بازدید 7036

قول لیبی برای پیگیری سرنوشت امام موسی

کد خبر: ۲۰۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۹ 17 November 2011
 وزیر امور خارجه با اشاره به سرنوشت امام موسی صدر بیان داشت: دولت موقت لیبی قول داده است به جد سرنوشت امام موسی صدر را در این کشور پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صالحی بعد از ظهر پنج شنبه در حاشیه دیدار با خانواده شهدا و اسرای وزارت امور خارجه در قم که در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم انجام شد، در گفتگو با خبرنگاران در خصوص سرنوشت امام موسی صدر بیان داشت: در سفر به لیبی و در دیدار با رئیس و معاون شورای انتقالی لیبی، مصطفی عبدالجلیل و عبدالحفیظ الحقه روایت‌های گوناگونی در خصوص سرنوشت امام موسی صدر بیان شد.

وی با اشاره به اینکه از بعد انقلاب مردم لیبی همه زندان‌ها در این کشور فتح و درب تمامی آن‌ها باز شده است، تصریح کرد: پس با این وجود دیگر نمی‌توان امام موسی صدر را در زندان‌های این کشور جستجو کرد.

نمی‌توان گفت امام موسی صدر در زندان خانگی اسیر است

صالحی در ادامه یادآور شد: البته تعداد زیادی افراد در کشور لیبی در حال حاضر مفقودالاثر هستند اما شرایط به گونه‌ای نیست که بتوان گفت امام موسی صدر در زندان خانگی اسیر است و این اسارت تا کنون ادامه داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در این خصوص دولت موقت لیبی این قول را داده است که به جد سرنوشت امام موسی صدر را دنبال کند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه افرادی در کشور لیبی هستند که از سرنوشت امام موسی صدر مطلع هستند، تصریح کرد: در این خصوص منشی قذافی و چند نفر دیگر که بعد از قیام مردم لیبی به کشورهای دیگر پناهنده شده‌اند، می‌توانند اطلاعاتی درباره امام موسی صدر در اختیار دولت موقت لیبی قرار دهند.

اطلاع از سرنوشت امام موسی صدر در انتظار روشن‌گری منشی قذافی و چند مقام پناهنده لیبیایی

وی افزود: دولت موقت لیبی سعی در برگردان افراد پناهنده دارد و ما امیدواریم با روشن‌گری منشی قذافی و دیگر افراد مطلع از سرنوشت امام موسی صدر اطلاع حاصل کنیم.

صالحی در پایان اظهار داشت: در این خصوص اخباری هم در دست هست اما تا به قطعیت نرسیم نمی‌توانیم اعلام کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست