بازدید 7274

پيشنهاد تاسيس «ناتو»ی اسلامی

کد خبر: ۲۰۴۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۴ 19 November 2011
يک کارشناس مصري و خبره در امور سياسي، با بيان اين که غرب نمي خواهد تمدن اسلامي ،که حدود يک سوم جمعيت جهان را شامل مي شود،به توان هسته اي مجهز شود؛ پيشنهاد تاسيس يک سازمان نظامي مشابه ناتو براي حفاظت از کشورهاي اسلامي تاکيد کرد.

حسين حموده مصطفي شنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم، با اشاره به تضاد غرب با کشورهاي حوزه خاورميانه و جهان عرب در قالب "جنگ تمدن ها" تاکيد کرد که غرب نمي خواهد کشورهاي داراي تمدن غير غربي به توان هسته اي و ساير توانمندي ها دست يابند.

مصطفي اظهار داشت: البته همه مشکل به جهان غرب مربوط نمي شود و نقش بلوک هاي بين المللي فعال در دنيا را نيز بايد مد نظر قرار داد.

کارشناس سياسي مصري، جهان اسلام را به کنار نهادن اختلافات حاشيه اي و تشکيل " ناتوي اسلامي" فراخواند و توافقنامه دفاع مشترک در درون سازمان همکاري اسلامي را راه حل دانست.

لزوم حمايت سازمان همکاري اسلامي از ايران هسته اي

وي با ابراز شگفتي از فعال نبود سازمان همکاري اسلامي در عرصه بين المللي،اين پرسش را مطرح کرد که جايگاه سازمان همکاري اسلامي کجاست؟ آيا ايران يک کشور اسلامي نيست؟ آيا نبايد کشورهاي اسلامي که حدود يک سوم جمعيت جهان را تشکيل مي دهند، ايران را در برابر حمله غرب و صهيونيسم به برنامه هسته اي مسالمت آميز اين کشور پشتيباني کنند؟

شکاف جهان عرب و اسلام

اين کارشناس سياسي مصري با اشاره به شکاف موجود در جهان عرب و اسلام همزمان با حضور و نقش پررنگ ائتلاف هاي بين المللي در عرصه جهاني هشدار داد که اگر کشورهاي عربي و اسلامي خود را از زير سلطه استعمار غرب آزاد نکنند،جايگاهي در جهان نخواهند داشت.

وي افزود: اين ائتلاف هاي منطقه اي و بين المللي هستند که تصميم گيري و تعيين تکليف مسايل را به عهده دارند، زيرا مساله، موازنه استراتژيک قواست و در چنين شرايطي متاسفانه کشورهاي اسلامي ايران را در ميدان رويارويي با غرب تنها گذاشته اند.

بازي برخي کشورهاي اسلامي در زمين استکبار

مصطفي با اشاره به بازي برخي کشورهاي اسلامي در زمين استکبار خاطر نشان کرد: آيا شگفت آور نيست که سناريوي ترور سفير عربستان در واشنگتن، همزمان با صدور گزارش سياسي و ضد ايراني آژانس بين المللي انرژي اتمي در سازمان ملل مطرح مي شود.

وي در ادامه خواستار بازگشت روابط مصر و ايران و تقويت روابط ساير کشورهاي اسلامي، با توجه به جنگ تمدن هاي غرب ضد جهان اسلام، شد.

اين کارشناس مصري منشأ موضع دوگانه غرب و چشم پوشي آن از برنامه نظامي هسته اي رژيم صهيونيستي را منافع حکام جهان عرب با کشورهاي غربي و خيانت پيشگي آن ها دانست.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار