بازدید 3977

احمدی نژاد: بازي‌هاي دشمنان طرح فريب است

کد خبر: ۲۰۴۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲ 16 November 2011
رييس‌جمهور گفت: بايد بيشترين ارزش افزوده را از نفت به دست بياوريم و گام اول اين است كه فرآورده‌هاي نفتي را خودمان توليد كنيم.

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي‌نژاد پس از افتتاح واحدهاي بنزين‌سازي در قالب طرح افزايش ظرفيت و بهبود كيفيت فرآورده‌هاي پالايشگاه امام خميني (ره) شازند با تقدير و تشكر از همه‌ كساني كه در طراحي، ساخت و مديريت اين قبيل طرح‌ها فعاليت مي‌كنند، گفت: انتظار دارم كه اين طرح‌ها در كوتاه‌ترين زمان ممكن به بهره‌برداري برسد و تجربه نشان داده كه ما مي‌توانيم اين اقدامات را انجام دهيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه «نفت يكي از سرمايه‌هاي مهم ملي ماست»‌ تاكيد كرد: بايد بيشترين ارزش افزوده را از نفت به دست بياوريم و گام اول اين است كه فرآورده‌هاي نفتي را خودمان توليد كنيم. گام بعدي نيز بايد اين باشد كه به سمتي برويم كه نفت خام را صادر نكنيم و اين شدني است.

وي در ادامه يادآور شد: بايد حداكثر ظرفيت ممكن را براي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي ايجاد كنيم و به جاي صادرات نفت خام، بنزين و گازوئيل صادر كنيم. ما اكنون در طراحي و مهندسي تقريبا به خودكفايي رسيده‌ايم. در ساخت و نصب قطعات نيز درصد بالايي را به دست آورده‌ايم، اما بايد اين موضوع را به صد برسانيم. افق پيمانكاران ايراني و مهندسي نفت ما بايد حضور در بازار جهاني باشد. اگر فقط استان مركزي تصميم بگيرد كه اين كار را انجام دهد اين امر ممكن است.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه «مشتري در اين زمينه براي ايران بيش از ساير كشورهاست» در تصريح دلايل آن گفت: كار ايراني ارزان‌تر است، منت و بار سياسي براي آن‌ها ندارد و ايران به لحاظ فرهنگي براي آن‌ها بار مثبت دارد.

رييس‌جمهور افزود: در تمام مسافرت‌ها و ديدارهايي كه انجام مي‌شود فهرست بلندي از تقاضاها را جلوي ما مي‌گذارند كه بخشي از آن مربوط به حوزه نفت است. ما بايد به سمتي برويم كه خدمات فني و مهندسي نفت از ايران به جهان صادر شود.

وي ادامه داد: بايد به سمتي برويم كه نفت واقعا ملي شود. يعني صفر تا صد منافع آن به ملت ايران برسد. اين‌كه نفتي را توليد كنيم كه لوازم و فناوري آن از آن بيگانه باشد، چيزي براي ملت نمي‌گذارد.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به به ساختن ايران گفت: همه باور داريم كه مي‌توانيم به يكي از اقتصادهاي اول دنيا تبديل شويم و اين ممكن است. آن‌هايي كه اكنون از اقتصادهاي اول دنيا هستند مگر چه چيزي دارند؟ بنابراين بايد دست به دست دهيم و در اين راه گام برداريم. در اين مسير مشكلاتي در داخل و خارج وجود دارد، اما همان‌طور كه همه مي‌دانيم كاري كه بدون مانع انجام شود شيريني و سازندگي ندارد. اگر ملتي توانست موانع را پشت سر بگذارد به افق‌ها دسترسي خواهد يافت.

رييس‌جمهور تصريح كرد: همه‌ بازي‌هاي دشمنان به اين دليل است كه مي‌بينند ايران ظرفيت و توانايي بسيار دارد. آن‌ها حرف واقعي خود را نمي‌زنند و بازي‌هاي آن‌ها طرح فريب است. دعواي اصلي آن‌ها بر سر پيشرفت و طرح‌هاي عظيمي است كه در ايران انجام مي‌شود. ما بايد بيشترين انرژي خود را در بخش توليد ببريم و اين امر نيز شدني است.

احمدي‌نژاد در پايان گفت: ما مدعي هستيم كه پيرو آن انساني هستيم كه همه‌ وجودش توحيد، عدالت، عشق، ايستادگي، تلاش، خدمت و سازندگي بود.

بر اساس اين گزارش در ابتداي اين مراسم، رستم قاسمي وزير نفت اظهار كرد: با پشتيباني‌هاي بسيار خوب از سوي رييس‌جمهور در حوزه صنعت نفت، ان‌شاءالله حركت‌هاي بزرگي در اين راستا به‌ويژه در افزايش توليد خواهيم داشت.

قاسمي يادآور شد: درخصوص توليد گاز تا پايان برنامه، بيش از دو برابر ظرفيت موجود از ميدان‌هاي مشترك برداشت خواهيم داشت و اين يكي از دغدغه‌هاي رييس‌جمهور بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار