بازدید 55164

مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان +تصاویر

به اعتقاد مسیحیان، عیسی مسیح در جایی که اکنون «کلیسای مقبره مقدس» بر روی آن قرار گرفته، مصلوب گشته و از آنجا به آسمان عروج کرده است. در زیرزمین این کلیسا مکانی قرار دارد که به باور مسیحیان بر پایه داده‌های کتاب‌های عهد جدید، آرامگاه عیسی مسیح درآنجا واقع شده است.
کد خبر: ۲۰۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲ 23 November 2011
واژه کلیسا (به معنی گردهمایی) به اجتماع انسان ‌هایی که با یکدیگر جمع شده‌اند و عقاید مذهبی مشترکی دارند، اشاره می‌کند، اما در اصطلاح به مکان عبادت مسیحیان اطلاق می‌شود. از این رو کلیسا ساختمانی است که هدف اصلی آن تسهیل ملاقات میان مسیحیان است.

به گزارش «تازه»، در بدو تاریخ مسیحیت، مسیحیان یهودی در کنیسه‌های یهودی و در خانه‌های یکدیگر دیدار می‌کردند. با رشد مسیحیت و پذیرفته شدن آن توسط دولت‌ها، اتاق و در نهایت کل ساختمانی به منظور مراسم مذهبی مسیحیان طراحی شد. ساختمان کلیساهای سنتی به صورت یک صلیب و اغلب دارای یک برج یا گنبد (طاق) می باشد. گروه تولید تازه در این گزارش می کوشد به معرفی برخی از مشهورترین کلیساها و زیارتگاه های مسیحیان جهان، بپردازد.

جتسیمانی:
جتسیمانی (Gethsemane) نام باغی است که در پایه کوه زیتون در شهر بیت المقدس قرار گرفته است. بر باور مسیحیان، باغ جتسیمانی، محلی است که عیسی مسیح در شبی که یهودا او را به رومی‌ها تسلیم نمود و به وی خیانت کرد، آخرین «غذای زمینی» موسوم به «شام آخر» را به همراه شاگردانش در آن صرف کرد. همچنین مریم مقدس در این باغ مدفون گشته است. این باغ از بناهای با اهمیت مذهبی بیت المقدس و از زیارت‌گاه‌های مهم مسیحیان محسوب می‌شود. به باغ جتسیمانی در زبان عبری، باغ «گت شمن» می‌گویند.

آرامگاه حضرت مریم (س) در جتسیمانی، بیت المقدس


باغ جتسیمانی


کلیسای مهد:
کلیسای مهد (Church Of Nativity) نام یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان است که در بخش قدیمی شهر بیت‌لحم در کرانه باختری قرار گرفته است. بر باور مسیحیان، این کلیسا، زادگاه دقیق عیسی مسیح بوده است.

تصویری از داخل کلیسای مهد و مکانی که بر پایه انجیل، محل تولد عیسی مسیح بوده است.



 
ویا دولوروسا:
ویا دولوروسا نام خیابانی در بخش باستانی شهر بیت المقدس است. به باور مسیحیان، مسیر این خیابان، همان راه است که عیسی مسیح در روز مصلوب شدن، آن را صلیب بر دوش طی کرد و طی راه، مورد مصائب فراوان قرار گرفت. «ویا دولوروسا» عبارتی لاتین و به معنای «راه رنج و الم» است. سالیانه صدها هزار زائر مسیحی برای بازدید از ویا دولوروسا که کلیسای مقبره مقدس ختم می‌شود. به این شهر سفر می‌کنند و بسیاری از آنها این مسیر را پیاده طی می‌کنند.

کوچه الم در بیت المقدس



 

 کلیسای مقبره مقدس:
کلیسای مقبره مقدس، مشهور به «کلیسای رستاخیز» نام یکی از مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسیحیان است که در انتهای خیابان ویا دولوروسا، در بخش باستانی بیت المقدس و بر فراز دره جلجتا قرار گرفته است. بر باور مسیحیان، عیسی مسیح در جایی که اکنون کلیسای مقبره مقدس بر روی آن قرار گرفته، مصلوب گشته و از آنجا به آسمان عروج کرده است. در زیرزمین کلیسای قبر مقدس، مکانی قرار دارد که بر پایه داده‌های کتاب‌های عهد جدید، آرامگاه عیسی مسیح درآنجا واقع شده است.

تصویری از ورودی اصلی کلیسای مقبره مقدس


تصویری از مقبره منتسب به عیسی مسیح در کلیسای مقبره مقدس


کلیسای سنت پیتر:
کلیسای سنت پیتر مشهور به «کلیسای غاری» نام مکانی مقدس برای پیروان کلیسای کاتولیک است که در آنتالیا در جنوب کشور ترکیه قرار دارد. این مکان به روایتی، اولین محل عبادت مسیحیان در غار بوده است که سنت پیتر روحانی مسیحی در آنجا برای پیروان عیسی مسیح، موعظه می‌کرده است. همه ساله مسیحیان زیادی از سراسر جهان برای زیارت به این مکان سفر می‌کنند.

تصویری از ورودی کلیسای سنت پیتر


تصویری از محیط داخلی کلیسای سنت پیتر


صومعه سنت آنتونی:
صومعه سنت آنتونی نام صومعه‌ای تاریخی در کشور مصر است که در میان کوه‌های ساحل دریای سرخ ساخته شده است. این صومعه، قدیمی‌ترین صومعه مسیحی در جهان است و به وسیله مسیحیان قبطی اداره می‌شود. سنت آنتونی در اوایل سده ۴ میلادی، بمدت ۴۰ سال، در غار کوچکی در کوهستانی نزدیک به دریای سرخ، زندگی و عبادت می‌کرد. صومعه سنت آنتونی در حدود سال ۳۶۰ میلادی به یاد او ساخته شد.

صومعه سنت آنتونی، قدیمی‌ترین صومعه مسیحی در جهان


برخی از نقاشی‌های موجود بر سقف و دیوارهای صومعه سنت آنتونی به سده ششم و نهم میلادی باز می‌گردند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲۰
خیلی زیبا :(
واقعا كه! چقدر اين بناها بدون حفاظت و بازسازي رها شده اند. اگر به راستي حفظ اين آثار مذهبي و تاريخي برايشان اهميت داشت وضع انها به همين صورت مي بود؟
جالب بود، ممنون...
پس کلیسای مقدس برنادت سوبیرو در فرانسه چی شد ؟
بازم بعد از 2000 سال خوب مونده اين آثار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
چون مثل ما ایرانیا یادگاری نمینویسن
کلیسای اچمیازین در ارمنستان و قره کلیسا در ایران هم برای مسیحیانب سیار مقدس است
چه جالب روشون یادگاری ننوشتند
ازلحاظ پایداری که خوب بنظر میرسه.تصاویرفوق العاده زیبا وتامل برانگیز بود.ممنون
از قره کلیسا حرفی نزدید

قره کلیسا قدیمیترین کلیسای آسوری جهان است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست