بازدید 2865

تصرف ساختمان بانک یو بی اس

معترضان ضد سرمایه داری با اشغال ساختمان خالی بانک سوئیسی یو بی اس در لندن، طی مراسمی رسما این مکان را به عنوان سومین مقر خود در این شهر برگزیدند.
کد خبر: ۲۰۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۰ 21 November 2011
فعالان ضد سرمایه داری لندن با تصرف ساختمان متروکه بانک سوئیسی یو بی اس این محل را به عنوان یک مرکز سازماندهی فعالیت های خود برگزیدند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری راو استوری، معترضان ضد سرمایه داری با اشغال ساختمان خالی بانک سوئیسی یو بی اس در لندن، طی مراسمی رسما این مکان را به  عنوان سومین مقر خود در این شهر برگزیدند. در این مراسم ساختمان بانک یو بی اس به بانک افکار و ایده ها تغییر نام یافت.

بر اساس این کشور یک کودک 3 ساله به همراه مادربزرگش تینا روتری روبان  افتتاح این بانک را قیچی کردند و با تشویق حاضران بانک افکار و ایده ها شروع به کار کرد.

تینا روتری گفت: «این ساختمان از این پس مکانی خواهد بود که هر کسی می تواند در آن حضور یابد. مکانی برای  ایجاد یک دموکراسی حقیقی. اینجا نقطه آغاز حرکت ماست.»

گروهی از معترضان که از حدود یک ماه پیش تا کنون تظاهرات اعتراضی ضد سرمایه داری را در لندن برگزار می کنند، با تصرف ساختمان متروکه بانک سویسی یو بی اس در منطقه هکنی واقع در شرق لندن، این مکان را به مرکز اجتماعات جنبش اعتراضی در لندن تبدیل کرده اند.

با همکاری حدود 50 نفر از معترضان قسمت هایی همچون اتاق کنفرانس و اتاق عملیات  با کامپیوتر و سایر لوازم اداری تجهیز شده و حتی محلی برای کودکان معترضان در نظر گرفته شده است.

معترضان در لندن که از جنبش اعتراضی وال استریت آمریکا الهام گرفته اند،  پیش از این محوطه بیرون کلیسای سنت پل  در مرکز منطقه اقتصادی لندن و میدان فینس بری در مجاورت تعدادی از بانک های بزرگ  انگلیس را به عنوان مقر دائمی خود برگزیده بودند.

تازه ترین اقدام جنبش اعتراضی لندن ، مشابه اقدامی است که جنبش ایندیگنادوس اسپانیا انجام داد و با تصرف یک هتل  متروکه در مادرید، آن را برای اسکان افراد بی خانمان  و افرادی که خانه هایشان توسط بانک ها مصادره شده بود، اختصاص داد.

اعتراضات در لندن توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرده است. برخی معتقدند که این اعتراضات بیش از آنکه با اهداف ذاتا سیاسی انجام گیرد، از خشم ناشی از فاصله طبقاتی بین افراد فقیر و غنی جامعه انگلیس سرچشمه گرفته است.

اما جنبش امیدوار است که با آغاز به کار بانک افکار و ایده ها بتواند این نگرش را نسبت به جنبش اعتراضی لندن تغییر دهد.

لوسی، یکی از سخنگویان جنبش اعتراضی لندن  اظهار داشت: «ما چند اقدام عملی را برای ورود به عرصه سیاسی انجام داده ایم که از جمله می توان به حمایت از اعتصاب عمومی 30 نوامبر در اعتراض به قوانین مالیاتی جدید اشاره کرد.»

در همین حال بانک یو بی اس اعلام کرده که اقدامات مقتضی حقوقی را در خصوص تصرف ساختمان این بانک در لندن انجام خواهد داد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست