بازدید 5477
۲

مچ‌گیری از دزد خواب‌آلود روی صندلی بیمارستان

از اردیبهشت ماه که از زندان به مرخصی آ‌مدم، غیبت کردم و دیگر به زندان بازنگشته و برای امرارمعاش اقدام به سرقت به شیوه و شگرد قدیمم کردم. در طول چند ماه گذشته چندین نیسان دزدیدم و به مرزهای شرقی انتقال می‌دادم و ..
کد خبر: ۲۰۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۶ 16 November 2011
دزد کهنه‌کار وقتی روی صندلی بیمارستان به خواب رفت تصور نمی‌کرد راز سرقت‌های ماهرانه‌اش فاش شود.

مرد 63 ساله به آسانی رانندگان وانت نیسان را گول می‌زد و به آنان آبمیوه مسموم می‌خوراند و نقشه دزدی‌اش را به مرحله اجرا می‌گذاشت.

شامگاه 25 تیرماه سال‌جاری مردی 40 ساله زمانی به هوش آمد که خود را در کنار یکی از جاده‌های فرعی حوالی کرج دید و پس از چند دقیقه متوجه شد خودروی وانت نیسانش دزدیده شده است. وی وقتی به کلانتری رفت به پلیس گفت: نزدیک ظهر بود که مردی 60 ساله نزدم آمد و عنوان کرد مقادیری مصالح ساختمانی دارد و باید آنها را به کارخانه‌اش در نزدیکی اشتهارد ببرد، من هم قبول کردم و برای بار زدن مصالح راه افتادیم و پس از 10 دقیقه از من خواست جلوی دستگاه عابربانک توقف کنم. بعد از برداشتن پول، دیدم با 2 لیوان آبمیوه بازگشت و گفت که هوا خیلی گرم است و آبمیوه را با اصرار زیاد به من داد و پس از نوشیدن آبمیوه دوباره به راهمان ادامه دادیم تا اینکه سرم گیج رفت و خوابم گرفت و کنار جاده ایستادم و دیگر چیزی نفهمیدم و حدود ساعت 9 شب در کنار جاده‌ای در بیرون کرج از خواب بیدار شدم.

بر این اساس، پرونده در اختیار پلیس آگاهی کرج قرار گرفت و کارآگاهان برای شناسایی دزد حرفه‌ای در حال یافتن سرنخی از وی بودند و پلیس آگاهی تهران را نیز در جریان قرار دادند تا در صورت داشتن ردی از متهم، برای دستگیری وی اقدام کنند.

پس از گذشت 15 روز گزارش سرقت یک نیسان به پایگاه سوم پلیس آگاهی مخابره شد که کارآگاهان پس از بررسی متوجه شدند این سرقت نیز همانند سرقتی است که در کرج صورت گرفته بود و راننده نیسان با آبمیوه مسموم بیهوش شده است.

همزمان با تلاش کارآگاهان، مامور پلیس مستقر در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران در حال گشتزنی در محوطه بیمارستان به پیرمردی که روی صندلی دراز کشیده و خوابیده بود و از جیبش چندین کارت سوخت روی زمین افتاده بود مشکوک شد و در تحقیق از وی دریافت که پیرمرد به دلیل بیماری قلبی به بیمارستان مراجعه کرده ولی به دلیل تناقض‌گویی و کشف چندین کارت شناسایی و کارت خودروهای مختلف وی را به پایگاه سوم پلیس آگاهی تحویل داد.

کارآگاهان برای مشخص شدن مشخصات اصلی مظنون به سرقت، ابتدا از وی اثر انگشت گرفتند و پس از بررسی‌ها مشخص شد وی دارای چندین سابقه سرقت بویژه سرقت به وسیله مواد بیهوشی در شهرهای تهران و کرج است.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان احتمال دادند با توجه به دزدی‌های قبلی «محمدرضا»، وی دزد نیسان‌ها باشد که با همین فرضیه مالباختگان را به پایگاه دعوت کرده که همگی وی را شناسایی کردند.

محمدرضا که دیگر راهی برای فرار از اعتراف نداشت، گفت: از اردیبهشت ماه که از زندان به مرخصی آ‌مدم، غیبت کردم و دیگر به زندان بازنگشته و برای امرارمعاش اقدام به سرقت به شیوه و شگرد قدیمم کردم. در طول چند ماه گذشته چندین نیسان دزدیدم و به مرزهای شرقی انتقال می‌دادم و به قیمت‌های خوبی به قاچاقچی‌ها می‌فروختم تا اینکه چند روز پیش به دلیل بیماری قلبی به بیمارستان رفته بودم که روی صندلی خوابم برد و مامور بیمارستان به من شک کرد و دستگیر شدم.

بنا بر این گزارش، با توجه به چند سرقت دیگر متهم در استان البرز، پرونده برای رسیدگی به پلیس ‌آگاهی کرج ارجاع داده شد.

منبع: وطن امروز
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این خبر تکراری است. قبلا این را نوشتید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی