت برخورد می‌شد، اعتراض می‌کردند، این بلا به سرشان نمی‌آمد.
 
وی درباره بررسی پرونده حقوق بشر ایران در سازمان ملل و جنجال‌های پیرامون آن گفت: در مسأله حقوق بشر، چون مباني ما با مباني غربي‌ها متفاوت است، هيچ گاه با آنها به تفاهم نمي‌رسيم و البته بايد بهانه هم به دست آنها ندهيم. رویدادهایی مانند آنچه در روزنامه ايران رخ داد، زمینه پذیرش ادعاهای غرب را فراهم می‌کند و نوعی کمک به آنهاست، چرا که با این کارها، آب به آسیاب دشمن می‌ریزيم؛ بنابراین، مسولان باید عاقلانه‌تر رفتار کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر