بازدید 7449
۶
اسيدپاش به 15 سال حبس و تبعيد محكوم شد

حكم تازه در پرونده آمنه بهرامی

آمنه بهرامي دختر33 اهل تهران و مهندس الكترونيك است كه هفت سال قبل توسط مجيد موحدي هم‌دانشگاهي‌اش با اسيد مورد حمله قرار گرفت. آمنه كه مقابل بيمارستان رسالت تهران در نزديكي پل سيد‌خندان مجروح شد، بلافاصله به همان بيمارستان انتقال يافت اما از آنجايي كه نيروي متخصص براي شست‌وشوي صورت يك قرباني اسيد‌پاشي در اين بيمارستان وجود نداشت، فقط پانسمان اوليه ‌روي صورت او انجام گرفت و او به بيمارستان مطهري تهران منتقل شد و در نهايت دو چشمش را از دست داد
کد خبر: ۲۰۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۹ 21 November 2011
جواني كه با پاشيدن اسيد روي چشمان آمنه بهرامي او را نابينا كرد و با رضايت آمنه از قصاص چشم‌ رهايي يافت، به لحاظ جنبه عمومي جرم به 15 سال حبس و تبعيد محكوم شد.

مجيد موحدي كه هفت سال قبل با پاشيدن اسيدي قوي به صورت آمنه بهرامي او را از دو چشم نابينا و خسارات زيادي به صورتش وارد كرد قرار بود سه ماه قبل در بيمارستان دادگستري تهران قصاص شود اما با رضايت آمنه بهرامي در آخرين لحظات نجات يافت.

با اعلام اين گذشت پرونده براي محاكمه متهم به لحاظ جنبه عمومي جرم دوباره به دادگاه كيفري ‌استان تهران برگردانده شد و مجيد يك‌بار ديگر مورد محاكمه قرار گرفت. او گفت: من آمنه را دوست داشتم و وقتي او گفت قرار است با پسر ديگري ازدواج كند او را با اسيد سوزاندم و حالا هم از كارم پشيمان هستم و از اينكه آمنه من را بخشيد خيلي از او ممنونم. هيات قضات شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران بعد از گرفتن دفاعيات متهم، پرونده را به دادسرا برگرداند چرا كه معتقد بودند معلوم نيست آمنه در اعلام گذشت خود چه نوشته ‌است و معلوم نيست او به طور كامل رضايت داده‌ است يا ديه چشمانش را مي‌خواهد.

در حالي‌كه آمنه بهرامي در مصاحبه‌هاي مختلف اعلام كرده‌ بود ديه چشمان و قسمت‌هاي آسيب‌ديده صورتش را مي‌خواهد، پرونده با اعلام رضايت قطعي آمنه و بدون طرح درخواست ديه چشمان دوباره به شعبه 71 برگشت و از آنجایي كه در برگه صورتجلسه آمده‌ بود كه آمنه به‌طور قطعي اعلام رضايت كرده‌ و آمنه نيز زير آن را امضا كرده ‌بود هيات قضات وارد شور شدند و درنهايت اعلام كردند مجيد را به لحاظ جنبه عمومي جرم به 10 سال حبس و پنج سال تبعيد محكوم مي‌كنند. اين در حالي است كه آمنه بهرامي اعلام كرد در روز گذشت از قصاص، نمي‌دانسته چه چيز را امضا كرده است.

قاضي نورالله عزيزمحمدي رييس شعبه 71 ديروز گفت هيچ ‌اعتراضي از آمنه يا وكيلش درباره حكم صادره به اين شعبه ارايه نشده ‌است و آنها بر اساس اعلام رضايتي كه در پرونده وجود داد اعلام نظر كردند. اين پرونده در آخرين مرحله رسيدگي قرار دارد.

منبع: شرق
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
بنظرم آمنه زيادي اين مسئله رو به مسخره كشاند.
اي ايران اي مرز پر گوهر.........
کورب بد دردیه
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی