بازدید 3387
اجراي معيارهاي غربي در جامعه نتيجه‌اي جزء جدايي ندارد

افزايش آمار طلاق نگران‌کننده است

کد خبر: ۲۰۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۶ 18 November 2011
يك عضو کميسيون اجتماعي مجلس با بيان اين‌که «افزايش آمار طلاق در چند سال اخير، نگران‌کننده است» گفت: حمايت اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي دولت از جوانان، موجب مي‌شود که اين گروه از جامعه به تشکيل و تدوام زندگي دلگرم شوند.

به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيدعلي ميرخليلي اظهار كرد: متأسفانه در دهه اخير معيار و شرايط ازدواج جوانان در جامعه تغيير کرده است و هم‌اکنون بسياري از معيار و ارزش‌هاي غربي وارد جامعه و فرهنگ ازدواج ما شده است كه اجراي اين معيار نتيجه‌اي جزء طلاق و جدايي ندارد.

وي با بيان اين‌که «مردم در گذشته با اتکا به ارزش‌هاي سنتي و قديمي زندگي سالم و آرامي داشته‌اند» بيان کرد: در گذشته مردم با اصول و برنامه‌ريزي اقدام به ازدواج مي‌کردند، اما متأسفانه هم‌اکنون ازدواج‌ها ناگهاني و غيراصولي شده است.

نماينده مردم شرق هرمزگان با تأکيد بر اين‌که «مشکل‌هاي اقتصادي يکي از علت‌هاي طلاق در جامعه است» ياد‌آور شد: نبود شرايط مناسب مالي و ايجاد تضاد طبقاتي ميان خانواده‌ها موجب سست شدن پايه‌هاي خانواده و افزايش طلاق مي‌شود.

ميرخليلي با بيان اين‌که «متأسفانه فرهنگ صداقت و وفاداري در خانواده‌ها بسيار کم‌رنگ شده است» افزود: تقويت اين موضوع تنها با فرهنگ‌سازي از سوي سازمان‌هاي مربوطه امکان‌پذير است.

عضو کميسيون اجتماعي مجلس، با بيان اين‌که «دولت بايد در جهت افزايش ازدواج و به تبع آن کاهش طلاق، از طرح‌هايي مانند ازدواج‌ آسان حمايت کند» گفت: حمايت اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي دولت از جوانان و خانواده‌ها، موجب مي‌شود که اين گروه از جامعه به تشکيل و تدوام زندگي دل‌گرم شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی