بازدید 5817

وضعیت بحرانی زنان سرپرست خانوار

خانواده محور جامعه است و مهمترین عامل خانواده تجلی روح مادر است. در حالی که پدر تنها عهده دار مسایل اجرایی و اداری است، زن اساس مهر و وفا و پیوند خانواده و صله ارحام است.
کد خبر: ۲۰۵۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۱ 22 November 2011
سرپرست کمیته امداد با اعلام شرایط بحرانی در حوزه زنان سرپرست خانوار کشور گفت: وضعیت آنچنان وخیم است که باید هر سه قوه به سرعت وارد شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین انواری صبح سه‌شنبه در همایش ملی زنان سرپرست خانوار به اشاره به اهمیت جایگاه زن در جامعه گفت: خانواده محور جامعه است و مهمترین عامل خانواده تجلی روح مادر است. در حالی که پدر تنها عهده دار مسایل اجرایی و اداری است، زن اساس مهر و وفا و پیوند خانواده و صله ارحام است.

وی افزود: در حالی که خداوند متعال زن را به عنوان آرامش و سکینه خانواده در قرآن کریم عنوان کرده است متاسفانه در نظام سکولاری غربی این ریحانه های بهشتی ارزش‌هایش پایمان شده و بیشتر از جسم زن استفاده می‌‌کنند.

سرپرست کمیته امداد با اشاره به اینکه فرزندانی که از دامان مادر جدا شده‌اند می‌توان آنها را در جرگه بزهکاران جامعه مشاهده کرد، گفت: زنانی که به علت فوت همسر، متارکه، زندان، مفقودالاثر شدن همسر، داشتن همسران سالمند، همسران اتباع بیگانه و سرپرستان از کار افتاده هستند امروز بار زندگی را به تنهایی به دوش می‌کشند و متاسفانه روز به روز هم آمار زنان بی‌سرپرست افزایش می‌یابد و این زنگ هشداری است به جامعه و مسئولان که ما به سمت بحران کشوری می‌رویم. بحرانی که باید برای جلوگیری از آن هر سه قوه وارد شوند.

انواری اظهار داشت:‌ فقر مالی و مادی نمی‌گذارد شکوفایی استعدادهای زنان بی‌سرپرست شکل بگیرد، ظهور و بروز بیماری‌ها در این زنان بالاست و بیشتر روان‌تنی است. همچنین کمبودهای عاطفی، ناامیدی، افسردگی، تحمل تحقیرهای اجتماعی، محدودیت‌های حضور اجتماعی،  نداشتن تحصیلات عالی، عدم داشتن اعتماد به نفس و خودباوری، بالا بردن نرخ آسیب پذیری، افزایش به میل خودکشی و آرزوی مرگ و ایفای چند بخش متضاد بدون مهارت تصویری است که از زنان بی‌سرپرست شاهد هستیم که متاسفانه در جامعه کنونی ما این زنان متولی ندارند.

وی گفت: امروز شاهد آن هستیم که پولهای کلان بدون هدف و به نام زنان بی‌سرپرست هرز می‌رود و هیچ نظارتی نیست چرا که موازی کاری دستگا‌ه‌ها و نگرش‌های محدود و عدم وجود برنامه تعریف شده برای مهارت‌آموزی این زنان وجود ندارد. ما داریم در صف حرکت می‌کنیم و فکر می‌کنیم مشکل این زنان مسایل اقتصادی است در حالی که این مسئله اولویت چندم است. ما آسیب‌ها را رصد نکردیم. حاشیه‌ها شهرها را ندیدیم. از فسادها چشم پوشی کردیم. آموزش به دختران در دوران مدرسه را اهمیت ندادیم و به طور کل هنوز معنی این واژه را درک نکردیم که از دامن این زنان انسان به معراج می‌‌رود.

سرپرست کمیته امداد اظهار داشت:‌ این همه هزینه می‌شود برای رفع معلول در حالی که علت‌ها بر سر جای خود استوارند. چرا ما نباید الگوی زن موفق ایرانی و اسلامی داشته باشیم که در سایه این غفلت دختران از الگوهای غربی استفاده می‌کنند. چرا ما نباید قبح ازدواج مجدد زنان بی‌سرپرست را بشکنیم تا بخشی از مشکلات‌شان حل شود. چرا حمایت‌‌های حقوقی و قضائی کم است. چرا زنان کارآفرین بی‌سرپرست تشویق نمی‌شوند چرا آینده این زنان تاریک و نامعلوم است. چرا خانه‌داری برای این زنان شغل محسوب نمی‌شود.

انواری در ادامه صحبت‌های خود دقایقی گریست و اظهار داشت: مگر نه این است که اگر بچه یتیمی را در جامعه داشتیم باید دولت هزینه نگهداری، آموزش و اشتغال آن را از کودکی تا بلوغ تامین کند حال که مادری وجود دارد که فرزند یتیمش را با مهر خود و با عشق مادری بزرگ می‌کند نباید به او حقوق بدهیم. همین‌ها فردا وارد جامعه می‌شوند چون سرمایه‌های ملی هستند. من به تمامی قوای کشور اعلام می‌کنم که باید برای بحران زنان بی‌سرپرست لباس جهادی بپوشند زیرا وضعیت زندگی این زنان شایسته کشور ما نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی