بازدید 6368

واکنش سلطانيه به صدور قطعنامه عليه ايران

علي اصغر سلطانيه پس از تصويب قطعنامه ضد ايراني در شوراي حکام در جمع خبرنگاران تاکيد کرد که جمهوري اسلامي "حتي براي ثانيه‌اي" غني سازي اورانيوم را متوقف نخواهد کرد.
کد خبر: ۲۰۴۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۶ 18 November 2011
نماينده دائم ايران در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي تاکيد کرد که قطعنامه جديد فقط اراده ايران براي پيشبرد فعاليت‌هاي هسته‌يي‌اش را تقويت مي‌کند.

به گزارش ايسنا خبرگزاري رويترز با اعلام اين خبر گزارش داد، علي اصغر سلطانيه پس از تصويب قطعنامه ضد ايراني در شوراي حکام در جمع خبرنگاران تاکيد کرد که جمهوري اسلامي "حتي براي ثانيه‌اي" غني سازي اورانيوم را متوقف نخواهد کرد.

قطعنامه مصوب شوراي حکام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي فاقد هر گونه اقدام تنبهي ملموس است.

اين قطعنامه که در پي مخالفت‌هاي روسيه و چين تعديل شده است به ابراز «نگراني عميق و فزاينده درباره حل مسائل باقي مانده مربوط به برنامه هسته‌يي ايران از جمله آنهايي که لازم است روشن شود تا وجود ابعاد نظامي احتمالي را منتفي سازد» مي‌پردازد.

بر اساس گزارش رويترز، نماينده ايران تاکيد کرد که تهران در نشست هفته آينده درباره خاورميانه عاري از تسليحات هسته‌يي شرکت نخواهد کرد.

سلطانيه پيش از به راي گذاشتن قطعنامه ضد ايراني نيز در شوراي حکام اظهار کرد: ايران اين قطعنامه را نامتوازن، غيرحرفه‌اي، غيرقانوني و سياسي مي‌داند.

وي افزود: هرگونه قطعنامه‌اي که مبتني بر اين گزارش باشد، به لحاظ حقوقي الزام‌آور نيست، پس قابليت اجرايي ندارد.

اين قطعنامه از ايران مي‌خواهد به طور کامل درها را به روي بازرسان آژانس باز كند و «به طور جدي و بدون پيش شرط وارد گفت‌وگو» براي برطرف كردن نگراني‌ها شود.

قطعنامه شوراي حکام از آمانو مي‌خواهد در ماه مارس به نشست بعدي شوراي حکام در اين باره گزارش دهد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست