بازدید 2979

تقدیر "رسایی" از "لاریجانی"

کد خبر: ۲۰۵۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۲ 23 November 2011
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس از حمایت علی لاریجانی و نطق وی برای حذف ماده تبعیض‌آمیز قانون مدیریت خدمات کشوری تقدیر کرد.

حمید رسایی که از طراحان اصلی طرح دو فوریتی حذف تبصره 3 ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری بود در پاسخ به سؤال خبرنگار پارلمانی فارس درباره چرایی تصویب این پیشنهاد در جلسه علنی امروز مجلس با وجود رد آن در جلسه دیروز، اتفاقی که روز گذشته در مجلس افتاد را ناخوشایند توصیف کرد.

وی افزود: پیشنهاد ما از ابتدا حذف تبصره 3 ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری بود اما مجلس تصمیم گرفت با لغو استفساریه مصوبه روز دوشنبه خود را توجیه کند و با وجود باقی‌ ماندن اصل اتهام خود را از مظان آن خارج کند.

"امروز شاهد بودیم برخی رسانه‌ها به این  عمل مجلس اعتراض و  روزنامه‌هایی چون کیهان آن را تقبیح کردند و حتی شنیدیم دانشجویان قصد داشتند مانند مصوبه وقف دانشگاه آزاد در این خصوص نیز تجمع اعتراضی برگزار کنند که این مسائل قابل پیش‌بینی بود."

نماینده تهران در مجلس گفت: امروز در جریان بررسی پیشنهاد دو فوریتی آقای ابوترابی‌فرد یکی از نمایندگان همان پیشنهاد حذف تبصره ماده 71 را به عنوان جایگزین پیشنهاد نماینده قزوین مطرح کرد.

رسایی افزود: در اینجا نیز آقای توکلی و برخی دوستان در برابر طرح این پیشنهاد مقاومت کرده و مخالفت خود را با حذف تبصره 3 ماده 71 نشان دادند که بنده در این خصوص با آقای لاریجانی مذاکره کردم.

وی ادامه داد: به رئیس مجلس گفتم که اگر دیروز تبصره 3 ماده 71 حذف شده بود موج اعتراضات و سیل انتقادات که حتی دامنه آن به صدا و سیما کشیده شد استمرار نمی‌یافت.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس گفت که آقای لاریجانی با پیشنهاد دو فوریتی ما موافق بوده و حتی با آقای باهنر که ریاست جلسه علنی دیروز مجلس را برعهده داشت پیغام داد که برای رأی آوردن این پیشنهاد در موافقت با آن صحبت کنند.

حجت‌الاسلام رسایی با بیان اینکه وقتی رئیس جلسه در موافقت یا مخالفت با طرح صحبت کند روی فضای مجلس تأثیر می‌گذارد افزود: متأسفانه آقای باهنر نظر آقای لاریجانی را نپذیرفت و نه تنها در موافقت با طرح پیشنهادی ما صحبت نکرد حتی تلاش زیادی برای رد این پیشنهاد انجام داد.

وی تصریح کرد: آقای لاریجانی به من گفت که تبصره 3 ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری ظلم به نظام است و من معتقد به حذف این ماده هستم و باید پیشنهاد دوفوریتی شما دیروز تصویب می‌شد.

نماینده تهران در مجلس هشتم اظهار داشت: از آقای لاریجانی خواستم در موافقت با طرح پیشنهادی حذف ماده جنجال‌برانگیز قانون مدیریت خدمات کشوری صحبت کند و از کوتاهی باهنر در عدم اعلام مخالفت با قانون موجود انتقاد کردند اما آقای لاریجانی گفت: من وقت صحبت ندارم ولی اگر دوستان وقت بدهند آمادگی صحبت در این باره دارم.

رسایی افزود: بنده با آقای محمد قسیم عثمانی نماینده بوکان صحبت کردم تا وقت خود را به آقای لاریجانی بدهد و آقای لاریجانی با استفاده از این فرصت در موافقت با پیشنهاد حذف تبصره 3 ماده71 صحبت کرد و به حمدالله با تصویب این طرح ظلمی که به نظام اسلامی و مسئولان خدمتگزار وجود داشت برطرف شد.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس در پایان گفت که انصاف حکم می‌کند از آقای لاریجانی که با نظر مثبت از طرح پیشنهادی همکاران خود برای حذف یک قانون تبعیض‌آمیز حمایت کرد تقدیر کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی