بازدید 65598

خانه خدا از «حرا» ديگر ديده نمي‌شود +تصاویر

اتفاقي كه اين روزها در اين كوه رخ داده است و فقط زائراني كه قبلا به اين كوه و غار حرا آمده‌اند متوجه آن مي‌شوند، اين است كه ديگر خانه خدا را نمي‌توان از اين نقطه ديد. آنقدر برج‌هاي بلند اطراف بيت عتيق ساخته‌اند كه كعبه با آن جامه مشكي كه در ميان خانه‌هاي سفيد مكه منحصربه فرد بود، پشت اين ديوارهاي بلند و پر زرق و برق پنهان شده است.
کد خبر: ۲۰۵۱۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۹ 21 November 2011
تا آمدن همه زائران به ايران زمان زيادي باقي نمانده است و اين روزها كه مكه خلوت‌تر شده، فرصت مناسبي براي ديدن نقاط ديگر اين شهر تاريخي و مقدس است.

به گزارش ايسنا از مكه مكرمه، مكه براي همه زائران از شيعه گرفته تا سني، يادآور رسول اكرم (ص) است؛ اما تاريخ اين شهر به خاطر ساخت و سازهاي متعددي كه مي‌شود، دست‌خوش تغيير زيادي قرار گرفته است؛ ولي هنوز در اين شهر نقاطي پيدا مي‌شود كه تاريخ را با اندكي تغيير مي‌توان در آن مشاهده كرد، مثل غار «حرا» در كوه نور كه در همسايگي خانه خدا قرار دارد.

هر سال با پايان يافتن موسم حج، جمعيت زيادي از زائران راه اين كوه مي‌شوند تا محلي را كه رسول اكرم (ص) در آن مبعوث شده است، زيارت كنند. دهنه غار حرا بسيار كوچك است و جمعيت زيادي اصرار دارند به غار وارد شوند تا داخل آن نماز بپا دارند و اين غار كوچك را كه رسول اكرم (ص) روزهاي زيادي در آن به اعتكاف مي‌نشستند، ببينند. البته گاه اين شانس قسمت همه نمي‌شود، براي همين برخي گوشه‌اي دنج را پيدا مي‌كنند و به ذكر و دعا مي‌پردازند.

ارتفاع دهانه غار حرا دو متر، عرض آن حدود يك‌متر و 20 سانتي‌متر و طولش نيز حدود 2 متر است. از عجايب اين غار آن است که انتهاي آن کاملاً به سوي مسجدالحرام است و در دهانه آن مي‌توان به سمت بيت‌المقدس نماز خواند.

اما اتفاقي كه اين روزها در اين كوه رخ داده است و فقط زائراني كه قبلا به اين كوه و غار حرا آمده‌اند متوجه آن مي‌شوند، اين است كه ديگر خانه خدا را نمي‌توان از اين نقطه ديد. آنقدر برج‌هاي بلند اطراف بيت عتيق ساخته‌اند كه كعبه با آن جامه مشكي كه در ميان خانه‌هاي سفيد مكه منحصربه فرد بود، پشت اين ديوارهاي بلند و پر زرق و برق پنهان شده است.

زائران زيادي متوجه اين تغيير مي‌شوند و حسرت را در نگاه بسياري از آنها كه به سمت برج‌هاي سر به فلك كشيده خيره مانده‌اند مي‌توان ديد.

جمعيت زيادي كه هر سال به غار حرا مي‌آيند، سبب رونق منطقه شده‌ است، به طوري‌كه مغازه‌ها و فروشگاه‌هاي زيادي در پاي کوه، مسير حركت زائران و حتا بالاي کوه ايجاد شده‌اند. راه غار حرا صعب‌العبور بوده است، براي همين در سال‌هاي اخير پله‌ها و ميله‌هاي فلزي را نصب كرده‌اند تا حركت آسان‌تر شود.

با وجود آن‌كه ارتفاع كوه نور كم نيست و مسير سخت است و بيشتر زائران مسن و ناتوان هستند و امکان هرگونه حادثه‌اي وجود دارد؛ ولي هيچ‌گونه امکانات امدادي در اين محل مستقر نيست، حتا دريغ از يک دستگاه آمبولانس و نيروي امدادي.

در طول مسير حركت زائران نيز افراد متكدي زيادي ديده مي‌شوند كه با دست و پاي قطع شده دعاي خير براي زائران مي‌كنند تا روزي به‌دست آورند. كارگراني هم هستند كه پول طلب مي‌كنند تا پله‌هاي كوه را بسازند. برخي هم بالاي كوه شتر آورده‌اند و كسب و كار عكاسي راه انداخته‌اند.

كوه نور به واسطه حضور زياد زائران در موسم حج و عمره و به خاطر نداشتن سطل‌هاي زباله در طول مسير و حتی پاي كوه، با زباله پوشيده شده است. بطري‌هاي خالي آب در هر طرف ديده مي‌شود، تعداد آن‌ها در برخي نقاط كوه آن‌قدر زياد است كه گويي آبشاري از بطري‌هاي پلاستيكي راه افتاده است، با اين حال زائران چندان توجه به اين وضع و رعايت بهداشت ندارند.

جمعيت ميمون‌هايي كه در كوه نور هستند نيز هر سال درحال افزايش است، اين ميمون‌ها گاه دردسرهايي را براي زائران به‌وجود مي‌آورند، براي همين اين موضوع بهانه مسؤولان شهر مكه شد تا اعلام كنند؛ مي‌خواهند مانع ورود زائران به كوه نور و غار حرا شوند؛ ولي به نظر مي‌رسد اين تصميم هنوز عملي نشده است. اگرچه دقيقا مشخص نيست مسؤولان شهر مكه از ميمون‌ها عصباني هستند و يا مساله ديگري وجود دارد كه آن‌ها تمايل ندارند زائران، زياد به كوه نور رفت‌وآمد داشته باشند.

پاي كوه نور همواره ماموراني حضور دارند كه اقلام تبليغاتي ديني را به زبان‌هاي مختلف توزيع مي‌كنند، آنها لباس‌هاي خاصي نپوشيده‌اند؛ ولي شبيه همان ماموران امر به معروفي هستند كه در مسجدالنبي (ص) و مسجدالحرام به تبليغ وهابيت و شبهه‌افكني‌هاي ديني مي‌پردازند.





















گزارش و تصویر: غفار مهردوست
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۸۸
بله سایه شیطانی ساختمان ماسونی ابراج البیت به برکت وهابیون انگلیسی بر سر خانه خدا اقتاده!

جا داره شما یه تحلیل ارائه بدید در مورد این ساختمان و طراح این برج رو معرفی کنید تا مردم بدانند چه خبر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
کسانی که نظر منفی دادن یکم اطلاعات عمومیشون رو بالا ببرن بدک نیست. در ضمن وقتی چیزی نمیدونی مجبور که نیستی دخالت کنی
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
طراح این برج لرد نرمن فاستر می باشد که از یک معمار برجسته انگلیسی هست و برج مشهور لندن که شبیه یک خیار هست نیز از کارهای فاستر هست و خود فاستر از ماسون های درجه 33 می باشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
واقعا اين منفي ها يعني چي؟!
هدف از ساختن برج ساعت (ابلیسک)هم همین بوده تا کعبه از بالای کوه ثور دیده نشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
هیچ بنایی نباید بلندتر از خانه کعبه ساخته شود.
انگار خودم در انجا بودم خدا خیرتان بدهد امین
باعث تاسفه
چند سالی است که می گویند با ساخت این برجها توسط وهابیون بر روی خانه خدا در واقع سایه شیطان را بر روی مقدسات مسلمانان مسلط کرده اند متاسفانه مقامات عربستانی هم که با آمریکاییها دست به دست هم دادند و اصلاً برای آنها مهم نیست
چرا يونيسف و مسلمانان نسبت به اين حركت واكنش ندادند هم موقع ساختن و هم الان
پاسخ ها
پدرام
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
آخه به یونیسف چه ربطی داره!؟ اگه منظورت یونسکو باشه باز یه حرفی
بدونيد هيچ گاه شياطين به اهداف خود نخواهند رسيد و وعده خداوند نزديك است به خداي محمد قسم صد ها برابر بلند تر و محكم تر بسازند باز هم خدا در اين نزديكي است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
اولین چیزی که وارد مکه شدم وجودم را گرفت هیبت برج ساعت بود. ولی یک روزهم نشد که دیگر چیزی بلندتر و زیباتر از کعبه به چشمانم نمی آمد.
ولله کعبه عظمتی دارد که هزاران برابر بزرگتر از برج ساعت هم نمی توانند داشته باشند.
از اين زاويه كه منظور شماست بايد بگم كه مسجدالحرام در پشت اين ساختمان قرار نگرفته است. خانه كعبه در سمت راست اين ساختمان ساعتدار است حتي اگر به اولين عكس اين صفحه خيلي با دقت نگاه كنيد مي توانيد در سمت راست اين ساختمان مناره هاي سفيد رنگ مسجدالحرام را مشاهده كنيد. به جاي اين قضيه كاشكي يك مطلب ميزديد كه محل (رمي الجمره) و ستون اش چطور شد كه تبديل به ديوار شد.
وقتي نزديك مي شوي انتظار داري همچون كاخ ها آن را بر افراشته بر بلندي ها ببيني...
اما نه
در گود و در پايين ترين نقطه ها قرار دارد.
تفاوت در همين است. راه رسيدن به خدا اين است كه از خويش فرود آيي.
همين كه فرود آيي به ناگاه چنان اوج مي گيري كه به خدا مي رسي و چه مكاني بالاتر از اين.
و اين است راز بنا شدن كعبه در مكاني پايين . . .
شما قبل از اینکه به دیده شدن یا دیده نشدن خانه خدا از محل عار حرا اهمیت بدین به عکسهای 5 -7 - 8 دقت کنید من فکر نکنم اینها کار انگلیسیها یا آمریکائیها باشند.
همه با هم دعا کنیم تا هر چه زودتر پرچم انقلاب اسلامی از دست نایب امام زمان (رهبر معظم انقلاب)بدست مهدی موعود سپرده شود که با طوفان بیداری اسلامی در جهان اسلام زمینه های آن در حال فراهم شدن است تا با انقلاب جهانی اسلام برهبری حضرت مهدی علیه السلام بساط کفر آمریکا و صهیونیسم بین الملل و نفاق وهابیت وسران مزدور کشورهای اسلامی برچیده شده و حکومت جهانی عدل اسلام بر کره زمین برقرار گردد.
اون چه که بیشتر از همه باعث تاسف است ریختن بطری ها و زباله ها بروی زمین است .نا سلامتی مکه شهر مقدسی است و این کارها یعنی چی؟
اول مسلمانان كه خود را مشتاق و ملزم به زيارت غار حرا ميداند ياد بگيرد كه از ريختن زباله در مسير( كه مشاهده مي كنيد) پرهيز كند تا به اين محل عزت دهد بعد از وهابيون انتظار رعايت ساخت و سازي كه باعث گرفتن ديد اين زائران شده است انتقاد كند. كمي منصف باشيم فقط نبايد از ديگران انتظار داشت. فكر نمي كنم وهابيون بيايند و در اين مسير آشغال بريزند موافقيد؟
النظافت و من الایمان... شرم آوره این همه زباله!
زاويه اي كه عكس گرفته شده مناسب نيست . اگر از داخل غار كه محل عبادت رسول مكرم اسلام(ص)بوده است عكس گرفته شود كعبه دقيقا ديده مي شود.
دلم شکست

دارم به این فکر میکنم روزی که ما نوجوون ها و جوانوون ها بخوایم بعد از سالها بریم مکه دیگه نه از اون منظره های زیبا خبری باشه و نه کوه نور ، و مساجد اهل بیت و ... و همش به دست این از خدا بی خبرا از بین رفته باشه
نمیشه هرکس یک کیسه با خودش ببره تا زباله ها رو در اون بریزه و بعد از بازگشت دور بریزه
وزنی نداره که ، ثواب هم داره
آخه خجالت داره کنار غار پیامبرمون آشغال بریزیم
حداقل جوانترها غیرت نشون بدند جمع کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۸/۳۰
چرا! حتی می تواند توسط حجاج ایرانی پاکسازی شود که حرکتی تبلیغی برای شیعه واقعی هم باشد.
حاجی اگر اهل اروپا و از نژاد برتر اروپایی بود ، بعد از نوشیدن آب ، بطری آن را تا مسافت زیادی با خود می برد تا در اولین سطل زباله بیاندازد. سایر نژادهای انسانی چنین سلیقه ی ذاتی را فاقدند و با نصیحت و اندرز مساله حل نمی شود. نرود میخ آهنین بر سنگ ، را پیشینیان تاکید داشته اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
آقای نژاد برتر اروپایی!!! یه سوال دارم اگه این جماعت به قول شما نژاد برتر اندلس رو نگرفته بودند و به علوم اسلامی (که به اعتراف خودشون یک کتابخانه در اندلس دو برابر تمام اروپا کتاب داشت) دست پیدا نمیکردن الان هنوز نژاد برتر!!! بودند؟؟؟؟ یک مستند از تحقیقات دانشگاه هاروارد در مورد تاریخ علم وجود داره برو پیداش کن میبینی که این جماعت نه تنها چیز برتری ندارند که همه چیزشون تقلید از مسلمین شده بود آنچه که امروز در چین میشه دید و دارند کالاهای اروپایی رو میسازند زمانی همین اروپاییها تقلید از مسلمین میکردند.
هدف از ساخت برج ساعت اینه که از شکوه و عظمت کعبه بکاهه .زمانی که وارد مسجد الحرام میشی اولین چیزی که جلب توجه میکنه برج ساعته .
و خانه عنکبوت سست ترین خانه هاست...
اون چیزی که باعث تاسفه زباله هاییست که حاجیان محترم در یکی از مقدس ترین بخش های کره ی زمین ریخته اند .
سال 82 نیمه شب به همراه دو دوست رفتیم غار حرا. خلوت بود و فرصتی دست داد تا با فراغ بال در آن غار نمازی و دعایی بخوانیم و از آن دریچه غار به طور مستقیم کعبه را هم تماشا کردیم و هنگام اذان صبح چه لحظه شکوهمندی بود. متاسفانه به حدی آشغال و انواع زباله در مسیر ریخته بودن که انسان شرم می کرد بگه اینجا یکی از مقدس ترین اماکن اسلامی است. شاید باور نکنید اما از خدا خواستم ای کاش دو سه تا پلاستیک داشتیم که آن زباله‌ها را تا جایی که می تونستیم جمع کنیم که به فاصله شاید 10 متر پشت یه تخته سنگ سه تا کیسه بزرگ مشکی افتاده بود!! ما هم که دیگه از خدا خواسته بودیم و مشغول جمع کردن زباله‌ها در مسیر برگشت شدیم.
اما حیف که وهابیون عربستان آرام آرام دارند این نمادهای اسلامی را دستخوش تغییر برای فراموش شدن می‌کنند.
اون زباله ها آدم رو یاد شمال خودمون میندازه.این جماعت اگر بهشت هم برن اونجا رو پر از زباله میکنند!!!
حالا حاجيان اشتباه ميكنن كه اون زباله ها را اونجا رها ميكنند كشور عربستان كه از حضور حجاج كشورهاي مختلف اين همه درآمد به جيب ميزنه چرا نظافت اونجا را رعايت نمي كنه ؟!!!
اینهم از مسلمانهای دنیا! حداقل در کوه نور آشغال نریزید!
من نمیفهمم اینهمه درآمد که دولت عربستان از محل حجاج داره نمیتونه این آشغالا رو جمع کنه و 4 تا سطل آشغال اونجا بذاره؟
جقدر خوب بود که کاروانها باخود کیسه زباله میبردند ودستکش انوقت میدیدید که در عرض چندروز هیچ زبالهای باقی نمیماندویا سطلهای زباله در ان مکان قرار میدادنتا هم اون مکان مقدس پتک بماند هم عربستانیها بفهمند که ایرانیهاچه فرهنگی دارند.این وطیفه کاروانهاست.
پس شما نگران چی هستید چرا آن بالا ایقدر کثیف و زشت شده چرا ما مسلمانها به بهداشت محیط اهمیت نمیدیم چرا اینقدر بی فرهنگ هستیم چرا باید بالای کوه اینقدر با ذباله زشت و بد منظر شود
پیش بینی من این است که اگر وضع به همین منوال باشد در سالهای بعد آثاری از آن دوران رسالت و پیامبری حضرت خاتم (ص) در آن سرزمین بر جای نخواهد ماند.
اعوذبالله من الشیطان الرجیم
مکروومکرالله والله خیرالماکرین
ابره نتوانست این خانه مقدس را خراب کند
این بناهاکه درمقابل عظمت خانه خدابناشده پابرجا نخواهند ماند
هه...میمونا رو...تا حالا این همه میمون یه جا ندیده بودم!
بي لياقتي آل سعود نه تنها باعث زحمت زوار است بلكه حيثيت مسلمانان را در شهري كه مركز توجه جهان به عنوان محوريت جهان اسلام است خدشه دار نموده حال كه دولتهاي اسلامي همت يا جرات برخورد با اين وضعيت را ندارند پيشنهاد ميشود سايتي جهاني راه اندازي و عملكرد اين خائنين به حرمين مورد ارزيابي مسلمانان جهان قرار گيرد.
در روایات ما امده است که مکروه است کسی خانه اش را در مکه بالاتر از کعبه بنا کند
وهابیون از قصد میخوان این اماکن رو تخریب کنند و جمع کردن زباله در اطراف این اماکن یکی از ترفندهاشونه. در آخرین فتواهای مفتیهاشون گفتن اگر فشار مابقی مسلمین نبود باید آرامگاه پیغمبر رو خراب میکردیم چرا که این آرامگاه شرک است.!!!!؟؟؟؟ یعنی نه شیعه نه سنی هیچکدوم حالیشون نیست فقط وهابیها که علماشون فتوای ترور تام و جری رو میدن و اون مسئله شیرخوردن رو که همه میدونن دیگه، ولی در مقابل اسراییل خفه خون گرفتن میفهمن.
تا چند سال پیش، بلندترین بنای مُشرف به صحن مسجدالحرام، قصر ملک فهد، سلطان پیشین مملکت عربی سعودی یا همان خادم الحرمینی بود که بر بلندای ابوقُبیس، صدها متر فراتر از مخدوم خود نشسته بود. مهمانان خاصّ پادشاهی سعودی در ایّام حج در این قصر ضیافت اتراق می‌کردند تا ضمن انجام اعمال، از آن بلندا ناظر صحن مسجد و طواف حاجیان باشند. امّا امروزه دیگر، این بنا در برابر برج در دست ساخت «ابراج البیت» کوچک می‌نماید. درست مقابل رکن یمانی. این بنا که معرّفی‌اش خواهم کرد، قرار است در سال 2012 م. افتتاح شود. بر این مُژده گر سر فشانم رواست. در تمام نقاط جهان و میان همة اماکن مقدّس مذهبی، هیچ بنایی تاکنون مجال و جرئت قد برافراشتن به این قدّ و قواره را نداشته است.
برج رفیعی که در میان دو بال قرار گرفته، در نوع خود بزرگترین ستون اوبلیکس جهان است که از عهد مصر باستان تاکنون ساخته شده است.
برج‌هاي تجاري مکه (ابراج البيت)، که در واقع بايد «شا‌خ‌هاي شيطان» خوانده شود، سرشار از نمادهاي ماسوني، بناي کعبه را به محاصره گرفته، کار لرد فاستر، معمار و ماسون نامدار، و «مجتمع بن لادن»
در سال 2012، که از ديدگاه فرقه‌هاي شيطاني شروع «نظم نوين دنيوي» است
ساختمان "ابراج البيت" به پايان مي‌رسد و کعبه چنين در سايه نمادهاي شيطاني قرار خواهد گرفت.
همة کسانی که تا یکی دو سال پیش در ایّام برگزاری حجّ تمتّع در رمی جمرات، ستون شیطان را سنگباران کرده‌اند، شکل ستون میانی خانة شیطان را به یاد دارند. ستونی چهارگوش که در انتها، نوک هرمی شکلش خود را می‌نمایاند. این ستون همان ابلیسک است که امروزه به عنوان یکی از معروف‌ترین نماد فراماسونرهای جهان قابل شناسایی است.
بخش انتهایی و بالای دو بال این بنا که ابلیسک بلند مزیّن به ساعت بزرگی را در خود جای داده‌اند، به شکل بخش انتهایی بال‌های خفّاش ساخته شده‌اند.

قابل ذکر است این برج بزرگ در 72 طبقه برکشیده شده است. با توجه به حرکت های نمادین فراماسونرها انتخاب عدد 72 که به عنوان عدد قدرت نزد کابالیست ها شناخته می شود قابل توجه است. از نظر آنان 72 تعداد شیاطینی هستند که (نیروهای جنی) حضرت سلیمان (ع) آنان رابرای ساختن معبد بزرگ در خدمت آورده بود. جز این ، افتتاح برج در 21 دسامبر 2012 نیر قابل توجه است. زیرا از نظر فراماسونرها و گردانندگان سازمان های مخفی در این روز که معروف به روز شیطان است از طریق ابراج البیت سایه این بنای شیطانی بر روی کعبه خواهد افتاد.

بد نیست بدانید که در ادبیّات مسیحی، شیطان در شمایل حیوانی با بال‌های خفّاش، پاهای شیر و سری چون سر قوچ به تصویر کشیده می‌شود. این نماد را در بسیاری از فیلم‌های هالیوود و از جمله امگا کد 2 می‌توانید ببینید. گوییا که معمار صاحب سبک این برج‌ها می‌خواهد به همگان القاء کند که بال‌های شیطان مسجدالحرام را در خود گرفته‌اند. در واقع، رمی و سنگباران معکوس از بلندای مسجد آغاز شده است. سنگ‌های پنهانی نیروهای اهریمنی بر سر و روی حجّاج طواف کننده و عمره گزاران. امواج منفی شیطانی که جان مسلمانان را هدف تیرهای زهراگین می‌سازد. بسیاری از محقّقان بر این باورند که، انفجار دو برج نیویورک در یازده سپتامبر، در واقع، حاصل پروژة انفجار دروازه‌ای بود که در آن زمان و مکان خاص و البتّه از نظر فراماسونرهای نشسته بر اریکة قدرت سازمان‌های مخفی، راه ورود نیروهای شیطانی را بیش از پیش در زمین و در صحن حیات اجتماعی ساکنان زمین هموار ساخت.
سلام حیف تامکه رفتم ولی قسمت نشد که به غار حرابروم امیدوارم خدا دوباره قسمت کند تا توفیق رفتن به غار حرا را پیدا کنم *****شما را بخدا هیچ سوغاتی از مکه ومدینه که اکثرا وهابی هستند نخرید به خدا گناه مکنید اگر غیر از این باشد
عظمت پیامبر را در یابید که در ان زماان بدون آنکه وحی باشد و به نبوت برگزیده باشد ساعتها راه می پیمود و به سختی خود را به آنجا می رساند تا فکر کند.... ما پیروان ایشان چقدر فکر می کنیم؟ مگر کم در قرآن آیه داریم که در خلقت خداوند تفکر کنید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار